جیپکادیلاک

کادیلاک اسکالید در برابر جیپ گرند واگنییر: نبرد هتل‌های متحرک!

کادیلاک بیش از دو دهه پیش شاسی‌بلند فول سایز اسکالید را معرفی کرد و حتی با وجودی که خودروهای لوکس دیگری هم در بازار حضور داشتند، اما اسکالید که در آن زمانی چیزی جز یک جی‌ام‌سی یوکان دنالی ری‌بج شده نبود، به‌سرعت به نماد ثروت تبدیل شد و به برند رنگ و رو رفتهٔ کادیلاک کمی جلا بخشید. اسکالید همچنان هم پادشاه کلاس خود است و نقش خود به‌عنوان نشان‌دهندهٔ موقعیت اجتماعی بالا را از دست نداده است. مثلاً سال گذشته کیم کارداشیان با اسکالید سفارشی خود خبرساز شد.

بنابراین، با وجود اسکالیدی که عمیقاً در تاروپود فرهنگ آمریکایی رخنه کرده است، هر رقیب جدیدی کار بسیار سختی در پیش دارد و این چالشی است که جیپ هنگام توسعهٔ گرند واگنییر جدید با آن مواجه بود. این ماشین باید از یک سو تجمل، راحتی و پالایش بیشتری را نسبت به بهترین رقیب خود ارائه کند و از سوی دیگر نیز باید مطابق پدر پرافتخار خود یعنی گرند واگنییر قدیمی عمل کند که تولید آن در سال ۱۹۹۱ خاتمه یافت اما زمانی در قلهٔ شاسی‌بلندهای لوکس قرار داشت؛ بنابراین، آیا جیپ در این مأموریت دشوار موفق شده است؟ با اسکالید و گرند واگنییر راهی جاده شدیم تا پاسخ این سؤال را بفهمیم.

تیپ خودروهای آزمایشی ما برای رقابت مستقیم آماده هستند. جیپ گرند واگنییر سری III و کادیلاک اسکالید اسپرت پلاتینوم. قیمت نمونهٔ مورد آزمایش هردو خودرو حدود ۱۱۰ هزار دلار است، هردو از پیشرانه‌های V8 تنفس طبیعی نیرو می‌گیرند و هردو چهارچرخ محرک هستند. این دو خودرو همچنین ظاهری جسورانه و جلب‌توجه کننده دارند که در ترافیک روزانه خودنمایی می‌کند و همچنین به سه ردیف صندلی با فضا برای هفت نفر، سیستم‌های صوتی پیشرفته، تودوزی چرمی، تریم‌های چوبی و ماساژور صندلی‌های جلو مجهز هستند. این واقعاً نبردی بین دو نمونه از مجلل‌ترین شاسی‌بلندهای آمریکایی است.

قوای محرکه و سواری

پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 کادیلاک ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب و یا مثل خودروی آزمایشی ما به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. در طول آزمایش، متوجه شدیم که پیشرانهٔ اسکالید بسیار نرم است و شتاب‌ گیری روانی را با تعویض دنده‌های بی‌نقص انجام می‌دهد. در آزمایش شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت عدد ۶.۶ ثانیه را ثبت کردیم که برای چنین غول عظیمی بسیار سریع است. علاوه بر این، اسکالید با وجود اندازهٔ بزرگ خود توقف قابل‌تحسینی هم دارد و از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳۸.۱ متر به سکون می‌رسد که ۲.۷ متر از جیپ بهتر است.

جیپ پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی را زیر کاپوت گرند واگنییر قرار داده است. این موتور با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور، از هشت سیلندر کادیلاک قوی‌تر است و شخصیتی متمایز و ماسل کار مانند دارد که البته منطقی است زیرا همین موتور زیر کاپوت قوی‌ترین چلنجرها و چارجرهای دوج هم دیده می‌شود. این موتور در حالت سلو صدای بلندی دارد و با فشردن گاز غرش می‌کند. پیشرانهٔ همی جیپ عاشق دور گرفتن است و صدای فوق‌العاده‌ای دارد اما به بنزین هم علاقهٔ زیادی دارد! البته این موضوع در مورد اسکالید هم صدق می‌کند ولی مصرف صورت گرند واگنییر با ۱۸.۱ و ۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر در شهر و بزرگراه، به ترتیب ۱.۳ و ۰.۶ لیتر از کادیلاک بیشتر است. البته جیپ سریع‌تر از رقیب است و ظرف تنها ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کادیلاک در این نسل اسکالید خصوصاً در تیپ‌های اسپرت مثل نمونهٔ مورد آزمایش ما، بیشتر به سمت سفتی حرکت کرده تا نرمی و به همین دلیل در مقایسه با گرند واگنییر، در بخش پرپیچ‌وخم مسیر آزمایشی ما رانندگی جذاب‌تری را به نمایش گذاشت؛ بنابراین در بین این دو ماشین، مطمئناً اسکالید با کنترل بدنهٔ عالی و فرمان دقیق با وزنی مناسب، هندلینگ بهتری دارد؛ اما سیستم تعلیق سفت‌تر باعث می‌شود که ناهمواری‌های مسیر صندلی‌های اسکالید را به لرزه درآورند و ضرباتی را به کابین وارد کنند. این باعث می‌شود تجربهٔ سواری خودرو فاقد آرامشی باشد که از یک خودروی لوکس شش‌رقمی انتظار داریم.

در مقابل، گرند واگنییر خودرویی آرام است. برخلاف اسکالید، سیستم تعلیق جیپ نسبت به ناهمواری‌های مسیر انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و قبل از اینکه به تکان‌ها به سرنشینان برسند آن‌ها را از بین می‌برد. البته ما بیشتر به سمت تنظیمات اسپرت گرایشی داریم اما در این کلاس و با این پول، می‌خواهیم آرامش بیشتری داشته باشیم.

داخل

کادیلاک در طراحی و ساخت کابین اسکالید بسیار خوب عمل کرده است. صفحه‌نمایش چندگانهٔ OLED کاملاً متناسب با اندازهٔ خودرو است، گرافیکی چشمگیر دارد و چیدمانی آسان برای استفاده‌های روزانه را ارائه می‌کند. تودوزی بژ نیز نمایی دلپذیر و مدرن را به داخل نمونهٔ مورد آزمایش ما اضافه کرده که کاملاً جذاب است درحالی‌که در سراسر کابین هم چرم، چوب و فلز فراوانی کار شده است. این مثالی عالی از پیشرفت کادیلاک در طراحی داخلی هرچند که هنوز هم چند قسمت پلاستیکی با کیفیت پایین‌تر در برخی قسمت‌ها به چشم می‌خورد و برخی دکمه‌ها با خودروهای ارزان‌تر جنرال موتورز مشترک هستند.

البته این‌ها موارد جزئی هستند که نباید در انتخاب خودروی برتر خیلی تأثیر بگذارند اما با توجه به اینکه جیپ کل کابین گرند واگنییر را با متریال سطح بالا پوشانده است، کادیلاک را کمی شرمنده می‌کند. در کابین جیپ، چوب‌ها براق هستند، چرم‌ها نرم هستند و اکثر کنترل‌ها به‌طور خاص برای این خودرو طراحی شده‌اند که به ایجاد فضایی مجلل کمک است. در کادیلاک اما با حرکت به سمت عقب، سطح تجمل کاهش پیدا می‌کند. البته صندلی‌های ردیف دوم نسبتاً لوکس هستند و فضای پای زیادی دارند اما صندلی‌های ردیف سوم را به‌سختی می‌توان لوکس دانست.

در همین حال، گرند واگنییر از ابتدا تا انتها کاملاً مجلل است و حتی در صندلی‌های ردیف سوم نگه‌دارنده‌های لیوان با تریم فلزی ارائه می‌کند. در اینجا همچنین صندلی نیمکتی آن‌قدر جادار است که حس می‌کنید در صندلی‌های ردیف دوم یک کراس‌اوور کامپکت نشسته‌اید. در اینجا سه بزرگ‌سال به‌راحتی می‌توانند بنشینند. صندلی‌های ردیف دوم جیپ هم کاملاً مجلل بوده و به تهویه مجهز است درحالی‌که این آپشن در کادیلاک وجود ندارد. همچنین هرچند دو خودرو در عقب به سیستم سرگرمی مجهز هستند اما گرند واگنییر کنسول کنترلی بسیار زیباتری با نمایشگر تمام‌رنگی برای سرنشینان دارد که بین صندلی‌های خلبانی قرار گرفته است. به‌طورکلی، یک شخص ثروتمند تقریباً در همه جای جیپ احساس تجمل می‌کند درحالی‌که کادیلاک فقط می‌توانند در ردیف اول این احساس را القا کند.

تکنولوژی

اسکالید و گرند واگنییر هردو تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌کنند. یکی از ویژگی‌های اسکالید همان نمایشگر سه‌صفحه‌ای است که در بالا ذکر شد. بخش اصلی در اینجا یک صفحه‌نمایش بزرگ ۱۶.۹ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عالی کادیلاک است. نمایشگر بعدی یک ۱۴.۲ اینچی به‌عنوان صفحه آمپر است که تمام اطلاعات مهم برای راننده را به نمایش درمی‌آورد؛ و درنهایت یک نمایشگر ۷.۲ اینچی در سمت چپ فرمان هم برای نمایش برخی اطلاعات مورداستفاده قرار می‌گیرد. از نگاه راننده، با دسترسی آسان به همهٔ کنترل‌های مهم، اطلاعات فراوان و سادگی طراحی گرافیکی، احساس می‌کنید کاملاً بر اسکالید احاطه دارید. همچنین کادیلاک تا حد زیادی از دکمه‌های لمسی خازن کاسته و از دکمه‌های فیزیکی معمولی استفاده کرده که استفاده از آن‌ها بسیار آسان‌تر است.

گرند واگنییر با نمایشگر ۱۲ اینچی خود سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید Uconnect 5 استلانتیس را ارائه می‌کند که شاید به‌خوبی سیستم کادیلاک نباشد اما با پاسخگویی سریع و گرافیک زیبا، نقص قابل‌توجهی هم ندارد. جیپ برای اینکه از کادیلاک تقلید نکرده باشد، یک نمایشگر ۱۰.۳ اینچی دوم را در پایین برای کنترل سیستم تهویه و تنظیمات صندلی ارائه کرده است اما مثل اسکالید، در اینجا هم مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی قرار گرفته که بسیار خوانا است، اطلاعات زیادی را به نمایش درمی‌آورد و کاملاً قابل تنظیم است.

در گرند واگنییر، سرنشینان ردیف دوم از نمایشگر ۱۰.۳ اینچی برای کنترل سیستم تهویه و همین‌طور نمایشگرهای ۱۰.۱ اینچی سفارشی برای سرگرمی روی پشتی صندلی‌ها بهره می‌برند. اندروید اتو و اپل کارپلی در نیز در هردو خودرو به‌صورت استاندارد وجود دارد. در خودرویی در این کلاس اما یک سیستم صوتی قدرتمند با صدایی عالی بسیار مهم است. ما قبلاً سیستم صوتی AKG کادیلاک با ۳۶ بلندگو را تحسین کرده بودیم اما حالا جیپ با سیستم مکینتاش ۲۳ بلندگویی خود به بازار آمده است که انتخاب را سخت می‌کند اما با بررسی‌های دقیق‌تر نهایتاً اسکالید برنده شد.

ایمنی و کمک‌راننده

هیچ‌کدام از این دو خودرو هنوز توسط IIHS بررسی نشده‌اند و گرند واگنییر هنوز راهی آزمایش‌های NHTSA هم نشده است اما اسکالید از NHTSA امتیاز کلی چهار ستاره را کسب کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رود، هردو ماشین کاملاً به جدیدترین سیستم‌های کمک‌راننده مثل نمای فراگیر ۳۶۰ درجه مجهز شده‌اند. دراین‌بین، اسکالید از سیستم نیمه خودران سوپر کروز بهره می‌برد که برای یک خودروی لوکس بسیار مهم است درحالی‌که جیپ هم از دستیار بزرگراه با قابلیت حفظ خودرو میان خطوط برخوردار است اما این به‌اندازهٔ سوپر کروز عالی جنرال موتورز که از داده‌های نقشه‌برداری شده برای هدایت دقیق خودرو استفاده می‌کند خوب نیست.

کدام بهتر است؟

ما این شاسی‌بلندها را گرد هم جمع کردیم تا بفهمیم کدام‌یک بهترین و رضایت‌بخش‌ترین تجربهٔ تجمل را ارائه می‌کند. جیپ گرند واگنییر جدید که تازه احیا شده شاید ویژگی‌های فرهنگی اسکالید را نداشته باشد اما این بدان معنا نیست که لیاقت تبدیل شدن به نماد ثروت در آمریکا را ندارند. این جیپ برندهٔ آزمایش ما است. با قیمت‌هایی بسیار نزدیک به هم، جیپ پکیجی کامل‌تر و بادقت‌تری را ارائه می‌کند. رویکرد این خودرو به تجمل منسجم‌تر از اسکالید به نظر می‌رسد و عاقلانه است که همهٔ خریداران شاسی‌بلندهای لوکس هنگام انتخاب آن‌را در نظر داشته باشند.

مقام دوم: کادیلاک اسکالید

نقاط مثبت: ظاهر متمایز و جذاب، هندلینگ خوب برای یک اس‌یووی سه ردیفه، سوپر کروز و سیستم صوتی AKG

نقاط منفی: احساس ارزان دکمه‌ها، قطعات پلاستیکی بیش‌ازحد در کابین، سواری سفت و آشفته

مقام اول: جیپ گرند واگنییر

نقاط مثبت: V8 قدرتمند و خوش‌صدا، تنظیم نرم و مخملی تعلیق، کابین سراسر مجلل

نقاط منفی: مصرف سوخت حتی بیشتر از اسکالید، ظاهر بحث‌برانگیز، ترمزهایی که می‌توانست قوی‌تر باشد

مشخصات فنی

کادیلاک اسکالید

جیپ گرند واگنییر

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۶.۴ لیتری V8
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۴۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۳ نیوتن متر ۶۱۷ نیوتن متر
ردلاین ۵,۷۵۰ rpm ۶,۵۰۰ rpm
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
رینگ و لاستیک ۲۲ اینچی ۲۷۵ ۲۲ اینچی ۲۸۵
فاصلهٔ محوری ۳,۰۷۱ میلی‌متر ۳,۱۲۴ میلی‌متر
طول ۵,۳۸۲ میلی‌متر ۵,۴۵۳ میلی‌متر
عرض ۲,۰۶۰ میلی‌متر ۲,۱۲۳ میلی‌متر
دایرهٔ چرخش ۱۲.۱ متر ۱۱.۶ متر
وزن خالص ۲۷۶۳ کیلوگرم ۲۸۸۴ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۰ به ۵۰ جلو/عقب ۵۱ به ۴۹ جلو/عقب
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
حجم صندوق بار ۷۲۲ لیتر ۷۷۵ لیتر
ظرفیت بکسل ۳۶۳۰ کیلوگرم ۴۴۷۰ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۶ ثانیه ۵.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۹ ثانیه ۱۴.۱ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۸.۱ متر ۴۰.۸ متر
شتاب جانبی ۰.۶۷ جی ۰.۶۵ جی
ظرفیت باک ۹۱ لیتر ۱۰۰ لیتر
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی ۱۵.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۱۰۵,۲۹۰ دلار ۱۰۵,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۱۱,۴۶۵ دلار ۱۰۹,۹۸۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Reza.M

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (309 ديدگاه)

    واقعا جیپ عالی عمل کرد انقدر که واقعا برای ۶-۷ نفر خیلی ماشین خوش ساخت تر و بهتری هست و متریال بهتری هم درش استفاده شده…اسکالید به لحاظ ظاهری واقعا ماشین زیباتری هست ولی کابینش اگر اون صفحه نمایش های جلو رو برداریم واقعا چیز خاصی نداره نسبت به واگونیر..و دقیقا مساله اینجاست که اگ یه نفر ردیف دوم یا سومه اسکالید یا یوکان دنالی یا تاهو بشینه ابدا تفاوتشونو نخواهد فهمید…اگ اسکالید کوپه بود واقعا ماشین بهتری بود نسبت به جیپ ولی ۷ نفرس…

    موافقم 25
    مخالفم 15
    1. MR.JD

      ۱۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (326 ديدگاه)

      کادیلاک اسکالید کوپه ؟؟؟
      اینا همش کار آمریکا عیسراعیله . میدونی چرا ؟!

      موافقم 41
      مخالفم 1
    2. ممد ژانگولر

      ۱۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3534 ديدگاه)

      توی مقاله قسمت نکات منفی هر دو خودرو وقتی میخونی میبینی به درستی اشاره کرده مثل ظاهر قابل بحث جیپ یا حالت گهواره ایی بودن کادیلاک تو حرکت و غیره
      و کاملا درست گفته به نظرم
      ولی وقتی مقایسش میکنیم با ماشینای داخل ایران هیچی نمیتونی بگی و بهونه ایی نیست

      کلا بین این دوتا کادیلاک خاص تر و دوست داشتنی تره و اینجور ماشینای با ابهت بهش میاد

      جیپ هم بطور عجیبی باهاش ارتباط برقرار نکردم با اینکه داخلش خوبه ولی کلا از جیپ ماشینای سر سختری انتظار دارم با هیجان بیشتر

      موافقم 6
      مخالفم 15
  2. Moein

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (894 ديدگاه)

    واقعا جیپ تو واگونییر جدید گل کاشته
    عالی شده از هر جهت
    مخصوصا رخ ماشین که کاملا داد میزنه آمریکاییه

    موافقم 18
    مخالفم 6
  3. M.K karimi

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    تیتر مطلب هم با روح و روان آدم بازی میکنه !

    موافقم 24
    مخالفم 1
  4. ARMAN

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    جفتشون عالین
    من اگه می خواستم انتخاب کنم واقعا به مشکل می خوردم

    موافقم 22
    مخالفم 1
  5. با مهربونی جهان زیباتره

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    کیفیت ساخت کادیلاک چندین سال نوری جلوتره

    موافقم 14
    مخالفم 25
  6. AMG GT R

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    قطعا بدون هیچ گونه شک و تردیدی اسکالید
    اسکالید پرستیژ بالا فضای داخلی بسیار خوب متریال باکیفیت طراحی عالی بهترین گزینه برای خریدن یه شاسی بلند لوکس آمریکایی هست
    البته که گرند واگنییر و نویگیتور بسیار خوب هستن

    موافقم 19
    مخالفم 7
    1. 🤍audi rs e tron gt🤍

      ۱۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      انتخاب من هم
      قططططعاااااا اسکالید

      موافقم 17
      مخالفم 6
  7. بهنام

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (828 ديدگاه)

    با اینکه طراحی هیچکدام رو نمی‌پسندم ولی ظاهر کادیلاک خیلی بهتر از جیپ هست.از نقاط ضعف جیپ ظاهر بحث برانگیز عنوان شده که کاملا موافقم.بنظر شخصی خودم طراحی جیپ هنوز نیومده قدیمی و کهنه شده و هیچ نشانی از یک اس یو وی لوکس نداره .ولی از نظر فنی کاملاً برعکس البته.

    موافقم 12
    مخالفم 9
  8. با مهربونی جهان زیباتره

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    توی یک مقاله دیگه از سیستم تعلیق گرند واگنییر خیلی انتقاد شده بود
    و در یکی دیگه تعلیق اسکالید رو سرامد کلاس خودش معرفی کرده بود
    حالا تو این برعکسشو گفتن

    چه وضعیه خداوکیل

    موافقم 15
    مخالفم 3
  9. Yasin

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    ماشالا واگونییر از کادیلاک هم زده جلو

    موافقم 9
    مخالفم 4
  10. Amir evolution

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (106 ديدگاه)

    شاید از لحاظ موتور و اپشنای فنی جیپ برتری داشته باشه (بجز اتاق ک مثل ماشینای 2017 هستش)
    ولی کادیلاک خیلی دلرباس
    کلا باکلاسه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  11. امیر

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    نویگیتور هم باید توی رقابت حضور داشت به نظرم جذاب تر می شد.
    ولی بین این دو من جیپ رو انتخاب می کنم که توی برخی قسمت ها برتری داره
    مثل یدک کشی، ظرفیت باک، فاصله محوری و …. ولی توی بحث نمای ظاهری کادیلاک
    نمی گم زیبا تر ولی اندکی هماهنگ تر خصوصا توی بخش عقب هست ولی کابین هر چی
    به سمت عقب می یایم کادیلاک اون شکوه جلو رو از دست میده که به نظرم برای یه
    شاسی بلند لوکس چندان جالب نیست ولی جیپ توی بخش عقب کابین بهتره که
    باعث میشه جیپ رو انتخاب کنم.

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. R@m!n

      ۱۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      به حرف این مجله خیلی توجه نکن ردیف دو و سه اسکالید از چرم بسیار با کیفیت استفاده کرده و تفاوتی با ردیف اول تو کیفیت نداره. کلا این مجله سر تا پا غلامه حلقه به دوشه جیپه.

      موافقم 12
      مخالفم 7
      1. امیر

        ۱۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (606 ديدگاه)

        کلا این مجله برخی خودروساز ها حتی از کشور خودشون که بهترین ماشین های
        دنیا رو داره تخریب می کنه.
        مثل همین مقایسه برانکو و جیپ که فوق العاده برانکو رو کوبوند.
        یا درگ هایی که ترتیب می دادن رو باید ببینی یه مزدا mx 5 رو در مقابل ماشین
        های فوق العاده قوی تری قرار می دادن و در آخر هم قبل از مسابقه با تسلا
        جایگزین می کردن این دو نمونه بود از تخریب هایی که این مجله کرده.
        د

        موافقم 6
        مخالفم 1
  12. امیرحسین

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    هر دو عالی و شاسی ها مورد علاقه من هستند با اینکه علاقه به شاسی ندارم
    اما واسه چی ترمز جیپ انقد بد در اومد اختلاف نزدیک به سه زیاد
    البته نباید از وزن زیاد این خودرو هم گذشت
    من هر دو رو دوست دارم و نمی تونم بینشون انتخاب کنم
    اگه خواستین یه روز انتخاب کنید هردو رو با هم خرید کنید

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. MC20

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1606 ديدگاه)

    گرند واگونییر خیلی خوبه . . . اما این جا ، براش ، زیاد نوشابه باز کردن . . . انتخاب هنوز هم با فاصله . . . اسکلید هست . . . پادشاهیش حالا حالا ها تهدید نخواهد شد . . . اما جیپ هم خودشو خیلی خوب کشیده بالا . . . اون قدر که محصولش داره با اسکلید مقایسه میشه . از حق نگذریم ، برای من حداقل ، کابین گرند واگونییر احساس برانگیز تر از اسکلیده . . . حالا حالا ها مثل کابین گرند واگونییر شاید این قدر اصیل و پخته طراحی نشه . . . نمای جلوی گرند واگونییر هم ، از کادیلاک برای من ، اصیل تر ، معصوم تر و زیباتره . . . اما در بازار به نظرم ، در یک پکیج ، هنوز برای بیشتر مشتریان ، کادیلاک حرف اول و آخر رو میزنه . . . مثل مقایسه عدد 95 با 85 . . . اما به نظرم بهترین کار ، اینه که اگر می توونن ، هر دو محصول رو بخرن . . . چون اگر هر کدوم رو بخرن . . . اون یکی دیگه رو از دست دادن . . . قطعا حسرت خواهند خورد . . .

    موافقم 6
    مخالفم 4
  14. porsche

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    چه شعری!!!!
    من صندوق کادیلاکو به کل ماشینای جیپ ترجیح میدم

    موافقم 2
    مخالفم 11
  15. عارف

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (322 ديدگاه)

    دوتا ماشین که میشه به راحتی مسافرتهای خانوادگی ،بدون خستگی و طولانی را با اطمینان انتخاب کرد . من که عاشق هر دو شدم چون واقعا خیلی حرف میشه در مورد خوبیهای این دو بیان کرد . باید سوار این ماشین ها بشوید تا به جواهر بودنشان پی ببرید

    موافقم 9
    مخالفم 1
  16. یوسف

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (939 ديدگاه)

    هردو خوبن….. اما من هنوز نمای عقب جیپ رو نتونستم درک کنم… واقعا چرا اینقدر ضعیفه….

    موافقم 8
    مخالفم 1
  17. new RAMIN

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    (نقاط منفی: مصرف سوخت حتی بیشتر از اسکالید، ظاهر بحث‌برانگیز، ترمزهایی که می‌توانست قوی‌تر باشد)
    مصرف سوخت! نکته منفی؟انصافا 1 لیتر بیشتر از اسکالید چیه!؟بیاید ایران ببینید پژو پارس سمند چند لیتر مصرف میکنن و ببینید نسبت مصرف سوختشون به حجم موتورشون چقدره…اون وقت میگید اسکالید و گرند واگنییر اقتصادی هستند!

    ظاهر بحث برانگیز…خب نظری ندارم ولی زیبایی سلیقه ای هست/ترمز هایی که میتوانست قوی تر باشد: گرند واگنییر 120کیلو سنگین تر از اسکالیده وزن تاثیر مهمی تو ترمز گیری داره

    هم موتور1 هم موتوترند هم کارانددرایور همه گفتن برخی جاهای اسکالید مواد ارزان به کار رفته. پس نقطه ضعف اسکالید این هست.همچنین سواری این ماشین بسیار جزئی سفت هست/انصافا وقتی برسی کنید میبینید گرندواگنییر بی نقصه. اما از اونجایی هیچ چیز ساخت بشر بی نقص نیست پس… پس ایراد اصلی گرند واگنییر چیه؟

    من 5دقیقه گشتم و گشتم و فهمیدم نقص واگنییر چیه!درواقع گرند واگنییر بیرون،داخل آپشن،کیفیت ،رانندگی ،مشخصات و…هیچ چیزش ایرادی نداره…بلکه ایراد اصلیش گارانتیشه! این ماشین فقط 3 سال گارانتی داره! درصورتی که اسکالید 4 سال و نسخه لیمیتد اسکالید6 سال گارانتی داره!

    در پایان اگه نظر منو بخواهیداز 1تا 10مجموعا با همه نکات من به اسکالید 8 میدم و به گرندواگنییر 9.5میدم در قسمت گارانتی از 1تا 10من به اسکالید 7میدم و به جیپ 5 میدم

    برخلاف نظر خیلی ها هنگام خرید در بازار رقابتی گارانتی خیلی در انتخاب نقش داره.
    اما مجموعا کدوم بهتره و کدوم ارزش خرید داره قضاوت پایه خودتان…

    موافقم 6
    مخالفم 4
  18. یانکی

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    نمیتونم انتخاب کنم ولی دلم با جیپ هستش با اون انجین دیوانه کنندش.هر دوتا غول عزیز با رنگهای تیره جذابتر میشن.من اگر تو تیم طراحی جیپ بودم حتمن از فرم جلوی گرند واگونیرهای قدیمی استفاده میکردم خودش یه امضا هستش.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  19. حمیدرضا دادگان

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی ساده بگم این وزن با این ایرو دینامیک با تنفس مصنوعی خیلی جذاب نیست الان مصرف بنزین ۱۰۰/۱۵یه کم استهلاک پیدا کنه ۱۰۰/۱۷ میشه حالا این محاسبات جاده است نه شهر ،خیلی جذاب نیستند ولی لکسوس ال ایکس ۶۰۰موتور توربو شارژ با این دو ما نهنگ مقایسه کن بعد میفهی این دو تا چه شتکین :)))

    موافقم 1
    مخالفم 7
  20. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    اصلا طراحیارو مقایسه کنین ، قشنگ معلومه جیپ نسبت به کدی تازه کاره ، اصلا ابهتی که توی ظاهر اسکالید هست خیلی خیلی بیشتر از جیپه اصلا کادیلاک مشکی ابهتش بی انتهاس توی همه فیلما گاگستریا سه تا ماشین دارن ، رییس مافیا برای اینکه راحت باشه s کلاس داره که توسط کادیلاک اسکالیدا محافظت میشه ، یا همشون اسکالید دارن ، یا همشون جی واگن دارن ، این سه تا نماد مافیا توی فیلمان ، بعدش کابین اسکالید رو نگاه کنین چقد ظریف و با ملایمت باهاش برخورد کردن و همه چیز رو جوری چیدن که دقیقا باید بچینن ، همه چیز جای خودشو داره ، ولی داخل جیپ خیلی شلوغ شده ، مانیتور به داشبورد نچسبیده ، پشتش کولره و …. ، در کل برگ برنده ی کادیلاک ککه طراحیه ، نقطه ضعف جیپه ، از نظر بقیه چیزا دقیقا یه شاسی بلند آمریکایین ، همونطور که باید باشن ، دوا موتور تنفس طبیعی پر حجم ، جعبه ای شکل و ……

    موافقم 3
    مخالفم 3
  21. iman

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (168 ديدگاه)

    قطعا جیپ

    موافقم 2
    مخالفم 3
  22. Karl Benz

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    جیپ

    موافقم 2
    مخالفم 1
  23. (Saeed(peugeot

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    جونم ….. گرندواگنییر
    دمت گرم پدال جان با این مقالات ….

    من نمیدونم بعضی از دوستان کی میخوان به شاهکار بودن جیپ ایمان بیارن …..

    من به شخصه تو صنعت خودرو عاشق و دیوونه برند پژو هستم ….. و خوشحالم از اینکه پژو زیر یک برندی قرار گرفته که جیپ کبیر کنارش هست و از تکنولوژی هم میتونن استفاده کنن

    امروز واگنییر بر اسکالید غلبه کرد
    دیروز رانگلر بر برانکو
    💪💪💪💪💪

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      ″امروز واگنییر بر اسکالید غلبه کرد
      دیروز رانگلر بر برانکو″
      بستگی داره حرف مجلات چی باشه…

      موافقم 1
      مخالفم 1
  24. فرشاد

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بسیار زیبا و دقیق بود پیشنهاد میکنم اگه ممکنه در این کلاس این خودروها رو با لینکن ناگاویتور هم مقایسه بشن. تا مشخص بشه فول سایز لوکس آمریکایی یعنی چی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    حقیقتش با وجود اینکه از جیپ خیلی خوشم اومد، اما بازم نمیتونم کادیلاک رو کنار بزنم،واقعا خوشگله، نمای داخلی جیپ حرف نداره اما طراحی بیرونیش خصوصا عقبش و حالت شیشه و ستون ها و دری صندوق عقب رو نمیتونم هضم کنم، کادیلاک خیلی در بیرون شیک تره، خصوصا نسل قبلش که بی نظیر بود،از لحاظ فنی هم چندان تفاوتی ندارن جز توی بحث بکسل،هی روی خود پست هم نوشته هتل متحرک دیگه نیازی به بکسل چیزی نیست! یا هردوشونو انتخاب میکنم یا هیچکدوم…

    موافقم 4
    مخالفم 1
  26. حسین دهمرد

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    خوبی جیپ اینه که باید خیلی بهتر از کادیلاک عمل کنه تا بتونه با کدی رقابت کنه و این خیلی به نفع مشتریه. ولی بازم انتخابم کادیلاکه نسل قبله.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا