هیوندای

تست و بررسی تخصصی هیوندای توسان ۲۰۱۵

راهنمای خرید خودروهای کارکرده بازار ایران

آنچه در مقاله تست و بررسی هیوندای توسان ۲۰۱۵ می‌خوانید:

مقدمه

هیوندای توسان که با نام ix35 هم شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای بازار ایران محسوب می‌شود در سال ۲۰۰۴ به بازار جهانی عرضه شد و تولید آن همچنان ادامه دارد. توسان در سه نسل وارد بازار کشور ما شده است که مطمئناً محبوب‌ترین آن نسل دوم است. شباهت طراحی ظاهری توسان به برادر بزرگ‌تر خود سانتافه (به‌خصوص در نسل سوم) یکی از دلایل محبوبیت این خودرو است. طراحی زیبا، امکانات مناسب رفاهی و ایمنی و دو دیفرانسیل بودن از دیگر دلایل موفقیت این خودرو در بازار ایران بوده است. جالب است بدانید که نسل اول توسان پلتفرمی مشترک با آوانته XD دارد.

هیوندای توسان ۲۰۱۵

نسل دوم (نسخه مورد تست ما) در سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ تولید شد. سوزوکی گرند ویتارا و کیا اسپورتیج را می‌توان از رقبای اصلی نسل دوم توسان در سال‌های عرضه به بازار ایران برشمرد. در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال به سراغ تست و بررسی هیوندای توسان ۲۰۱۵ رفته‌ایم تا ببینیم خرید آن در بازه قیمتی ۱.۴ تا ۱.۶ میلیارد تومان منطقی است یا خیر؟

همچنین بخوانید: تست و بررسی هیوندای النترا ۲۰۱۸

همچنین بخوانید: تست و بررسی سوناتا هیبرید ۲۰۱۸

 

طراحی ظاهری توسان

شاید طراحی این نسل توسان مانند طراحی نسل ۳ هماهنگ و زیبا جلوه نکند، اما به‌نوبه خود زیبا و چشم‌نواز برشمرده می‌شود. جلوپنجره توسان در نسخه‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۵ دستخوش تغییری کوچک شده به‌طوری‌که جلوپنجره شش‌ضلعی یک‌تکه جای جلوپنجره دوتکه قبلی گرفته. این فیس‌لیفت باعث شده تا نمای جلو توسان بیشترین هماهنگی را نسبت به سایر قسمت‌های خودرو داشته باشد. گرافیک داخلی جذاب چراغ‌های جلو و جلوپنجره زیبا از نکات مثبت طراحی جلوی توسان است؛ اما سپر ساده و قاب مه شکن‌های نه‌چندان زیبا مانع گرفتن امتیاز کامل طراحی جلو می‌شود.

هیوندای توسان ۲۰۱۵

نمای جانبی توسان در سادگی تمام طراحی شده. البته وجود روف رک و فلاپ‌های پایین درها و خط شانه کمی از سادگی نمای جانبی کم کرده است. البته ستون C پهن و زمخت کمی از هماهنگی اجزای نمای جانبی کاسته است.

هیوندای توسان ۲۰۱۵

گرافیک داخلی چراغ‌های عقب چندان جذاب و زیبا نیست و حتی از بسیاری از خودروهایی که در رده‌های قیمتی پایین‌تر قرار دارند ضعیف‌تر به نظر می‌رسد؛ اما طراحی زیبای درب صندوق و مه شکن‌ها باعث شده تا این موضوع کمتر به چشم بیاید. در کل باید گفت که توسان طراحی نسبتاً زیبا و به‌روزی دارد و از خودرویی مانند سوزوکی گرند ویتارا به‌مراتب بهتر است. البته چون طراحی امری سلیقه است ما نمی‌توانیم در مورد طراحی این خودرو نسبت به طراحی اسپورتیج نظری بدهیم.

نمای عقب هیوندای توسان ۲۰۱۵

کابین توسان

طراحی کابین توسان چندان زیبا و جذاب نیست و در بیشتر قسمت‌ها ناهماهنگی‌های زیادی دیده می‌شود؛ اما استفاده از متریال نسبتاً باکیفیت تا حدودی این ضعف طراحی را کمرنگ می‌کند. توسان با تریم‌های داخلی مختلفی به بازار عرضه‌شده که محبوب‌ترین آن‌ها چرم رنگ موکا است. توسان مورد تست ما بعد از حدود ۸۰ هزار کیلومتر کارکرد هیچ‌گونه افت کیفیت را در کابین نشان نمی‌دهد که این موضوع منطقی است و کمتر از این هم انتظار نمی‌رود.

داخل کابین هیوندای توسان ۲۰۱۵

فضای کابین توسان آن‌چنان بزرگ و جادار نیست که این موضوع تا حدودی به طول ۴.۳ این خودرو به برمی‌گردد. البته مطمئناً فضای کابین به‌خصوص ارتفاع سقف از خودرویی مانند سمند و امثال آن بسیار بسیار بهتر و مناسب‌تر است. فضای قرار دادن اشیا در کابین توسان بسیار مناسب و کاربردی برای سفرهای طولانی است. فضای صندوق عقب نیز برای سفرهای یک خانواده چهار نفره بسیار مناسب و کاربردی است.

 

امکانات رفاهی و ایمنی توسان

امکانات رفاهی یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت توسان در بازار ایران بوده. سقف پانورامیک بازشو، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب (سفارشی)، سردکن صندلی‌های جلو (سفارشی)، سیستم شروع حرکت در سربالایی و پایینی، حالت رانندگی اقتصادی و کولر دو آل از مهم‌ترین امکانات رفاهی توسان محسوب می‌شود.

البته کولر اتوماتیک الکتریکی، سنسور جلو و عقب، فرمان برقی، سیستم ورود بدون کلید، برف‌پاک‌کن و چراغ‌های اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، فرمان برقی با قابلیت تنظیم در چهار جهت به‌صورت دستی، کامپیوتر سفری، سنسور فشار باد تایر، تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت به‌صورت برقی، آینه‌های جانبی تاشو با تنظیم برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، مانیتور ۷ اینچی، سیستم صوتی ۳۶۰ میلی‌آمپری با ۷ بلندگو و کروز کنترل از باقی آپشن‌های توسان محسوب می‌شوند.

موتور هیوندای توسان ۲۰۱۵

مشخصات فنی توسان

اما در بحث قوای محرکه توسان چندان عجیب و غیرمعمول عمل نکرده. البته دو دیفرانسیل بودن این خودرو تا حدودی آن را از رقبایش (بعضاً چینی) جدا می کندو در ادامه مشخصات فنی کامل نسل دوم توسان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

  هیوندای توسان ۲۰۱۵
حجم موتور ۲.۴ لیتر
تعداد سیلندر ۴ سیلندر
قدرت ۱۷۶ اسب بخار
گشتاور ۲۲۸ نیوتون متر
شتاب صفر تا صد ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۹.۶ لیتر
وزن ۱۵۹۸ کیلوگرم
حجم باک ۵۸ لیتر
گیربکس ۶ سرعته خودکار تیپ ترونیک
محور محرک دو دیفرانسیل

 

تجربه رانندگی

موتور توسان نسبتاً نرم و بدون لرزش اما با صدای محسوسی روشن می‌شود. در شروع حرکت خودرو بسیار پرقدرت و سرحال ظاهر می‌شود اما زمانی که در جاده پدال گاز را تخته می‌کنید متوجه می‌شوید که کار چندانی از موتور ۲.۴ لیتری توسان برنمی‌آید. البته اشتباه نکنید شتاب و کشش این خودرو از اکثر خودروهای داخلی بهتر است اما چندان راضی‌کننده نیست. گیربکس و موتور هماهنگی بسیار خوبی دارند و معکوس‌ها و تعویض دنده‌ها به‌موقع انجام می‌شود.

عکس هیوندای توسان ۲۰۱۵

عایق‌بندی کابین مناسب است اما به نظر می‌رسد صدای لاستیک‌ها کمی بیشتر از حد معمول در کابین نفوذ می‌کند. دسترسی به ادوات کابین نسبتاً مناسب صورت می‌پذیرد اما بزرگ‌ترین مشکل آن جایگذاری نه‌چندان مناسب مانیتور مرکزی خودروست. به‌طوری‌که در اکثر مواقع به‌ویژه زمانی که کاور سقف پانوراما کنار می‌رود، انعکاس آفتاب در مانیتور باعث می‌شود تا کار با مانیتور بسیار سخت و طاقت‌فرسا باشد.

صندلی‌های توسان چندان راحت نیست اما دربرگیرندگی نسبتاً خوبی دارد. سیستم تعلیق در قسمت جلو عملکردی مناسب و در حد انتظار دارد؛ اما در قسمت عقب تعلیق بسیار خشک و سفت عمل می‌کند. البته این موضوع در کراس‌اوورها امری منطقی است اما توسان از باقی کراس‌اوورهای هم قیمت سواری خشک‌تری دارد.

یکی از ویژگی‌های مثبت نسل دوم توسان ترمزهای قدرتمند آن است به‌طوری‌که ترمزهای دیسکی این خودرو در هر شرایطی به‌راحتی از پس جثه ۱.۵ تنی آن برمی‌آیند. کولر توسان مانند کولر خودرویی مانند النترا و یا اسپورتیج نیست اما به‌نوبه خود از پرتاب باد و خنک‌کنندگی بسیار خوبی بهره می‌برد.

هندلینگ و پایداری توسان به لطف دو دیفرانسیل بودن و سیستم‌های کمکی راننده متعدد قابل قبول است اما همچنان تکان‌های عرضی یک کراس‌اوور را دارد. مصرف سوخت نسبتاً بالای توسان موردی است که به مذاق بسیاری از خریداران خوش نمی‌آید به‌طوری‌که در واقعیت زمانی که در بزرگراه به خودرو فشار آورده شود مصرف سوخت به‌راحتی به عدد ۱۷ لیتر می‌رسد! که این عدد در خودرویی مانند کمری ۲.۴ لیتری نهایتاً به ۱۲ الی ۱۳ می‌رسد. البته اوضاع مصرف سوخت توسان در معابر شهری هم چندان مناسب نیست و عدد ۱۰ لیتر بهترین رقمی است که در رانندگی‌های شهری به دست می‌آید.

در کل باید گفت که اگر سواری نسبتاً خشک و مصرف سوخت بالا را در نظر نگیرید، توسان خودرویی مناسب برای استفاده‌های شهرری و جاده شماست.

البته باید گفت که دید به اطراف در توسان علیرغم ارتفاع نسبتاً بلند، چندان مناسب نیست. این موضوع تا حدود به آیینه‌های جانبی نه‌چندان بزرگ و ستون C ضخیم برمی‌گردد. البته فقدان سنسور نقطه کور در توسان این مشکل را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

هیوندای توسان ۲۰۱۵

جمع‌بندی

تا همین چند سال پیش توسان ۲۰۱۵ بیش از ۱۵۰ میلیون تومان قیمت نداشت اما حال که قیمت این خودرو به ۱.۵ میلیارد تومان رسیده، بسیاری از افراد در خرید آت به شک افتاده‌اند.

توسان برخلاف سانتافه خودرویی کم استهلاک است که در صورت نگهداری مناسب تا چندین سال می‌تواند به مالکش خدمت کند. البته باید ذکر کرد که موتور توسان به روغن بی‌کیفیت بسیار حساس است. در بسیاری از موارد دیده شده استفاده از روغن نه‌چندان مناسب و به‌موقع انجام ندادن سرویس‌های دوره‌ای باعث یاتاقان زدن موتور شده است.

در پایان از سرکار خانم سیمین فرقانی جهت صرف وقت با تیم تست مجله پدال تشکر می‌کنیم.

ویژگی‌های مثبت هیوندای توسان ۲۰۱۵ معایب هیوندای توسان ۲۰۱۵
امکانات رفاهی و ایمنی مناسب سیستم تعلیق خشک (به‌خصوص در قسمت عقب)
تریم‌های خوب شتاب نه‌چندان راضی‌کننده
بازار خرید و فروش مناسب مصرف سوخت بالا

 

طراحی ظاهری ۸
طراحی کابین ۷
کیفیت متریال استفاده شده در کابین ۹
هماهنگی موتور و گیربکس ۱۰
شتاب و کشش ۸
هندلینگ ۸
ترمزها ۱۰
امکانات رفاهی و ایمنی ۹
سیستم تعلیق ۷
ارزش در مقابل قیمت ۸
جمع امتیازات ۸۴

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3701 ديدگاه)

    (البته باید ذکرکرد که موتور توسان به روغن بی کیفیت بسیار حساس است) مشکل طراحی و آلیاژ موتور رو انداختن گردن روغن دلالهای ایرانی

    موافقم 70
    مخالفم 17
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10460 ديدگاه)

      موتور تتا 2 !

      اگر سانتافه را امپراطور یاتاقان زدن بدانیم ، این نسل توسان را معاون امپراطور یاتاقان زدن بدانید 😂👋🏻 !

      اما خداوکیلی هرچی هم که بود ، در بحث سواری بسیار از اسپورتیج همان نسل بهتر بود و سواری راحت‌تری داشت و برایم جالب هست که چراداسپورتیج اینقدر میکوبه !

      یادن نمیره زمانی که اینقدر واردکنندگان وارد کرده بودند که حتی با تخفیف ۱۰ میلیونی زیر قیمت میفروختند و یادم هست آخر سال ۱۳۹۳ حتی تا ۱۳۰ میلیون هم میفروختند تا نقدینگی دستشون بیاد و خواب مالی نداشته باشند و این در حالی بود که اسپورتیج را زیر ۱۴۰ نمیفروختند !

      یادش بخیر ، همه مُردیم !

      موافقم 75
      مخالفم 21
      1. حق گوی باطل

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        اومدم ی ۲۰۱۱ بگیرم فول سفارش خود کره بود یعنی اروپا و خلیج و…نبود
        ماشین رو از صفر تا صد تعمیر کرده بود رفتم از تعمیرکارش که رفیقم بود پرسیدم بگیرمش؟
        گفت نه ماشین بدرد نخوریه انقدرم از معایبش گفت که دقیق یادم نمیاد

        موافقم 41
        مخالفم 21
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10460 ديدگاه)

          چندین ماه پیش یه کامنت گذاشتم در بابِ مصرف سوخت بالای محصولات کره‌ای که اکثریت فن‌هاشون با بیسوادی تمام توپیدن به ما با اینکه برای خودم جالب بود مصرف این موتور ۲/۴ لیتری چه روی سانتافه توسان چه سوناتا اپتیما از حد نرمال بالاتر هست به حدی که با چشم پائین اومدن آمپر بنزین را میبینید گویی ۶سیلندر هست !

          امروز یه روز دیگر بود مثل روزهای پیش که یک به یک کامنت‌هایم حقیقتش مشخص شد و البته بی‌سوادهای کاتالوگ چسبونده به دیوار هم ساکت شدند !

          فن اون کسیه که حقیقت را بپذیره نه اینکه در مقابل حقیقت جبهه بگیره !

          چه بخواهیم چه نخواهیم ، ایران بهشت خودروهای کره‌ای هست اما اونی که عشق‌خودروی واقعی باشه و خودرو را بفهمه ، نگاه هم به کره‌ای جماعت نمیندازه !
          کِتمان نمیکنم که در بحث دیجیتال و موبایل حقیقتاً کره‌ای‌ها عالی هستند اما در بحث خودرو به شخصه از نگاه من فقط بابد با چینی‌ها رقابت کنند و لاغیر !

          موافقم 50
          مخالفم 23
        2. نوید AJ

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (3713 ديدگاه)

          در اینجا با نوید موافقم. این نسل از توسان و اسپورتیج، برابر چینی های الان بازاره. نه بیشتر.

          موافقم 23
          مخالفم 6
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10460 ديدگاه)

          🙏🏻

          موافقم 8
          مخالفم 2
      2. شناس

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        شوربختانه مردم ایران از نظر سواد فنی در درجه بسیار پایینی هستند. همون موقع با پولشون بجای کیوندایی میتونستند هوندا crv یا میتسو asx از همان نسل رو بخرند. هردوی این ماشینها یک سر و گردن از توسان بالاترند. میتسو اوتلندر هم یک فرسخ از سانتافه بالاتره. ولی مشکل شرکتهای میتسو و هوندا اینه که طراحی‌های مزخرفی دارند و مشکل مردم ما هم اینه که عقلشون به چشماشونه.

        موافقم 47
        مخالفم 10
        1. سهیل

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (121 ديدگاه)

          سواد فنی
          سواد علمی
          سواد سیاسی
          سواد اجتماعی

          موافقم 13
          مخالفم 4
    2. R@min

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1882 ديدگاه)

      بله کلا موتورهای تتا فاجعه به تمام معنا هستن و تو این دور و زمونه هم هزینه های سنگینی رو دست مالک می زارن.

      بنظرم اگر کسی قصد داره محصولات کره ای بخره اصلا سمت محصولات دست دو مخصوصا با موتور تتا نره.

      موافقم 44
      مخالفم 7
      1. حق گوی باطل

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        کاش فقط فاجعه به تتا ختم میشد
        سیستم انتقال قدرت این ماشین سوپر فاجعست
        بچه هایی که توسان اسپورتیج داشتن میدونن
        یک اشتباه مساوی با یک گیربکس جدید

        موافقم 38
        مخالفم 13
    3. Nine eleven

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (24 ديدگاه)

      خودروی خوبیه
      برعکس محصولات تویوتا که ملکه ی چرخ هستن وقتی توش نشستین اصلا استرس در اومدن چرخ رو ندارین دوستان.
      متاسفانه این قضیه رو با روغن با کیفیت و این ها هم نمیشه حل کرد

      موافقم 10
      مخالفم 56
      1. Alan.r

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1117 ديدگاه)

        داداش اون قضیه چرخ واسه یکی از محصولات تویوتا اتفاق افتاد خود تویوتا هم گفت ماشین های مشکل دار رو از مشتری می‌خره
        ولی مشکل یاتاقان زدن و آتیش گرفتن تو تمام مدل های کیا و هیوندا از همون اول وجود داشت جدیدا هم که معلوم شده ایموبیلایزر ندارن
        کسی هم گردن نمی‌گیره فقط هفته‌ای یک بار می‌گن ماشیناتونو تو فضای باز پارک کنید چون احتمال داره در صورت خاموش بودن هم منفجر بشه

        موافقم 37
        مخالفم 8
        1. Nine eleven

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (24 ديدگاه)

          من نمیتونم زیاد تایپ کنم چون خطر اینکه هر لحظه چرخ یک تویوتا در بره بخوره بهم یا یک راو۴ که اینجا پارک شده، آتیش بگیره وجود داره،خطرناکه وضعیت
          تو هم اینجا نمون زیاد جاش برو خبر چند برابر شدن سود هیوندای یا افزایش فروشش یا جوایزش رو مرور کن
          بای بای 🔥

          موافقم 12
          مخالفم 41
        2. User

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (12 ديدگاه)

          کجا همه ی مدلهای کیا مشکل یاتاقان و آتش گرفتن دارن
          من 12 ساله کیا دارم نه یاتاقان زده نه آتش گرفته
          .
          .
          .
          .
          .
          .کیا پراید منظورمه😅

          موافقم 26
          مخالفم 1
      2. Erfan

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (536 ديدگاه)

        چقدر تنازی می‌کنی شما😂.
        اینکه یه فرد اکانت فیک بسازه جهت تخریب یه برند دیگه کار بسیار زشتیه.
        که در مرحله اول فشاری که از اون برند به خود فرد داره وارد میشه رو نشون میده.

        موافقم 28
        مخالفم 4
        1. Erfan

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (536 ديدگاه)

          حالا یجوری میگید برید سود هیوندای رو ببینید انگار نصف سود کارخانه برای شما میاد تو کارتتون

          موافقم 24
          مخالفم 1
        2. Payfast

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (808 ديدگاه)

          بخدا بحث المان امریکا باز یه جذابیتی چیزی داشت

          موافقم 13
          مخالفم 3
  2. Alan.r

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1117 ديدگاه)

    من تو این بازه قیمتی انتخابم پرادو ۲۰۰۶ یا پاجرو ۶ سیلندر هستش هم قویترن هم دودیفرانسیل هستن گیربکس کمکی هم دارن

    موافقم 37
    مخالفم 11
    1. محمد

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      ماشین خوشگل ۲۰۱۵ رو ول میکنی پرادو ۳ بار چپه شده ۲۰۰۶ بخری با اون قیافه زشت 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

      موافقم 20
      مخالفم 60
      1. Reza Waffen SS

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (5348 ديدگاه)

        پرادوی زشت ؟؟؟؟؟؟

        موافقم 50
        مخالفم 8
      2. Alan.r

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1117 ديدگاه)

        اگه پرادو زشته پس توسان چیه؟

        موافقم 44
        مخالفم 7
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10460 ديدگاه)

        محمد

        شما درست میگی ، پس اون ماشین خوشگله واسه شما ، این سه بار چپی زشته واسه من !

        موافقم 37
        مخالفم 6
  3. SHAHABnz

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    از بهترین خودرو های وارداتی ایران 👏👏
    فروش و محبوبیت بالایی کسب کرد مثل اسپورتیج و سورنتو و سانتافه تو خارج هم موفق بود

    موافقم 12
    مخالفم 44
    1. Erfan

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      میشه گفت موفقیتش فقط برای ظاهرش بوده و ظاهر بینی و آپشن پسندی مردم ایران در خرید خودرو.
      وگرنه به هیچ عنوان از نظر فنی ماشین ارزنده ای نیست

      موافقم 34
      مخالفم 5
  4. محمد

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    شایعات زیاد راجب این ماشین ساختن من سانتافه داشتم باهاش دور ایران رو گشتم ۱ میلیون کیلومتر روش گذاشتم فقط و فقط با ترکیب روغن کانولا و روغن زیتون هیچ خرجی هم نداشت تازه جا بنزین الکل ۷۰ درصد میریختم

    موافقم 15
    مخالفم 54
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (714 ديدگاه)

      😂😂😂

      موافقم 32
      مخالفم 7
    2. datsun

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3701 ديدگاه)

      صدرصد جواب میده بدون پالم هم باشه به دو میلیون هم میرسی

      موافقم 55
      مخالفم 5
    3. aMiRsHaYaN

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (459 ديدگاه)

      چه سانتافه بدبختی بوده که تو صاحبش بودی

      آخه کی روغن کانولا و زیتون می‌ریزه تو سانتافه میلیاردی؟؟؟؟
      من بودم تو وسواس کامل نگه میداشتم

      موافقم 34
      مخالفم 12
      1. حق گوی باطل

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        امیر شایان همه میریزن
        من خودم تو ماشینم لادن طلایی بدون پالم میریزم ولی بابام روغن حیوانی میریزه

        موافقم 38
        مخالفم 2
        1. Erfan

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (536 ديدگاه)

          حواستون باشه چربی ترانس ضرر داره برای ماشین.زیرو ترانس بریزید

          موافقم 34
          مخالفم 2
        2. aMiRsHaYaN

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (459 ديدگاه)

          😂😂😂👍

          موافقم 24
          مخالفم 1
        3. کوروش

          ۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (40 ديدگاه)

          داداش من روغن زرد میریزم..

          موافقم 1
          مخالفم 1
    4. حق گوی باطل

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      محمد فانتا بریز جای رادیاتور حداقل ۵۰۰ هزارتا دیگه بدون خرج میره

      موافقم 37
      مخالفم 3
      1. aMiRsHaYaN

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (459 ديدگاه)

        اسمت رو باید از حق گوی باطل کرد سوپر حق گو

        موافقم 17
        مخالفم 1
  5. ELX

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (517 ديدگاه)

    آقای اشتری لطفا لیفان ۸۲۰ را هم بررسی کنید ممنون از مقالات خوبتون🙏

    موافقم 27
    مخالفم 8
  6. Prpr

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    توسان در کل خودرو خوبیه ولی بنظرم اگر بیشتر هزینه کرد و یک توسان ۲۰۱۶ خرید خیلی بهتره

    موافقم 4
    مخالفم 20
  7. M

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (196 ديدگاه)

    https://www.amazon.com/Genuine-Balance-233002G411-Hyundai-2015-2017/dp/B089QWF6JB
    مشکل به خاطر قطعه بالا بوده
    پمپ روغن و بالانسر رو در یکسری ازموتور های هیوندایی در یک قطعه بوده و بالانسره یاتاقان میزنه بعد روغن به پمپ نمیرسه خود پمپ میسوزه و چون دیگه پمپی نیست که روغن پمپ کنه به موتور خود موتور بیاتاقان میزنه
    و سه تا نشونه داره قبل یلاتاقان زدن که اگه بفهمن قابل پیشگیری هست
    دمای موتور بالا
    الارم low oil pressure
    و به قول خودشون whirring sound از موتور میاد
    این کد موتورها و ماشین ها رو شامل میشه
    2011‑2019 Sonata vehicles with 2.4L GDI and 2.0L Turbo GDI engines
    2013‑2018 Santa Fe Sport and 2019 Santa Fe vehicles with 2.4L GDI and 2.0L Turbo GDI engines
    2014‑2015 and 2019 Tucson vehicles with 2.4L GDI engines
    2019 Veloster N vehicles with 2.0L Turbo GDI engines
    طبق خود recall هیوندایی https://www.hyundaiengineinfo.ca/
    و علت اتیش گرفتن ماشین ها هم همین قطعه است که میتونه باعث شکستن connecting rod بشه و این خودش میتونه پوسته موتور رو بشکافه و روغن به سطح داغ موتور میخوره واتیش میگیره
    از این دسته گلا رو همه اب میدن به شدتش بستگی داره مثلا موتور های 1.5 لیتری هوندا مشکل ENGINE OIL DILUTION دارن (روغن و بنزین با هم وارد موتور میشن و ماشین دود میکنه)
    تویوتا ولکسوس از 2017 تا 2020 مشکل fuel pump داشتن و هزار تا مورد از هزار تا برند دیگر

    موافقم 21
    مخالفم 6
  8. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    بابا هرچی که هست ایکاش این خودرو های کره ای و ژاپنی بیاد ایران نه اینکه سر هیندای توسان 2015 دعوا کنیم

    موافقم 29
    مخالفم 4
  9. عاشق پدال

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (254 ديدگاه)

    میخندم به کامنتا
    اینا اصلا نمیدونن طبیعی بودن عادی بودن یعنی چی.
    99 درصد کامنتها طوریه ادم فکر میکنه طرف روانیه. بیماری داره. سایکو هست

    موافقم 24
    مخالفم 2
  10. Enayat

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    من تا حالا توسان سوار نشدم و نظر در رابطه اش ندارم و سانتافه اتاق قدیم شش سیلندر سوارشدم باید بگم از نظر کیفیت داخل و سرو صدا افتضاح به تمام معناست (همه سانتافه های اتاق قدیم به سر و صدا افتادن) اما از نظر موتور بد نبود و خیلی اذیت نمی کرد و ولی با این که شش سیلندر و ۳.۸ لیتری بود خیلی پر توان معلوم نمی شد ولی مورد یاتاق و از این جور چیزی ها دربارش نبود

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. فرامرز

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (250 ديدگاه)

    با سلام
    توی متن گفتین خودرو ۸۰ هزارتا کار کرده اما کیلومتر ۵۶ هزارتا نشون میده؟!

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. نیما شیرازی

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (30 ديدگاه)

      با سلام و عرض ادب
      طبق گفته مالک، کارکرد خودرو به مقدار ۲۵ هزار کیلو متر پایین آورده شده است.

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. فرامرز

        ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (250 ديدگاه)

        با تشکر 🙏🙏
        🤦‍♂️🤦‍♂️

        موافقم 4
        مخالفم 1
  12. Hamed

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (212 ديدگاه)

    ببین مملکت رو به کجا رسوندن که تو سال 2022 باید بررسی تخصصی یه مدل 2015 رو بخونیم

    موافقم 7
    مخالفم 2
  13. مهران

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جماعت هموطن پراید سمند پژو سوار عزیز . بله دیگه لگن زیر پاهامون شده پونصد میلیون بایدم ایراد بگیریم از هیوندای و….. من 153 میلیون خریدم توسان و هنوزم دارمش و بسیار راضیم ازش . هر ماشینی ممکنه ایراد بهم بزنه بیجهت نظرات غیر کارشناسی ندید .

    موافقم 5
    مخالفم 9
  14. مجتبی .

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1225 ديدگاه)

    اینکه کل درآمد یک کارگر ماهر روبرای ۱۲ سال کامل جمع کنی وبدی پای یک ماشین اقتصادی هشت سال کارکرده جززور منطقی داره؟؟؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
  15. رضا غریبی

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موفق باشید

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. احمد

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سه ساله دارم فقط خیلی خشکه بقیش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا