لامبورگینیمک لارن

درگ میلی‌متری لامبورگینی اوراکان و مک‌لارن GT

سوپراسپرت کاربردی عبارت متناقضی است اما مک‌لارن این را قبول ندارد و برای اثبات اینکه یک سوپراسپرت می‌توان کاربردی هم باشد، در ماه می سال گذشته مدل GT را معرفی کرد. این گرند تورری است که جذابیت‌های مک‌لارن مثل عملکرد بی‌نظیر را با فضای بار بیشتر و امکانات بهتر ترکیب کرده است؛ اما آیا مک‌لارن GT در پرفورمنس می‌تواند حریف یک سوپراسپرت تمام‌عیار شود؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال، درگ تایمز گرند تورر مک‌لارن را در پیست درگ در برابر لامبورگینی اوراکان قرار داده است.

پیشرانهٔ مک‌لارن GT همان نمونهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۷۲۰S است اما در اینجا توربوشارژرهای آن کوچک‌تر هستند و به همین دلیل قدرت آن به ۶۲۰ اسب بخار کاهش یافته است. از سوی دیگر، اوراکان از یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی با ۶۱۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. هرچند اوراکان کمی ضعیف‌تر بوده و وزن بیشتری هم دارد اما برتری آن برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است درحالی‌که مک‌لارن GT خودرویی دیفرانسیل عقب است که می‌تواند در کشش هنگام آغاز حرکت مشکل‌ساز باشد.

این دو سوپراسپرت در چهار مسابقهٔ درگ باهم به رقابت می‌پردازند که در اولین مسابقه لامبورگینی با زمان ۱۰.۴۸ ثانیه پیروز می‌شود. البته مک‌لارن هم خیلی عقب نمی‌افتد و ظرف ۱۰.۵۲ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کند. درگ دوم هم به نفع اوراکان به پایان می‌رسد زیرا گاه خشمگین ایتالیایی‌ها با زمان چشمگیر ۱۰.۳۵ ثانیه، گرند تورر بریتانیایی‌ها را با اختلافی بسیار جزئی مغلوب می‌کند. مسابقهٔ سوم اما خراب می‌شود زیرا اوراکان جامپ استارت می‌کند (پیش از سبز شدن چراغ‌ها حرکت می‌کند)؛ و نهایتاً در آخرین مسابقه هم لامبورگینی با زمان ۱۰.۳۷ ثانیه مک‌لارن را با زمان ۱۰.۵۷ ثانیه مغلوب می‌کند.

بنابراین در این رقابت سامانهٔ چهارچرخ محرک بازهم مزیت خود را نشان می‌دهد و اوراکان با وجود قدرت کمتر و وزن بیشتر، در همهٔ درگ‌ها پیروز می‌شود. البته مک‌لارن GT در همهٔ درگ‌ها بسیار نزدیک به رقیب ایتالیایی پیش می‌رود اما نباید فراموش کرد که این درگ‌ها در پیست مخصوص با آسفالت چسبنده برگزار شده که برای خودروهای دیفرانسیل عقب مثل مک‌لارن کشش بیشتری را فراهم می‌کند؛ بنابراین شاید در مسیرهای معمولی، اختلاف این گرند تورر بریتانیایی با سوپراسپرت ایتالیایی بیشتر باشد.

 

مشخصات فنی

لامبورگینی اوراکان

مک‌لارن GT

پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۱۰ اسب بخار ۶۲۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر ۶۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم ۱۵۳۰ کیلوگرم
قیمت ۲۷۸ هزار دلار ۲۱۵ هزار دلار

 

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (801 ديدگاه)

    لامبورگینی عالی
    پرچم این گاو وحشی همیشه بالاست⁦??⁩⁦❤️⁩

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رزیتا

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (413 ديدگاه)

      واردات خودروهای روز دنیا تنها راه نجات مردم از کشته شدن تو هوای آلوده و جاده های غیر استاندارد و غیر ایمن هستش ، جون مردم ارزش داره …………

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. R

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (459 ديدگاه)

        رزیتا پیام بازرگانی میدی؟ اولا ربطی به موضوع نداره دوما اگه واس جون مردم ارزش قائل میشدن فکر جیبشون نبودن وارداتو ممنوع نمیکردن و آشغالاشونو به مردم تحمیل نمیکردن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. s.h

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (704 ديدگاه)

      هیولای ۷۲۰ کجایی ببینی این روزا رو دارن برا رفیقت شاخ و شونه میکشند

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Carbonado Aventador

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (4137 ديدگاه)

        ۷۲۰ s رو میشه گفت f1 زمان الانه..
        ماشین بی نظیریه ولی در صورتی میشد با لامبورگینی مقایس کرد که با یه هوراکان ۷۰۰ اسبی مقایسه میشد که فعلا لامبورگینی برنامه ای برای تولید یه هوراکان قویتر نداره..
        .
        اونتادورم که به خاطر وزن سبک و گیریبکس قدیمی نمیشه انتظار شتاب خیلی بالا ازش داشت..
        .
        مکلارن هر دوسال یکبار داره یه ماشین کاملا جدید میده.
        درحالی که هر نسل لامبورگینی ۱۰ سال رو خط تولید میمونه و فقط تغریرات جزئی میکنه.
        .
        واسه همینه ماشین هاش یک پله بالاتر از لامبو قرار میگیرن همیشه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. R

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (459 ديدگاه)

          این حرفا از تو بعیده مک لارن هرسال داره یا مدل جدید میسازه یا مدل قبلی رو تقویت میکنه به اسم ال تی هر کدوم یکی دوسال سر زبون میوفتن بعد میرن سراغ مدل بعدی ولی لامبورگینی دنبال کل کلای بچگونه نیس مدلاش خاصن کم میسازه ولی ناب اگه میخواست هر سال با مک لارن رقابت کنه مک لارن به گرد پاشم نمیرسید هنوزم داری میبینی که هر شرکتی ماشین جدید میسازه با ماشینای ده سال قبل لامبورگینی درگ و کورس میزارن و با اون مقایسش میکنن از جمله تسلا.
          رقبا باید تو یه سطح باشن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. Farzad

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    نمیدونم چرا از درگ هایی که این ( شبکس ، کاناله ، مجله س ) ، حالا … میزاره خوشم نمیاد به نظرم درگ هایی که برگزار میکنه هیچ هیجانی ندارن .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mf1

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (477 ديدگاه)

      حالا اگه لامبو درگ میبرد میشد بهترین کانال

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Farzad

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        سطحی نظر نده رفیق .
        من سه دقیقه از ویدیو رو بیشتر نتونستم نگا کنم ، اصن زشته بخوایم اسمشو بزاریم درگ .در ضمن من مک لارن و لامبو رو به یه اندازه دوس دارم ( تعصب ندارم رو هیچ برندی ) .

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. علیرضا

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    لامبورگینی از معدود شرکتهاییه که فقط بلده خودروی عالی تولید کنه … اصلا دستش به کم نمیره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. Khosrow

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1989 ديدگاه)

    لمبورگینی مورسیه لگو – زیباترین ساخته ی لامبو – هرچقدرمیگذره زیبایی هاشو بیشترنشون میده / با فرزاد موافقم / درگ هایی که خسته کننده شدن / کورس و شتاب تو خیابون خیلی خجالت اوره – خیلی ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Hamidreza

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1775 ديدگاه)

      خیلی موافقم
      مورسیه لاگو بهترینه مخصوصا لیبرتی واکش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. Nissan...Japan

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    همونطور که دیدیم نتیجه درگ به عوامل مختلفی بستگی داره که باعث میشه تو چنتا درگ ریس بین دو خودرو نتایج مختلفی ببینیم از این رو من اصلا به نتایج به دست اومده تو درگ های موتور ترند که با عنوان world greatest drag race برگزار میشه اعتماد ندارم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. حسین دهمرد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1902 ديدگاه)

    مکلارنم چیزی از لامبو کم نداره ها.البته علاقه ای به این کلاس ندارم وقتی با یه اوروس میشه همه چی رو با هم داشت.یا پورشه پانامرای بی نظیر یا حتی پورشه ۹۱۱ چهار نفره چه دلیلی داره واسه یه ماشین دونفره انقدر هزینه کرد.مطمئنن اینایی که اینا رو میخرن حداقل یه ماشین واسه استفاده روزانه دارن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Mf1

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کار همیشگی مکلارن شکستن شاخ تمامی گاوهای خشمگین لامبوگینی و نابود کردن اسبهای وحشی فراری هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. doubt

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      حالا اینجا که ۴تاشو باخته!!!!
      بعدشم فک کنم سرجمع دو سه ساله اومدی تو فاز ماشین بازی که این حرفو میزنی. (کار همیشگی)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Mf1

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (477 ديدگاه)

        مکلارن mp4 12c لامبور شکست داد ۷۲۰ همینطور ۶۷۵lt همینطور۶۵۰اسپایدر فقط۵۷۰ اس مکلارن میلیمتری شکست خورد تازه هیچی از فاز ماشین بازی سردر نمیارم ولی تو مثل بچهای تازه متولد شده امروزی میمونی که بهت بگن چه ماشینی دوست داری میگی لامبوگینی یا فراری چون بقیه خودرسازها نمیشناسی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  8. doubt

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    یه نکته ای که درباره این موتور لعنتی ۸ سیلندر مکلارن (البته همین ی موتورو داره فقط خخخ) وجود داره اینه که دو سه ثانیه که از استارت میگذره یهو شتاب وحشتناکی میده به ماشین. وگرنه تو خیلی از درگها اگه دقت کرده باشید استارتو عقب میمونن و بعد جلو میفتن با اختلاف. تو همین درگ هم مشخص بود. مخصوصا تو ۷۲۰ اس این مورد پررنگتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mclaren

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1018 ديدگاه)

      وقتی با همین یدونه موتور میتونه به آتیش بکشه رقبا رو دیوانست که بیاد از اول یه انجین دیگه تولید کنه؟ خب مدام همینو داره ارتقا میده… و وحشتناک ترش میکنه.
      مثل این میمونه بگی بوگاتی همین یه موتور ۱۶ سیلندر رو داره یا کوئینگزگ هم فقط همون یه انجین رو داره.
      فراری و لامبورگینی رو نمیتونی بیای با مکلارن مقایسه کنی.
      اونا از پس هزینه های فوق سنگین توسعه و تحقیق انواع و اقسام انجین ها بر میان…هزینه های کلانی میخواد که بیای یه انجین جدید رو طراحی کنی و توسعه بدیش که مکلارن در حال حاضر همچین توانایی مالی نداره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. محمدهادی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (544 ديدگاه)

    داداش لامبوئه ها…
    توقع داری از یه مکلارن ضعیف شده ببیازه؟
    مجراینکه برادر بزرگشو بیاره ینی ۷۲۰ یا مدلای دیگش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Mf1

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (477 ديدگاه)

    مکلارن داخل پیست هم حریفش شکست میده چون وزنش از لامبو سبکتر واز لحاظ قیمت هم شکستش داده ولی ازلحاظ توخالی بودن حریف لامبو نمیشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. R

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (459 ديدگاه)

      تو چند سالته مثل بچه ها حرف میزنی. تو قیمت شکستش داده!!! پرایدم تو قیمت همه رو شکست میده. معلومه هر چیزی بهتر باشه قیمتشم میره بالا. بعد میتونی بگی کدوم مدلو mp4 شکست داده؟ یا چن تا مثال بگو تو پیست.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. علی

    ۷ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (104 ديدگاه)

    قابل توجه مک لارن بازا مقایسه این دو مثل مقایسه قطعات بتهون با آهنگای ساسی مانکن هست لامبو یعنی تاریخ سوپراسپورت دیدید که لامبو با قدرت کمتر و وزن بیشتر بازم برنده شد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا