هیوندای

بهای سنگین جنسیس G70 مدل ۲۰۱۹!

جنسیس پیش از این اقدام به انتشار جزئیات کامل G70 2019 کرده اما حرفی از قیمت این خودرو به میان نیامده بود تا اینکه امروز این خودروساز تأیید کرد سدان لوکس و جدیدش در آمریکا قیمت پایه‌ی ۳۴۹۰۰ دلاری خواهد داشت.


قیمت این خودرو دقیقاً مشابه قیمت ب ام و ۳۲۰i 2018 است. با این مبلغ شما مالک مدل پایه‌ی G70 2.0T می‌شوید که دارای دیلایت‌های LED و رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی می‌باشد. این نسخه همچنین از تجهیزاتی همچون فرمان چرمی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و صندلی‌های چرمی و برقی جلو سود می‌برد. خریداران همچنین شاهد آینه دید عقب با تیره شوندگی خودکار، سیستم هوم لینک و سیستم اطلاعات سرگرمی ۸ اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو خواهند بود.


صحبت از تکنولوژی شد و باید گفت مدل پایه دارای طیف مناسبی از سیستم‌های کمک‌راننده شامل دستیار نوربالا، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار نقاط کور می‌باشد. دیگر ویژگی‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ی G70 2019 عبارت‌اند از کروز کنترل هوشمند با عملکرد توقف و حرکت و سیستم پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده.


پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو که قدرت ۲۵۲ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متری دارد زیر کاپوت جای گرفته است. این قلب آهنین با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک که نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد همکاری می‌کند. برای استفاده از سیستم چهار چرخ محرک باید ۲ هزار دلار بپردازید. مدل‌هایی که به این سیستم مجهز هستند از غربیلک فرمان گرم شونده نیز سود می‌برند.


اما مدل ۲ لیتری الیت قیمت ۳۹۹۰۰ دلاری داشته و از تجهیزات استاندارد بیشتر همچون چراغ‌های جلوی LED، برف‌پاک‌کن و سانروف حساس به باران سود می‌برد. خریداران همچنین شاهد کابین لوکس‌تر دارای صندلی‌های جلوی سرد و گرم شونده و چرمی، فرمان تلسکوپی و تریم آلومینیومی خواهند شد. تکمیل کننده تجهیزات نیز ناوبری جی‌پی‌اس، چراغ‌های همراهی با لوگوی جنسیس و سیستم صوتی Lexicon با ۱۵ بلندگو است.


خریدارانی که به دنبال مدلی لوکس‌تر هستند می‌توانند نسخه‌ی پرستیژ را انتخاب کنند که قیمت پایه‌ی ۴۴۹۰۰ دلاری دارد. این خودرو تنها با سیستم چهار چرخ محرک در دسترس بوده و دارای پوشش چرم ناپا، پوشش سقف میکروفیبری و صندلی راننده با بالشتک‌های بیشتر است. دیگر ویژگی‌های این خودرو شامل هدآپ دیسپلی، شارژر بی‌سیم گوشی و پایش محیطی می‌باشد.


رانندگانی که به دنبال نسخه‌ای اسپورت تر هستند می‌توانند مدل دینامیک ۴۳۹۰۰ دلاری را انتخاب کنند که از دیفرانسیل لغزش محدود در مدل‌های دیفرانسیل عقب و رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های تابستانی سود می‌برد.

یک پله بالاتر مدل G70 2.0T اسپورت قرار دارد که هزار دلار گران‌تر بوده و رینگ‌های آلیاژی و صندلی‌های چرمی ناپا با دوخت اسپورت از مشخصه‌های آن می‌باشد. این نسخه همچنین به لطف جلوپنجره کرومی تیره و چراغ‌های جلو و عقب تیره از دیگر مدل‌ها متمایز می‌شود.


خوشبختانه خریداران مجبور نیستند برای خرید مدل پرفورمنس این سدان کره‌ای مبلغ زیادی هزینه کنند. طرفداران گیربکس‌های دستی می‌توانند مدل G70 2.0T اسپورت ۶MT را با قیمت پایه‌ی ۳۷۹۰۰ دلاری سفارش دهند. این نسخه دارای برخی ویژگی‌های پرفورمنس همچون دیفرانسیل لغزش محدود، ترمز برمبو و رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های تابستانی است. سیستم اگزوز اسپورت و چراغ‌های جلوی LED نیز به چشم می‌خورند.


در کابین هم شاهد صندلی گرم و سرد شونده، تریم آلومینیوم و فرمان تلسکوپی هستیم. این نسخه از پدال‌های آلیاژی و سیستم صوتی Lexicon با ۱۵ بلندگو سود می‌برد.


برای خرید مدلی قوی‌تر باید حداقل ۴۳۷۵۰ دلار بپردازید و به مدل G70 3.3T ادونس برسید. این خودرو از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربویی استفاده می‌کند که قدرت ۳۶۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۹ نیوتون متری دارد.


این نسخه بر پایه‌ی مدل الیت ۲ لیتری بنا شده و علاوه بر تجهیزات این مدل دارای ویژگی‌های بیشتری همچون سیستم تعلیق اسپورت، دیفرانسیل لغزش محدود، سیستم فرمان متغیر و سیستم اگزوز دوگانه است.


مدل G70 3.3T الیت با قیمت پایه ۴۵۵۰۰ دلاری در دسترس بوده و از برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، حسگرهای پارک، سانروف و شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند برخوردار است.


یک پله بالاتر مدل اسپورت با قیمت ۴۹۵۰۰ دلار قرار می‌گیرد. این مدل دارای جلوپنجره کرومی تیره، چراغ‌های جلو و عقب دودی می‌باشد. پدال‌های آلیاژی، دوخت اسپورت و سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی نیز به چشم می‌خورند.


به منظور گرامیداشت عرضه‌ی G70، جنسیس دو نسخه‌ی سفارشی از این خودرو را تولید می‌کند که هر یک سقف تولید ۴۰۰ دستگاهی دارند. مدل سفارشی دیزاین ادیشن دارای رنگ بدنه سبز انحصاری و کابین ناپای کرمی با عناصر سبز تیره است.

مدل دینامیک ادیشن نیز روی پرفورمنس تمرکز داشته و بر مبنای مدل G70 3.3T اسپورت تولید شده است. با قیمت ۵۰۲۵۰ دلاری، این نسخه دارای لنت‌های ترمز بزرگ‌تر و سیستم تعلیق الکترونیکی با تنظیمات خاص می‌باشد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2600 ديدگاه)

    دوستان یه نکته: من قبلا برای تعداد زیادی خودروی وارداتی حتی چینی محاسباتی انجام دادم مبنی براینکه مثلا اگر خودرویی ۲۰۰۰۰ دلار باشد (قیمت پایه بدون هیچ هزینه مالیاتی و حمل و نقل که در سایت گمرک ثبت شده) با دلار ۴تومنی، کافی بود این عدد را در عدد ۱۰ تا ۱۲ ضرب کنید تا قیمت روز کشورمون بدست بیاد. حال با افزایش قیمت دلار، با حذف کامل گمرگ این عدد چیزی حدود ۱۵ در میاد. آیا منطقی نیست تعرفه ها صفر گردد با توجه به اینکه گویا دولت تمایل دارد واردات آزاد گردد! اگر تعرفه ها حذف نشود این عدد حدود ۲۵ در میاد. یعنی تالیسمان ۱۹۰۰۰ دلاری، که قبلا ۲۰۰ تومن بود الان با حذف تعرفه در میاد ۲۸۰ تومن و با تعرفه ۴۵۰ تومن. نظرتون چیه؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. محمد

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      این کارو احمدی نژاد انجام داد
      و با گرانی دلار، تعرفه ها رو از ۹۰‎٪ به ۴۵‎٪ رسوند
      و عملا قیمت نهایی همون در میومد
      اما تعرفه کمتر شده بود که دلالی شکل نگیره
      .
      الان هم بخوان انجام بدن باید تعرفه رو به ۲۰ تا ۲۵‎٪ برسونن
      که اقدام مناسبی هم هست
      مخصوصا با طرحی که واسه واردات توسط افراد مقیم خارج دادن که ارز هم خارج نشه
      .
      اما قطعا حداقل الان انجام نمیشه
      چون
      ۱) ذهن مدیران فعلی، اقتصاد لیبرالی هست
      یعنی که به بازار آزاد اعتقاد دارن
      حتی تو شرایط تحریم !!!!
      و هیچ جای دیگه مدیریت تحریم و جنگ اقتصادی با اقتصاد باز همخوانی نداره
      .
      واسه همین قطعا مدیریت احمدی نژاد تو دوره تحریم(نه دوره رفع تحریم) بهتر بود
      نمونه فعلی هم انتخاب بدترین موقع برای کاهش سود بانکی و بالا رفتن پایه پولی (۱۱شهریور) که به این قیمت تموم شد که سپرده ها به بازار ارز اومد و دلار همون هفته ۴.۰۰۰ تومن گرون شد
      .
      اما متاسفانه
      برخلاف بقیه بازارهای اقتصادی،
      در مورد خودرو نظر طیف مدیران فعلی،
      حفظ وضع موجوده
      با تنگ تر کردن حلقه انحصار
      این رو با تبصره های هر روزه بر واردکنندگان شخصی در ۱-۲ سال گذشته میتونید ببینید
      و الان از نظر اونا بازار به تعادل رسیده بهتره به حال خودش رها بشه!!!!
      حالا اینکه واقعا به این میشه گفت تعادل یا نه جای خود
      .
      این رو قبلا هم گفتم که مدیران اصلاحاتی، علاقه ای به واردات خودرو ندارن
      اینو تو دوره قبلی سالهای ۷۶-۸۴ هم میتونید ببینید
      واسه همینم هر قیمتی رو تعادل جدید بازار میدونن
      .
      دلیل دوم هم سودهایی هست که نمایندگیها از اختلاف تعرفه به جیب میزنن
      الان داره موجودی گمرکشون هم برخلاف بسته بودن گمرک آزاد میشه
      تا اینا به قیمتهای روز فروخته نشه تعرفه پایین نمیاد
      .
      دیگه تعارف که نداره، یه موردش نمایندگی خودرو آلمانی محصول لوکس آلمانی رو با موتور توربو و کم حجم پارسال وارد کرد حدود ۶۰۰-۷۰۰ میلیون
      تا همین تیر امسال با مدل همون ۲۰۱۷ میفروخت نزدیک ۲ میلیارد
      و کاملا رسمی
      و تقریبا همه نمایندگیها همینطور بودن
      .
      دلیل سوم خروج ارزه که ۷۵‎٪ تعرفه وارداته اما ۱۰۰‎٪ واسه قیمت خودرو خارج میشه که ارز بری داره
      این دلیل البته بیشتر توجیهه چون با واردات توسط افراد مقیم خارج بدون ارز بری کاملا ممکنه
      و اتفاقا ذخیره ارزی به میزان تعرفه واردات داره
      .
      در نهایت حرفتون کاملا درسته
      اما هرجا، انحصار + سود تجمیع بشه، لابی شکل میگیره و قدرت چانه زنی بالا میره
      در حدی که شما قواعد بازی رو میچینید نه مجری
      پس واسه انجام این کار باید صبرکنید تا مدیران کاملا جدیدو خارج از سیستم فعلی تصمیم ساز بشن
      و البته ذهن باز اقتصادی هم داشته باشن
      و عذر میخوام طولانی شد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. رامتین

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2600 ديدگاه)

        بسیار عالی
        احساس میکنم این موضوع تا سال آینده به وقوع خواهد پیوست
        عملا دولت برای کسری بودجه هدفش دلار ۸ تومنی بود و به این هدف رسید.
        ضمن اینکه به عنوان پیش بینی اقداماتی برای رفع تحریمها انجام خواهد شد و به نتیجه مثبت می رسند.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. ash

        ۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (376 ديدگاه)

        ارز نیست که ماشین وارد شه شما دلت خوشه ها
        شما بگو گمرکی ۰% بعد همه مردم راحت توان خریدشون بالا میره اما چطوری؟
        شما برای خرید ماشین به ارزنیاز دارین
        چقدرارز تو این کشور هست؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. دانیال

          ۱ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (134 ديدگاه)

          ارز هست اما کمتر کسی میاد بفروشتش، واقتی واردات آزاد شه همون ارز های ذخیره شده در دست بعضی ها خرج واردات میشه. چون خودرو هم مثل ارز قیمتش بالا میره پس سوخت نداره. حالا ارز بمونه دست مردم خرج نشه بهتره یا بابت خودرو خارج شه؟ خب خارج شه، چرا؟ چون وقتی بمونه هیچ سودی نداره و طرف دلش می خواد هر روز گرون تر شه اما خرج واردات شه خیلی ها از کنارش نون می خورن چون خیلی ها توی این صنعت دارن کار میکنن. که عملا همشون الان دارن بیکار میشن

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
  2. کیان

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1070 ديدگاه)

    من فک کنم اگر کسی با اطلاع کامل دنبال خرید خودرو تو این کلاس و سگمنت باشه، غیر از گزینه های مطرح المانی که تنها عیبشون شاید هزینه نگه داری بیشتر باشه، ماسل کارهای اسپرت و خوشنام امریکایی قرار دارند که محبوبیت بالایی دارند. برگ برنده محصولات کره ای قیمتشون بود که ضعف فنیشون و پوشش میداد حالا این قیمت هنوز از فولترین مدلهای المان کمتر هست اما در کل قیمتشون بالا هست. با وجود خودروهای امریکایی و لکسوس و اینفیتی من به شخصه بعید میدونم موفقیت چشمگیری داشته باشن.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Omid

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2178 ديدگاه)

      به همین دلیل هم فروش جنسیس کاهش یافته

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Arman

        ۱ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (296 ديدگاه)

        کاهش فروش جنسیس که بخاطر بیشتر بودن تقاضا از تولید بود،تو همین پدال هم هست مطلبش

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. محمد رضا

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (804 ديدگاه)

      اگر کمی تحقیق کنید متوجه میشیدشاید قیمت پایه g70 با ۳۲۰i یکی باشه اما شما با این قیمت قدرت شتاب و اپشن های بیشتریو در یافت خواهی کرد

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
    3. Arman

      ۱ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (296 ديدگاه)

      کیان جان کمتر به خودت فشار بیار :)))
      بله واس جی نود هم میگفتی موفقیت نداره اما بیشترین درصد رضایت مندی امریکا رو کسب کرد و تو همچنان در حال تلاش واس کوبیدن کره هستی :))

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  3. علی رضا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اصلا بهش نمیخوره یه خودروی لوکس یا حتی نیمه لوکس باشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. الهی

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (607 ديدگاه)

      سود هیوندایی از مدلهای ارزون ترش مانند سوناتا و سانتافه و …. هست… و شاید جنسیس بیشتر یک قدرت نمایی از طرف این شرکت برای نشان دادن حداکثر توان این خودروساز هست… یه برند حیثیتی……..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. AMANTE

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    اول کار بگم من خودم طرفدار BMW هستم.
    BMW 320i قیمت ۳۶ هزار دلاری داره و مشخصات موتورش: چهار سیلندر توربوشارژ دو لیتری با ۱۸۴ اسب بخار و ۲۷۰ نیومتن متر گشتاوره. نمیشه مقایشون کرد چون جنسیس G70 مدل ۲.0t از BMW 320I از همه نظر بجز برند برتره.
    جنسیس G70 2.0t اگه بحث قدرت باشه باید با BMW 330i مقایسه بشه که موتور ۴ سیلندر توربو شارژ دو لیتری با ۲۵۰ اسب و گشتاور ۳۵۰ نیومتن متر داره ولی قیمتش ۴۱ هزار دلاره و بیشتر از جنسیس هست.
    مدل بعدی BMW 340i هست که بخاطر طولانی نشه فقط قدرت و قیمتش رو میگم. ۳۲۰ اسب قدرت و قیمت ۵۰ هزار دلاری داره و با جنسیس G70 3.3t ادونس قابل مقایسه است ولی بازم جنسیس قدرت بیشتر و قیمت کمتری داره.
    بالاترین مدل سری ۳ مدل M3 است که اصلا جنیس G70 مدلی برای رقابت باهاش نداره پس چیزی درباره اش نمیگم.
    همه اینا رو گفتم تا بگم جنسیس G70 شاید بروز تر، قیمت کمتر و مشخصات بهتری داشته باشه ولی من بازم BMW سری سه رو بهش ترجیح میدم و این رو هم در نظر بگیرید که مدل جدید سری ۳ قراره بزودی معرفی بشه و رقیبان رو نابود کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. الهی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (607 ديدگاه)

    جنسیس را تو رده ای که خودش را به اون متعلق میدونه ..نمیپسندم…

    اما تلاش هیوندایی را در سالهای گذشته بسیار قابل تقدیر میدونم.

    و همینطور جایگاه هیوندایی از نظر تسخیر بازار و حجم فروش خودروهای با کیفیت خانوادگی واقعا بالاست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. رامتین

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2600 ديدگاه)

    بسیار عالی. فقط یه نکته بگم که سری۳ در سال ۲۰۱۹ تغییر نسل میده با این ویژگیها که واقعا عالی شده:
    BMW 320i موتور ۲لیتری تک توربو با ۲۰۴ اسب
    BMW 330i با موتور ۲لیتری دوتوربو ۲۶۵ اسب
    BMW 340i موتور ۳لیتری دوتوربو ۳۸۰ اسب
    BMW M3 موتور ۳لیتری دوتوربو حدود ۵۰۰ اسب!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. sina

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2223 ديدگاه)

    کاش جای سه تا سدان ساختن یه نکاهی هم به کراس اور ها مینداخت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. رضا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    پیشرفت واقعی هیوندا نه با سانتافه و نه با آزارا جدید
    بلکه با با نسل جدید سری محصولات جنسیسیه
    الان ماشیناش یه سبک خاص کیفیتی دارن که میتونن
    وارد رقابت با آلمانی ها شن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. محمدرضا فنا

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ولی واقعا جنسیس پیشرفت کرده ، عجب حسی داره داخل ماشین وای ی ی ی .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Arman

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (296 ديدگاه)

    داخلش خیلی شیکه
    عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا