کونیگ‌زگ

صدای کونیگزگ جمرا را با لذت بشنوید!

اگرچه چند وقتی است اخبار جسته و گریخته‌ای درباره مگا جی تی کونیگ زگ به گوش می‌رسد اما از برنامه تست آن چیز زیادی به دست نیامده است. امروز اما وضعیت تغییر کرده است زیرا برای اولین بار شاهد تست و روشن کردن جمرا و همراهی کریستین ون کونیگ زگ با این خودروی هیجان‌انگیز هستیم. کونیگ زگ می‌گوید:

پشت‌صحنه کارهای زیادی وجود دارد. ما تجهیزات تست متنوعی در خودرو داریم که شامل همه چیزهای جذابی است که می‌توانیم برای این خودروی چهارنفره انجام دهیم. همچنین تیم‌های توسعه و راننده روی جمرا کار می‌کنند تا بهترین تنظیمات را برای آن در نظر بگیرند

با اینکه چنین تمهیداتی به صرفه‌جویی در زمان برای توسعه محصولات دیگر هم کمک می‌کند اما جمرا فرایند توسعه زیادی را طلب می‌کند. پیشرانه خودروی تست شده در تمامی زمان فیلم‌برداری تا حداکثر دور ۴۵۰۰ عمل می‌کند که بسیار پایین‌تر از ردلاین مورد انتظار است.

این پیشرانه ۳ سیلندر ۲ لیتری توئین توربوی بدون میل‌سوپاپ قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. سه پیشرانه الکتریکی نیز وجود دارند که باعث می‌شود کل قدرت جمرا به ۱۷۰۰ اسب بخار برسد. تا به اینجا صدای تولیدی خودرو کمی خشن به نظر می‌رسد اما کونیگ زگ می‌گوید این خودروی تست به‌طور ویژه برای یافتن مشکلاتی همچون صدای اگزوز، پاسخ پیشرانه و هماهنگی اجزا با یکدیگر طراحی شده است. ون کونیگ زگ تأکید دارد حتی جمرا در مراحل اولیه توسعه نیز سواری خیال‌انگیزی دارد. او می‌افزاید:

البته که تکنولوژی بکار رفته در این خودرو به دنیای دیگری تعلق دارد. همه‌چیز دست به دست هم داده است تا این هیولای چهار چرخ محرک مجهز به سیستم هدایت گشتاوری تولید شود. البته هیولای ما رفتار دوستانه‌ای دارد چراکه سواری آن به حدی راحت و هیجان‌انگیز است که تجربه‌ای شبیه آن هیچ جای دیگری نمی‌توان یافت.

شاید بهترین خبر درباره کونیگ زگ این باشد که از اینجا به بعد جزئیات بیشتری را از فرایند توسعه محصولاتش منتشر کند. این خودروساز ۳۰۰ دستگاه از جمرا را تولید خواهد کرد هرچند مشخص نیست کار تولید این خودرو از چه زمانی شروع می‌شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Humer

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (171 ديدگاه)

    جالبه یه انجین ۳ سیلندر ۵۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه
    و جالب تر از اون اینقدر صداش خوب باشه😮
    ولی این ماشین تمام خط قرمز ها را رد کرده که خیلی باحاله
    چهار نفره
    موتور وسط
    هیبریدی ( البته برا کونیخزگ)
    ۳ سیلندر!
    ولی با همه اینها عالی شده

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۵
    1. کیانوش

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (315 ديدگاه)

      موتور وسط؟!؟!کابین رو دیدی تو فیلم

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
    2. ایلیا

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      من که عاشق جسکو ام فقط

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  2. زیزیگولو

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3042 ديدگاه)

    این صدای موتورو اگزوز واقعاً هم لذت بخش هستش

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۲
  3. Al pachino

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    با سوخت معمولی هم کار میکنه یا باید سوخت موشک بهش بزنن ?

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۱
    1. Ali_x76

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1064 ديدگاه)

      احتمالا سوخت پریمیوم با اکتان ۹۸ بخواد
      ممکنه E85 هم توصیه بشه
      تا وقتی به مرحله تولید نرسه، معلوم نمیشه

      موافقم ۹
      مخالفم ۴
  4. reza342

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    مهندسی یعنی این

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۳
    1. Al pachino

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (28 ديدگاه)

      مهندسی یعنی با حداقلی ها بتونی ابر خودرو بسازی نه با بنزینی که در پمپ بنزین موجود نیست.

      موافقم ۶
      مخالفم ۹
  5. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    صدای هوندا ۱۲۵ میده که.تما اتفاقات داخل سیلندر بیرون میاد که.فقط صدای خشن داره.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳۶
    1. ماهان

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ۴تا که دیگه هم بنویس….تو موقع سواری رو هوندا جو گیر میشی فکر میکنی سواره۱۰۰۰شدی؛وگرنه هوندا صداش گوش خراشه…

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۳
  6. Moon

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (153 ديدگاه)

    از بین سوپر اسپرت سازهای مطرح جدید ( مکلارن ، کوئنیگ‌زگ ، ریمک ، پاگانی ) من کوئنیگ زگ رو بهتر از بقیه میدونم کمتر هم میره تو حاشیه (خبر ورشکستگی ، خرید سهام و بورس بازی و … ) و قطعا یکی از بهترین ها در اینده خواهد بود و میشه امید داشت که رقیب بهتری برای ریش سفیدهای مثل بوگاتی و پورشه و فراری و لامبورگینی و … در اینده خواهد بود

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۴
    1. the one

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (446 ديدگاه)

      استفاده از انجین های عصر حجر فورد و مرسدس کجا، ریمک رو به جلو با ۴۰۰ متر زیر ۹ ثانیه و قابلیت دیلی درایو بالا کجا

      موافقم ۴
      مخالفم ۲۷
      1. Moon

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (153 ديدگاه)

        بشخصه با جاروبرقی سازها حال نمی کنم چون غیر از درگ ۴۰۰ متر چیز دیگه ای برای عرض اندام کردن ندارند ریمک هم یکی از هموناست ( تو پیست افت عملکرد دارند بدون استثنا مخصوصا اگه پیست طویلی باشه )

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۵
        1. 2311

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (446 ديدگاه)

          حالا من میپرسم، آخه کنیگزگ و پاگانی تو پیست کلا عملکردی هم دارن؟
          یبار خواستن کنیگزگ ONE:1 رو ببرن رینگ خودشون تست کنن تصادف کردن
          اگه هم قرار بود برقی ها توی پیست ها کم بیارن فورد F150 لایتنینگ پیس کار نسکار نمیشد
          ازینا گذشته انگار کلاس بندی خودرو هارو نمیدونید
          ریمک هایپر جی تیه نیازی نداره با هایپر اسپرت های عهد بوقی رقابت کنه، نها رقابتش با شیرونه که اوایل ریمک جلو خواهد بود به تاپ اسپید که متمایل بشیم شیرون دست بالارو داره الانم که باهم ادغام شدن قراره محصول مشترک بدن
          تو بحث هایپراسپرت، ماشینای معدودی واقعا پرفورمنس ارائه میدن در صدرشون ولکری پشتش با اختلاف زیااااد AMG ONE بعد هم سنا و زینگر؛ بقیه منجمله همین کنیگزگا و پاگانی و البته SSC و هنسی ول معطلن

          موافقم ۵
          مخالفم ۱۵
        2. Moon

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (153 ديدگاه)

          ۲۳۱۱
          با اومدن جارو برقی ها کلاس های جدیدی داره ابداع میشه که قبلا وجود ندشته کلاس هایپر جی تی یکی از همون کلاس هاست قبلا قوی ترین GT درونسوزها M8 و ۸۱۲ وDBS و کانتیننتال V12 بوده ولی الان با اومدن عصر جاروبرقی تسلا یه سدان ۴ در میسازه با +۷۵۰ اسب که فقط بدرد درگ ۴۰۰ متر (نه بیشتر) می خوره اگه مثلا درگ رو به ۸۰۰ متر برسونند تنها نکته مثبتش رو هم از دست میده لازم میدونم دوباره تاکید کنم که اون ۴ برندی که تو کامنت خودم داخل پرانتز نام بردم رو در هیچ موردی حتی نمی تونم کنار اون قدیمی های هایپرکار ساز بیارم ( یه نکته ای رو هم بگم : اینکه وقتی یه کسی با ماشین تصادف می کنه نمیشه ماشین رو حتی ۲۰% مقصر دونست تو برنامه گرندتور ریچارد هموند با ریمک تصادف کرد و ماشینش به سرعت اتیش گرفت و شانس اورد که تونست جون سالم بدر ببره پس این درست نیست که بیایم بگیم چون ریمک تصادف کرد عجب ماشین بدرد نخوری )

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۲
      2. کیانوش

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (315 ديدگاه)

        عزیز دلم پیشرانه های برقی قبل از اینکه کارل بنز اولین گاری با پیشرانه احتراق داخلی رو بسازه وجود داشتن پس اگر بحث عصر حجری بوده برقی ها قدیمی تر هستن

        موافقم ۴
        مخالفم ۶
    2. محمد امین

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1890 ديدگاه)

      تا به حال هیچ ماشین خاصی برای پیست نداشته …همش صحبت از قدرت زیاد و شتاب بالا و حداکثر سرعت بوده… باید عملکردشان رو توی پیست هم سنجیده بشه …چونکه عملکرد فقط در خط مستقیم مخصوصا در این دوره کار سختی نیست …

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
    3. Mr_Koenigsegg

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      🔥👌

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
  7. ممد ژانگولر

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2424 ديدگاه)

    چقدر این مرد چاق شده !

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
  8. datsun

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2373 ديدگاه)

    بدون سوپاپ نیست شاهین جان در واقع بدون میل سوپاپ و ادوات تایمینگ سنتیه

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۰
    1. Aboalfazl demon

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (400 ديدگاه)

      دوست عزیز میشه یکم بیشتر توضیح بدید خواهشا

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
      1. datsun

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2373 ديدگاه)

        باز بسته سوپاپ و تایمینگ این موتور به صورت الکتریکی و ترکیب هیدرولیک و پنوماتیک انجام میشه و یه ecu مجزا برای کنترل سوپاپ ها و میزان گشایش یه چیزی مثل vvt ولی خیلی دقیق تر و پیشرفته تر اصطکاک قطعات کاهش پیدا میکنه و قدرت و گشتاور خیلی بیشتری از این موتور میشه گرفت و آلایندگی کمتر

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۰
        1. Aboalfazl demon

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (400 ديدگاه)

          تشکر

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
    2. viper2

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (487 ديدگاه)

      اگر میشه یکم بیشتر توضیح بدید . شاید منظورتون این هست که دقیقا مثل اینکه قبلن رو ماشینا دلکو وصل بود و ترتیب جرقه در شمع ها به وسیله قطعه مکانیکی بود و به صورت چرخش پلاتین دلکو انجام میشد . شاید منظور شما این هست که مثلا ای سی یو ماشین دقیقا مثل اینکه جرقه زنی رو مدیریت میکنه ؛ باز و بسته شدن سوپاپ ها رو هم روی ترتیب خاصی مدیریت میکنه و به وسیله برنامه نویسی انجام میشه . درسته منظور شما این هست؟
      اگه اینطوری باشه با اینکه من خوشم نمیاد ولی واقعا باااااییید به این شرکت تبریک گفت . درسته برنامه نویسی انچنان خاصی نداره اماا واقعا جای تقدیر داره که یه شرکت یه روش نوین رو بیاره و جسارتش رو داشته باشه

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  9. Jdm باز

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (859 ديدگاه)

    واقعا خیلی سخت و قابل تحسینه که از موتور سه سیلندر بتونی ۶۰۰ اسب بگیری

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  10. mm-yarlou

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (217 ديدگاه)

    این انجین ۳ سیلندر نهایت خلاقیت هست

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      البته موتور های ۳ سیلندر تویوتا هم بازده خیلی بالایی دارن مثلاً موتور ۱.۶لیتر ۳سیلندر تویوتا یاریس GR که یه تیونر انگلیسی تونست قدرتش رو به ۴۵۰ اسب با بنزین E85 و ۴۰۰ اسب با بنزین معمولی برسونه و خود تویوتا گفته این موتور توانایی رسیدن به ۵۰۰ اسب رو هم داره

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  11. ارش

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1500 ديدگاه)

    کونیخ زگ ماشینی خاص و فوق العاده .

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  12. اردیبهشت

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت مجله پدال.
    برا اینکه یه طراح ایرانی در خارج کشور را به خودرو سازان بی لیاقت داخلی نشون بدین .لطفا خبر یا اطلاعاتی در مورد خودرو رضوانی تو مجله بیان کنید. با تشکر

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا