کیا

تجربه رانندگی با کیا سورنتو پلاگین هیبریدی 2021 جدید

کره‌ای‌ها بزرگ ‌شده‌اند...

شاسی‌بلند کیا سورنتو هم‌اکنون در چهارمین نسل خود قرار دارد و طی این مدت از محصولی ارزان‌قیمت به خودرویی سطح بالا تبدیل شده است.

کیا سورنتو

نسل اول سورنتو در سال ۲۰۰۲ عرضه شد و اگرچه محصولی جادار بود اما رقبا را چندان زخمی نمی‌کرد؛ اما نسل جدید این خودرو که سال پیش با قوای محرکه هیبریدی و دیزلی معرفی شد داستان دیگری دارد. سورنتوی تازه‌نفس ترکیبی از ویژگی‌های لوکس و فضای کابین و بار مناسب است که حتی توانسته اشکودا کودیاک را نیز در تست‌های قبلی شکست دهد.

کیا سورنتو

و حالا نوبت به نسخه پلاگین هیبریدی رسیده است. این خودرو دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی و باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی بوده و قدرت ترکیبی آن ۲۶۱ اسب بخار است. این خودرو در حالت تمام الکتریکی شعاع حرکتی ۵۶ کیلومتری دارد.

کیا سورنتو

نتیجه استفاده از این قوای محرکه انتشار ۳۸ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر است که باعث می‌شود دسته مالیاتی خودرو در ۱۱ درصد قرار گیرد. این میزان آلایندگی و مالیات با فورد کوگای کوچک‌تر برابری کرده و بهتر از رقبای گران‌قیمت‌تری همچون ولوو XC90 ریشارژ T8 می‌باشد. در حال حاضر رقیب دیگر سورنتو یعنی اشکودا با قوای محرکه پلاگین هیبریدی عرضه نمی‌شود.

کیا سورنتو

انتخاب این قوای محرکه پلاگین هیبریدی برای خریداران سازمانی اهمیت بیشتری خواهد داشت و خریداران شخصی شاید دقت بیشتری در انتخاب این مدل داشته باشند. کیا در حال حاضر این خودرو را با تخفیف ۲۵۰۰ پوندی عرضه می‌کند اما سورنتوی پلاگین هیبریدی هنوز هم حدود ۴ هزار پوند گران‌تر از نسخه هیبریدی استاندارد می‌باشد.

کیا سورنتو

مشخصات این خودرو اکثراً مشابه سایر نسخه‌ها بوده و تنها استثنا به رینگ‌های ۱۹ اینچی این مدل مربوط می‌شود. مدل‌های پایه هیبریدی از رینگ‌های ۱۷ اینچی سود برده‌اند که نتیجه آن سواری نرم‌تر است. تمامی نسخه‌های پایه که با عدد ۲ شناخته می‌شود دارای نمایشگر لمسی ۸ اینچی، صندلی‌ها و فرمان گرم شونده، پشت آمپرهای دیجیتالی و چراغ‌های LED هستند. کیا می‌گوید خریداران سازمانی این تریم را دوست خواهند داشت و خریداران شخصی بیشتر مدل پرچم‌دار ۴ را انتخاب خواهند کرد. تریم رده میانی ۳ نیز در دسترس است.

کیا سورنتو

در نسخه فول سورنتو تجهیزاتی همچون سانروف پانورامیک، صندلی‌های تهویه دار با پوشش چرم ناپا، ورود بدون کلید و هدآپ دیسپلی به چشم می‌خورد. در شرایط خرید لیزینگی مدل فول ۴ اقساط ماهانه بیشتری نسبت به مدل ۲ دارد.

کیا سورنتو

ما سال پیش و هنگام اولین تست تخصصی سورنتوی جدید از تجربه سواری این خودرو بسیار تعریف کردیم و همین موضوع درباره نسخه پلاگین هیبریدی نیز صادق است. برای مثال بدنه خودرو فوق‌العاده خوب کنترل شده و این موضوع برای چنین خودروی قدبلند و سنگینی برجسته است. پرفورمنس سورنتو نیز قوی است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت در ۸.۴ ثانیه ثبت می‌شود و گشتاور آنی پیشرانه الکتریکی باعث می‌شود سورنتو با قدرت از زمین کنده شود.

کیا سورنتو

فرمان قدبلند کره‌ای ما احساس زیادی نداشته اما سنگینی دلپذیری داشته و اگرچه سواری خودرو کمی سفت تر اما در کل دست اندازها به خوبی جذب می‌شوند. سورنتو در حالت الکتریکی عملکرد نرم و ساکتی داشته اما در سرعت‌های بالا هم خللی در آرامش کابین وارد نمی‌شود.

کیا سورنتو

در واقع بخش اعظم صدای ورود به کابین هنگام شروع به حرکت شنیده می‌شود و زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که پیشرانه بنزینی کار کرده و باتری را شارژ می‌کند. زمانی که خودرو در حالت الکتریکی قرار می‌گیرد هیچ خبری از صدای اضافی نخواهد بود.

در واقعیت اما سیستم هیبریدی استاندارد یکپارچگی بهتری را نشان می‌دهد. مدل پلاگین هیبریدی شاید با فشردن پدال گاز کمی کندی نشان دهد و در تشخیص اینکه کدام پیشرانه مدنظر است تعلل نشان دهد. همانند اکثر خودروهای پلاگین هیبریدی، سورنتو با باتری فول بهتری عملکرد را دارد.

البته که استفاده مداوم از باتری باعث کاهش قابل‌توجه مصرف سوخت خواهد شد. با خالی شدن باتری ما مصرف سوخت حدود ۸ لیتر در هر صد کیلومتر را تجربه کردیم که حدود ۱ لیتر بیشتر از نسخه هیبریدی است. خوشبختانه شارژ سورنتو به راحتی صورت می‌گیرد. استفاده از شارژ خانگی زمان ۳ ساعت و ۲۵ دقیقه‌ای را طلب خواهد کرد اما در صورت استفاده از شارژ استاندارد این زمان به ۵ ساعت افزایش خواهد یافت.

کیا سورنتو

کیا مدعی است پلتفرم جدید سورنتو باعث شده فضای بیشتری در کابین وجود داشته باشد و بنابراین نه تنها هر هفت صندلی قابل‌استفاده هستند بلکه فضای بار بزرگ و ون مانندی نیز ایجاد شده است. موضوع احساس‌برانگیزتر اینکه سورنتوی پلاگین هیبریدی تنها ۴ لیتر از فضای بار را به خاطر قوای محرکه پلاگین هیبریدی از دست داده است و فضای بار ۶۰۴ لیتری آن کاملاً پاسخگوی خانواده‌هاست. با خواباندن صندلی‌ها این فضا به ۱۹۸۸ لیتر افزایش خواهد یافت.

کیا سورنتو

کابین این شاسی‌بلند به اندازه نسخه‌های استاندارد لوکس و باکیفیت حس می‌شود. مدل ۲ تست شده فاقد چرم ناپا و سانروف مدل‌های فول بوده اما جای انتقادی باقی نگذاشته است.

کیا سورنتو

شاید داشبورد اندکی فاقد جذابیت برخی رقبا باشد اما طراحی منطقی‌ای داشته و استفاده از نمایشگر مرکزی نیز به راحتی صورت می‌گیرد. خوشبختانه کیا کلیدهای کنترل جداگانه‌ای برای سیستم تهویه در نظر گرفته است که مایه خرسندی است.

کیا سورنتو همچنان یکی از شاسی بلندهای بزرگ و موردعلاقه ماست. خریداران شخصی شاید هزینه اضافی مدل پلاگین هیبریدی را نپذیرند اما مالیات کمتر آن برای خریداران سازمانی جذابیت بیشتری خواهد داشت. مدل هیبرید استاندارد سواری و راندمان بهتری دارد اما فول بودن باتری در مدل پلاگین هیبریدی باعث می‌شود یک شاسی‌بلند بسیار ساکت و لوکسی داشته باشید.

مشخصات کیا سورنتو ۲ PHEV 1.6 T-GDi 6-Speed AT AWD

  • قیمت: ۴۴۹۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی به همراه واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۲۶۱ اسب بخار/۳۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۸.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۹۱ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خاک بر سر خودرو سازهای کشورمون. صنعت خودروسازی ما از کره زودتر شروع به کار کرد اما الان اونا کجان و ما کجاییم. اونا سورنتو میسازن ما هم باید بریم التماس فرانسه کنیم که بهمون پژو2008 نسل قبلشو بده مونتاژ کنیم.

    موافقم 42
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (26 ديدگاه)

      شاید نصف این ماجرا ها تقصیر خودمون هم باشه

      موافقم 25
      مخالفم 4
      1. محمد رستمی نژاد

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        یک نظر در مورد شوتی ها نوشتم
        کمی دیر نوشتم
        گفتم دوباره بنویسم دوستان استفاده کنند

        شوتی یعنی میان بار های قاچاق با ماشین می‌برند
        مثلا بعضی ها که خیلی خلافکار هستن ممکن هست که مواد و این و مشروب و این طور چیز ها رو ببرن البته بردن این طور چیز ها خیلی مر ریسک هست و معمولا هم پلیس ها می‌فهمن و امکان نداره که بفهمن باهات مواد یا مشروب یا الکل هست و بزارن در بری
        خودم چندین بار دیدم ماشین پلیس برای گرفتم شوتی جَپ کرده ولی پولی که به راننده میدن زیاد هست در موارد خلاف مثلا هر بار که ببرن ممکن هست تا ۱۰ میلیون هم بدن
        ولی کمتر از یک درصد از این بار های خلاف میبرن کمتر از یک درصد
        ۹۹.۹ درصد از کالای خانه بگیر تا پارچه و لباس و تلویزیون و ظرف و هرچی بخواهی میبرن هرچی
        و پلیس ها هم معمولا کاری ندارن با بردن بار معمولی بهت ممکن هست گیر بدن و همه شوتی ها هم وقتی بهشون گیر میدن فرار میکنن و پلیس هم معمولا تعقیب و گریز نمیکنه
        مگر مگر مگر اینکه از قبل آمار داده باشن که یه شوتی هست که داره مشروب یا الکل یا مواد میاره که دیگه‌با تفنگ اینقدر تیر میزنن که یه بلایی سر راننده یا ماشین بیاد یا چپ کنه
        کلا در بار خلاف در رفتن تقریبا غیر ممکن است
        ولی در غیر این صورت هرچی دوست داری بار ببر حتی اگه بهت هم گیر بدن و تمام شوتی ها هم فرار میکنن پلیس ها هم کاری ندارن
        از انواع پارچه تا لباس تا شلوار تا تلویزیون تا موبایل تا پوست کَن میوه تا هرچی که بخواهی کاری ندارن
        من خودم بسیاری از آشنا ها شوتی هستن یا بودن از دوستان هم شوتی هستن انواع بار میارن
        ولی اگه خلاف بیاری آمار میدن و کارت ساخته است
        در ضمن تمام شوتی ها عقب ماشین رو تا آخر بالا میارن
        منظورم ارتفاع عقب خودرو هست تا وقتی بار در خودرو سوار شد
        این ارتفاع پایین میاد وماشین مثل یک ماشین معمولی به نظر میرسه
        اگه عقب رو بالا نیارن عقب خودرو در زمان گذاشتن بار خیلی میاد پایین و ضایع هست
        درضمن برای بار بیشتر صندلی های عقب رو در میارن
        درضمن تمام شوتی ها تقویت هستن و تا ۲۲۰ کیلومتر رو راحت میرن
        چون وقتی بار میزنی وزن ماشین بالا میره و این شوتی ها هم برای سریع رفتن ماشین رو تقویت میکنن تا ۲۲۰ تا رو بره
        شوتی ها برای اینکه سریع برسن زیر ۱۹۰ کیلومتر سرعت نمیرن
        اصلا امکان نداره زیر ۱۹۰ تا برن
        من دیگه از بس ازشون دیدم وارد هستم
        کار خوبی نیست
        در سال زیاد کشته میدن چون سریع میرن تصادف زیاد میکنن
        و زیاد هم جریمه میشن
        یکی از دوستان گفته بود در سال ۹۹
        ۱۰ میلیون خلافی داده
        همه نکات رو گفتم

        اگه دوست داشتید شما هم از تجربیات خودتون یا ……. بگید
        ممنون

        موافقم 12
        مخالفم 11
        1. mahan

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          اتفاقا من دوستان قاچاقچی از انزلی و بانه و دوغارون و سرو و مرز استارا_باکو در محور اردبیل دارم و یک سری از رانندگان ما در خارج از فعالیت شرکت یا اشنا ها .خیلی اطلاعات جالبی میدونم و شیوه هاش رو شاید یک روز نوشتم ولی فکر نکنم کار درستی باشه به هر حال یکسری شیوه ها مخصوص خودشون هستش.
          فقط در مورد بار خلاف شوتی ها بگم که اگه قراره بار مشروب یا مواد و انتقال ادم از مرز و … بیارند باید قبلش با رئیس پلیس پاسگاه مرکزی هماهنگ کنند و یک دستی به ریش و سبیل طرف بکشند.حدود 3 سال پیش رئیس پاسگاه کرزی بانه عوض شد یکی از تهران اومد تو هفته اول کلی بار رو توقیف کرد و اونایی که رشوه میدادن رو گرفت و حدود 20 تا اسب و الاغ این دوستمون رو کشت.قاچاقچی ها کل پاسگاه و ماشین هاشون رو اتیش زدن!خلاصه نمی تونند مخالفت کنند و …
          در ضمن خودت میدونی شوتی ها در اصل قاچاقچی اصلی نیستند بیشتر حمل کننده هستند اگه پول بیشتری میدن به این معنی با پلیس طی نکردند و با خودشونه مسئولیت!کار این عزیزان هم سخته ولی اینا بیشتر بین شهری داخلی بار جابه جا می کنند اصلی ها کسایی هستند که از مرز رد می کنند و اصولا ماشین هاشون یا خیلی قدیمی و جمع شده یا دزدی یا قاچاقی اورده شده که هر جا لازم باشه با بار ول می کنند در میرن!

          موافقم 7
          مخالفم 6
        2. محمد رستمی نژاد

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          بیشتر شوتی های خوزستان یا استان لرستان‌ یا استان های همجوار کالا های خانه و البسه و پارچه و کالا های برقی میارن تا طهران یا از بندر تا خرم آباد که کرایه از بندر تا خرم آباد میشه ۸۰۰ هزار تومن و خیلی کم است
          و چون بار خاصی هم ندارن معمولا کاری به کارشان ندارن و اگر هم کاری داشتند چون خودرو هایشان تقویت است فرار میکنن
          البته تازگی ها سراتو دادن یه مقدار فرار کردن برایشان سخت شده میگن بهمون میرسن البته تعداد سراتو ها خیلی کم هست در حدود یکی

          موافقم 4
          مخالفم 4
      2. محمد رستمی نژاد

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        تمام این ماجرای پیچیده و بی صاحب ایران در صنعت خودرو تقصیر خودمان است و بیشتر بیشتر مقصر مسؤلان هستند که قابل توضیح در اینجا نیست

        موافقم 3
        مخالفم 3
  2. کوشا

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (220 ديدگاه)

    اسپم:
    یه کلیپ سم تو فضای مجازی پخش شده از درگ kia ev6 و لامبورگینی اوروس SUV، فراری کالیفرنیا، پورشه 911، مرسدس AMG GT و مک لارن 570S که در نهایت بعد فک کنم مکلارن کیا دوم شده:/ چند ساعته از چشام داره آب بیرون میاد. دستام هم می لرزه!! اگه میشه پدال این کلیپ رو بزار رو سایت!

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. رضا

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (66 ديدگاه)

      این کلیپ رو پدال 2 – 3 روز پیش پوشش داده بود.

      موافقم 22
      مخالفم 2
    2. Porsche

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (261 ديدگاه)

      پوشش داده بود
      که خیلی مسخره بود و جنبه تبلیغاتی داخلش موج میزد ?
      هر ماشین آورده بودن مال ۳ تا ۴ سال پیش بود?????

      موافقم 16
      مخالفم 6
      1. محمد رستمی نژاد

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        خوشحالم که تعدادی از دوستان در پست معرفی خودرو هندی با من همراه شدند و موافق بودند
        ❤❤❤❤❤❤❤❤
        اَزَشان‌‌‌ بسیار تَشکُر میکنم ❤❤❤❤❤❤❤❤❤
        ❤❤❤❤❤❤❤❤

        موافقم 7
        مخالفم 5
  3. Ramin

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    و باز هم بدون سانروف یا سقف پانورما ??

    البته تو متن هم اشاره کرد نسخه فول نیست و سانروف نداره ولی….

    ولی نداشتن سانروف یا سقف پانورما اونم تو این کلاس چه نسخه پایه یا میانی چه فول
    خنده داره…

    خنده داره بعضی شرکت ها هنوز سانروف رو جزوه آپشن حساب میکنن.

    موافقم 13
    مخالفم 34
    1. Amirreza

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      اکثر ماشینا نسخه پایشون همینه

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. علی-کیوج

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (173 ديدگاه)

      واقعا عجب ماشین مزخرفیه که مهمترین و اصلیترین دلیل ساخت یه ماشین که سانروف و پانوراماست رو نداره??

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. Sina10

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      در پاسخ به آقا رامین

      اره چیزیه که توی اکثرا ماشین وجود داره
      ولی مثلا توی بعضی نسخه های سری ۷ قبل از فیس لیفت
      دیدم که سانروف نداره
      سانروف روی پرفورمنس تاثیر خیلی بدی میزاره

      ولی خب این ماشین که پرفورمنس یا لوکس نیست که سانروف نداشته باشه
      یه ماشین عادیه
      تازه کراس اووره که توی این دوران ، همه ی کراس اوور های سانروف دارن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. Amirreza

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    واقعا پیشرفت قابل توجه کره ای ها تحسین بر انگیزه

    موافقم 18
    مخالفم 7
  5. mahan

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    خودروی خوبی بنظر میرسه.ولی چون از نزدیک ندیدم نمی دونم ایا واقعا چراغ های پشتش خوب نیست یا من این طور فکر می کنم که یه جوریه!داخل هم زیاد اسپورته من تو این کلاس مزدا cx9 و تویوتا هایلندر رو میپسندم مخصوصا مزدا cx9 مدل سیگنیچر که ارامش خاصی داره.البته ممکنه یک نفر طراحی اسپرت رو بپسنده که طراحی کابین جلو حس اسپرت بودن به ادم دست میده

    موافقم 13
    مخالفم 7
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      کاملا باهات موافق هستم ماهان جان

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. mahan

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        ممنونم?

        موافقم 6
        مخالفم 3
  6. Sina10

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    مصرف سوخت عالی
    قیافه بسیار زیبا و اسپرت
    پرفورمنس متوسط
    قدرت خوب
    قیمت بسیار گرون
    کابین زیبا
    آپشن زیاد

    بخوام بهش نمره بدم : ۸.۱ از ۱۰

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. ارسلان

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    شاید توی اروپا بخاطر مالیت بر کربن سازمانها براشون مهم باشه ماشین شون مالیات کمتری داشته باشه در این زمینه ولی همونطور که توی متن گفت خریداران معمولی به سراغ اون نسخه نخواهند رفت به نظر من یه خریدار شخصی باید به عقلش شک کرد که 44 هزار پوند یا تقریبا 50 هزار دلار رو بده کره ای بخره در حالی که با این پول گزینه های بسیاری در دسترس هست از برند های استخون دار تجربه هم نشون داده هر وقت کره ای توی محصولاتش باتری کار میکنه احتمال اتش سوزی بالا میره متن مقاله ای هم که فلان مجله ی خارجی نوشته و اینجا ترجمه شده بیشتر شبیه رپورتاژ هست تا بررسی مثلا میگه
    “”هنگام اولین تست تخصصی سورنتوی جدید از تجربه سواری این خودرو بسیار تعریف کردیم و همین موضوع درباره نسخه پلاگین هیبریدی نیز صادق است. “”
    میگه از این خودرو بسیار تعریف کردیم نمیگه این خودرو توانست خوب ظاهر شود و انتظارات ما را براورده کند در ادامه میگه همین موضوع درباره این هم صادق هس هنوز اول بسم اله بررسی رو شروع نکرده میخواد جلو جلو بگه این ماشین عالی خوب شک نداشته باش در صورتی که توی یک بررسی واقعی نتیجه گیری و جمع بندی مخصوص اخره کاره
    برای همین چیزا میگم این بیشتر یک رپورتاژ بود تا بررسی !! کره ای ها هم که استاد هیپنوتیزم ذهن خریدار به وسیله تبلیغات تو خالی هستن

    موافقم 7
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا