گروه صنعتی ایران خودرو خبر از تولید و عرضه تیپ جدید و ارتقا یافته هایما اس۷ پلاس با نام هایما S7 پرو داد. این کراس اور محبوب قرار است از ماه آینده با موتور قویتر و آپشنهای جدید ترمز پارک برقی و صندلی برقی سرنشین جلو روانه بازار شده و جایگزین تیپ پلاس شود.
به گزارش پدال به نقل از ایکوپرس، خودروی جدید هایما S7 پرو با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته و بهبود مصرف سوخت، در خط تولید ایرانخودرو خراسان تولید میشود. این خودرو که ارتقا یافته مدل S7 پلاس است، با مصرف سوخت کمتر و امکانات بیشتری عرضه خواهد شد مدیرعامل ایران خودرو خراسان، با اشاره به استراتژیهای گروه صنعتی ایرانخودرو برای ارائه یک محصول جدید در هر سال، از عرضه هایما S7 پرو در پاییز امسال خبر داد.
بیژن زاهدیفرد افزود: هایما S7 پرو که در حال حاضر در مرحله پیشتولید قرار دارد، با بهرهگیری از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با پاشش مستقیم (GDI)، توان تولیدی ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد. این ویژگیها باعث افزایش ۱۰ درصدی توان و ۱۸ درصدی گشتاور نسبت به مدل قبلی شده و در نتیجه شاهد کاهش هفت درصدی مصرف سوخت در این محصول جدید خواهیم بود.
وی همچنین به استفاده از گیربکس جدید ششسرعته اتوماتیک DAE در هایما S7 پرو اشاره کرد و افزود: این خودرو مجهز به سیستم هشدار تعویض دنده (GSI) و ترمز پارک برقی است. همچنین، صندلی سرنشین جلو به صندلی برقی چهار جهته ارتقا یافته است. این خودرو، پاییز امسال به سبد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو افزوده خواهد شد.
مشخصات فنی، امکانات و ویژگیهای هایما S7 پرو
هایما S7 پرو از نظر طراحی ظاهری هیچ تفاوتی با هایما S7 پلاس ندارد و تنها نوشته Pro و GDI روی درب صندوق آن اضافه شده است؛ به نظر میرسد طراحی قدیمی این خودرو ضعف اصلی آن در برابر محصولات دیگر چینی باشد. در قسمت داخلی نیز هایما S7 پرو همچنان بدون تغییر بوده و با همان داشبورد و کلاستر عرضه میشود؛ تنها تغییر مربوط به حذف اهرم ترمز دستی و جایگزینی آن با دکمه میشود.
هایما S7 پرو مجهز به موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو است که از تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم بهره میبرد. این موتور میتواند حداکثر ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خروجی از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT نسل جدید به چرخ های جلو منتقل میشود. پیش از این موتور ۱.۸ لیتری توربو با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بر روی هایما نصب بود و میتوانست ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.
اقدام ایران خودرو برای استفاده از موتور بروزتر برای هایما اس ۷ پلاس هوشمندانه است چرا که شتاب معمولی، مصرف سوخت بالا و ظاهر قدیمی آن باعث شده بود تا مشتریان دیگر مثل قبل توجهی به هایما اس ۷ نداشته باشند؛ بهبود شتاب نسخه پرو در کنار سواری نرم آن میتواند مجددا این کراس اوور محبوب را به عنوان گزینه جدی خرید مطرح کند.
ناگفته نماند راندمان بالای پبشرانه جدید gdi با توجه به حجم کم آن باعث میشود حساسیتش به بنزین زیاد باشد؛ موردی که تقریبا در هایما S7 پلاس با موتور ۱.۸ لیتری mpi مشاهده نمیشود.
هایما S7 پرو در بخش امکانات ایمنی و رفاهی به جز در دو مورد ترمز پارک برقی و صندلی برقی شاگرد با تیپ قبلی هایما تفاوتی ندارد. از جمله امکانات این خودرو میتوان به ترمز دیسکی جلو و عقب، سیستمهای پایداری خودرو در هنگام ترمزگیری (EBD،ABS، HSA، ESP، TCS)، چهار کیسه هوای ایمنی (سرنشینان و جانبی جلو)، فرمان کمکی برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، پنل لمسی ۸ اینچی کنترل سیستم تهویه، مسیریاب، میرورلینک و بلوتوث، آینههای جانبی تاشوی برقی، آینه وسط ضد انعکاس نور با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع و نمایش فشار باد تایرها، فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور دنده عقب، کروز کنترل، صندلی برقی ۸ حالته راننده و ۴ حالته برقی سرنشین جلو، سنسور نور و باران و دکمه و ورود بدون کلید و ترمز پارک برقی اشاره کرد.
Carbonado Aventador
۲۱ شهریور ۱۴۰۳خریدم ۱۱۵ میلیون سال ۹۶
تا ۱۴۰۰ هم داشتم
انصافا ماشین بدی نبود اذیت هم نکرد
تو شتاب و کشش خیلی راضی بودم
سراتو و زانتیا و سورن توربو بهش نمیرسیدن
گیریبکسش خنگ نبود و سریع واکنش نشون میداد به پدال
برا مسافرت هم خوش رکاب بود
تو این اشفته بازار که دست انسان از ماشینای با کیفیت خارجی بدورت باز این گزینه ی بدی نیست!!
Mgh
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ما گیر کردیم تو این چینیا حداقل ماشین هایمای جدید بیارید چرا گیر میدین یه مدلو ۱۰ سال میزنید هی پلاس، پرو …
علی جردن
۲۲ شهریور ۱۴۰۳حجم گنده ایی داره و تک دیفرانسیله ارزش نداره بجاش سدان چینی خوش دست تر میشه خرید
jamshid
۲۵ شهریور ۱۴۰۳سلام
من هایما s۷توربو. پلاس دارم تا الان۱۲۰۰۰تا رفته واقعلا از نظر شتاب و قدرت عالیه، قبلا تویوتا رافور داشتم، ، در مقایسه با تویوتا رافور از نظر قدرت با رافور کاملا برابری می کنه. داخل سینه کشیها و گردنه ها فوق العاده هست
EX
۲۱ شهریور ۱۴۰۳((ناگفته نماند راندمان بالای پبشرانه جدید با توجه به حجم آن باعث میشود حساسیت این موتور به بنزین زیاد باشد؛ موردی که تقریبا در هایما S7 پلاس با موتور ۱.۸ لیتری وجود ندارد.))
این قضیه که آیا این موتورها به بنزین حساسیت دارند یا نه ، مدام در پدال به شکل ضد و نقیض بحث میشه . بعضی دوستان میگن بله بعضی هم میگن نه برای مثال بارها دیدم عزیزان گفتند که از آشنایان کسانی بودند که مدلهای توربو داشتند و هنوز سالمند و مشکلی نداشتند . بلخره حساسیت به بنزین رو باور کنیم یا نه ؟ یا بستگی به مدل و کمپانی داره ؟
Taha Ayoobi
۲۱ شهریور ۱۴۰۳بستگی به مدل و کمپانی که قطعا داره.
ولی کلا ماشینایی که GDI یا توربو یا جفتش رو باهم داشته باشن به بنزین بی کیفیت حساس هستن.
از اونجایی که بنزین ایران سطحش خیلی پایین تر از بی کیفیته، این ماشینا تو ایران توصیه نمیشن و ماشینای MPI و تنفس طبیعی ارجحیت داره بهشون.
شاهین
۲۱ شهریور ۱۴۰۳این بحث حساسیت به بنزین نصف به طرز نگهداری مالک و نصف دیگه هم به کیفیت قطعات ماشین بستگی داره
و از اونجایی که طرز نگهداری مثل بنزین سوپر و یا اکتان بالا خیلی مهم و کیفیت قطعات هم که کاملا مشخصه چیه!!! پس بله
داشتن همچین ماشین هایی با این تکنولوژی ها ریسک داره تو این ممکلت
باید توی صندوق ماشین باکس باکس اکتان اصل داشته باشی و با هر باک بنزین اکتان بریزی چون پیدا کردن بنزین مرغوب و سوپر تقریبا ناممکن
کسرا
۲۱ شهریور ۱۴۰۳اگه میتونی اکتان و سوپر بزنی چرا که نه
سرویس های دوره ای موتور هم خیلی مهمه
مثلا همین سانتافه نیو های ایران gdi هستن که بهشون همین حساس بودن رو میگن ولی اکثرا خوب کار میکنن با وجود 7و8 ساله بودن
ایمان
۲۱ شهریور ۱۴۰۳صد در صد بستگی به مدل و کمپانی داره. باوری اشتباهی که تو ایران شکل گرفته اینه که موتورهای توربو به بنزین حساس هستن و فقط باید بنزین سوپر استفاده بشه براشون. در حالی که این قضیه ربطی به توربو یا تنفس طبیعی بودن نداره. درسته که اکثر موتورهای توربو بنزین اکتان بالا نیاز دارن ولی نه همشون و خیلی از موتورهای تنفس طبیعی هم به قول معروف به بنزین حساس هستن و بنزین اکتان بالا نیاز دارن. این کاملا به طراحی و تیون موتور بستگی داره. فشار تراکم بالاتر در سیلندر بنزین اکتان بالاتر باعث افزایش راندمان میشه ولی به اکتان بالاتر نیاز داره. این فشار تراکم تو موتورهای تنفس طبیعی صرفا از طریق نسبت تراکم تامین میشه ولی در موتورهای توربو همزمان نسبت تراکم و مقدار بوست (فشار) توربو در فشار سیلندر در مرحله احتراق تاثیر گذارن. در مورد این موتور هایما و کلا موتورهای چینی اطلاعی ندارم ولی خیلی از موتورهای توربو GDI جنرال موتورز نیازی به بنزین سوپر ندارن. خیلی از موتورهای تنفس طبیعی هم هستن (تقریبا همه موتورهای تنفس طبیعی بنز و بیامو) که حتما بنزین سوپر نیاز دارن.
SMS
۲۱ شهریور ۱۴۰۳خوب یاد گرفتن حجم رو کم می کنند اونوقت چیزی که تازه باید داشته می ذارن روش ، مثالش تقریبا مثل بنز amg one می مونه با فورد موستانگ gt500 البته در ابعاد بزرگتر
aliHOZA
۲۲ شهریور ۱۴۰۳دقیقا همینه.
بعضیا فکر میکنن موتور تنفس طبیعی مشکلی با کیفیت بنزین نداره.
اما این اشتباهه. همین الان تو ایران موتور تنفس طبیعی داریم که خیلی به کیفیت بنزین حساسه. مال بنز و ب ام و هم نیست. مال جک اس۳ هست (اینو تو بررسی ها دیدم).
فکر نکنید چون ماشینتون توربو نیست پس دیگه اکتان نمیخاد.
کامیاب فرهنگی
۲۱ شهریور ۱۴۰۳قطعا حساسیت دارند اما الحق موتورای بادوامی دارن
هایما اس ۷توربو دارم،درسته با بنزین غیرسوپر ناک میزنه و کشش کمتری داره ،اما واقعا نرم و پرتوانه
هدفم دفاع از چینی نیست،هنوزم نظرم روی اشغال بودن کل محصولاتشونه،اما تو بازه قیمتی یک تا یک و پونصد بی رقیبه تقریبا
arash
۲۱ شهریور ۱۴۰۳خدایا چرا بمن اینقدر لطف داشتی که در ایران به دنیا آمده ام نمی شد کمی مرحمت میکردی و من به جای یک جوان ایرانی با دنا پلاس توربو جوانان با موتور ef7 پلاس میشدم یک جوان کویتی یا عمانی با لندکروز یا شورولت کامارو.
احمد
۲۱ شهریور ۱۴۰۳یعنی الان همه اونا لندکروز دارن؟!!!!!!! اونم لابد دولت بهشون داد..
حسین
۲۱ شهریور ۱۴۰۳نه داداش ، شما ایران نبودی در ۱۸۰ کشور آفریقایی و … بودی که وضعشون از ایران بدتره.
MehdiTurbo
۲۱ شهریور ۱۴۰۳سومالی 😂 سومالی به دنیا میومدی بعد میگفتی لااقل ایران به دنیا می اومدم
arash
۲۴ شهریور ۱۴۰۳خدا را شکر میکنم از اینهمه پسرفت دیرزمانی خودمان را برترین کشور جهان می دانستیم و تنها آمریکا را در رقابت و سبقت با خودمان می دیدیم و اروپاییها را که اصلا در شمارش نمی آوردیم و عددی محسوب نمیکردیم اما به برکت شما عزیزان و فرمایشات شما دوستان گرامی باید منبعد خودمان را با موزابیک موریتانی چاد مالی تانزانیا سومالی بسنجیم و خدا را شکر کنیم که حداقل از آنها بالاتر و بهتریم .آمین. یاد فیلم پلت فرم افتادم فقط نمیدانم چرا در طبقات آن فیلم ما داریم پی در پی نزول میکنیم …
Reza-a
۲۱ شهریور ۱۴۰۳تا جایی که میدونم بنزین حال حاضر موجود تو کشور ما مناسب موتورهای توربو مخصوصا جی دی آی نیست؛ حالا چرا ایرانخودرو که یه شرکت دولتیه و بیشتر باید حواس به شرایط کشور باشه باید از همچین موتوری استفاده کنه؟! و نه فقط ایرانخودرو که تقریباً همهی خودروسازهای دولتی و خصوصی دارن به این سمت میرن، با این کار عمر مفید ماشین ها خیلی پایین تر میاد
حتی جالبه که یکی از رسانههای خودرویی در حین تستهای کالیبره کردن موتور ریرا از مهندس ایرانخودرو پرسید برای تنظیمات موتور چه بنزینی رو معیار قرار دادی؟ جوابش بنزینی با استاندار بالاتر از بنزین فعلی موجو در جایگاه ها بود و گفت که به ما این استاندارد بنزین برای تست اعلام شده!!
وحید فیضی
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ایران خودرو ماشین هایی که میاره رو خودش مجدد کالیبره میکنه با سوخت بد ایران
Chromstone3
۲۱ شهریور ۱۴۰۳میدونین چی از همه هوشمندانه تره ؟
ورشک.س.ت.گی و از بین رفتن کامل صنعت خودروسازی انحصارگرای داخلی .
چقدر از مردم بی گناه دارن به طرق مختلف توسط این صنعت کاملا ف.ا.س..د آسیب میبینن و یا کشته میشن ؟
هدف اصلی بازار خودروی کشور از خرید برای مصرف و مصارف زندگی تبدیل شده به بازار سرمایه داری ، دلالی ، کلاهبرداری و …
تراپیست
۲۲ شهریور ۱۴۰۳چینی مونتاژ می کنید لاقل از برند چانگان و امجی بیارید مونتاژ کنید
محمد
۲۲ شهریور ۱۴۰۳هایما بزرگترین خوبیش حساس نبودنش به بنزین بود که اینم ایران خودرو زحمتشو کشید گند زد توش الان