پژو ۲۰۶ صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از ۲۰۶های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل ۲۰۶ هاچ بک ۳ در و ۵ در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.
پژو ۲۰۶ صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۵ در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر ۲۹ تیپ متنوع از ۲۰۶ هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که ۱۵ تیپ آن به بازار داخل و ۱۴ تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا۱۶۰۰سی سی است در حالی که V20، ا۱۵۰۰سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور ۱۶ سوپاپه است؛ اما V20 ،ا۸ سوپاپ دارد. حداکثر سرعت ۴ تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا ۱۸۹ و با V20 تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو ۲۰۶ SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا ۶.۶ لیتر، V9 ، ا۷.۳ لیتر و V20 نیز ۶.۴ لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت ۱۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان،V8،ا۱۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، V9 با قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰ و همچنین V20 با قیمت ۱۳میلیون و۹۰۰هزار تومان در بازار عرضه می شود.
منم v8مدل تیر۹۳دارم تا حالا۴۰۰۰۰باهاش رفتم ازجاده چالوس مخصوصا با ۵نفرسرنشین با دنده ۲وسه میرفتم مشکل نداشت. فقط اوایل مشکل صدای تسمه دینام داشت که با عوض کردن پایه آن درست شده تا حالا دیگه مشکل نداره . فقط بگم پارس بدنش زود زنگ میزنه .
مدلهای ۹۲ به بعد مشکل گیربکس دارن دوستم یه ۹۳ داره بعد از ۲ماه دیسکش الکی خراب شد.بین sd و معمولی(هاچبک) از لحاظ نرمی فرقی با هم ندارن من بیشتر مدل هاچبک ترجیح میدم چون برا ترافیک شهر بهتره سبکتر و چالاکترهم هست.
من ۲۰۶ تیپ ۲ و اس دی v1 مدل ۸۶ داشتم و الان اس دی مدل ۹۳ دارم از لحاظ شتاب و نرمی و قدرت موتور و کیفیت لوازم اس دی مدل ۸۶ خیلی از مدل ۹۳ بهتره.و خودم بزرگترین اشتباه رو کردم اونو فروختم ۹۳ خریدم .فرمون سفت و صدای گیربگس و صداهای عجیب غریب اتاق و داشبورد داره که اون ۸۶ اصلا نداشت. ولی ۲۰۶ تیپ دو هاچ بک به هیچ عنوان سواری و نرمی اس دی رو نداره.صدای طاقچه عقبشم عذاب آوره.شتابشم که هیچی بماند. اس دی v8 میخرین زیر ۹۰ باشه که سیلندرش هنوز داخلی سازی نشده بود.الان توجه کنید ماشینهای جدید همشون آمپر بالا هستن و مدلهای زیر ۹۰ آمپراشون از ۷۵ بالاتر نمیاد چون گردش آب بهتری دارن.
عزیزمن شما موتور tu5رو باموتورمعمولی مقایسته میکنی.موتورای جدید ازلحاظ قدرت ده برابر قدیمیان .اگه فنی باشی متوجه حرفم میشین.فقط مشکل صداشه اونم توجاده لازم به ذکره هنوز توایران قطعات اصلی ۲۰۶ساخته نشده یعنی نتونستن جنسای جدید هم هلندی هستش
سلام دوستان عزیزم: اگر انشاالله قصد خرید۲۰۶ صندوق دار v8را دارید حتما مدل قبل از ۹۱ را خریداری کنید چون اولا موتورش فرانسوی است دوما کم مصرف است سوما بسیار ماشین نرم و خوش رکابی است
من بابام اولین سری صندقدار که تو ایران اومد خرید اونم وی ۸ بود رنگش سبز انگوری بود مدل ۸۷ خیلی خوب بود هیچ ایرادی نداشت ولی ۲۰۶ دو تا ایراد بزرگ داره یک جاده های دربه داغون ایران واسه بدنه اتاق ۲۰۶ مثل یه غده سرطان میمونن دوم این که واسه خانواده نیست برا همین بابام سه سال بعد فروختش یه دونه EF7 پایه گاز سوز گرفت که اونم ماشین خوبیه تا الان داریمش ولی من کلا با استایل صندقدار حال نمی کنم ولی بازم از ۲۰۶ خوشم میاد برا همین امسال خودم رفتم یه تیپ ۵ مدل ۸۳ گرفتم اصل فرانسس عالییییییه کلا ۲۰۶ ترتمیز فرانسوی ( قبل سال های ۸۹ یا ۹۰) گیرتون اومد دریغ نکنید اصلا سمت ۲۰۶ های ایران خودرویی نرید مثل تخم مرغ شانسین تازه از نظر من اصلا شتاب قدرت ۲۰۶ های فرانسوی رو ندارن
سلا من ی ۲۰۶v1 مدل ۸۹ دارم. مگه نمیگن مدل V1 ایربگ و abs نداره؟؟؟ پس چطور ۴چرخش همabs دیسکی داره هم ایربگ راننده هم موتورش tu5 هست؟؟؟؟ همش همینطوره یا فقط مال ما اینطور شده؟
سلام من تازه یک دستگاهد۲۰۶ صندوقدار وی۸ مدل ۹۶ تحویل گرفتم موقع سرد بودن خودرو از قسمت سمت چپ ماشین وقتی که سرد هست صدای تق تق میآد که بعد از کمی گرم شدن صدا میفته لطفا راهنمایی کنید ببینم باید چکار کنم ببرم گارانتی یا چیز خاصی نیست ممنون میشم فقط خطرناک و باعث ایراد دیگه نشه لطفا بگید
۲۰۶ اس دی در بدو تولید با موتور تی یو ۳ تولید شد با حجم ۱۳۶۰ و چون اتاق پژو سنگی نتر از هاچ پک بود و ماشین تو سر بالایی کم می اورد موتور تی یو ۵ رو روی ۲۰۶ صندوقدار استفاده کردن موتور کوچیک ۱۳۶۰ هستش و موتور بزرگ ۱۵۷۸ یعنی تیو ۵
سلام، مدل V1 سال ۸۹ دارم خیلی عالیه ازش راضیم. برای دخترم هم یک هاچ بک تیپ۲ سال ۸۹ خریدم اونم خیلی خوبه ، هیچ مشکلی ندارن، از این جدیدیا خیلی بهتر هستن.
میلاد
۱۰ شهریور ۱۳۹۴منم v8مدل تیر۹۳دارم تا حالا۴۰۰۰۰باهاش رفتم ازجاده چالوس مخصوصا با ۵نفرسرنشین با دنده ۲وسه میرفتم مشکل نداشت. فقط اوایل مشکل صدای تسمه دینام داشت که با عوض کردن پایه آن درست شده تا حالا دیگه مشکل نداره . فقط بگم پارس بدنش زود زنگ میزنه .
آرش
۲۰ شهریور ۱۳۹۴قیمتای چهار سال قبلو میزنین اینجا؟. خیلی باحالین
رضا
۲۴ مهر ۱۳۹۴باسلام. لطف کنید بگید دلیل قفل شدن چرخ جلو ۲۰۶ v8 با وجود داشتن سیستم abs چیه.
حمید
۱۲ آبان ۱۳۹۴سلام دوستان منو راهنمایی بفرماین که ۲۰۶ اس دی وی۸ تا چه سالی ارزش خرید داره میگن از ۹۱ به این ور اصلا کیفیت نداره و خوب نیست !!؟
فرشاد
۱۳ دی ۱۳۹۴سلام دوستان میشه منو راهنمایی کنید.ارزش خرید وکیفیت ۲۰۶ تیپ ۵ بیشتره یا ۲۰۶ وی۸ .البته شنیدم وی هشت هندلینگ و نرمی بیشتر داره.ولی خوب قیافه هاچبک قشنگ تره.لطفا منو راهنمایی کنید.به نظر شما کدوم؟؟؟؟؟
علی
۲ بهمن ۱۳۹۴مدلهای ۹۲ به بعد مشکل گیربکس دارن دوستم یه ۹۳ داره بعد از ۲ماه دیسکش الکی خراب شد.بین sd و معمولی(هاچبک) از لحاظ نرمی فرقی با هم ندارن من بیشتر مدل هاچبک ترجیح میدم چون برا ترافیک شهر بهتره سبکتر و چالاکترهم هست.
میثم
۲۵ خرداد ۱۳۹۵خدا رحمت کنه اون روزا رو.
چه ماشینایی با چه قیمتهایی وجود داشتن…
عادل
۳۱ مرداد ۱۳۹۵من ۲۰۶ تیپ ۲ و اس دی v1 مدل ۸۶ داشتم و الان اس دی مدل ۹۳ دارم
از لحاظ شتاب و نرمی و قدرت موتور و کیفیت لوازم اس دی مدل ۸۶ خیلی از مدل ۹۳ بهتره.و خودم بزرگترین اشتباه رو کردم اونو فروختم ۹۳ خریدم .فرمون سفت و صدای گیربگس و صداهای عجیب غریب اتاق و داشبورد داره که اون ۸۶ اصلا نداشت.
ولی ۲۰۶ تیپ دو هاچ بک به هیچ عنوان سواری و نرمی اس دی رو نداره.صدای طاقچه عقبشم عذاب آوره.شتابشم که هیچی بماند.
اس دی v8 میخرین زیر ۹۰ باشه که سیلندرش هنوز داخلی سازی نشده بود.الان توجه کنید ماشینهای جدید همشون آمپر بالا هستن و مدلهای زیر ۹۰ آمپراشون از ۷۵ بالاتر نمیاد چون گردش آب بهتری دارن.
حسین
۱ مهر ۱۳۹۵عزیزمن شما موتور tu5رو باموتورمعمولی مقایسته میکنی.موتورای جدید ازلحاظ قدرت ده برابر قدیمیان .اگه فنی باشی متوجه حرفم میشین.فقط مشکل صداشه اونم توجاده لازم به ذکره هنوز توایران قطعات اصلی ۲۰۶ساخته نشده یعنی نتونستن جنسای جدید هم هلندی هستش
رضا
۱۵ آبان ۱۳۹۵سلام دوستان عزیزم: اگر انشاالله قصد خرید۲۰۶ صندوق دار v8را دارید حتما مدل قبل از ۹۱ را خریداری کنید چون اولا موتورش فرانسوی است دوما کم مصرف است سوما بسیار ماشین نرم و خوش رکابی است
سید علی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام بزرگوار من قصد خرید دارم مدل ۹۱ … شما میفرمایید ۹۱ هم خوب نیست؟؟
آیهان
۱۲ فروردین ۱۳۹۶سلام اقایون من اس دی ۸۸v1دارم خیلی عالی اصلانم v8رو با این مقایسه نکنین چون خودتون میدونین چقد سیستم برقی ۲۰۶ کم باشه بهتره وv1اصل فرانسه میباشد
سینا
۱۷ فروردین ۱۳۹۶من بابام اولین سری صندقدار که تو ایران اومد خرید اونم وی ۸ بود رنگش سبز انگوری بود مدل ۸۷ خیلی خوب بود هیچ ایرادی نداشت ولی ۲۰۶ دو تا ایراد بزرگ داره یک جاده های دربه داغون ایران واسه بدنه اتاق ۲۰۶ مثل یه غده سرطان میمونن دوم این که واسه خانواده نیست برا همین بابام سه سال بعد فروختش یه دونه EF7 پایه گاز سوز گرفت که اونم ماشین خوبیه تا الان داریمش ولی من کلا با استایل صندقدار حال نمی کنم ولی بازم از ۲۰۶ خوشم میاد برا همین امسال خودم رفتم یه تیپ ۵ مدل ۸۳ گرفتم اصل فرانسس عالییییییه کلا ۲۰۶ ترتمیز فرانسوی ( قبل سال های ۸۹ یا ۹۰) گیرتون اومد دریغ نکنید اصلا سمت ۲۰۶ های ایران خودرویی نرید مثل تخم مرغ شانسین تازه از نظر من اصلا شتاب قدرت ۲۰۶ های فرانسوی رو ندارن
محسن
۶ خرداد ۱۳۹۶خیلی خیلی ممنون از راهنمایی کاملتون
مبین
۲۳ شهریور ۱۳۹۶سلام.۲۰۶صندوقدار داریم که هم tu5باشه هم تیپ پنج!؟ خواهشا راهنمایی کنین چون واقعا گیج شدم
وحید
۱۳ مهر ۱۳۹۶سلا من ی ۲۰۶v1 مدل ۸۹ دارم. مگه نمیگن مدل V1 ایربگ و abs نداره؟؟؟ پس چطور ۴چرخش همabs دیسکی داره هم ایربگ راننده هم موتورش tu5 هست؟؟؟؟ همش همینطوره یا فقط مال ما اینطور شده؟
علیرضا
۲ آذر ۱۳۹۶وی۱ ایربگ داره موتورشم تی یو ۵ هستش.عزیز دلم ترمز دیسکی ربطی به abs نداره.قرار نیس دیسکی بود یعنی abs.abs رو روی دیسک سوار میکنن اون جداست
عبداله
۲۷ فروردین ۱۳۹۸اشتباه شده داداش. برو سریع پسش بده…
محمدرضا ارشادی
۶ بهمن ۱۳۹۶سلام من تازه یک دستگاهد۲۰۶ صندوقدار وی۸ مدل ۹۶ تحویل گرفتم موقع سرد بودن خودرو از قسمت سمت چپ ماشین وقتی که سرد هست صدای تق تق میآد که بعد از کمی گرم شدن صدا میفته لطفا راهنمایی کنید ببینم باید چکار کنم ببرم گارانتی یا چیز خاصی نیست ممنون میشم فقط خطرناک و باعث ایراد دیگه نشه لطفا بگید
عبدالمجيد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷من ماشینم این صدا رو داشت ،این صدا مال تسمه تایم هستش که شل شده وقتی داغ بشه یا صدا کم میشه ویا کلا ناپدید میشه
مهدی
۳۰ دی ۱۳۹۷سلام . من اس دی v1 تیو فایو دارم علامت ایربگ رو صفحه داره ولی نمیدونم واقعا ایربگ داره یا نه؟ دوستان راهنماییم کنین. متشکر
Saman
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸منظور از موتور کوچیک و بزرگ چیست به کدوم مدل میگن موتور کوچیک؟؟؟؟
علی
۲۶ مرداد ۱۳۹۸۲۰۶ اس دی در بدو تولید با موتور تی یو ۳ تولید شد با حجم ۱۳۶۰ و چون اتاق پژو سنگی نتر از هاچ پک بود و ماشین تو سر بالایی کم می اورد موتور تی یو ۵ رو روی ۲۰۶ صندوقدار استفاده کردن موتور کوچیک ۱۳۶۰ هستش و موتور بزرگ ۱۵۷۸ یعنی تیو ۵
علی
۲۲ تیر ۱۳۹۸مدل v20 و v 8 کدوم بهتره میشه راهنمایی کنید فرقش چیه . کدم مدل اس دی بهتره
Behzad
۱۶ آبان ۱۳۹۸سلام دوستان من ۲۰۶v20دارم خیلیم ازش راضیم مدل ۹۰به پایین خیلی خوبن همه چیزش اصله
وحید
۱۹ آذر ۱۳۹۸سلام، مدل V1 سال ۸۹ دارم خیلی عالیه ازش راضیم.
برای دخترم هم یک هاچ بک تیپ۲ سال ۸۹ خریدم اونم خیلی خوبه ، هیچ مشکلی ندارن، از این جدیدیا خیلی بهتر هستن.
حسام
۱۹ فروردین ۱۳۹۹V20 عالیه واقعا حرف نداره مدل ۸۸ دارم بسیار نرم و بی صدا.