ایران خودروخودروهای سنگین

واکنش ایران خودرو دیزل به ماجرای دنده‌عقب نداشتن بنز ۲۶۲۴ (مایلر)!

اخیراً ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که طی آن فردی مدعی می‌شود یک دستگاه مرسدس بنز ۲۶۲۴ (مایلر) صفرکیلومتر مدل ۱۴۰۱ را به تازگی از ایران خودرو دیزل خریداری کرده و طبق اظهاراتش این کامیون ده چرخ فاقد دنده‌عقب است! راننده خودرو در این ویدئو چندین بار اقدام به انتخاب دنده‌عقب می‌کند اما دنده‌عقب انتخاب نمی‌شود. این ویدئو بازتاب‌های زیادی در رسانه‌ها و بین کاربران داشته و همین امر واکنش ایران خودرو دیزل را در پی داشته است.

ایران خودرو دیزل با انتشار اطلاعیه‌ای بر عدم ثبت ادعای مطرح شده در شبکه خدمات پس از فروش خود تأکید کرد. به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، ایران خودرو دیزل می‌گوید با توجه به فرایند تولید و آزمایش گیربکس در شرکت سازنده که عملکرد جا رفتن دنده‌ها از بدیهیات آن است و همچنین لزوم جابجایی متعدد خودرو به جلو و عقب در فرایند تولید و تست خودرو، عملاً طرح ادعای نداشتن دنده‌عقب جای تأمل دارد. این شرکت در ادامه بیانیه خود می‌افزاید:

کامیون نشان داده شده در ویدیو مجهز به گیربکس ۱۶ سرعته روز دنیا با برند ZF است که هزاران دستگاه از آن تولید و تحویل شده است و هیچ بازخورد مشابهی از جانب مشتریان محترم دریافت نشده است.

ایران خودرو دیزل در ادامه ضمن اعلام آمادگی برای بررسی موضوع می‌گوید اگرچه در این ویدئو مشخصه شناسایی محصول همچون شماره شاسی یا پلاک دیده نمی‌شود اما بر اساس استعلام انجام شده از شبکه خدمات پس از فروش، هیچ کامیونی با مشکل یاد شده به نمایندگی‌های این شرکت مراجعه نکرده و بدیهی است به محض آگاهی از اطلاعات خودروی مذکور اقدام فوری جهت بررسی فنی موضوع انجام خواهد شد.

در خبر دیگر مربوط به ایران خودرو دیزل باید گفت کشنده فوتون H5 این شرکت که اردیبهشت‌ماه معرفی شده بود هم‌اکنون به دست اولین مشتریان خود رسیده است. بنا به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، روزانه ده ها دستگاه از این خودرو شماره‌گذاری شده و به مشتریان تحویل داده می‌شود.

کشنده فوتون H5 این شرکت با کارت کشندگی ۴۴ تن از پیشرانه ۶ سیلندر خطی ۱۱.۸ لیتری استفاده می‌کند و قدرت ۴۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۰۰ نیوتون متری دارد. از جمله ویژگی‌های فنی این پیشرانه می‌توان به تزریق مستقیم، توربوشارژر، اینترکولر، کامان ریل و سیستم SCR با استاندارد آلایندگی یورو ۵ اشاره کرد. گیربکس اتوماتیک این کشنده هم دارای ۱۲ دنده جلو و ۲ دنده‌عقب است. تجهیزاتی همچون کلیدهای کنترل روی فرمان، دو تخت خواب، سانروف برقی، کروز کنترل، کولر و بخاری درجا، آینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن، هشدار انحراف از مسیر و… در کشنده فوتون H5 ایران خودرو دیزل وجود دارند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. دوستی

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با توجه به فرایند تولیدخودرو در تمامی شرکتهای خودرو سازی وتست های گوناگون و چند مرحله ای خطوط تولیدو از همه مهمتر تست جاده و رول تست که بر روی هر دستگاه خودرو به طور جداگانه انجام میپذیردوبا توجه به برند گیربکس این ایراد امکان پذیر نمی باشد.

    موافقم ۷۱
    مخالفم ۱۰۸
    1. امیر

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به جای دوستی بنویس نماینده ایران خودرو. ضمنأ مردم دیگه نه به گفتار و نه به رفتار ایران خودرو اعتماد ندارند. خودتون رو خسته نکنید.

      موافقم ۱۲۰
      مخالفم ۱۸
      1. Toys

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اره داداش من خودم کارمندشم تمام ماشینای سنگین رو ما میزنیم غیر ممکنه این اتفاق انواع اقسام کارت های تایید رو انواع اقسام مهندس ها بدن تا از در خروج خارج شه این ماشین ها برای دنده عقب ۵ ثانیه مکث باید بدی بعد بزنی دنده عقب. ضمنا ما ایرانخورو دیزل هستیم اول فرق ایرانخودرو دیزل و ایرانخودرو رو بدونین بعد نظر بدین با احترام

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۲۶
        1. رسول

          ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          درود به شما. همه ی این موارد قبول، کلا شرکتای مطرح خودرو در ایران ، مشکل دارن. ماشینا رو با بدترین کیفیت میسازن همینم باعث میشه مهندسا برن زیر سوال.
          در مورد ایران خودرو دیزل، بنده نمیتونم نظر بدم ولی سایپا و ایران خودرو دیگه شورشو درآوردن

          ولی جواب شما ممکنه درست باشه با توجه به اینکه ممکنه ۵ ثانیه رعایت نشده باشه

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۱
        2. داریوش

          ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2 ديدگاه)

          کیفیت بنز عتیقه های تولید ایران خودرو دیزل از گرونتر بودن مدلهای زیر ۹۵ نسبت مدلهای صفر مشهوده🤣🤣

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  2. مهرآزاد

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به هیچ وجه منکر کیفیت پایین محصولات نمی شوم ولی یک سوال این کامیون چطوری از خط تولید به پارکینگ منتقل و بعد بدون دنده عقب به خارج از کارخانه انتقال یافته مگه میشه بدون جلو و عقب کردن از خروجی یا پارکینگ کارخانه خارج شد !؟؟؟؟؟؟

    موافقم ۹۲
    مخالفم ۱۶
    1. کاربر

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      احتمالا در ابتدا مشکل نداشته بعدا خراب شده

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۱۰
  3. امیر

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا که یک بار هم کم کاری شده وتو ایران خودرو و سایپا البته چندین بار مشاهده شده متاسفانه هیچ شرکتی اشتباهشو گردن نمیگیره اگه معذرت خواهی میکردید ما تعجب میکردیم خواهشا چه عمد چه سهوا اشتباهتونو بپذریرید با انقتاد پیشزفت حاصل میشود با تشکر

    موافقم ۶۰
    مخالفم ۷
    1. امیر

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      درود. همانطور که به گفته پلیس راهور ایربگ و ترمز ای بی اس غالب خودروهای داخلی عمل نمی کند. بنده به دلیل عدم عمل کردن ترمز ای بی اس با ماشین جلویی به شدت برخورد کردم. کاپوت ماشین جمع شد ولی ایربگ عمل نکرد.

      موافقم ۶۰
      مخالفم ۲
  4. ADAK

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1432 ديدگاه)

    ۴ روز دیگه منتشر کننده ی ویدئو را بازخواست و محاکمه میکنن :-)
    بجای بررسی قبول و برطرف کردن مشکل.
    خب اگه همچین مشکی نبود که خبرساز نمیشد جناب اتومایتک ۱۶ سرعته ی ZF

    موافقم ۶۴
    مخالفم ۷
  5. حمید

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چندسال پیش‌آردی آی خریدم که دنده عقب ش‌ جا نمی‌رفت و رفتیم نمایندگی ایران خودرو خیابان آزادی ،نفر نمایندگی فرمودند کلاج رو تا آخر نمیگیرید ، نشست پشت فرمون و زور زدن که گیربکس رو‌ترکوند. مجبور شدن یه گیربکس دیگه بیارن، البته گفتند شش ماه طول می‌کشه که رفتیم دفتر شهرک غرب شون اعتراض و شکایت ،یکماه عوض کردند.

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۲
  6. عبدالله

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا این خبر دروغ باشه. ایران خودرو جوابگوی آتش گرفتن دنا توربو گل سر سبد محصولاتش باشه این افتضاحات را چطوری جواب می‌دهید

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۲
  7. حمیدرضا

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    محصولات تولید داخل به هیج وجه استاندارد نیست و چنین اشتباهاتی در تولید مکرر اتفاق می‌افتد.
    بنده دهها سال خط تولید داشتم و وقتی با بازاریان صحبت میکردیم، حرفشان این بود که خدارو شکر کنید که مرزها بسته اند و الا هیچکش آشغالهای ساخت داخل را نمی‌خرید.

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۲
  8. عباس

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آهای مردم !!!
    کمتر غر بزنید
    کمتر ایراد بگیرید

    موافقم ۸
    مخالفم ۳۳
  9. احسان

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا وقتی که خودروساز داخل بی رقیب باشه و دولت و مجلس حمایتش کنند این مشکلات وجود خواهد داشت واردات خودرو را آزاد کنند هم ماشینها ارزون میشن هم کیفیت میره بالا .الان به اقرار معاون وزیر قیمت خودرو های آشغال چینی هم سه برابر کشورهای همسایه است .این پولا کجا میره خدا میدونه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
  10. بهروز

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام و خسته‌ نباشید نمیشه گفت دنده عقب نداره چون غیر ممکن هست به نظر من تنظیم نیست سردنده باید بیاد سمت شاگرد که وقتی میخواد دنده عقب بزنه بره سرجاش داخل دنده عقب

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  11. بهروز

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شما میتونید با یک تنظیم کردن درستش کنید به همین راحتی

    موافقم ۲
    مخالفم ۶
  12. میر شجاع

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام مایلر دیگه در آلمان رفت موزه خجالت دارد هنوز تولید میشود با ان موتور پر دود و پر سر و صدا و قیمت نجومی

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  13. محمد

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا شما تا به حال مثل این شرکت با این سطح کیفیت تولیدات خودروسازی روز دنیا مشاهده کردید چرا مردم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شریف ما نمیخان این همه خدمات این دوشرکت بزرگ که درحال ساخت خودروهای روز که نه لحظه ای دنیا رو تو دستای مبارک دارند وصد البته مسولیت پذیری بزرگانی چون مدیر عامل های عزیز ببینن الان هر پرایدی که تولید میشه دوستان سه ملیون ببخشید سیصد ملیون تموم میشه چون مدیر های عزیز در حال رقابت با این شرکتای نوپا وبی سروته مثل بی ام دبیلیو و مرسدس بنز هستن دارن این ماشین یعنی ارابه مرگ ببخشید من امشب نمیدونم چم شده حرفا رو اشتباه میگم پرایدو دارن به مردم شریف میدن ناقابل دویست ملیون رو هر ماشین به مردم شریف ۱۰۰ ملیون هم ضرر میدن باید به خودمون بیام دوستان ما اصلا باید بریم ازشون تشکر کنیم بابت این همه خدمات بی ریاح اونوت میان قران هم تو ماشین میزارن که سوار این ارابه شدی قران به دادت برسه 😭😭 همیشه یه سوال ذهنمو مشغول میکنه که از چه تاریخی گاری سازی جز خودرو سازی تصویب شد واقعا متاسفیم به امید روزی که تابان تمام خون های ریخته شده رو بدن انشالله

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  14. سیدمهدی سجادیان علی ابادی

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام عزیزان فیلم دروغی ازاین بزرگترندیدم مگه میشه مردحسابی فوتون تحویل گرفتم یک ذره مخزن روغن هیدرولیک کثیف بود باز چک کردندمگه میشه دنده عقب نداشته باشه چرت وپرت گفته…..

    موافقم ۳
    مخالفم ۶
  15. رحمان

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده ۵۷ سال دارم ودر طول چندین سالی که از زمان جوانی تا بحال شاهد گفتگوهای کارشناسی و فنی و مستنددر خصوص خودرو و صنعت خودرو سازی در ایران در رسانه ها و مجلات و رادیو و تلویزیون بوده ام فقط یکبار شاهد حرف و سخن درستی از یک کارشناس حوزه اقتصادی که در میز گردی از تلویزیون پخش شد بوده ام که فرمودند: بطور کلی ایجاد صنعت خودرو سازی در ایران اشتباه بوده و عقلایی ترین و منطقی ترین راه استفاده از خدمات خودرویی سازندگان خارجی و بسیار بسیار مقرون به صرفه تر و مناسبتر بوده و انرژی بکار گرفته شده در این صنعت چه از نظر انسانی و چه از نظر سرمایه و غیره میتوانسته در جهت ایجاد صنایع بهتر و ضروری تری که پتانسیل و ظرفیت بیشتری را در کشور از آن برخوردار بوده ایم بکار گرفته شود .

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  16. مهدی احمدی

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقصر تمام این بی کیفیتی و خراب بودن اوضاع خودروهای ایرانی و قیمتهای نجومی غیر واقعی ما مردم هستیم که برای خرید همچین محصولاتی صف میکشیم

    موافقم ۸
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا