ایران خودرو

آغاز تولید هایما 8S در ایران خودرو خراسان

ایران خودرو، پرچم‌دار مدل‌های تولیدی خود یعنی هایما ۸S را به خط تولید آورد. این کراس‌اوور با امکانات خوب، رنگ‌های متنوع، موتور پرقدرت و طراحی اسپرت، طیف جدید از خریداران جوان‌تر را هدف قرار داده است.

هایما ۸S از موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر با قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن‌متر بهره می‌گیرد.

شاسی‌بلندی که به‌واسطه شتاب خوب و آپشن‌های فراوانش ازجمله شش کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین، جانبی و پرده‌ای، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی (MFC)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله با دریچه مجزا برای سرنشینان و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، سیستم اتوهلد یا ایستایی در سربالایی Auto hold، سامانه ترمز ضد قفل (ABS)، سامانه کمکی ترمز (BAS)، سامانه توزیع نیروی ترمز به‌صورت الکترونیکی (EBD)، کمکی حرکت در سربالایی (HHC)، کنترل خودرو در سراشیبی (HDC)، کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، ترمز پارک برقی (EPB)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند برای جلوگیری از برخورد با خودروها و عابر پیاده و ترمز کمکی اضطراری (EBA) می‌تواند سبد محصولات ایران خودرو را برای رقابت در کلاس کراس‌اوورهای چینی بازار ایران کامل کند.

علاوه بر این می‌توان از تجهیزات دیگری در هایما ۸S مانند سیستم اخطار باز ماندن درها، FCW  هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی تثبیت خودرو بین خطوط LKA،  سیستم کمکی جابه‌جایی بین خطوط LCA، مانیتورینگ تشخیص نقاط کور BSD،  سیستم هشدار خروج از خطوط LDW، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سنسور دنده عقب، سنسور پارک جلو، قفل کودک درهای عقب، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو سه‌نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب سه‌نقطه‌ای، ایموبیلایزر، چراغ ترمز سوم بالا، ایزوفیکس، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن کمربند، نمایش میزان باد لاستیک (TPMS)، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، دوربین ثبت وقایع، سانروف برقی پانورامیک، کروز کنترل تطبیقی ACC، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، چراغ نقشه‌خوان جلو و عقب، کامپیوتر سفری، برف‌پاک‌کن شیشه عقب و کنسول میانی جلو و عقب سود برد.

هایما ۸S در رنگ‌های سبز کله غازی، قهوه‌ای نسکافه‌ای، آبی اقیانوسی، قرمز ونیزی، مشکی آبنوس، سرمه‌ای متال و قهوه‌ای کادرو تولید می‌شود.

هدف‌گذاری ایران‌خودرو تولید ۵ هزار دستگاه از هایما S8 تا پایان سال جاری است. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو هم اعلام کرد برای بهره‌مندی مشتریان واقعی از هایما ۸S، تسهیلات ویژه‌ای برای خرید این خودرو درنظر گرفته خواهد شد.

مشخصات هایما ۸S ایران خودرو

نوع موتور TC GDI
حجم موتور ۱۵۹۴ سی‌سی
قدرت موتور ۱۹۲ در دور ۵۰۰۰
حداکثر گشتاور ۲۹۳ در دور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰
گیربکس ۶ دنده اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۶ لیتر
امکانات ترمز پارک برقی (EFB) با سیستم اتوهلد، ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمک ترمز BAS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی HHC، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (محدودکننده سرعت) HDC، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سیستم کنترل کشش TCS، ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت شناسایی خودرو و عابر پیاده (رادار تصادف از جلو)، ترمز کمکی اضطراری، ۶ کیسه هوا (راننده، سرنشین، جانبی جلو و پرده‌ای)، کمربندهای ۳ نقطه‌ای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم اخطار باز کردن درب DOW، هشدار برخورد از جلو FCW، دستیار حرکت میان خطوط LKA، دستیار تغییر بین خطوط LCA، رادار نقطه کور BSD، هشدار خروج از بین خطوط LDW، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب و جلو، قفل کودک درب‌های عقب، چراغ ترمز سوم، ایزوفیکس، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن درب‌ها، اخطار باز بودن کمربند، نمایش میزان باد لاستیک TPMS، باک بنزین ۵۸ لیتری، رینگ آلومینیوم ۱۹ اینچی، تهویه دو منطقه‌ای اتوماتیک، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، اتصال بلوتوث، پورت GPS، USB، میرورلینک، تنظیم صدا با سرعت خودرو، کنترل صوتی، کنترل از روی فرمان، پاور ویندوز، چهار شیشه برقی، صندلی ۸ حالته با تنظیم برقی راننده، صندلی ۴ حالته با تنظیم برقی سرنشین، گرم‌کن صندلی، صندلی عقب تاشو به نسبت ۶۰/۴۰، فرمان با کمک برقی، آینه‌های تاشونده برقی گرم‌کن دار، راهنما بر روی آینه، دی‌لایت، مه شکن عقب و جلو، تنظیم دستی ارتفاع چراغ از داخل، تودوزی چرمی با قطعات دکوراتیو کروم روی دستگیره و جلوپنجره، دوربین ثبت وقایع، سقف پانورامیک بازشونده، کروز کنترل آداپتیو (تطبیقی)، ورود و استارت بدون کلید، چراغ نقشه‌خوان جلو و عقب، کامپیوتر سفر، زیر آرنجی بازشونده ردیف جلو، زیر آرنجی با جا لیوان ردیف عقب
قیمت هایما ۸S حدود یک تا ۱.۱ میلیارد تومان

هایما 8S

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    #برای_حسرت_داشتن_ماشین_خوب

    موافقم 100
    مخالفم 16
    1. mahdi-es17

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      کجاش دیدی
      چند روز پیش تو جاده بودم یک پژو دیدی گفتم شاید تصادف کرده و…
      رفتم نزدیک تر دیدم پژو صفر از وسط دو تیکه شد ماشین سالم تازه ترف تحویل گرفته بود
      😐
      فکر کن شبانه روز سخت کار کنی بعد ماشین بخری از وسط نصف شه باز خوبه عقب سرنشین نداشت که براشون اتفاق بدی بیفته

      موافقم 43
      مخالفم 6
      1. صبا

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سوادا

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. حامد

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (831 ديدگاه)

      اونی که به کامنت من دیسلایک داده احتمالا خیلی لذت میبره از ات اشغال های داخلی

      موافقم 45
      مخالفم 10
  2. ممد ژانگولر

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3537 ديدگاه)

    پروژه چینیزاسیون با نهایت سرعت داره اجرایی میشه
    کم کم به جای چلوکباب چلو موش ،چلو سوسک باید نوش جان کنیم

    موافقم 71
    مخالفم 14
    1. meysam

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      من که یادم نمیاد آخرین بار کی چلو کباب خوردم

      موافقم 31
      مخالفم 6
  3. محمدرضا مرشدلو

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سبز کلاه غازی چه سمیه دیگه؟🤣🤣

    موافقم 44
    مخالفم 6
    1. amin.chaichi

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      رنگ بسیار لوکسی هستش تو دنیای پارچه ها میتونید سرچ کنید در زبان انگلیسی teal شناخته میشه

      موافقم 18
      مخالفم 0
  4. hamid

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    بعید میدونم این قیمت بدنش ، هایما اس ۷ الان قیمت کارخونه ۸۵۰ میلیونه ، حداقل ۱.۲۰۰ قیمت میخوره
    هرچند قیمت منصفانه اش حدود ۵۰۰ میلیونه

    موافقم 46
    مخالفم 1
    1. Amin.aj

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (96 ديدگاه)

      والا ۵۰۰ تومن هم زیادشه تنها نکته مثبتی که دیدم آپشن های زیادشه فقط امیدوارم درست کار کنه !

      موافقم 32
      مخالفم 3
    2. حامد

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (831 ديدگاه)

      ۵۰۰ میلیون منصفانه هست؟؟؟؟؟؟
      ۵۰۰ میلیون یعنی حقوق ۶ سال کارگر بدون خرج کردن و در صورت ثبات
      این نهایتا باید به برای ملت ایرانی که نفت در اون مملو هست ۴۰۰ میلیونش رو دولت یارانه بده و کارگر هم این خودرو رو ۱۰۰ میلیون قسطی بخره
      یا اینکه حقوق کارگر و کارمند بشه ۶۰ میلیون به بالا

      موافقم 42
      مخالفم 17
      1. hamid

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (103 ديدگاه)

        دوست عزیز با توجه به قیمت دلاریش گفتم و گرنه کیه که ندونه هزینه ها به دلار ، درامد به … گاو

        موافقم 26
        مخالفم 0
  5. faster

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    قیمتشو ضرب در دو کنین

    موافقم 26
    مخالفم 1
  6. TML BN

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    چه موتور قوی به به😐
    باز طراحیش از S3 بهتره و شیک تره قیمت هم انشالله بالای یک تومن هست دیگه؟
    بسیار منطقی👌🏻

    موافقم 23
    مخالفم 12
    1. ehsan.fa

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1895 ديدگاه)

      من پارس elx موتور ۱.۸ داشتم از ۸۶ صفرش تا ۹۸ که فروختم با اینکه گیربکس دستی بود و مثل گاری ازش کار میکشیدم بازم قدرت موتورش برام کم بود ، اونقدری داغونش کرده بودم که فروختم دنا خریدم با دنا کلا بیخیال سبقت و اینا هستم باهاش فقط جابجا میشم ، اینا رو گفتم که بابت قدرت این ماشین نظر بدم درسته تکنولوژی پیشرفت کرده و این بحث ها هست ولی موتور ۱.۶ توربو برای این ماشین با گیربکس اتوماتیک و بنزین ایران خیلی کمه قطعا عمر کمی خواهد داشت مگر اینکه باهاش فقط جابجا بشید مثل دنا من.

      موافقم 7
      مخالفم 5
      1. TML BN

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1058 ديدگاه)

        البته من به مسخره گفتم چه موتور قوی

        موافقم 7
        مخالفم 3
  7. Taha Malek

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    کیفیت ساخت ماشین از نمایشگاه معلوم بود دکمه چراغ خطر رنگش رفته بود تو اون چند روز نمایشگاه

    موافقم 25
    مخالفم 3
  8. amir1400

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    این نمیدونم چه شود ، ولی این تیگو ۸ اصلا ارزش خرید نداره ، با ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون میشه توسان ۲۰۱۷ یا اسپورتیج مدل ۲۰۱۶ تمیز خرید

    موافقم 24
    مخالفم 8
    1. amir1400

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      یه زمانی می‌گفتیم که ماشین چینی کیفیت ساختش از آشغال های ایران‌خودرو و سایپا بیشتره و امکانات بیش تری هم داره این در حالی بود که قیمتش زیاد با تولیدات داخل فرقی نمی‌کرد , اما الان قیمت هاشون مسخره شده کدوم عقل سالمی واقعا هیوندا و کیا رو ول میکنه و میره تیگو ۷ یا ۸ می‌خره 😒

      موافقم 23
      مخالفم 11
      1. حامد

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (831 ديدگاه)

        بعضی هستن فقط دلشون خودروی نو میخواد
        صرفا نو باشه

        موافقم 18
        مخالفم 1
  9. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    بازم اگه بخوام با چینی مقایسه کنم تیگو 7 پرو رو بهش ترجیح میدم

    موافقم 24
    مخالفم 10
  10. kastech

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (202 ديدگاه)

    بعیده ACC بزارن روش

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. مهردادکمال

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    تو چه جهنمی گیر افتادیم

    موافقم 12
    مخالفم 3
  12. پدرام

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    طراحی جلوش بد نیست اما عقبش یه جوریه چیزی که تو عکس ها می بینین جذابه تو نمایشگاه از نزدیک عقبشو دیده باشید یه طوریه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. IRAJ KING

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    یادش بخیر ! 😩😩😩
    هفت سال پیش زمانی که هایما S7 توربوشارژ وارد ایران شده بود و در ویرانخودرو شرق (خراسان) مونتاژ و به قیمت حدود ۷۹میلیون تومن فروخته می شد
    با خودمون می‌گفتیم کدوم آدمی میره خودرو چینی میخره که توی کشور سازنده خودش (چین) خریدار آنچنانی نداره و حتی در بین ۶۰ خودرو شاسی بلند برتر تولید چین جایی نداره ، ولی حالا باید براش حدود هفتصد و شصت میلیون ناقابل وجه رایج مملکت رو بریزی به حساب ویران خودرو ( از طریق بورس کالا ) تا با هزار جور منت گذاشتن و اذیت کردن بهت تحویل بدن اونم با انواع و اقسام ایراد و اشکال !
    تازه توی بازار آزاد الان بیشتر از ۹۸۰ میلیون تومن داره معامله میشه !
    حالا هم که سوگلی جدید ویران خودرو ( هایما S8 ) رو دارن پیش فروش میکنن !
    از ماست که بر ماست ! 🤨🤨🤨
    خودمون کردیم که لعنت بر خودمون باد ! 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا