کیاهیوندای

مشکل آتش‌سوزی، نقص پیشرانه و یاتاقان زدن محصولات کیا و هیوندای در استرالیا

مالکان خودروهای کیا و هیوندای در استرالیا که شاهد آتش‌سوزی و از کار افتادن پیشرانه و استهلاک غیرطبیعی بوده‌اند امکان ثبت‌نام آنلاین مشخصات خود و ثبت جزئیات را دارند تا در شکایت احتمالی علیه این خودروسازان شرکت داشته باشند. خودروهای بنزینی کیا و هیوندای که تعداد آن‌ها می‌تواند بین صدها تا هزاران دستگاه باشد توسط مقامات استرالیا و به خاطر نقص‌های مهم پیشرانه که می‌توانند منجر به آتش‌سوزی شوند بررسی خواهند شد. همچنین این بررسی می‌تواند در نهایت به یک شکایت مهم از کره‌ای‌ها منجر شود.

شرکت حقوقی بنیستر از هزاران مالک استرالیایی خودروهای کیا و هیوندای که پیشرانه بنزینی آن‌ها حجمی بین ۱.۶ تا ۲.۴ دارند و از سال ۲۰۰۹ تاکنون تولید شده‌اند تقاضای ثبت‌نام آنلاین در یک کارزار حقوقی را کرده است. از مالکان این خودروها درخواست شده تا مستندات و تجارب خود درباره نقص خودروها را ثبت کنند. این شکایت احتمالی پس از آن مطرح می‌شود که کیا و هیوندای حدود ۴۲۵ هزار دستگاه از خودروهای خود در آمریکا را به خاطر نقص مربوط به قطعات داخلی پیشرانه فراخوان کرده‌اند. این نقص‌های خطرناک می‌توانند منجر به آتش‌سوزی خودرو شوند.

فراخوان یاد شده در آمریکا منجر به هزینه ۱.۳ میلیارد دلاری شد که کیا و هیوندای می‌بایست آن را پرداخت کنند. سابقه شکایت از این دو خودروساز درباره فراخوان یاد شده هم به سال ۲۰۱۷ بازمی‌گردد. چارلز بنیستر مدیر این شرکت حقوقی می‌گوید:

شما برای ادعای فرصت‌طلبانه‌ای که شاهدی هم ندارد نمی‌توانید جریمه میلیارد دلاری را که بالاترین مجازات در آمریکاست دریافت کنید.

البته فعلاً مشخص نیست که پیشرانه‌های بکار رفته در خودروهای بازار استرالیا مشابه همان نسخه‌هایی هستند که در خودروهای کیا و هیوندای بازار آمریکا نیز نصب شده‌اند یا خیر. بنیستر مالکان استرالیایی این خودروها را تشویق می‌کند لیست کاملی از مشکلات خودروهای خود را به همراه تجربیات کسب شده ثبت کنند. به‌طور دقیق‌تر این مشکلات با قطعات پیشرانه همچون یاتاقان‌ها ارتباط دارند که شاید منجر به استهلاک شدید پیشرانه شوند. طبق گفته شرکت بنیستر، استهلاک زودتر از موعد می‌تواند باعث مشکلاتی همچون لرزش، ناک زدن، از کار افتادن و در نهایت آتش‌سوزی پیشرانه شود. این تحولات پس از آن رخ می‌دهند که شرکت بنیستر اعلام کرد در حال بررسی خودروهای ایسوزو دی مکس و MU-X به خاطر شکستگی محفظه پیشرانه و فیلترهای ذرات دیزل معیوب است.

شایان ذکر است در سال ۲۰۲۱ نیز هیوندای توسان به خاطر ریسک آتش‌سوزی فراخوان شده بود. بیش از ۹۳ هزار دستگاه توسان تحت تأثیر این فراخوان بودند. سخنگوی هیوندای استرالیا می‌گوید:

فراخوان خودروی هیوندای در آمریکا ضرورتاً به معنی وجود همان مشکل در خودروهای بازار استرالیا نیست. ما از تحولات مربوط به این شکایات احتمالی آگاه هستیم اما در نظر داشته باشید که هنوز پرونده‌ای تشکیل نشده است. ما به حل هرگونه مشکل مشتریان در سریع‌ترین زمان ممکن ادامه می‌دهیم، صرف‌نظر از اینکه این مشکلات به فراخوان‌ها ارتباط داشته باشند یا خیر.

اشلی مالک یک دستگاه هیوندای توسان اکتیو X مدل ۲۰۱۶ است که خودرو را به‌صورت صفرکیلومتر خریداری کرده و تاکنون ۱۰۰ هزار کیلومتر آن را رانده است. او می‌گوید پس از تجربه از کار افتادن پیشرانه، لرزش و ضربات متعدد و همچنین مصرف سوخت بالا و روشن شدن چراغ‌های هشدار دیگر خودروی خود را نمی‌راند. خودروی او هم‌اکنون در نمایندگی هیوندای قرار دارد و قبلاً مشکلات آن رفع نشده‌اند. میشل رایس هم مالک یک هیوندای توسان ۲۰۱۷ است که می‌گوید صدای ضربات یا همان ناک را دو هفته پس از اتمام گارانتی از پیشرانه می‌شوند. او می‌گوید پیشرانه روغن کم کرده و در نهایت ۱۰۵۰۰ دلار برای تعویض پیشرانه پرداخت می‌کند. او می‌گوید مکانیک تشخیص داد یاتاقان‌ها فرسوده شده‌اند اما هیوندای پیشرانه را رایگان تعویض نکرد. البته دلیل این خودروساز عدم سرویس خودرو در یکی از موارد مشخص شده بوده است. میشل دو هفته است بدون خودرو مانده و منتظر نصب یک پیشرانه دست‌دوم روی خودروی خود است.

شرکت بنیستر می‌گوید نشانه‌های زیر در پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۱.۶ تا ۲.۴ لیتری کیا و هیوندای می‌تواند حاکی از نقصی مهم باشد:

  • لرزش
  • ناک زدن و صداهای غیرعادی
  • توقف ناگهانی پیشرانه
  • کاهش قدرت و تعلل در پاسخ
  • روشن شدن چراغ چک یا فشار روغن پیشرانه
  • روغن‌سوزی، نشتی روغن و دود
  • وجود ذرات آهن در روغن

لیست خودروهای تحت تأثیر این مشکلات در استرالیا نیز شامل کیا سورنتو، اپتیما، اسپورتیج، استینگر، هیوندای i30، سانتافه، سوناتا، توسان، iLoad، کیا سول، سراتو، هیوندای ولوستر، اکسنت، کیا پروسید و ریو هستند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3217 ديدگاه)

    با برقی شدن ماشینها این مشکلاتش حل میشه
    ولی عجیبه برای کره‌ای‌ها که حتی چینیها این مشکلو در این حجم نداشتن

    موافقم ۶۹
    مخالفم ۳
    1. حسین

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (555 ديدگاه)

      واسه خودروهای الکتریکی هم بحث هایی مثل دوام مطرحه. مثلا همون تسلا که طی ۱.۶ میلیون کیلومتر کارکرد هشت بار موتور عوض کرده بود. یا هیوندا کنا که به دلیل آتش سوزی توی کره فروشش متوقف شد.

      موافقم ۵۰
      مخالفم ۳
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (7431 ديدگاه)

        حرفی نیست !
        سخنی هست ؟

        رستگار شدید ؟!

        موافقم ۳۴
        مخالفم ۱۳
        1. نوید AJ

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (3353 ديدگاه)

          فقط یه حرف دارم. جریمه ای که برای دیزل گیت به فولکس واگن تحمیل شد، با هر خودروساز دیگه مقایسه میکنم، غیر منصفانه بود. الان باید پوست این هیوندا- کیا رو بکنن. قبل از اون باید پوست جی ام و فورد رو میکندن. ولی رقم های جریمه ی اونا در برابر فولکس واگن شبیه جکه.

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۲
    2. TO¥OTA

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (284 ديدگاه)

      خب بچه ها فکر کنم عده ای از کاربر هارو دیگه نبینیم😂😂😂
      من لینک این مقاله رو ذخیره میکنم و هر کره ای فنی در مورد ژاپن حرف زد…

      فقط توقف ناگهانی پیشرانه فکر کنم این مورد توی محصولات ایرانخودرو هم نباشه😂😂😂

      موافقم ۵۴
      مخالفم ۱۲
      1. کیان

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (983 ديدگاه)

        نه من فقط میخوام بدونم کجان الان ؟ در واقع کجاست، چون یک نفر هست با ۱۰۰ تا فیک؛
        داره خود زنی میکنه، نگران سلامتیش هستم، احتمالا اینقدر فشاری شده نتونسته بیاد
        اینقدر این بچه هارو اذیت نکنید، شماها جلوی تخیلات و رویا پردازیهاشون و میگیرین، استعدادهارو نابود نکنید

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۵
      2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (219 ديدگاه)

        انگار سهامدار ژاپنی ها هستن بعضی و برعکس سهامدار کره ای زندگی تون رو بکنین

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۹
    3. حق گوی باطل

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (69 ديدگاه)

      نوید باید شاباش بریزه رو سر سردبیر😂

      موافقم ۴۱
      مخالفم ۳
      1. datsun

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2481 ديدگاه)

        موتور تتا افتضاحی بود که هیوندای زیر بارش نرفت مشکل اکثر مالکی های هیوندا تو ایران هم همینه یاتاقان!

        موافقم ۵۴
        مخالفم ۳
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (7431 ديدگاه)

        سردبیر باید روی سر من شاباش بریزه !

        بارها و بارها بخاطر گفتن حقیقت و مزه‌پرانی کاربران حذف اکانتم کردند و همین الانش هم کامنت‌هایم میرود داخل لیست انتظار !

        من که سال‌هاست کره‌ای‌های کلاه‌بردار را شناخته‌اَم ، این دوستان هستند که حالا به حقیقت رسیده‌اند نه من !!!

        پس سردبیر شاباش بریزد روی سر من 😂 !

        موافقم ۳۴
        مخالفم ۱۱
    4. امیر

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (130 ديدگاه)

      غول خودروسازی دنیا 😯
      از کشور معظم کره مربای جنوبی

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۶
  2. Moon

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (183 ديدگاه)

    😂 به به کره ای ها دوباره حماسه آفریدند
    چه می کنه این کره مربا .
    یکی کره یکی چین یکی هم فرانسه تا قیامت بهشون وقت بده تا ماشین درست حسابی بسازن اگه ساختن من ماشین سوار شدن رو کلا کنار می‌زارم سوار خر و اسب و … میشم
    جایزه بگیرهای زرنگ 😂

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۲۰
    1. کیان

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (983 ديدگاه)

      باور کن ک توهین بزرگی به فرانسه هست و حتی چین ک بخوای با اونا مقایسه کنی
      حداقل با ایرانخودرو مقایسه کن

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۱۱
      1. TO¥OTA

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (284 ديدگاه)

        فرانسه یک زمانی یکی از قطب های صنعت خودروسازی بود
        واقعا نمیدونم چی شد که اون ابر قدرت الان بازار هدفش کشور های درحال توسعه شدند

        موافقم ۲۹
        مخالفم ۳
    2. قاطر فروش

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (735 ديدگاه)

      فرانسه از همشون اشغال تره

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۱۸
    3. TML BN

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (686 ديدگاه)

      فرانسه خوب بود ولی سال ۲۰۰۰ به بعد خوشون هم خواستن یک مشت آشغال ساختن الان یک ۵ ۶ ساله دوباره خودشون رو جمع کردن مخصوصا رنو و پژو
      و کره واقعا به کجا چنین شتابان اون از دیروز افزایش آمار دزدی کره ای اینم از امروز ماشالا همینطور ادامه بدید

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۲
      1. عاشق پدال

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (32 ديدگاه)

        درسته.
        موتورهای قبل ۲۰۰۰ و ۱۹۹۵ پژو طرفدار زیادی داره مخصوصا برا بازسازی که بزارن رو لادا.
        تو روسیه معمولا موتور نیسان قدیمی یا پژو رو میگیرن باز میکنن از ماشینای اوراقی یا از کشورای اروپای شرقی میخرن بعد رو لادا میزارن. بیشتر کار کارگاهیه که دنبال هیجانن. موتور بعدی که دیدم رو لادا بزارن موتورهای ولوو هست هست که یکم گرونه ولی گاز خور عالی داره.

        موافقم ۴
        مخالفم ۵
    4. Enayat

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      صنعت خودرو سازی فرانسه خیلی بهتر و مطمعن تر و باتجربه تر خودرو سازی های چینی و یا شاید کره باشه و چون ما در داخل ایران از محصولات رده خارج شده و بی کیفیت مونتاژ طرف ایرانی استفاده می کنیم ،نباید نظر منفی نسبت به همه محصولات این کشور، گرفت…

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۷
      1. Moon

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (183 ديدگاه)

        نیسان رو فقط برای یک لحظه از رنو جدا کنی فرق رنو با چانگان در اسمشون فقط خلاصه میشه گروه معظم PSA سابق یا استلانتیس فعلی ( فقط ۵۰ درصدش) هم مثل تمام چینی ها از ساختن ماشین ۴WD عاجز هستش فقط فرقشون در ۱۰۰ سی سی حجم موتور بیشترشون PSA کلید کرده رو ۱۶۰۰ سی سی چینی ها رو ۱۵۰۰ سی سی قفل هستند به نظرم هر دو اشغال هستند فقط یکی اروپایی یکی کمونیستی

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۸
      2. قاطر فروش

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (735 ديدگاه)

        همون قدیم هم فرانسه در برابر ژاپن هیچ پخی نبود

        موافقم ۳۰
        مخالفم ۲۱
        1. شهر نشین

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1002 ديدگاه)

          اینو!!!میگه همون قدیم هم جلو ژاپن پخی نبود.تو اصلا بیداری؟

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۹
    5. افشار

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (514 ديدگاه)

      بوگاتی ساخت فرانسه هست

      موافقم ۷
      مخالفم ۳۲
      1. بهنام

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (225 ديدگاه)

        تکنولوژی و همه چیزش فولکس واگن هست فقط تو فرانسه نهایی میشه .

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۷
    6. سینا

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      فرانسه چرا ؟؟؟

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
  3. کیان

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (983 ديدگاه)

    این واقعا واقعا خیلی بده !!!

    اصلا شاید بشه گفت قبل از بد بودن باید بگیم این هیوندای هست یه پله کمتر میشه بد بودن !!!

    این مسئله خیلی هیوندایی هست !!!

    خخخ

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۴
  4. Mahdi911turbos

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    پدال جان با این خبر سایت رو به میدان جنگ تبدیل کردی 😜😜😜

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۰
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (460 ديدگاه)

      نه اصلا :)
      اینجا همه دوست هستن و دبیر پدال هیچ منظوری نداشته

      موافقم ۴۸
      مخالفم ۳
      1. TO¥OTA

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (284 ديدگاه)

        دقیقا جناب اشتری
        خواستم ببینم استفاده از سلاح گرم در هنگام دوستی با کره ای فن ها مجازه؟

        موافقم ۳۰
        مخالفم ۳
  5. بهنام

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (225 ديدگاه)

    😂😂😂😂

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲
  6. کیان

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (983 ديدگاه)

    البته من ۹۹٪ مطمئن هستم ک این مصرف کننده استرالیایی و مسئولینشون قطعا کمتر از کارشناسان مجلات خودرویی حالیشون هست چون هیوندای فقط جایزه بگیر بوده
    چقدر این مصرف کننده کم مطالعه میکنن، قدر ماشین جایزه بگیر و نمیدونن

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۵
  7. قاطر فروش

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (735 ديدگاه)

    نوید ب مناسبت این پست باید شیرینی بده

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۳
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (7431 ديدگاه)

      شیرینی من به شما حقیقتی بود که آشکار شد و امروز جهانیان فهمیده‌اند که چرا جنسیس را کنار اکسنت میگذارند تا بلکه بفروشند !

      اصالت خریدنی نیست !
      اصالت ساختگیست !
      اصالت با کپی کردن به دست نمیاد !

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۶
  8. phonix

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (360 ديدگاه)

    جالبه دیروز خدیر کرمان موتور گفته بود
    هیوندایی اگه اعتماد کنه اجازه داخلی سازی محصولاتش رو میده
    ولی تویوتا هرجا بره قطعه سازان مورد اعتمادش رو هم میاره
    همین کم ریسک کردن مدیران تویوتا باعث شده که این شرکت خیلی دچار مشکلات این مدلی نشه
    البته این بدی هایی هم داره مثل سخت تغییر کردن و به روز شدن ماشین های تویوتا به نظرم کم کم باید به فکر تغییر در مدیریت باشه تویوتا تا بتونه تاج روی سرشو حفظ کنه
    البته شاید تویودا از اون چیزی که فکر میکنم بهتر باشه

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۴
  9. Dian

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (189 ديدگاه)

    جالبه اینجا جوری از کیفیت کره ای ها تعریف میکنن آدم ندونه فکر میکنه با ژاپنی ها برابری میکنن

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۶
  10. Alan.r

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (306 ديدگاه)

    این هم سندی دیگر برای الکی بودن جایزه های کیا و هیوندای
    ایمن ترین خودروساز جهان ماشیناش آتیش میگیره

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۴
  11. بهزاد

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    دوست بزرگوارمان امیر آرمی که سلطان تحلیل های صنعت خودرو هستند در مطلب مدیر vw گفته بود که کاهش هزینه ها یکی از دلایل برکناری بوده اینجا مصداق صحبت سلطان هست و کاهش هزینه همچین نتیجه ای داره.
    آلیاژ خوب گرانتره
    هزینه ساخت با ادوات خوب هزینه بره
    از همه مهمتر توسعه و تحقیق با چندین خودروی واقعی و تست میلیون ها کیلومتر کار دشوار و پر هزینه ای هست.
    الان آزراهای زیر ۲۰۱۱ برا فروش مجبورن بگن موتور تازه تعمیره تا خریدار خیالش راحت باشه چون اگه بگن موتور پلمپه طرف نمیره سمتش تقریبا مثل ۴۰۵ و ایل و طایفه شه که مدلهای پایین رو طرف میگه سرسیلندرش تازه عوض شده!

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱
  12. ارین صاحب جمعی

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (920 ديدگاه)

    جی دی پاور همچنان در سکوت

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۳
  13. Hadi

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (149 ديدگاه)

    Yataghans Domestic market 🇰🇷(بازار داخلی یاتاقان ها)YDM🇰🇷
    به خودتون بیاید یه ذره از کیفیت و مهندسی
    JDM 🇯🇵 یاد بگیرید 👌🏼…

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۵
  14. امین

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (277 ديدگاه)

    فرانسویا ، مخصوصا رنو شرف دارن به این هیوندا ،کیا.
    مصرف کننده ایرانی که پدرش در اومده از این آشغالها بسکه شاتون و یاتاقان میزنن.بابا ایرانی ها هم اینقدر بی کیفیت نیستن

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۳
  15. JDM lover

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (597 ديدگاه)

    نوید ببین پدال برات چی اورده 😂😂😂

    یاتاقان فن ها کجاااان ، بیان حواب بدن

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۴
  16. عاشق پدال

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    کیا اسپورتیج یکی تو جاده خاموش کرد. مدل ۲۰۱۵. این یکی میگفت داشته عادی برا سبقت گاز میداده یهو ماشین خاموش میشه.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
  17. mos

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (718 ديدگاه)

    یه شاهکار دیگه از هیوندای در چند وقت اخیر که پدال پوشش نداد تقلب در آلایندگی خودروهای دیزلی در آلمان بود.
    https://www.google.com/amp/s/www.carscoops.com/2022/07/hyundai-and-kia-offices-raided-by-german-authorities-over-suspected-diesel-cheating-devices/amp/

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
    1. کیان

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (983 ديدگاه)

      ۱۰ بار کامنت کردم، گفتن ندیدیم و … ،
      این واقعا رسوایی سنگینی هست، چون اروپا خیلی سخت گیرتر از استرالیا برخورد میکنه

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۰
  18. یوسف

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    جالبه که این یاتاقان زدن ها در هیوندایی درصد بیشتری داره تا کیا و بیشتر توی موتورهای ۴ سیلند ۲۴۰۰ سی سی دیده میشه

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۰
    1. Dian

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (189 ديدگاه)

      البته کیا هم دقیقا از موتور های tetha و smartstream هیوندای استفاده میکنه

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  19. مانی

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    این مشکلات تو هیوندای همیشه وجود داشته ولی سئوال اینه چرا ماشین های این برند تو ایران هموزن طلا فروخته میشن؟ شاید علتش اینه که ما ملت جوگیر و ندید بدید این برند معمولی (تو همه جای دنیا) را اینقدر بالا بردیم که دست خودمون هم از خریدش کوتاه شد و البته دلالان و نمایشگاه داران دزد و لاشخور هم تا تونستن از این قضیه سوء استفاده کردن.شما فقط یه نگاهی به رسانه ها و مجلات و سایت های داخلی بندازین،فرقی نمی کنه که مجله زرد باشه یا مجله خودرو…همشون روی یه نت واحد مشغول تعریف و تمجیدهای کاذب و اغراق آمیز از ماشین های کره ای هستن.انگار وظیفه شون هست که هر روز صبح که از خواب بیدار می شن یک تعریف و تمجیدی نثار کیا و هیوندای بکنن و با اینکار دل دلال ها و نمایشگاه دار رو شاد کنن.این رسانه ها ادعاشون میشه که بی طرف هستن ولی نمی دونم چرا همش فقط به سمت برندهای کره ای غش می کنند!!…یعنی هیچ برند خودرو دیگه ای تو دنیا از نظر این رسانه ها نیست؟بعضی ها از مافیای کره تو ایران و قدرتش حرف می زنند.به نظر من که هیچ مافیایی در کار نیست و همه چیز بر می گرده به فقر فرهنگی و ندید بدید بودن شدید ما مردم که سطح یه برند کره ای رو تا اون حد بالا بردیم که ماشین های کهنه اش با قیمت های چند میلیاردی تو بازار فروخته می شن و کسی هم نمی پرسه که اصلا فرق یه توسان ۲۰۱۷ با یه پژو ۲۰۰۸ هم مدل اون چیه که اولی با قیمت دو برابر دومی تو ایران فروخته میشه؟ فقط کافی به قیمت جهانی این دو تا ماشین نگاهی بندازین تا بفهمین که چه کلاهی از این بابت سر مشتری ایرانی رفته.مشتری که دلش خوشه هیوندای سواره و نه پژو!!!

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۳
  20. Amin.aj

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    عجبیه از یه نظر شد قابل اعتماد ترین برند j.d.power تو سال ۲۰۲۱
    از یه نظر هم که این مشکلاتو داره

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۰
  21. meysam

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3217 ديدگاه)

    کاری با این مشکلاتش ندارم
    ولی کره ایها تو ۵ سال اخیر واقعا پیشرفت کردن

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۴
  22. Elemento

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11443 ديدگاه)

    ماشین کره ای و ژاپنی از دسترس خیلی هایی که قبلا در دسترسشون بود (به خاطر قیمتش) خارج شده، احتمالا برای همیشه، ولی این بحث “کره فن” و “ژاپن فن” هنوز اینجا هست
    جالبه

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  23. genius

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (832 ديدگاه)

    ماشین کره ای تو استرالیا با پس‌انداز حداکثر یکساله یه مهندس یا کارمند اداری میانی قابل تهیه است چیزی که تو این کشور نهایتا درباره تیبا مدل ۹۰ صادقه!پس نباید خیال کنیم ماشین کره ای اونجاها مثل اینجا یه چیز لوکس و خاصه

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  24. samurai

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (389 ديدگاه)

    بعضیا فکر میکنن ما میگیم کرره فلانه بخاطر اینکه عددیه میگیم خیر چون خودش فکر میکنه عددیه و خودشو در حد ژاپن و المان و ..بعضی وقتا بالاتر میدونه ادم ماشین بازو ناراحت میکنه
    با خریدن جایزه و تست کننده های ماشینو مجلات و.. این ناراحتی بیشتر میشه
    کرره جنوبی در حد چین و مالزی و ویتنامه اگه امریکا دستشو نگیره و از ژاپن کپی نکنه میره کنار پسر عموهای شمالیش ماشینای چینی مونتاژ میکنه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  25. حسن

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کیا و هیوندای : ما رو دورننداز ، ما اینقدر هم بد نیستیم.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا