کیاهیوندای

درگ سدان‌های اسپرت کره‌ای، کیا استینگر GT در برابر هیوندای النترا N

این روزها سدان‌های دیگر مثل گذشته فروش بالایی ندارند اما این موضوع باعث نشده تا دو شرکت کره‌ای کیا و هیوندای ساخت این خودروها را کنار بگذارند. این دو خودروساز حتی اقدام به ساخت سدان‌های اسپرت هم کرده‌اند تا شاید از این طریق بتوانند نظر خریداران بیشتری را به این خودروها جلب کنند. کیا استینگر GT و هیوندای الانترا N دو نمونه از این سدان‌های اسپرت کره‌ای هستند که هردو از قدرت قابل‌توجهی برخوردارند اما در زیر کاپوت کاملاً باهم متفاوتند. بااین‌حال، ویدئوی جدیدی از کانال یوتیوب Sam CarLegion نشان می‌دهد که این دو ماشین در خط مستقیم خیلی هم با یکدیگر تفاوت نخواهند داشت.

استینگر GT در قدرت و گشتاور برتری بزرگی نسبت به الانترا N دارد زیرا پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربوی آن ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که زیر کاپوت سدان هیوندای یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۱ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. برتری دیگر کیا نسبت به سدان اسپرت هیوندای هم برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است اما از سوی دیگر، استینگر از الانترای محرک جلو حدود ۳۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر است.

استینگر به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک و قدرت بیشتر، در ابتدای درگ اول با اختلاف قابل‌توجهی جلو می‌افتد درحالی‌که چرخ‌های جلوی الانترا در ابتدا کشش خوبی ندارند. بااین‌حال، زمانی که سدان هیوندای سرعت می‌گیرد، به‌خوبی پابه‌پای کیا پیش می‌رود و درحالی‌که اجازه نمی‌دهد اختلاف بیشتر شود، مسابقه را با فاصلهٔ نه‌چندان زیادی پشت سر استینگر تمام می‌کند. سدان اسپرت کیا در مسابقهٔ بعدی که رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت است، با تأخیر شتاب می‌گیرد و به همین دلیل الانترا با اختلاف زیادی پیروز می‌شود اما در مسابقهٔ رولینگ دوم، استینگر شروع بهتری دارد هرچند که بااین‌وجود، بازهم نمی‌تواند از هیوندای فاصله بگیرد. در پایان این مسابقه، دو خودرو هم‌زمان از خط پایان عبور می‌کنند اما می‌توان دید که در آخر استینگر فاصله گرفتن از رقیب خود را آغاز کرده است.

به‌طورکلی، هرچند مشخصات این دو خودرو باهم همخوانی ندارد اما در مسیر مسابقه با وجود برتری‌های استینگر، پرفورمنس تقریباً نزدیک به همی را ارائه می‌کنند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. KSH

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    صدای النترا خیلی جذاب بود
    نسبت به سطحش

    موافقم 6
    مخالفم 3
  2. TML BN

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    من دقیق نمیدونم ولی استینگر فکر کنم از النترا خیلی گرون تره حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. javadhy

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    با اینکه از قیافه النترا n خوشم نمیاد ولی به نظر میاد پرفورمنس و به خصوص حس رانندگی هیجان انگیزی توی قیمتش ارائه بده در کل بخش n هیوندا به نسبت خودش خوبه و بد نیست از i20 N هم خیلی توی تستا تعریف کردن

    موافقم 3
    مخالفم 3
  4. Jdm باز

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    بخش N هیوندای خوب تونسته کار خودشو انجام بده و در اینده میتونه دست به تقویت دیگر مدل های این شرکتم بزنه

    موافقم 4
    مخالفم 3
  5. al-ml-kh

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    نسبت به قیمت ،دیپارتمان N خوب پرفورمنسی رو ارائه میده و میشه بهش امیدوار شد

    دوستان به نظرتون سدان لوکس کیا چی میتونه باشه که سواری تقریبا کلاس بالایی ارائه بده و مث هیوندا بخش جدایی نداره برا اینکار؟

    موافقم 2
    مخالفم 3
  6. پارسا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (282 ديدگاه)

    خیلی از استینگر خوشم میاد

    موافقم 2
    مخالفم 2
  7. Reza Waffen SS

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    کیا استینگر GT

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا