هوندا

تخت گاز با هوندا سیویک 1993 در اتوبان؛ کوچک و قدیمی اما توانا!

این هوندا سیویک ۱۹۹۳ هاچبک که مشاهده می‌کنید شاید در نگاه اول خودروی سریعی به نظر نرسد اما به خاطر پیشرانه متفاوت خود عملکرد مناسبی دارد و اخیراً راهی اتوبان‌های آلمان شده است.

تخت گاز رفتن در بخش‌های بدون محدودیت سرعت از اتوبان‌های آلمان با یک بی ام و پرقدرت حس لذت بخشی خواهد داشت. همچنین پشت فرمان یک آئودی استیشن یا یکی از محصولات پرقدرت پورشه نشستن نیز لحظات نابی را رقم خواهد زد؛ و برای مالکان سوپر اسپرت‌ها که پیشرانه ۱۲ سیلندر آن‌ها غرش بلندی دارد تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بود؛ اما این بار با خودرویی روبرو هستیم که نسبت به گزینه‌های یاد شده درخشش کمتری دارد؛ اما در ادامه خواهید دید که هیجان را می‌توان با چنین خودروهایی نیز تجربه کرد.

هوندا سیویک ۱۹۹۳ موردبحث برای طرفداران برند ژاپنی یاد شده خودروی آشنایی خواهد بود. پنجمین نسل سیویک در بین تیونرها محبوبیت بالایی دارد و بارها شاهد تعویض پیشرانه ۱.۶ لیتری استاندارد آن با نمونه‌های پرقدرت دیگر بوده‌ایم. در این ویدئو گفته می‌شود خودروی موردبحث از پیشرانه آشنای K20 هوندا استفاده می‌کند، پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری که به‌صورت گسترده در محصولات قطعاً هوندا بکار رفته است. ما مشخصات دقیق نیروگاه آهنین یاد شده را نمی‌دانیم اما مشخص است که هیچ‌کدام از این پیشرانه‌ها نمی‌توانند تا ۹ هزار دور در دقیقه نوسان کنند و بنابراین هر چیزی که زیر کاپوت سیویک ۱۹۹۳ قرار دارد کاملاً ارتقا یافته است.

همین موضوع در اولین تست بزرگراهی خودش را نشان می‌دهد. با فشار راننده روی پدال گاز هاچبک ژاپنی در ۱۸ ثانیه از سرعت ۶۴ به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حتماً خودروهای سریع‌تر دیگری در بازار وجود دارند اما شکی وجود ندارد که این هوندای کوچک از رسیدن به سرعت‌های بالا ترسی ندارد و پیشرانه K20 نیز صدای نسبتاً جذابی را تولید می‌کند. راننده با استفاده از ترافیک کم بزرگراه چندین تست شتاب را انجام می‌دهد و به راحتی سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند که بسیار بیشتر از سرعت سریع‌ترین سیویک استوک سال ۱۹۹۳ خواهد بود. البته رسیدن به بالاترین رقم در سرعت شمار خودرو به معنی توقف شتاب گیری نخواهد بود و عقربه سرعت شمار حتی از رقم ۲۲۰ کیلومتر در ساعت نیز عبور می‌کند و داده‌های جی‌پی‌اس نصب ‌شده در خودرو عدد ۲۳۳ کیلومتر در ساعت را برای یک هوندا سیویک ۱۹۹۳ نشان می‌دهد. چنین عملکردی برای یک هاچبک قدیمی قطعاً چشمگیر خواهد بود، این‌طور نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به به چه صدایی.کیف کردم

    موافقم 28
    مخالفم 3
  2. genius

    ۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    کاش حالا که سایپا قرار نیست تا قیام قیامت دست از سر موتور نسل اول فستیوا یا مزدا ۱۲۱ برداره تو همون برهه تاریخی لااقل موتور vx با ۹۲اسب و سیستم vtec رو میاورد روی خط تا اگه میاد در سال ۲۰۲۳ توربوش میکنه میذاره روی شاهین لااقل انقدر حال بهم زن نباشه که الآن هست!

    موافقم 37
    مخالفم 2
    1. RENAULT MEGANN

      ۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      شاهین که شتاب وگشتاورش خوبه
      فقط ممکنه توربوش اذیت کنه

      موافقم 6
      مخالفم 28
  3. Hamidreza

    ۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    این سیویک eg6 نیست؟ چقدر خوش صدا و سرحال… قطعا تیون شدس وگرنه استوک ش اینطور نمیره.

    موافقم 14
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا