هیوندای

هیوندای آیونیک 5 N بازار آمریکا با 641 اسب بخار قدرت معرفی شد

هیوندای از خودروی برقی و اسپرت آیونیک ۵ N بازار آمریکایی رونمایی کرد. این خودرو از ۶۴۱ اسب بخار قدرت برخوردار است و در عرض ۳.۲۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

هیوندای آیونیک ۵ N بازار آمریکا با چند ماه تأخیر نسبت به نسخه بازارهای جهانی معرفی شد. کراس اور برقی و کم ارتفاع کره‌ای‌ها در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس حضور دارد. مشتریان می‌توانند خودروی یاد شده را با دو پیشرانه برقی و حداکثر قدرت ۶۴۱ اسب بخار انتخاب نمایند. البته قدرت استاندارد آیونیک ۵ N به ۶۰۱ اسب بخار می‌رسد اما عملکرد بوست باعث می‌شود به مدت ۱۰ ثانیه حداکثر قدرت پیشرانه‌ها برابر با ۶۴۱ اسب بخار باشد.

ویژگی بوست یاد شده تنها یکی از تجهیزات متنوع بکار گرفته شده در هیوندای آیونیک ۵ N است. برای مثال سیستم N لانچ کنترل سه نوع تنظیمات برای کشش را در دسترس راننده قرار می‌دهد و حالت پدال N نیز توانایی‌های عبور از پیچ را به راندمان انرژی ترجیح خواهد داد. مکانیسم ترمز احیا شونده نیز وجود دارد که کاهش سرعت ۰.۶ جی را به ارمغان می‌آورد. در حالت N ریس نیز دو حالت برای بهینه‌سازی عملکرد خودرو در پیست وجود خواهد داشت. از دیگر ویژگی‌های هیوندای آیونیک ۵ N می‌توان به e شیفت و صدای فعال اشاره کرد که صدا و حس پیشرانه درون‌سوز و گیربکس را شبیه‌سازی می‌کنند.

هیوندای می‌گوید خودروی یاد شده با درگیر شدن تمامی ویژگی‌ها در عرض ۳.۲۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد هرچند حداکثر سرعت آن به ۲۶۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. اگرچه هنوز شعاع حرکتی آیونیک ۵ N مشخص نیست اما باتری ۸۴ کیلووات ساعتی آن می‌تواند در عرض ۱۸ دقیقه از شارژ ۱۰ به ۸۰ درصد برسد. این خودرو به دلیل استفاده از چرخ‌های پهن‌تر و دیفیوزر عقب گیراتر کم ارتفاع‌تر، پهن‌تر و طویل‌تر خواهد بود.

هیوندای در بخش ظاهری نیز تغییراتی در نمای جلو اعمال و از یک اسپویلر لبه‌ای استفاده کرده است. رکاب‌های جانبی با عناصر نارنجی رنگ و رینگ‌های آلومینیومی ۲۱ اینچی به همراه لاستیک‌های پیرلی پی زیرو نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند. خودروی موردبحث با ۵ رنگ آبی، مشکی، خاکستری، سفید و نارنجی عرضه خواهد شد ولی در بخش کابین تنها انتخاب رنگ مشکی با عناصر آبی رنگ وجود دارد. هنوز قیمت هیوندای آیونیک ۵ N مشخص نیست اما نسخه فول آیونیک ۵ لیمیتد استاندارد حدود ۵۵ هزار دلار قیمت دارد و انتظار می‌رود نسخه N گران‌تر باشد. در مقام مقایسه باید دانست کیا EV6 GT با ۵۷۶ اسب بخار قدرت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای و قیمت ۶۳ هزار دلاری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. ARIAN

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (295 ديدگاه)

    چه شتاب خوبی داره😐

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. پیام

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1606 ديدگاه)

      آره شتابش خوبه. وای به روزی که کیا هم برند لوکسشپ و اسپرتش تاسیس بشه!

      موافقم 6
      مخالفم 23
      1. amir

        ۲۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2360 ديدگاه)

        گروه هیوندای لوکسشو با جنسیس داره میده

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. ‌ ‌

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (3350 ديدگاه)

          جنسیس سدان ۲۰۱۳ و ازرا ۲۰۱۱ ماشین خوبیه بین کره ای های تو ایران
          سلیقه خودم بین کره ای ها این دوتاست
          واسه خانواده هم اگه بخوام ماشین کره ای بردارم کیا سورنتو ۲۰۱۷ و سانتافه ۲۰۱۷ خوبه ولی با پولش یه راو فور تمیز هم میشه برداشت یا بی ام و x3 2017 که نظر من همون x3 هست

          موافقم 9
          مخالفم 3
      2. AntiBTS

        ۲۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (127 ديدگاه)

        جنسیس تاسیس شد مگه چه اتفاقی افتاد ؟
        آمار فروش درخشانش رو که یادت نرفته ؟
        کیا هم ازون بدتر 😄

        موافقم 16
        مخالفم 8
        1. پیام

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1606 ديدگاه)

          اتفاقا فروش جنسیس خیلی خوب میش رفته. برو قیمت G90 رو با لکسوس مقایسه کن بعد نتیجه اینه که حتما جنسیس خوب میفروشه که نود هزار دلار میده! تازه هیبریدم نیست!

          موافقم 5
          مخالفم 10
        2. amir

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2360 ديدگاه)

          g90 در بازار آمریکا در بهترین حالت داره ماهی ۲۰۰ تا دونه میفروشه goodcarbadcar رو ببین
          بعد بگو فروش فروش فروش فروش

          موافقم 8
          مخالفم 2
      3. noir

        ۲۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (368 ديدگاه)

        هیوندای مالک کیا هست لوکس ساز هیوندای هم جنسیسه پس چنین اتفاقی نمیافته

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. amir

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2360 ديدگاه)

      برقی ها همینن دیگه
      بصورت آنی میتونه گشتاور رو ارائه بده دیگه نیاز به اتلاف وقت برای دور گیری نداره گیربکسشون تک سرعته اتومات میزارن نیازی به کلاچ گیری و تعویض دنده نداره مثل گیربکس سی وی تی هم کند نیست به همین خاطر صفر تا صد کمی دارن یه نگاهی به صفر تا صد محصولات تسلا بنداز منتها خیلی از این محصولات برقی برای پیست سریع و خوب نیستن به اندازه کافی بخاطر مسائلی مثل وزن بالاشون بخاطر باتری و این حرفا ( هرچند محصولات برقی مثل ریمک هم هستن که خیلی از خفن هارو شرمنده کردن)

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. پیام

        ۲۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1606 ديدگاه)

        ریمک اصلا جریانش فرق داره. فعلا که هیوندای و کیاه ماشینای لوکس برقی دارن. پر از آپشن و تعداد فروش توپ. مثل جنسیس برقی. هم لوکسه هم شتاب بالا

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. amir

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2360 ديدگاه)

          اولا فروش توپ؟
          نه تو برقی ها به تسلا میرسه
          نه تو بنزینی ها به جنرال و تویوتا
          این وسط برا خودش یه نونی میخوره
          بعدا چه ربطی تو حرفای من از ریمک به هیوندا و کیا دیدی بی تی اس فن؟ نه من بدونم چجوری ربطش دادی اصلا؟

          موافقم 6
          مخالفم 0
    3. Viper

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      ولی من واقعا ازش خوشم میاد

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1003 ديدگاه)

    از محصولات جدید هیوندای خوشم نمیاد

    موافقم 16
    مخالفم 21
    1. ‌ ‌

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3350 ديدگاه)

      اگه دقت کنی از محصولات پارسالش بهتر شده
      مثلا هیوندای النترا ۲۰۲۴ از ۲۰۲۳ بهتره ولی حیف اون ۲۰۲۳ اومد ایران

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. 𝐀𝐥𝐢

        ۲۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1003 ديدگاه)

        اما بجاش سانتافه ۲۰۲۴ خیلی بد شده شبیه نعکش شده

        موافقم 9
        مخالفم 3
  3. javad-bmw

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (132 ديدگاه)

    کراس اور برقی و کم ارتفاع کره‌ای‌ها.
    این رو با این ارتفاع و طراحی بدنه میشه کراس اور حساب کرد؟ بنظرم میشه بهش گفت هاچبک بزرگ نه کراس اور.
    ولی کراس اور ها هم دارن با قدرت خیلی بالا شتاب درحد لامبورگینی های ۱۰ سال پیش رو میدن.البته در نسخه های برقی و پرفورمنس.

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. امیر

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      لامبورگینی ۱۰ سال پیش !! پسر خوب شتاب هوراکان evo تک دیفرانسیل مدل ۲۰۲۳ حدود ۳/۳ ثانیه هست و نسخه اسپایدر آونتادور هم همین حدودا ، چیزی نمیدونیم اظهار نظر نکنیم

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. amir

        ۲۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2360 ديدگاه)

        عزیز جان اونا برقین
        زبونم مو دراورد بخدا

        موافقم 4
        مخالفم 2
    2. amir

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2360 ديدگاه)

      محصول قشنگیه
      افرین به هیوندای هم طراحی خوبی داره هم پرتوانه
      ولی ترجیح میدم بیشتر هاچ بک خطاب کنم
      ولی به نظرم کمی گرونه حدود ۵۰ ۵۵ مناسب تر بود واسش

      موافقم 4
      مخالفم 2
    3. ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3350 ديدگاه)

      هاچبک بزرگ مثل x22pro که به اسم کراس میندازن بهمون

      موافقم 1
      مخالفم 2
  4. محمدرضا

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    واقعا زیبا و دوست داشتنیه ، مخصوصا طراحی داخلیش که واقعا چشم نوازه و شبیه هیچ برقی دیگری نیست

    موافقم 13
    مخالفم 10
  5. پیام

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1606 ديدگاه)

    دیگه فکر کنم خیلیا بدونن مسیر هیوندای رو به چه سمتی هست! مسیری که خیلی از برندهای قدیمی تا الان عرضش رو نداشتن و نخواهند داشت! نه در توانشون هست برند لوکس بزنن، نه برند لوکسشون رو حفظ کنن نه تو خودروهای اسپرت به درستی پیش برن!

    موافقم 6
    مخالفم 18
    1. amir

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2360 ديدگاه)

      محصول خوبیه پیام جان آفرین به هیوندای
      هیوندای در مسیر خوبیه و خواهد بود همینطوری که قبل تر هم بوده
      مثل خیلی از خودروسازی های بزرگ و نام دار دیگه مثل تویوتا فورد جنرال موتورز و ….
      این خودروسازا حتی اگه ورشکسته هم بشن دست کم دولت حفظشون میکنه مثل جنرال موتورز اگه یه دوره ای افت کنن دوباره به اوج خواهند برگشت ربطی به طرفداری منوتو نداره
      منتها نمیدونم چرا جنبه پذیرش اینجور افکار که واقعی هم هستن و مبنا بر اون هم داره میچرخه روزگار رو نداری یکم فکر میکنی تمام ژاپنی ها قراره نابود بشن و کره هم قراره بشه اول و اول بمونه
      متعصبی در کل و این اذیت کنندس
      میتسوبیشی و هیوندای هردو در سایر خوزه ها دارن فعالیت میکنن برای مثال همونطوری که صنایع سنگین میتسوبیشی در ساخت ۲۲ فروند ناوچه موگامی ۴ فروند ناوشکن آکیزوگی نقش داشته همونطوری که هیوندای در ساخت ناوشکن سجونگ کبیر اولی و سومی ( دومی رو دادن به دوو) نقش داشته

      موافقم 4
      مخالفم 1
  6. پیام

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1606 ديدگاه)

    بابا هیوندای که این همه فراخوان میده و ضرر می‌کنه و تموم ماشیناش آتیش می‌گیرن پس این جهشش از کجا میاد؟! 😂😂😂😂 بعد یه سوال. تا سه سال دیگه که باتری‌های حامد میان، صفر تا صد و هندلینگ و … ماشینای N چند میشه؟!

    موافقم 7
    مخالفم 25
    1. amir

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2360 ديدگاه)

      میگما نکنه فقط هیوندایه که باتری جامد میخواد بیاره رو کار ؟ مثلا تسلا و فولکس اینا اصلا هم تو کارش نیستن ؟ تویوتا رو نیوردم فشار نخوری

      موافقم 4
      مخالفم 0
    2. amir

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2360 ديدگاه)

      جهشش به لطف برقی هاست که به خوبی بلندش کرده وگرنه تتا لامبدا هنوزم میلنگن

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. محمد

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      کاربر بچه سال پیام ، دیگه حالمون از ترول بازی های تو با ترول های ژاپنی بهم میخوره اینجا سایت خودرویی هست نه فوتبال که کل کل های احمقانه راه بندازید ، یه گروه تلگرامی تشکیل بدید اونجا برید با همدیگه کل کل کنید

      موافقم 16
      مخالفم 0
    4. datsun

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3510 ديدگاه)

      ژاپنی ها دهه نود به شتاب زیر چهار رسیدن بچه جون اونم با موتور درون سوز نه با آرمیچر

      موافقم 7
      مخالفم 2
  7. Dark Knight

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (456 ديدگاه)

    هیچوقت فکر نمیکردم هیوندای ماشینی با شتاب ۳/۲۵ بسازه !

    موافقم 13
    مخالفم 1
  8. Dark Knight

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (456 ديدگاه)

    واقعا توی برقی ها کره توی سطح دیگه ای نسبت به ژاپن هست

    موافقم 12
    مخالفم 18
  9. Ehsan

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (539 ديدگاه)

    چه شتاب و طراحی،خیلی عالی شده.فروششم که خیلی بالاست

    موافقم 3
    مخالفم 9
    1. amir

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2360 ديدگاه)

      برخلاف شایستگی هاش فروش خیلی چشمگیری نداره

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. Ehsan

        ۲۶ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (539 ديدگاه)

        همینکه باعث شده تو توی مطلبش ٢٧ تا کامنت بزاری مشخصه که چه فروش خوبی داشته! امسال ۴١ درصد افزایش فروش داشته و ٢٩ هزارتا تا اینجای سال فروخته و فروشش از تمام رقبای ژاپنی خودش بیشتر بوده
        خوبه همین هفته پیش پدال خبر فروش بالاشو کار کرد

        موافقم 0
        مخالفم 4
        1. amir

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2360 ديدگاه)

          عزیزم اولین محصول لکسوس در اولین سال تاسیس برند و در اولین سال حضور ۴۰ هزار تا فروخت اونم ۳۰ ۴۰ سال پیش با بنز کل انداخت بنز یک میلیارد دلار هزینه صرف توسعه محصول بعدیش کرد
          خیلی مونده به لکسوس تویوتا برسن
          یه خروار مدل دادن بیرون که به ۲۰ هزار تام خیلی هاشون نمیرسن اگه کره ای ها فعلا اومدن توی توجه بخاطر برقی هاست که خیلی از برندها اعم از تویوتا درست وارد نشدن

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. Ehsan

          ۲۶ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (539 ديدگاه)

          لکسوس و مکسوس فعلا اندرخم ساخت یه ماشین الکتریکی هستن،اونارو چه به این قضیه.حرف ٣٠ سال پیش اصلا اهمیتی نداره اگه داشت که الان نه تو مجبور میشدی حرص بخوری و ٢٨ تا کامنت بزاری نه لکسوس و تویوتا اینطور لنگ ساخت الکتریکی بودن
          فعلا که فروش همین آیونیک از کل برقیای نصفه نیمه ژاپنی بیشتره و ۴١ درصد افزایش فروش داشته و تو هرچی کامنت بزاری بازم اوضاع تغییر نمیکنه واسشون

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. amir

          ۲۷ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2360 ديدگاه)

          فعلا که ژاپنی ها بخصوص تویوتا فروش خوبی دارن و انواع اقسام مدل هاشون از خودروهای کره ای فروش بیشتری دارن با وجوده اینکه درون سوزن و این همه ت رول های شما بی تی اس فن های متعصب باعث هیچ گونه تغییری در این وضعیت که برخلاف آرزوهاتونه نکرده و کماکان مجبورید با چندین اکانت فیک به ت رول بازی بپردازید و با خرید نویسنده های مجله ها برای خودتون جایزه الکی به عنوان تبلیغ بخرید مثلا جی هفتاد استینگر رو بعد به علت فروش ناراضی کننده جمعش کنید ظفرمندان کره ای با ورود به قلمروی برقی ایجاد هیچ گونه مزاحمتی برای مدل های چندسال پیش تسلا نکردن و کماکان باید مواظب باشن برقی های چینی قبضه اشون نکنن
          ضمنا در زمینه درون سوزم که موتور های تتا و لامبدا هم فراخوان و یاتاقان زدنشون تمومی نداشت ضمنا حواشی کره ای ها هم بسیار زیاده
          فراخوان های ملیونی متعدد و کیا بویز و عدم نصب یه ایموبیلایزر ساده برای محصولات ۴۰ ۵۰ هزار دلاری قضیه بیمه کودکان کار …..
          بله بله طرفداری کنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. sina

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    آفرین
    چیز خوبیه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  11. Amirmohammad

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    تو بحث زیبایی و طراحی رینگ کره ای ها به یک سطح خیلی متفاوتی رسیدن بنظرم،رینگایی که میزنن بی نظیره

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. amir

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2360 ديدگاه)

      اولین باز مثل این رینگ هارو آلمانی ایتالیایی ها وارد دور کردن

      موافقم 3
      مخالفم 1
  12. رضا

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    حقیقتا این حجم از شتاب تو هیچ ماشینی برام قابل درک نبوده. مسابقه مگه میخوای تو خیابونا بزاری. از نظر من از یه پرفورمنسی به بعد نتنها برای آدم فرقی نداره بلکه بلااستفادست. حداکثر سرعت مجاز ۱۲۰-۱۳۰ تاست. با این حجم از ماشین ها هم به زور ۱۰۰ تا میری. ماشین باید یه سواری راحت و ابعاد قابل قبول پرفورنس مناسب و کیفیت و دوام بی دردسر داشته باشه. پولش و موقعیتش رو داشته باشم صرف این جور ماشینا نمیکنم.

    موافقم 1
    مخالفم 2
  13. Absurd Hero

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (167 ديدگاه)

    بوی یونجه میاد

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. Anti BTS

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (127 ديدگاه)

      یدونه RN22e رفته چَرا ‌. دم عصر با گله برمیرده .

      موافقم 5
      مخالفم 1
  14. وی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (343 ديدگاه)

    فکر کن با این پول میتونی سیویک جدید ماستنگ 8 سیلندر یا ائودی rs4 بخری ولی بری اینو بخری
    علاوه بر اینکه کمپانیش پیشینه ای در ساخت خودرو های اسپرت نداره کابینشم مثل ماشینای زیر 20 هزار دلاره و رانندگی خنثی و برقی بودنشم که نگم

    موافقم 10
    مخالفم 5
  15. 제네시스

    ۲۶ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (402 ديدگاه)

    درود
    ماشین خیلی خوبی هست ولی من میخواستم ماشین کره ای بگیرم جنسیس GV60 یا کیا EV6 میگرفتم

    موافقم 1
    مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا