ظاهراً نسخهی اسپورت هیوندای توسان با پسوند N و حداقل قدرت ۳۴۰ اسب بخاری تولید خواهد شد. این خبر را منابع مطلع به اتو اکسپرس دادهاند. احتمالاً این خودرو در دو سال آینده وارد بازار خواهد.
منابع داخلی هیوندای علاقهای به ارائهی اطلاعات بیشتر درباره توسان N نداشتهاند اما اذعان کردهاند که هدف هیوندای تولید کراس اووری سریع با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۶ ثانیه است.
توسان ۲۰۱۹ فیس لیفت سال پیش معرفی شده است. پیشرانهی استاندارد این خودرو از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۶۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۴ نیوتون متر است. خریداران همچنین میتوانند پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با خروجی ۱۸۱ اسبی و گشتاور ۲۳۷ نیوتون متری را انتخاب کنند.
به دلیل ابعاد جمعوجور و پیشرانهی نصب شده در طول، مهندسان بخش N هیوندای شاید با چالشهای فراوانی در قرار دادن پیشرانهی ۳۴۰ اسبی در چنین فضای تنگی روبرو شوند. برای مثال پیشرانهی ۲ لیتری توربوی ولوستر N حداکثر قدرت ۲۷۵ اسبی و گشتاور ۳۵۳ نیوتون متری دارد. هنوز مشخص نیست که آیا این پیشرانه میتواند بدون از دست دادن قابلیت اطمینان خود ۶۵ اسب بخار بیشتر را تولید کند یا خیر.
گفته شده محصول N بعدی هیوندای از i20 به عنوان پایه و اساس خود استفاده خواهد کرد و احتمالاً سال آینده با قدرت ۲۵۰ اسب بخاری عرضه خواهد شد. منابع موثق تأیید کردهاند محصول الهامبخش هیوندای نیز در حال توسعه است.
اگر خواهان محصولی اسپورت و لوکستر هستید میتوانید منتظر نسخهی پرفورمنس G70 باشید. این خودرو فعلاً با پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی ۳۶۵ اسب بخاری در دسترس بوده و بهصورت سفارشی از سیستم چهار چرخ محرک نیز برخوردار است.
حسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۷با همون موتور ۲ لیتری توربو هم بیاد ایران خوبه! اما نمییاد!
رامتین
۱۴ بهمن ۱۳۹۷یه جا خوندم توسان n همان قدرت ۲۷۰ اسبی را خواهد داشت که موتور ۲لیتری توربو داره. توان ۳۴۰ اسب از موتور ۲لیتری هیوندا نمیتونه بگیره مگه آنکه موتور ۲.۴ فعلیشو بشکل توربو در بیاره که در دنیای امروز منسوخه. به عبارت دیگر جهت گیری امروز خودروسازی میگه موتور توربو اگه ۴سیلندر باشه باید ۲لیتری باشه، ۶ سیلندر ۳لیتری، ۸ سیلندر ۴ لیتری و بعضا ۴.۴ لیتری، ۱۰ سیلندر ۵لیتری و… هماهنگ میشه. بدلیل اینکه ۱سال توسان ۲۰۱۳ داشتم واقعا اگر قیمتش خوب باشه و سریn بیاد ایران، بشدت مورد علاقمه و حتی بهتر از nx مورد توجهمه. اگرچه دوستان ممکنه نظر دیگری داشته باشند. چراکه ۵سال استفاده از خودرو آن هم در ایران و جاده های داغون و سرقتها و… اصلا درست نیست از نظر فنی و کیفی بخواهیم سر همو درد بیاوریم.
علیx76
۱۴ بهمن ۱۳۹۷همچین چیزی الزامی نیست
اما دلیل این موضوع استفاده از طراحی ماژولار و مشترک بین انجین های مختلفه که هزینه های توسعه طراحی و تولید رو کاهش میده
چن سال پیش تو مجله ماشین یه مقاله به اسم سیلندر های نیم لیتری چاپ شده بود که خوندنش خالی از لطف نیست
ضمن اینکه در تایید حرف شما
استفاده از موتور ۲ لیتری با حدود ۲۷۵ اسب تنها راه هیونداست
بازطراحی موتور۲.۴ لیتری برای استفاده پرخوران شده خیلی هزینه بره
و موتور ۳.۳ تویین توربو هم بیش از حد قوی و بزرگ
ضمن اینکه پلت فرم توسان برای حالت موتور عرضیِ اما موتور۳.۳ طولیه
رامتین
۱۴ بهمن ۱۳۹۷من هم در واقع همینو گفتم که هیوندا همین موتور ۲لیتری را توربو خواهد کرد و ۲۷۵ اسب و البته بشکل محتملتر ۲۶۸ اسب (۲۷۲ps) که معادل دقیقا ۲۰۰ کیلوواته ارائه میکنه. ارائه توان بیش از ۳۰۰ برای موتور ۲لیتری قابل حصوله ولی وقتی روی اپتیما میاد از موتور ۲لیتری ۲۴۰ اسب میگیره، نمیاد روی توسان ۳۴۰ ارائه کنه که بشدت موتور تحت فشار قرار میگیره. در مورد اینکه قانونی برای حجم و سیلندر نیست هم موافقم و اون بحث سیلندرهای نیم لیتری هم خوندم که بهینه اینطوره که هر سیلندر حجم ۵۰۰سی سی داشته باشه. همانطور که اعداد هم در خودروسازی مرجعه. یعنی مثلا رسیدن به ۱مگاوات یا ۱۳۴۰ اسب عددی بود که کووینگ زیسی بهش رسید. درحالیکه شاید ۱۳۵۰ هم میتونست برسه ولی روی عدد مرجع توقف میکنه.
سام
۱۴ بهمن ۱۳۹۷توسان تصویر شماره یک واقعا ظاهر جالب و اسپرتی دارد.