لامبورگینی

نگاهی به آمار فروش لامبورگینی آونتادور، این اسطوره فراموش‌نشدنی…

لامبورگینی همانند هر خودروساز سطح بالای دیگری در سال‌های اخیر با رشد فروش روبرو بوده است. این موفقیت فقط منحصر به خودروهایی همچون اوروس نبوده است. سوپرکار پرچم‌دار و مشهور لامبورگینی نیز از نظر فروش عملکرد قابل‌توجهی داشته است.

از آنجایی که لامبورگینی آونتادور راهی موزه می‌شود بنابراین می‌توانیم نگاهی به تاریخچه غنی این خودرو داشته باشیم. آونتادور پرفروش‌ترین لامبورگینی ۱۲ سیلندر تاریخ بوده است. در واقع ایتالیایی‌ها می‌گویند آمار فروش این خودرو بیشتر از آمار فروش تمامی محصولات ۱۲ سیلندرش بوده است.

تنها ۵ سال پس از تولید بود که آونتادور توانست مورسیه لگو را از نظر فروش پشت سر بگذارد، خودرویی که ۹ سال در خط تولید بود. تا سپتامبر ۲۰۲۰ نیز ۱۰ هزار دستگاه آونتادور به مشتریان تحویل داده شد. فروش تمامی محصولات ۱۲ سیلندر دیگر لامبورگینی (شامل LM002 و اسپادا) تنها ۷ هزار دستگاه بوده است.

یافتن فروش کلی دومین نسل آکورا NSX (سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱) کار سختی است اما باور بر این است هوندا زیر ۷ هزار دستگاه از این سوپرکار پیشرانه وسط را طی این سال‌ها به فروش رسانده و با توجه به قیمت آونتادور بیشتر می‌توان به ارزش‌های این خودرو پی برد.

آونتادور یک‌قدم روبه‌جلوی بزرگ برای لامبورگینی بوده است چراکه اولین بار شاهد معرفی حالت‌های مختلف رانندگی در محصولی از این برند بوده‌ایم. آونتادور اولین سوپرکار لامبورگینی است که از سیستم تعلیق تطبیقی MagneRide سود برده و از فرمان پذیری چرخ های عقب برخوردار بوده است.

با اینکه آونتادور به پایان راه رسیده اما آخرین محصول ۱۲ سیلندر لامبورگینی نخواهد بود. استفان وینکلمن مدیرعامل این برند اخیراً تائید کرده جایگزین آونتادور هم محصولی ۱۲ سیلندر خواهد بود. البته آونتادور آخرین ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی این شرکت بوده و پیشرانه ۱۲ سیلندر جدید لامبورگینی دارای دستیار هیبریدی خواهد بود.

وینکلمن گفته است:

تکنولوژی بکار رفته در پیشرانه جدید شرکت متفاوت خواهد بود. جانشین آونتادور از قوای محرکه و باتری کاملاً جدید استفاده کرده و همه‌چیز کاملاً متفاوت خواهد بود. در پرچم‌دار بعدی چیزی از سیان یا آونتادور دیده نخواهد شد.

خودروی جدید لامبورگینی همچون آونتادور دارای سیستم چهار چرخ محرک و فرمان پذیری چرخ های عقب خواهد بود اما قرار است از فیبر کربن بیشتری در آن استفاده شود تا وزن بیشتر باتری‌ها جبران گردد.

اگرچه هنوز تاریخ تولید جانشین آونتادور مشخص نیست اما اخیراً شاهد معرفی نسخه اولتیمائه از آونتادور بوده‌ایم. با سقف تولید ۶۰۰ دستگاهی به زودی شاهد خداحافظی جهان با این سوپرکار دوست‌داشتنی خواهیم بود…

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Amin

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1900 ديدگاه)

    اونتادور به دیوانگی مورچیلاگو نبود و لی قطعا جزو بهترین سوپر کار های v12 خواهد بود و ساخت جانشین برای این ماشین قطعا کار سختی هست ، فقط نکته ی اساسی ، دوستانی که میگن لامبو پیشرو تر از فراری هست ، اولین فراری باحالت های مختلف رانندگی فراری انزو بود سال ۲۰۰۲ و لامبو ده سال بعد این تکنولوژی رو در خودرو ی اونتادور به کار برد ، حتی پورشه هم خیلی بعد تر این تکنولوژی رو به کار برد ، در کل انزو پدر صنعت هایپر کار های امروزی هست

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
    1. Shirko

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (185 ديدگاه)

      این و از کجا در اوردی مورسیه لگو وحشی تره ، مورسیه لگو با توجه به شتابش در حد هوراکانم به زور می تونه باشه . اینم بگم فراری فقط قدمتش از لامبورگینی زیادتره ولی تاریخ این و ثابت کرد که فرجیو لامبورگینی نه تنها برای انزو فراری سر شاخ شد بلکه ماشین های وحشی و زیبا تری هم تحویل مردم داد .

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. Amin

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1900 ديدگاه)

        وحشی تر بودن به معنای قوی تر بودن نیست ، مورسیلاگو تهاجمی تر و اصیلی تره و همچنین پر صر صدا تر ، تازه با گیربکس دستی که دیگه حرف نداره، اونتادور عالی هست و هیچ حرف هدیسی پشتش نیست ، اما نمیتونه ابهت مورسیلاگو دوست داشته باشه ، و اینم بگم همیشه اگر فن یه برند هستید فقط فن ماشین های جدید نباشید و شاهکار رو چه قدیمی چه جدید باید دریافت

        موافقم ۱
        مخالفم ۳
        1. Shirko

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (185 ديدگاه)

          دوست عزیز بله شما درست می گی ، ولی وقتی اونتادور هم از لحاظ زیبایی . هم از لحاظ دینامیک رانندگی و هم امار فروش از مورسیه لگو بهتر باشه دیگه چی باقی می مونه جز نظر شخصی شما ؟؟؟؟ بعضی مواقع هم هست می تونه ماشین نسل قدیم از نسل جدید خیلی بهتر باشه مانند بنز slr ، که هیچ وقت sls وamg gt نتونستن مثل اون باشن !!

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      2. اوس پوری

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (75 ديدگاه)

        یعنی طلا واقعا طلا 👏👏👏👏

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. Reza Waffen SS

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3322 ديدگاه)

      یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات دهه پیش رونمایی از همین اونتادور جاودانه بود.
      تاریخ هیچوقت فراموش نخواهد کرد

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. امین

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (213 ديدگاه)

    واقعا هایپرکاری به زیبایی آونتادور ندیدم.بینهایت زیبا هست.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. new RAMIN

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2224 ديدگاه)
      1. Reza Waffen SS

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3322 ديدگاه)

        وننو و سستوالمنتو و رونتون چی؟؟؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. امین

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (213 ديدگاه)

        خودمو گفتم.شما واسه من مهم نیست دیده باشی ،یا نه

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
      3. اوس پوری

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (75 ديدگاه)

        داداش وقتی عالشق لامبورگینی باشی دیگه همهشو دوس داری واقعا این هم یه الماسه 😃🤩

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. محمدهادی

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (804 ديدگاه)

      صفحه یی دیگر از این کتاب ورق زده شد و به تاریخ محصولات موفق لامبورگینی اضافه شد
      در زمان معرفیش بحق تمام فامت با پرچمدار فراری ظاعر شد
      فقط امیدوارم تو طرح بعدی تمام عیار این شرکت همین استایل لامبورگینی که از زمان معرفی دیابلو بوجود اومد و به اونتادور رسید،رعایت بشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. مهدی موتور

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1161 ديدگاه)

        یک سوال میگه فرمان پذیری چرخ عقب
        پس چرا تاحالا من جایی ندیدم
        مگه منظورش چرخش چپ و راست چرخ عقب نیست؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Reza Waffen SS

          ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3322 ديدگاه)

          بلی ، نسخه های S و SVJ و اولتیما دارای این قابلیت هستن یعنی مثل مرسدس S کلاس جدید چرخ های عقب قابلیت فرمان پذیری دارند.
          فراری ۸۱۲ هم بعد از اونتادور از این قابلیت استفاده کرد.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    3. محمدهادی

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (804 ديدگاه)

      صفحه یی دیگر از این کتاب ورق زده شد و به تاریخ محصولات موفق لامبورگینی اضافه شد
      در زمان معرفیش بحق تمام قامت با پرچمدار فراری ظاهر شد
      فقط امیدوارم تو طرح بعدی تمام عیار این شرکت همین استایل لامبورگینی که از زمان معرفی دیابلو بوجود اومد و به اونتادور رسید،رعایت بشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      خدایی اونتادور هایپر نیست ، یه سوپر اسپورت سطح بالاس

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2735 ديدگاه)

        وننو هایپرکاره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    5. جناب ایکس

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1344 ديدگاه)

      کامل موافقم. بنظرم خاص ترین و همچنین بهترین طراحی های تاریخ:
      اونتادور
      پی وان و اف وان
      فراری انزو
      ۴۵۸
      اس ال آر مک لارن
      ۲۵۰ جی تی او
      کونتاش (شروع طراحی های تیز لامبو بوده)
      استون مارتین والکری والهالا و ونکویش ۲۰۲۲ (که تقریبا شبیه هم هستن)
      لامبو اگویستا ترزو و ویژن جی تی (کانسپت های لامبو که طراحی های محشری دارن و بنظرم بهترین کانسپت های جهانن)
      .
      اگه ماشینایی مث سستو (مورد علاقه ترین لامبوی منه) بخاطر اینکه شبیه به مدلای دیگه هست مثلا یا دلیلای دیگه نگفتمشون
      در کل بنظرم لامبو های جدید طراحی بهتری نسبت به همه خودرو های جهان دارن ولی بهترین طراحی های قبل از ۲۰۱۰ مال فراری بوده با اخلاف.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    6. Mf1

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (137 ديدگاه)

      اگه به پاگانی زوندا اف یا زوندا آر یا بقیه خودرهای پاگانی نگاه کنیم اونموقع میفهمیم که لافراری و لامبو چنتارنیو درمقابل پاگانی چیزی نیستن
      طراحی پاگانی وقتی میبینم فکر نمیکنم این ماشین طراحیش مال ۱۰ سال پیشه بلکه میگم مال ۵۰سال جلوتره اینقدر زیباه شاهکار خاصه حالا کدوم طراحی خودرو لامبو یا فراری از زمان خودشون جلوتره
      لافراری در مقابل پاگانی یه شوخیه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. GT

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1469 ديدگاه)

    ❤️

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. امیر

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (610 ديدگاه)

    آونتادور اسطوره تکرار نشدنی ، کلا محصولات لامبورگینی رو دوست دارم.
    مخصوصا دیابلو و اسپادا

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  5. Audi e_tron gt

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (753 ديدگاه)

    دوستان هرچند از اولش عاشق این ماشین شدم و خیلی جذاب بود
    اما خبر رفتن این سوپرکار را شنیدم خیلی ناراحت نشدم!
    از یه طرف گفتم اونتادر خیلی وقت است که دارد تولید می شود دیگر تا کی قرار بود تولید بشود بالخره یک روز این ماشین قدیمی می شود
    اما کلا از نظر بنده اونتادر چیز عجیبی است
    خیلی دوستش دارم
    اما خب دیگر کمی قدیمی شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  6. AMG GT R

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    خداحافظ اسطوره ی تکرار نشدنی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Regra.loaded

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از میان اونتادور ها بدون شک این نسخه التیمت رو می پسنوم بقیه اشون بنظرم برای یه سوپر کار زیادی تولید شدن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Reza Waffen SS

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3322 ديدگاه)

      نسخه SV زیباترین نسخه اونتادور بود

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Hamid

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2178 ديدگاه)

        دقیقا!
        بی نظیره!
        خصوصا طراحی عقبش …
        آونتادور J هم بینهایت زیباست …
        اولتیمائه مثل آونتادور اس برام میمونه خیلی جذاب نیس (برای من البته)

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. جناب ایکس

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1344 ديدگاه)

        فوق العاده. زیبا ترین لامبورگینی تاریخه بنظرم بعدش موچیه لاگو اس وی. کلا نسخه های اس وی محشرن.
        یادمه اولین ماشینی که تو بچگی به طور خاص عاشقش شدم و اسمش رو یاد گرفتم فراری انزو بود و کلا عاشق فراری بودم که هنوزم عاشقشم. ولی چند سال بعد یه بار تو مسافرت از یه اسباب بازی فروشی یه ماشین فلزی بابام برام خرید (که با جزئیات طراحی بالا بود و با نسبت ۱/۳۰ ساخته شده بود و اون لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی بود که از اون بعد فهمیدم که لامبورگینی چیه!!!!!!!!!!! هنوزم دارمش و عاشقشم)

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. ارشیاsvj

        ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1652 ديدگاه)

        فقط و فقط SVJ

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
  8. محمد مختاری آذر

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا انقلابی در محصولات لامبورگینی بوده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1966 ديدگاه)

    خداحافظ اونتادور 😔

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4612 ديدگاه)

    اسطوره‌ای بود واسه خودش، اگه تا ۱۰سال دیگه هم تولید میشد بازم برام قدیمی نمیشد، خصوصا نسخه sv که بهترین نسخه اش بود و زیباتر از قبل هم شده بود، امیدوارم سیان یا جایگزین آونتادور بتونه راه موفقیت همین نسلو ادامه بده، امیدوارم 😢…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. ارشیاsvj

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1652 ديدگاه)

    چرا به جای جایگزینی نسل جدید نمیزنی اخه؟!
    همین اونتادور اگه یه گیربکس درست و حسابی داشت خیلی هم عالی بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. آریا ماشین

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    اسطوره تکرار نشدنی رو خوب اومد
    همه ۱۲ سیلندر های لامبورگینی تاریخی بودن و همه فکر میکردن بهتر از این نداریم ولی نسل بعد دوباره همه شوکه میشدن
    امیدوارم جانشین آونتادور هم اینجوری باشه
    الانم با خودم میگم یعنی میشه چیزی بهتر از SV بیاد؟
    ❤LAMBORGHINI AVENTADOR SV❤

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. پارسا

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (181 ديدگاه)

    اولین ماشینی که عاشقش شدم ، و شاید آخرین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. مهدی

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    هنوز هم نفس یک گرگ پیر می ارزد به صد شغال امروزی
    خدایی مجموعه عکس سوم رو ببینید ؛ هیچ چیزی نمیشه برای این عکس گفت
    اونتادور اخه برای چی می خوای بری
    تا حالا عاشق هیچ ماشینی نشده بودم اما اونتادور کاری کرد که عاشقش بشم
    و تا الانم عاشق هیچ ماشینی نشدم جز اونتادور
    چجوری اخه با تو خداحافظی کنم
    هیچ کس نمیتونه
    هیچ کس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1107 ديدگاه)

      ببینید جانشینش قراره چی بشه که یه موتور V12 تازه دستیار موتور برقیه !
      یعنی ببینید جانشینش چی می خواد بشه
      فکر کنم تبدیل به یه هایپر کار میشه و قدرتش فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار میره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا