جگوار

جگوار XF جدید با شمایل قدیم

جگوار در رقابت با مرسدس کلاس E، ب‌ام‌و سری ۵ و آئودی A6 سلاحی به نام XF دارد. اکنون نسخه کاملاً جدید XF برای سال ۲۰۱۶ معرفی شده است اما در کمال تعجب، این خودرو بیشتر یک نسخه فیس لیفت از نسل اول به نظر می‌رسد تا یک نسل تازه.

2016 Jaguar XF
۲۰۱۶ Jaguar XF
این مدل همچنین بسیار مشابه مدل کوچک‌تر XE است هرچند این سنت در خودروهای آلمانی هم دیده می‌شود و مثلاً انواع آئودی یا سری‌های ب‌ام‌و بیشتر در ابعاد با هم تفاوت دارند تا طراحی و ظاهر.

2016 Jaguar XF
۲۰۱۶ Jaguar XF
در مجموع طراحی جگوار XF جدید تفاوت‌هایی جزئی را در چراغ‌های جلو و گرافیک LED ها و همچنین هواکش‌های بزرگ‌تر روی سپر نشان می‌دهد.

مقایسه نسل اول و دوم جاگوار XF
مقایسه نسل اول و دوم جاگوار XF
تغییر بزرگ‌تر نیز در ستون C دیده می‌شود که پنجره مثلثی از روی درب‌ها به روی ستون انتقال داده شده است. چراغ‌های عقب نیز باریک‌تر و با الهام از مدل اف تایپ طراحی شده‌اند.

2016 Jaguar XF
۲۰۱۶ Jaguar XF
درون کابین برخلاف بیرون آن، با تغییرات وسیع‌تری مواجه می‌شویم. در اینجا فرم و طراحی داشبورد و رودری ها به‌طور کامل متحول شده است. چینش قسمت‌ها با نظم بیشتری صورت گرفته است. دریچه های هواکش به بالای نمایشگر مرکزی منتقل شده‌اند. نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی برای سیستم سرگرمی و ۱۲.۳ اینچی نمایشگرهای تمام دیجیتال داشبورد و غربیلک فرمان مشابه مدل F تایپ نشان از توجه بیشتر به ویژگی‌های اسپرتی و مدرن‌تر شدن فضا دارند.

2016 Jaguar XF
۲۰۱۶ Jaguar XF
زیربنای این مدل جگوار به‌جای پلتفرم فورد از یک نسخه کاملاً جدید آلومینیومی مختص جگوار با نام IQ استفاده شده است. ۷۵ درصد این ساختار از آلومینیوم ساخته شده که باعث کاهش وزن ۱۹۰ کیلوگرمی شده است. این در حالی است که به گفته جگوار، مقاومت پیچشی تا ۲۸ درصد نیز افزایش یافته است.

2016 Jaguar XF
۲۰۱۶ Jaguar XF
ابعاد خودرو اندکی کوتاه‌تر از مدل فعلی است. با این وجود، فاصله بین دو محور با ۵۱ میلی‌متر افزایش به ۲۹۶۰ میلی‌متر رسیده است که باعث افزایش فضای کابین مخصوصاً فضای زانو و پای سرنشینان عقب گشته است.

2016 Jaguar XF
۲۰۱۶ Jaguar XF
توزیع وزن ۵۰/۵۰ روی محورهای جلو و عقب، تعلیق انتگرالی با بازوهای جناقی دوگانه، فرمان برقی و تنظیم دینامیک خودرو از طریق تنظیمات جداگانه کمک‌فنرها، فرمان، موتور و گیربکس برای شرایط رانندگی متفاوت، باعث بهبود عملکرد و دینامیک رانندگی و هندلینگ XF جدید شده‌اند.

نیروبخش مدل ۲۰۱۶ جگوار XF موتورهای جدید سری اینجنیوم جگوار-لندروور می‌باشند. از جمله موتور ۲.۰ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر یا همین موتور با تنظیمی دیگر و قدرت ۱۷۸ اسبی و گشتاور ۴۳۰ نیوتن متری که از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کنند.

2016 Jaguar XF
۲۰۱۶ Jaguar XF
2016 Jaguar XF
۲۰۱۶ Jaguar XF
همچنین می‌توان از بین موتورهای ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری دیزلی با توربوشارژر دوقلو و قدرت ۲۹۶ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر و یا موتور ۳.۰ لیتری V6 سوپرشارژر با قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر نیز که تنها با گیربکس ۸ سرعته خودکار جفت می‌شوند، یکی را انتخاب نمود.

[jwplayer mediaid=”106817″] [دانلود ویدئو] در ادامه مقایسه این خودرو را با نسل فعلی آن مشاهده می‌نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (244 ديدگاه)

    عقب خودرو جذاب تر به نظر میاد، پف روی کاپوت که روی چراغ هاست هم زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (64 ديدگاه)

      پُف رو خوب اومدی . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ali mtr

    ۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اونجا نوشته که ایودی و بى ام و در مدلهاشون بسیار شباهت دارن به طورى که فقط در ابعاد متفاوت ان آیا بنز این شکلى نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      بنز جدیدا داره اینجوری میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Pooya

    ۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    سلام.
    XF 2016 به شباهت به XFR-S 2014 نیست. در کل تغییر کمی در نمای جلوی خودرو صورت گرفته ولی طراحی داخلی و نمای عقب خودرو نسبت به نسل قبل اسپرت و لوکس تر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شایان

    ۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    این میخواد با سه تا غول آلمانی رقابت کنه من میگم از چهار تا پنجم میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اهورا

      ۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بفرمایید مشکلش چیه که توان رقابت با آلمانیا رو نداره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۹ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        کلا مشکل داره از ریخت و قیافه بگیر تا قدرت تا برند بودن تا کیفیت تا جذابیت تا انگلیسی بودن!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سعید

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      اتفاقا تو رتبه بندی سایت caranddriver هم رتبه پنجم رو داره!
      البته مدل XFR / XFR-S رتبه سوم رو داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرید

    ۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (179 ديدگاه)

    ب نظر من که در حد المانیا هست من اینو ب 520 ترجیه میدم ولی ب ایودی ن در موردe200نمیتونم چیزی بگم با هم برابرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      راحت دو سه لول ازشون پائینتره اینو میشه از کیفیت ساختش که تویه عکس داره داد میزنه از طراحی داخلی و خارجی حتی در جذبه شون نسبت به این دید حالا بماند برندشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۹ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (179 ديدگاه)

        نظر شما کاملا متین ولی من تو عکس هر چی نگاه کردم چیزی ندیدم که کیفیت کمتری داشته باشه یکم طراحی داشبردش سبک خودشو داره ک منم خوشم نمیاد ولی جگوار وقتی از کنارش رد میشی ی حس متفاوت بهت دست میده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Erfan . McLaren Automotive

    ۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (246 ديدگاه)

    اصلا جگوار یه ابهت خاصی داره . کاملا توان رقابت با بنز و ب ام و و آئودی هم داره. عقب ماشین خشمگین تر از مدل قبلی شده. در کل ازش خوشم اومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (56 ديدگاه)

      باهات موافقم عرفان
      منم کلا از جگوار خوشم میاد از بچه گی کنار سایر ماشینای مورد علاقم یه جگوار بود .
      اگه یادت بیاد مدل 2002 چقدر حرفه ای و قدرتمند بود همونکه دو تا چراغ کوچیک کنار هم داشت یادم میاد تا 2008 اون مدل تولید می شد.اسمشم XJ 8 بود.
      یادش بخیر….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شایان

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      مطمئنا نداره با حرف شما که عشقه ماشین انگلیسی هم چیزی عوض نمیشه خواهشا هم متعصبانه نظر ندید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سعید

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    از نظر ظاهری که خوب وقشنگه،بقیه چیزاش رو هم نمیدنم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سجاد

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (203 ديدگاه)

    جگوار عشقه … به نظرم اعتبار و احترامی داره که بی ادعا همیشه معتبره …
    هنوزم وقتی به jaguar xj220 فکر می کنم ، احساس می کنم که جگوار اگه بخواد می تونه حتی درحد هایپرکار هایی مثل فراری یا مکلارن اقدام کنه ولی خودشو زحمت نمیده !!!
    ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      یعنی پورشه هایپر کار نداره این یعنی شما ضد آلمان هستی و این نظر و دادی که مطمئنا این کارو نمیتونه بکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SAEED

        ۹ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (481 ديدگاه)

        آقا شایان با اینکه بقول خودت ضد آلمانی نیستم از ماشین آلمانی هم خوشم میاد
        ولی اینطور نیست که بگیم جگوار توانایی رقابت با آلمانی هارو نداره
        بنظر من هم کاملا برعکس
        با اینکه در یک کلاس هستند ولی سبک و هدف و شخصیت متفاوتی دارند
        در کل هدفشون یکی نیست
        آلمانی ها فاکتور هایی مثل تعادل و دقت در طرح — کیفیت بالا — و صد البته تولید محصولی برای عوام و … رو در نظر میگیرن
        اما یک ماشین انگیلیسی سبک متفاوت بودن رو داره !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۹ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          دفاع جالبی بود ماشینی برای عوام ماشینی برای خواص خیلی باحال بود(فکر کن بنز ماشینی برای عوام باشه) و البته خنده دار […] جگوار نمیتونه به اونا برسه چون قدرتشو نداره رولز رویس ماله بی ام وست چون توانشو نداره استون ماله بنز میشه چون نمیتونه با آلمانها رقابت کنه و خیلی راحت از دور خارج میشه در رقابت با غول های آلمانی واقعیت خیلی تلخه ولی خوبه شما هم زیاد جوش انگلیسی هارو نزن اونا خوب بلدن از کشورها بکشن تا گشنه نمونن! ولی این آرزو رو که یه روزی بتونن با آلمانها رقابت کنارهم داشته باشنو باید به گور ببرن چون اون فسفره مغزشون جز تخریب دیگران وبالا رفتن کار دیگه ای بلد نیست ولی آلمانی ها میگن بقیه باید پیشرفت کنن تا ماهم پیشرفت کنیم فکرشونم ازشون بالاتره وخوشکلتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سجاد

          ۹ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (203 ديدگاه)

          مرسی آقا سعید .. دقیقاً آقا شایان منم با نظر اقا سعید موافقم ..
          من از بچگی از ماشینای انگلیسی خیلی بیشتر خوشم میومد و یه جورایی نمی تونم بهشون فکر نکنم ….احتمال زیاد این مطلبو می دونید که شتاب گیری مکلارن F1 بعد از سرعت 230 کیلومتر ، از فرمول وان های فعلی هم سریع تره !!! این یعنی هنر طراحی اصیل..
          اما بنده به هیچ وجه ضد آلمان نیستم ؛ من همیشه همه جا گفتم که آلمان قلب تپنده خودرو دنیاست….پورشه که جای خود دارد.چون یکی از آرزوهام خریدن پورشه پانامرا ـست که حتماً هم عملی خواد شد.

          مرسی داداش گلم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. SAEED

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (481 ديدگاه)

    شایان جان زیاد جوش نخور اونی که تعصب داره خودتی چون (( فقط آلمانی )) شده ملکه ی ذهنت.
    اینم که گفتم دفاع نیست , من خودم گفتم بازم میگم خودم از ماشین آلمانی خوشم میاد و بقول داداش سجاد گل , قلب تپنده ی خودرو سازیه حالا تو هر جوری برداشت میکنی بکن .

    بعدش گفتم بنز ماشینی میسازه برای عوام , تو که آلمانی بازی و طرفدار پروپا قرص آلمانی پس باید اینو که گفتم گرفته بودی
    این یعنی : مثلا S کلاس که ماشین لوکس و گرونیه و هر کسی توانایی خریدشو نداره
    E کلاس هم لوکس متوسطه و خود مدیر عامل بنز گفته سعی داریم امکانات و … های خودرو های رده بالا رو با مدل های پایین تر یه جورایی وفق بدیم
    و C کلاس یک مدل از E پایین تر و ارزون تر
    این موضوع در طراحی بنز هم صدق میکنه و خودت داری میبینی که دارن کم و بیش شبیه به هم میشن که غیر قابل انکاره
    پس همه ی خریدارایی که قصد خرید بنز دارند می تونن ماشینی دریافت کنن که هم شبیه مدل های گرون تر هستو هم امکاناتی هم داره که در مدل های گرونتر دیده میشه !
    امیدوارم منظورمو خوب رسونده باشم و تو هم خوب گرفته باشی

    ضمنا اصلا پدال جای این حرف و حدیثا نیست که نظر از روی تعصب داده بشه
    اگه به چیزی تعصب داری , تعصبتو نگهدار و جو سایت رو بهم نزن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سجاد

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (203 ديدگاه)

    سعید جان اگه عضو سایت بودی حتما توضیحات مبسوط رو برات پیام خصوصی میفرستادم..
    اگه ایشالا عضو شدی حتما بهم خبر بده عزیز.
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Nima eradat

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا خوشم نمیاد از جگوار…یه ماشین بی ریخت!
    ماشین در درجه اول لامبورگینی اونتادور، دوم هم لکسوس LFA و سوم کویینینگ زگ .بقیه ماشینا از نظر من فایده ندارن.
    این ماشینایی که گفتم هم قیافه دارن هم قدرت و یه آیرودینامیک بسیار خاص و استثنایی، ولی ماشینایی مث جگوار چیز خاصی ندارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امير علي

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    این جوری که شما سر ماشینای انگلیسی و المانی دارید دعوا میکنید هر کی ندونه فکر میکنه صاحب این کارخونه ها اید ولی این رو بدونید دوران خدایی بنز و بی ام و داره تموم میشه الان همه ی کارخونه های خودرو سازی تو هر کشوری به جز ایران و چین دارن بهترین ماشینارو تولید میکنن و فقط سلیقه و پول افراد که متفاوته هر کی پول بیشتری بده ماشین بهتری میگیره در ضمن به نظر من از همشون بهتر الان پورشست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. امير

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اتفاقا جگوار ابهت و راحتی که داره ماشین المانی تو عمرش نداره،،من خودم xf دارم و تو انگلیسم همه ماشینها را انتخاب کردم ولی جگوار یه چیز دیگه ست محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا