کیا

بررسی تخصصی کیا نیرو الکتریکی فیس‌لیفت 2020

چهار سال از زمانی که کیا نسخه هیبریدی نیرو را عرضه کرده می‌گذرد اما نسخه تمام الکتریکی آن در سال ۲۰۱۸ پدیدار شده است. این خودرو هنوز هم یکی از محصولات موردعلاقه ماست که البته در بین خودروهای الکتریکی نیز ویژگی‌های مثبت زیادی دارد.

کیا نیرو الکتریکی

کیا نیرو الکتریکی برای سال ۲۰۲۰ به‌روز شده است. تغییرات ظاهری این خودرو محدود هستند و از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب LED و سپر جلوی بهبود یافته اشاره کرد. در داخل کابین یکی از بهترین صفحه لمسی‌های بازار دیده می‌شود که ابعاد ۱۰.۲۵ اینچی داشته و از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. برخلاف بسیاری از رقبا، کل صفحه‌نمایش می‌تواند برای این دو سیستم بکار رود و تجربه راحتی را برای مالک رقم بزند.

کیا نیرو الکتریکی

همچنین سیستم UVO کانکت کیا نیز وجود دارد که شما با استفاده از آن می‌توانید گوشی هوشمند را به خودرو وصل کرده و برخی تنظیمات را مشاهده کنید. مهم‌تر اینکه این خودرو بیش از قبل در دسترس بوده و برای خرید آن تنها باید چند ماه صبر کنید. این در حالی است که به خاطر تقاضای بالا در نسخه پیش از فیس لیفت باید گاها تا یک سال نیز صبر می‌کردید.

کیا نیرو الکتریکی

چیزهای دوست‌داشتنی زیادی درباره کیا نیرو الکتریکی وجود دارند که یکی از آن‌ها باتری ۶۴ کیلووات ساعت است. کیا می‌گوید این خودرو در جدیدترین تست‌های WLTP شعاع حرکتی ۴۵۴ کیلومتری را ثبت می‌کند که کاملاً کفایت می‌کند. در واقع حدس می‌زنیم در محیط‌های شهری و با استفاده از ترمز احیا شونده می‌توان به برد فراتر از ۴۸۰ کیلومتر نیز دست ‌یافت.

کیا نیرو الکتریکی

آنچه بیش از همه نظرات را به خود جلب می‌کند نحوه انتقال قدرت است زیرا ترمزها به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این نظر راندمان نیرو الکتریکی بالاتر از برخی رقباست.

کیا نیرو الکتریکی

خب محدوده حرکتی این خودرو احتمالاً نگرانی‌ای ایجاد نخواهد کرد و با استفاده از شارژر سریع می‌توان ۸۰ درصد باتری را در کمتر از یک ساعت پر کرد. البته شارژ کامل باتری با شارژر استاندارد یک شب طول خواهد کشید.

کیا نیرو الکتریکی

پیشرانه الکتریکی این خودرو قدرت ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۹۵ نیوتون متری داشته و بنابراین باید انتظار یک شتاب گیری سریع در آغاز حرکت را داشت. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۷.۵ ثانیه ثبت می‌شود و بنابراین نیرو الکتریکی از این نظر در قلمروی هاچبک های داغ قرار می‌گیرد. البته این خودرو شبیه هر چیزی است جز هاچبک های داغ! از فرمان خودرو انتظار بازخورد زیادی را نداشته باشید؛ و اگرچه هندلینگ خودرو امن و پایدار است اما خب در پیچ‌ها شاهد تکان های بدنه خواهید بود و اگر هم به دنبال رانندگی اسپورت باشید صدای جیغ لاستیک‌ها این موضوع را به شما یادآوری خواهند کرد که کیا نیرو چنین خودرویی نیست.

کیا نیرو الکتریکی

سواری خودرو بالاترین پایداری در این کلاس را ندارد. اگرچه سواری نیرو الکتریکی بد نیست اما ترجیح می‌دادیم سفتی آن در جاده‌های بریتانیا کمتر باشد زیرا در برخی سطوح ناهموار این موضوع خودش را نشان می‌دهد. رینگ‌های ۱۷ اینچی هم ظاهر خوبی دارند اما احتمالاً به بهبود سواری خودرو کمکی نمی‌کنند.

کیا نیرو الکتریکی

شاید در یک بخش نیرو سن نسبتاً بالای خود را نشان می‌دهد. محصولات اخیراً کیا از نظر کیفیت و فینیش کابین در سطح بالایی قرار دارند اما برخی متریال بکار رفته در نیرو الکتریکی ارزان‌قیمت حس می‌شوند. البته این خودرو فضای بار قابل‌توجهی برای یک خانواده در نظر گرفته و فضای بار ۴۵۱ لیتری نیز کاملاً کافی است.

مدل فول ۴ این خودرو قیمت ۳۶۱۴۵ پوندی پس از اعمال مشوق‌های دولتی دارد که شاید کمی بالا به نظر برسد اما با این پول تجهیزات بسیار زیادی به دست می‌آورید.

کیا نیرو الکتریکی هنوز هم یکی از گزینه‌های موردعلاقه ما در بخش خودروهای الکتریکی بوده و اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی بهبود یافته بر جذابیت‌های آن افزوده است. راندمان این خودرو بسیار احساس‌برانگیز است. رقبای بیشتری در راه هستند که از قضا درون خانواده کیا نیز حضور دارند. مدل سول بخش اعظم کارکردهای نیرو الکتریکی را در پکیجی به‌روزتر و متمایزتر عرضه می‌کند.

مشخصات کیا نیرو الکتریکی ۴

  • قیمت: ۳۶۱۴۵ پوند (پس از اعمال مشوق‌های دولتی)
  • پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری ۶۴ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۲۰۱ اسب بخار/۳۹۵ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۶۷ کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: ۴۵۴ کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3498 ديدگاه)

    با این پول تسلا ۳ یک چیز دیگست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. .

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (78 ديدگاه)

      اگر اشتباه نکنم مدل پایه مدل ۳ با برد ۵۰ کیلومتر کمتر از این ۶۰۰۰ پوند گرون تره با قیمت برق خانگی حساب میکنم این ماشینا تو ایران هم خیلی به صرفه درمیان قیمت انرژی برای حرکتشون یک سوم خودرو های بنزینی شایدم کمتر درمیاد هزینه نگهداریشون هم کمتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سورنا

        ۲۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        تو ایران ؟ فک میکنی چرا نمیزارن بیاد ؟
        چون بنزین رو دستشون میمونه : )

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۴ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      اگرم شاسی بخوای مدل yبا همین قیمت در دست رس هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10166 ديدگاه)

    این مدل کیا را دوست دارم ، یه ماشین خوب شهری .
    در اروپا استقبال خوبی شده از این کیا و بیش از سایرین در خیابان‌ها میبینیدش .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    تو ایران ماشین برقی خوب جواب میده. چون تو ایران 300 روز از سال آفتاب داریم. میشه با این همه آفتاب برق کل ایرانو که هیچ، کلی هم برای صادرات تولید کرد. یه انرژی پاک و در دسترس و تقریبا مفت و تمام نشدنی.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    با پولش میشه کیا تلورید خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4752 ديدگاه)

    طبق اخبار شرکت کیا نیرو با هر بار شارژ کامل مسافتی در حدود ۵۰۰ کیلومترو طی میکنه که این واسه کیا خیلی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hadi

    ۲۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    من سول رو بهش ترجیح میدم…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا