هوندا

موفقیت هوندا HR-V مدل 2022 در تست گوزن

هوندا HR-V جدید بازار اروپا با ظاهر زیبا و قوای محرکه هیبریدی‌اش جزو محصولات شاخص کلاس خود است اما در تست گوزن مشهور نتوانسته است قابلیت‌های خود را نشان دهد. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی است که همراه یکدیگر قدرت ۱۲۹ اسب بخاری و گشتاور ۲۵۳ نیوتون متری تولید می‌کنند. این کراس اوور کوچک شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۶ ثانیه‌ای دارد و در هر صد کیلومتر ۵.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند. هوندا همچنین درباره جاسازی باتری‌ها در محفظه پیشرانه یا شاسی دقت زیادی به خرج داده است تا حداکثر فضا برای سرنشینان ایجاد شود؛ اما آیا این تغییرات باعث مانور پذیری بیشتر HR-V نیز شده‌اند؟

این خودرو عملکرد بدی در تست گوزن نداشته است اما خب نمی‌توان نتیجه به دست آمده را درخشان دانست. وب‌سایت اسپانیایی Km77 در جدیدترین ویدئوی خود به دنبال ثبت سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت با این خودرو بوده است. اگرچه HV-R با اولین مخروط در مسیر خود برخورد کرده است اما مجری می‌گوید این خودرو واکنش‌های خوبی را نشان داده است. البته مجری اذعان می‌کند که خودرو در مانورها کمی نامتعادل عمل می‌کند اما این موضوع خیلی قابل‌توجه نیست. پس از چند بار تست، راننده، بالاترین سرعت در تست گوزن این خودرو یعنی ۷۴ کیلومتر در ساعت به دست می‌آید که طبق گفته مجری، سرعتی پایین اما خوب برای HR-V در کلاس خود است.

داچیا ساندرو در تست‌های قبلی سرعتی بهتر از ۷۳ کیلومتر در ساعت را ثبت نکرده بود و جدیدترین نسل آئودی Q2 نیز با سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت به تست خود خاتمه داده بود. زمانی که راننده HV-R را کاملاً تحت‌فشار قرار دهد و خودرو با سرعت ۸۱ کیلومتر در ساعت وارد مسیر تست شود کم فرمانی شدیدی را شاهد خواهیم بود. اگرچه این کم فرمانی مانع تکمیل تست می‌شود اما حداقل پایداری خودرو را حفظ می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (114 ديدگاه)

    از نظر مصرف سوخت ماشین خیلی خوبیه ولی ظاهر و دیزاین داخلیش خیلی خوب از آب در نیومده. بیشتر حس میکنی سوار ماشین های چینی شدی تا هوندای ژاپنی. کاش هوندا یه مقدار سلیقه اش رو تو طراحی این ماشین بهتر میکرد. حداقل از برادر بزرگترش تویوتا یاد میگرفت که ماشین هاشو داره قشنگ طراحی میکنه.

    موافقم 10
    مخالفم 3
  2. ارین صاحب جمعی

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    مسعود جان ژاپنی ها کلا کم تغییرن و بشدت محافظه کارانه کار میکنن تا طراحی انقلابی بر عکس سه رقیبشون

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. viper2

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      دقیقا و بدون تغییر هم جذابن . 😎

      موافقم 8
      مخالفم 0
  3. دانیال

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (596 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا