دانگ فنگ اکنون بهتنهایی با یک پلتفرم تعداد زیادی خودرو با نامهای مختلف در ایران دارد. دانگ فنگ T5 EVO که قبلاً در پدال بهطور کامل معرفی شد نیز یکی از این خودروهاست.
آنچه در این مطلب میخوانید:
لاماری ایما، کراساووری با چهره اسپرت و طراحی مدرن و مد روز است. این مد روز بودن را میتوان از چراغهای دو قسمتی باریک و اسپرت، جلوپنجره با خطوط عمودی، خطوط برجسته روی کاپوت و چراغهای به هم پیوسته عقب بهخوبی دریافت. درواقع لاماری ایما یک ترکیب جالب قیاس معالفارق از لامبورگینی اوروس و مازراتی است. فارغ از الگوگیری از خودروهای بسیار معروف، طراحی بدنه این کراساوور، جذاب و هیجانانگیز است.
مشخصات فنی لاماری ایما
موتور | ۴a95TD میتسوبیشی |
حجم موتور | ۱.۵ لیتری توربوشارژر |
تعداد سیلندر/سوپاپ | ۴ سیلندر خطی/۱۶ سوپاپ |
سیستم سوخترسانی | پاشش مستقیم با کنترل مستقیم |
قدرت | ۱۹۵ اسب بخار در دور ۵۶۰۰ |
حداکثر گشتاور | ۲۸۵ نیوتنمتر در دور ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه WDCT |
تعلیق | جلو: مستقل مکفرسون/عقب: مستقل مولتی لینک |
استاندارد آلایندگی | یورو ۵ |
ظرفیت مخزن سوخت | ۵۵ لیتر |
طول | ۴۵۶۵ میلیمتر |
عرض | ۱۸۶۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱۶۹۰ میلیمتر |
فاصله بین دو محور | ۲۷۱۵ میلیمتر |
فاصله کف از زمین | ۱۹۵ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۵۵۰ کیلوگرم |
تعداد سرنشین | ۵ نفره |
حجم صندوق عقب | ۴۸۰ لیتر |
سایز رینگ و تایر | آلومینیومی ۲۳۵/۵۵R19 |
تجهیزات ایمنی لاماری ایما
ایربگ راننده و سرنشین جل، جانبی و پردهای، کمربند مجهز به پیش کشنده، ایزوفیکس، ترمز پارک برقی، سیستم توقف خودکار، سیستم ترمز ضدقفل، سیستم توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل حرکت در سرازیری HDC، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC، سیستم کنترل کشش خودرو TCS، سیستم کنترل ترمز الکترونیکی HBA-BAS، سیستم پای فشار باد تایرها TPMS، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، فرمان برقی چند حالته
امکانات رفاهی لاماری ایما
صندلی راننده ۶ جهته برقی، آینههای جانبی برقی به همراه چراغ خوشامدگویی و گرمکن، چراغهای روزتاب، چراغهای خودکار اتولایت، صفحه نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی با پورت USB، ماتی مدیا با قابلیت بلوتوث و ۶ بلندگو، صفحه کیلومتر شمار تمام دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع رانندگی، خروجی ۱۲ ولت و ۵ ولت در جلو و عقب، استارت دکمهای، حالتهای رانندگی قابل انتخاب، ورود بدون کلید هوشمند، صندلیهای تاشوی عقب، کروز کنترل، سیستم تصفیه هوای کابین، تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل لمسی، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، پنجرههای برقی مجهز به آنتی تریپ، سانروف پانوراما دو حالته، سنسور پارک عقب، کول باکس، کنسول میانی در ردیف جلو و عقب، اتصال وای فای و…
قیمت لاماری ایما
در حال حاضر برای ثبتنام لاماری ایما باید در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبتنام و در قرعهکشی شرکت نمایید. قیمت در نظر گرفته شده برای لاماری ایما ۹۸۹ میلیون تومان است.
شرکت آرین پارس موتور میخواهد سال آینده سه هزار دستگاه از ایما را تولید کند و با برنامههای داخلی سازی، ظرفیت تولید سالانه آن را به ۵ هزار دستگاه افزایش دهد.
سعی داریم تا بهزودی به سراغ لاماری ایما رفته و آن را برای علاقهمندان به خرید این خودرو به شکل کامل بررسی و موشکافی کنیم.
حمید
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱زیباست
مسعود
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی ماشین آشغالیه. بیشتر شبیه سطل زباله است تا خودروی لوکس
Dian
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ایرانیا اشغال نیستن پس
NAVID۰۰۹۸
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱بَهبَه
چه ماشین جذابی !
بخرید حالش رو ببرید !
دانگ فنگ ، ممنون که هستی !
فقط یه نکته بگم به اونهایی که خودروهای وارداتی تمیز آلمانی ژاپنی کرهای دارند ، عزیزان ، دوستان ، دو دستی ماشیناتون رو بچسبید که یه چرخش به کل صنعت خودروی چین میارزه !
خیالتون هم راحت که با این وضعی که میبینم از آتو آشغالهای چینی نمایشگاه به احتمال قوی حداقل تا ۱۰ سال دیگر رنگ خودروهای روز آلمانی ژاپنی کرهای را دیگر نمیبینیم و مجبوریم با همین عَجَق وَجَقها سر کنیم !
من که نرفتم نمایشگاه ، اما خداوکیلی همون خبرنگارایی هم که رفتند و پوشش دادند هم حالشون گرفته بود و تو چشماشون میشه فلاکت را دید که از کجا به کجا رسیدیم !
ای کاش فقط برجام امضاء بشه و بَس ، و اگر نه اوضاع خیلی خیطه ، خیلی خیلی خیلی !!!!!
پدرام
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱واردات خودرو رو خود دولت ممنوع کرده قبل از اینکه تحریم ها اعمال بشه برای اینکه ارز از کشور خارج نشه اونچنان به برجام ربط نداره برجام یا هر توافقی فقط برای اینکه که شرکت های معتبر می تونن به صورت رسمی ماشین بیارن وگرنه اگه واردات رو همین الان باز کنن و اختیار بدن به مردم هر کی می تونه ماشینی که دوستداره رو بیاره
Erfan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱یکی از مشکلات بزرگی که باعث میشه به ماشین چینی در ایران اعتماد نکرد اینه که متاسفانه معلوم نیست ماشینی که میخری دو سال دیگه شرکتش هست یا نه.
مثل هاوال بیسو دامای کوپا بورگوارد یا خیلی چینی های که فقط یکی دو سال اومدن داخل کشور و بساتشون کلا جمع شد با کلا برشکست شد.به نظرم بهتره که برای خرید خودرو چینی به وارد کننده و منتاژ کننده های معتبر اعتماد کرد.مثل بهمن موتور یا ایران خودرو و مدیران خودرو.اینا هیچوقت غیر ممکنه برشکست بشن یا قطعات ماشین رو دیگه وارد نکنند حداقل به خدمات پس از فروش دارن بقیه رو باید به امید خدا باشی
محمدرضا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ثابت شده مدیران خودرو اگر خودرویی مشتری داشته باشه و توی چین تولیدش متوقف نشه. مثل x33 الان حدود ۱۳ ساله داره تولید میشه.
دست ازرتولیدش بر نمیداره.
ولی کرمان موتور فقط s5 رو به تولیدش ادامه داد.
بهمن هم بخاطر فروش بالا احتمالا به تولیداتش ادامه بده.
ولی بقیه باید ۱۰ سال کار کنن تا خودشونو ثابت کنن.
Ariom
۴ آذر ۱۴۰۱ورشکست مجید دلبندم
meysam
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی خوبی داره هرچند از چراغهای جلو دو قسمتی اصلا خوشم نمیاد
طراحی داخلی هم واقعا خوبه
موتور هم که میتسو 1.5 مثل همیشه
Alan.r
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱قشنگه قدرتشم بدک نیست
net
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱یکی از کاربرها میگفت نمایشگاه امسال خودرو تهران باید اسمش بزارن نمایشگاه خودرو پکن😃
new RAMIN
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱من امروز رفته بودم نمایشگاه خودرو تهران…تنها ماشین هایی که نظرمو خیلی جلب کرد دیگنیتی و فیدلیتی و آخری چانگان آلسوین بود…بقیه اصلا حال نکردم اللخصوص تارا که وقتی متریالشو با چانگان آلسوین مقایسه کردم اصلا حالم بد شد…
اما شرح خودروهای موجود از نظر من…
نمایشگاه امسال اکثرا پیکاپ و خودروهای تجاری بود و سدان هم فقط 4تا بود…چانگان آلسوین بهمن رسپکت و تارا و دنا…تارا و دنا آشغالی بیش نبودن اللخصوص با توجه به قیمت 500میلیونیشون. رسپکت هم خوب بود پلاستیک نرم در داشبرد بودش فقط چون چری برند درجه 2 هست همه داشبرد رو پلاسیتک نرم نگذاشته بود پلاستیک خشک هم به چشم میخورد.(رسپکت که بهمن موتور آورده برای زیر مجموعه چری هست) چانگان آلسوین با قیمت 8هزار دلاری واقعا خیلی عالی بود نسبتا خوب منتاژ شده بود. رودری و داشبرد و فرمون یه سرو گردن بالاتر از تارا دنا بودن صندلی ها یجوری بود البته چون مونتاژ شده و داخل سازی شده صندلی هاشو بد کرده بودن. قیمت 550تومنی انصافا نمیارزه تو ایران…
ولی واقعا اگر این بود چانگان آلسوین8هزاردلاری پس وای بحال اونایی که در “کشورهای” عربی براش صف بستن…اونا چی هستن دیگه…انشاالله قسمت شه هم ژاپنی آمریکایی رو تست کنم مدل 2022 (در باکو یا دوبی) و هم اون برند رو تا ببینم چرا صف میبندن با اینکه گرونتره مدلهاش!
با دانگ فنگ های که فردا موتور آورده بود اصلا حال نکردم. درجه 2 بودنش داد میزد. البته مشکلات مونتاژی هم بودش… فردا M4 انصافا mpv لوکسی بود. قشنگ لوکس بودن منتقل میشد. واقعا عالی بود خیلی باهاش حال کردم فقط 1.5میلیارد خیلی زیاده…
لاماری هم باز برای دانگ فنگ هست و بد نبود ولی عقبش 3تا آدم بزرگ شاید یه کم به مشکل بربخورن ولی کلیات لاماری بد نبود.
بهمن موتور هم بنظرم فیدلیتی 7 نفره و دیگنیتی2لیتری ارزش خرید داره. اونا هم خوب بودن متریال خوب و مناسب.
هایما هم 8s خیلی معمولی بود. حال نکردم باهاش. S5 و S7پلاس هم متریالشون نسبت به دیگنیتی و فیدلیتی و لاماری با کیفیت نبود البته خب قدیمی ترن طبیعی هست. ولی MPV هایما یعنی 7x واقعا کیفیتش خوب بود ولی مثل فردا M4 نبود… فردا M4 انصافا یه چیز دیگه بود.
درآخر بایک روژیانگ هم باید بگم بد نبود…خوب هم نبود…ولی بنظرم نهایت 800تومن میارزه. صفحه نمایشش خیلی معمولی بود کند هم بود و قشنگ میگفت من خودروی درجه 2 ساخت چین هستم. متریال داشبرد و رودری ها هم خوب بود عقبش هم مناسب بود ولی ردیف آخر وحشتناک تنگ بود. اگر 800تومن قیمت بزارن ارزش خرید داره.
راستش من پیکاپ دوست ندارم پشت پیکاپ ها هم نَشستم ولی اکثرا همه داخلشون بیکیفیت بود و پلاستیک نرم کم داشتن.البته طبیعی هست چون داریم میگیم پیکاپ.
بین همه ماشینا تو نمایشگاه چانگان آلسوین(فردا511) خیلی خیلی نظرمو جلب کرد بعنوان خودروی 8هزار دلاری در چین. مصرف سوختش تو تست ها واقعا پایین اعلام شده کیفیتش خیلی بالاتر از تارا و دنا هست…البته چون تو ایران قراره بیش از 550میلیون قیمت بخوره بنظرم نمیارزه…بعد آلسوین دیگنیتی2لیتری خوب بود و فیدلیتی 7نفره. البته ردیف سوم تعریفی نداشت. لاماری هم بد نبود. خوب بود. ماشینی که خیلی خفن بود بنظرم همون فردا M4 بود طراحی فوق العاده جذاب. داخلی فوق العاده باکیفیت فضای خیلی مناسب ولی موتور ضعیف و قیمت گزافش جنبه های مثبتشو از بین میبره.
توقع نداشتم نمایشگاه خودرو تهران امسال شلوغ باشه اما نسبتا شلوغ بود.
محمدرضا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱درسه همه خودرو هارو۳ برابر قیمت اصلی میخریم
شما ۳تا تارا باید بدی تا یه آلسوین بگیری قطعا متفاوته
new RAMIN
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱((درسه همه خودرو هارو۳ برابر قیمت اصلی میخریم شما ۳تا تارا باید بدی تا یه آلسوین بگیری قطعا متفاوته))
تارا دنده ای قیمت کارخانه=300تومن
تارا اتومات قیمت کارخانه= 420تومن
تارا دنده قیمت بازار= 460تومن
تارا اتومات قیمت بازار=570میلیون
چانگان آلسوین(فردا511) قیمت نمایندگی=560تومن
چانگان آلسوین(فردا511) قیمت بازار=580تومن
اگر قیمت کارخانه بود حرف شما صحیح بود ولی دیگه کارخونه ای قیمت نیست… حتما باید بری قرعه کشی تا شانس برنده شدن خودروهای ایرانخودرو قیمت کارخانه داشته باشی. در بازار آزاد نسخه اتومات جفتشون هم قیمت هست… ولی کیفیت متریال داخلیشون فرسنگ ها برتری با آلسوینه. هرکی پشت جفتشون بشینه قشنگ میفهمه. فقط مشکل فردا 511 اینکه کروز کنترلش رو حذف کرده فردا موتور… ولی جالبه کنترل استایی در سربالایی داره!😐
((در خصوص قیمت باید بگم که آلسوین تو امارات 38هزار دهم و تو کویت هم 3500دینار کویت و تو آذربایجان هم 35هزار منات آذربایجان هست و تبدیل کنی میشه 240میلیون! گمرکی 100درصد هم درنظر بگیریم میشه 480تومن…از اون لحاظ در نظر بگیریم که… هعی روزگار…))
ماشین دوست
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا رامین ممنون بابت اطلاعات مفید و کاربردی
ایشالا به زودی قیمت خودرو تو ایران با قیمت جهانی یکی بشه و همه برای خرید چانگان صف بکشیم
new RAMIN
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱@ماشین دوست
((آقا رامین ممنون بابت اطلاعات مفید و کاربردی ایشالا به زودی قیمت خودرو تو ایران با قیمت جهانی یکی بشه و همه برای خرید چانگان صف بکشیم))
😐مگه اینجا قطر، کویت، عربستان، هست!!؟🤔
درضمن من داشتم چیز دیگه ای رو میگفتم…چرا میری حاشیه…
Mustang shelby gt 350
۲ خرداد ۱۴۰۱خدایی متنت یکم طویل نیست؟
امیرشایان فرازی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱من امروز رفتم نمایشگاه ماشین ببینم چیه این همه میگن
چیزی نبود
میرسلیم هم اومده بود 😐
پارسا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱امید داشتم رنگ های زیبای عکس های تبلیغاتی رو تولید کنن اما ازونجا که تو نمایشگاه اینو گذاشتن احتمالا سفید و سیاهش میزنن فقط
باقری
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱من نمایشگاه رفتم . اولا بگم . فقط غرفه ستاره ی ایران یکمی جذاب بود. حتی فولوکس گلف مجله خودرو ۴۵ رو هم بازدید کردم. تمام جوانب ماشین های چینی رو بررسی کردم با جزیات کامل و با دقت. حتی نحوه سوار و پیاده شدن افراد. بین همه ی اونها فیدلیتی ۵ نفره از همه بیشتر می ارزید . جالب بود زاویه پشتی صندلی عقب هم تنظیم میشد.البته به قیمت کارخانه . لاماری و .. همه مشکلات مونتاژی حاد و عدم امکانات رو داشتن. مثلا دریچه هوای رسپکت هنوز ماشین روشن نشده به صدا افتاده بود ، قشنگ همشون لق می زد.
و اینکه ماشین چینی خریدن فقط از کمپانی های بزرگ که خدمات دارند صرفه داره.تصور کنید کلاستر led بسوزه . بدون خدمات باید کلاستر cg125بندازی روش. پیکاپ ها هم نکته ای که داشت . اینقدر بدون مشتری بود که هر چی تولید کرده بودن اورده بودن نمایشگاه
بی وطن
۳ خرداد ۱۴۰۱یه روزگاری نه چندان دور خودرو های اروپایی تو نمایشگاه بودن حتی فرمول یک هم اورده بودن خودروهای روز دنیا اون موقع دوستان گرامی مشغول واردات جنسای بنجل چینی بودن مث همون گوشی هایی که پشتش ۱۰ اسپیکر داشت صدای خیلی بلندی داشت اما توش چیزی نداشت… حداقل تو کوچه خیابونا ۴ تا ماشین که ارزش دیدن داشتن میدیدیم.الان همون دوستان مشغول واردات همون جنسای بنجل به شکل خودرو هستن طبق عرف گذشته بنجل ترین اجناس چین بخاطر حاشیه سود بالا.چی بودیم چی شدیم.کاش حداقل بین جنسای بنجل به جای درجه ۱۰ درجه ۲و۳ میاوردن…واردات خودرو ممنوع شد چند سال اما واردات از چین ازاد…عاقبت حصار بلند کشیدن دور خود همین میشه…البته واسه مایی که تیبا و ساینا و دنا سواریم خودروی چینیم ارزوست…از ماست که بر ماست…