فراریلامبورگینی

درگ سوپرشاسی‌بلندهای لامبورگینی و فراری، اوروس پرفورمانته یا پوروسانگوئه؟

در نبردی هیجان‌انگیز بین دو شاسی‌بلند قدرتمند ایتالیایی از شرکت‌هایی که به ساخت سوپراسپرت شهرت دارند، کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود؟

هرچند در اینکه فراری پوروسانگوئه واقعاً یک شاسی‌بلند محسوب می‌شود یا نه حرف‌وحدیث وجود دارد اما همه منتظر دیدن تقابل این خودرو با اصلی‌ترین رقیب خود یعنی لامبورگینی اوروس بودیم و حالا به لطف کارواو این امکان فراهم شده است. درحالی‌که لامبورگینی به‌تازگی اوروس SE پلاگین‌هیبریدی را با ۸۰۰ اسب بخار قدرت معرفی کرده اما در این درگ، نسخهٔ پرفورمانته به مصاف پوروسانگوئه رفته است.

اوروس پرفورمانته از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که خروجی آن به ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. هرچند این نسخه از اوروس هیبریدی بسیار ضعیف‌تر است اما طبق اعلام لامبورگینی، در ۴۰۰ متر تنها ۰.۱ ثانیه کندتر خواهد بود. در همین حال، با اینکه پرفورمانته نسبت به اوروس معمولی سبک‌تر است اما با وزن ۲۱۵۰ کیلوگرم هنوز هم شاسی‌بلند سنگینی به‌حساب می‌آید.

از سوی دیگر، پوروسانگوئه از یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. در این خودرو هم مثل فراری FF، گیربکس اصلی که یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ دوکلاچه است، در عقب نصب شده و وظیفهٔ انتقال نیرو به چرخ‌های جلو بر عهدهٔ یک گیربکس دو سرعته است که در جلوی موتور قرار دارد. با وجود پیشرانهٔ بزرگ دوازده سیلندر و سیستم انتقال نیروی پیچیده، پوروسانگوئه هنوز هم با وزن ۲۰۳۳ کیلوگرم از اوروس پرفورمانته سبک‌تر است.

در مسابقهٔ اول، لامبورگینی شروع بهتری داشت و به پیروزی رسید اما این درگ موردقبول نبود و به همین دلیل چند درگ دیگر بین دو شاسی‌بلند برگزار شد که همگی نتیجهٔ بسیار نزدیکی داشتند اما در هر سه درگ، فراری کمی زودتر به خط پایان رسید. بااین‌حال، درگ آخر آن‌قدر نزدیک بود که هردو خودرو تایم ۱۱.۹ ثانیه را ثبت کردند. پس‌ازاین هم نوبت به مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز رسید که می‌توانید خودتان نتیجه را در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مقایسه مشخصات فنی

فراری پوروسانگوئه اوروس پرفورمانته
پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۲۵ اسب بخار ۶۶۶ اسب بخار
گشتاور ۷۱۵ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۳۳ کیلوگرم ۲۱۵۰ کیلوگرم
قیمت ۳۹۸,۳۵۰ دلار ۲۷۳,۸۸۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (859 ديدگاه)

    آخ آخ زیباترین درگ چند سال اخیر . دوتا رقیب مستقیم و کلاسیک. لذت بردم

    موافقم 19
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2652 ديدگاه)

      رنگ لامبو چقدر خفنه این رنگ رو اونتادور اس وی جی معجزه میکنه

      موافقم 16
      مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3769 ديدگاه)

      فقط میخوام نتیجه این مسابقرو اعلام کن بدور از جانبداری .لامبورگینی فراری رو تو کسری از ثانیه قورت داد و آب اگزوزشو پاچید رو شیشه جلوی فراری با اون سابقه و هیستوری که برندش داشته .نتیجه اخلاقی اینه که ی ضرب المثلی از قدیم داریم که میگه کار هر کس نیست خرمن کوفتن((((( گاو نر لامبورگینی))))) میخواهد و مرد کوهن .

      موافقم 18
      مخالفم 7
      1. MehdiTurbo

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2015 ديدگاه)

        حیف این طراحی جلو بود لامبو قشنگ … توش خرابش کرد

        موافقم 10
        مخالفم 2
      2. علی

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (547 ديدگاه)

        درود بر شرفت لامبورگینی سریع تر باکیفیت تر زیباتر. و مخوف تر لامبو کجا و این. شتر اسب پلنگ فراری کجا فراری زشت و بی کیفیت و تنبل هست. انگار یه هاچبک ۱۰ هزار دلاری رو یه موتور ۱۲ سیلندر گذاشتی روش بقدری طراحی ناموفقی داره که ….

        موافقم 5
        مخالفم 10
      3. نگار

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        گاو نرو خدا هم تایید میکنه

        موافقم 5
        مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5707 ديدگاه)

    خیلی سخته تو شرایطی قرار بگیری که از بین دوتا از بهترینا فقط یکی رو انتخاب کنی و سر دو راهی قرار بگیری که کدوم یکی رو انتخاب کنی ……. چون هر وقت از بین دوتا از بهترینا یکی رو انتخاب کنی نتیجه این هستش که باید اون یکی رو بزاری کنار

    پوروسانگوئه 👍

    اوروس پرفورمانته👎

    موافقم 10
    مخالفم 14
    1. علی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (547 ديدگاه)

      میشه بگید کجای این فراری بهتر هست. این شتر گاو پلنگ رو هرکسی انتخاب کنه باید بهش شک کرد این فراری سرتاسر ایراد هست ولی هیچکس تابحال نتوانسته از لامبو اروس حتی یه ایراد جزیی بگیره
      لامبورگینی همیشه تمام دنیا رو میخکوب محصولاتش کرده. چه از لحاظ شتاب و کیفیت چه از لحاظ قیافه هیجان انگیزش که هر رهگذری رو مجذوب و میخکوب خودش کرده. لامبورگینی لامبو جادو می‌کنه ادمو

      موافقم 1
      مخالفم 19
      1. زیزیگولو

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5707 ديدگاه)

        با عرض پوزش نظر شما شتر گاو پلنگ هستش🤦🤦

        موافقم 12
        مخالفم 1
  3. imanenzo

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    راننده فراری مثل پت و مت بود و فکر کنم حتی گواهینامه پایه دو هم نداشت.مسلما پور سانگو خودروی سریعتریه و اگر جای دو راننده عوض میشد با اختلاف فراری برنده میشد

    موافقم 11
    مخالفم 7
  4. @

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راننده فراری هنوز نمیدونه درگ چطوری شروع میشه
    خدایا پول رو میدی دست کیا

    موافقم 18
    مخالفم 3
  5. Amirmohammad

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (495 ديدگاه)

    فراری کاملا ناامید کننده ظاهر شد.این همه رو کاغذ برتری داشته باشی ولی تو عمل اینطور از ماشینی که قدیمی تر هست کاملا ببازی اصلا قابل قبول نیست برای فراری.عجیبه

    موافقم 5
    مخالفم 14
  6. Mr. gt c

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    با کمال احترام به طرفداران پورسانگه ولی این خودرو اصلا تکلیفش با خودش معلوم نیست، انگار همون جی تی سی ۴ لوسو رو کیت ارتفاع روش نصب کردن، ای کاش نسل جدید همون میبود و برای اس سو یو وی ی چیزی واقعی تر خلق میکردن، این ماشین فقط وی ۱۲ و فراری بودن خریدش رو توجیه می کنه

    موافقم 14
    مخالفم 5
  7. A

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    واقعاً این تنفس طبیعی چی داره هر خودرویی که روش سواره قیمتش با همرده هاشو خیلی زیادی میشه.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  8. مجید

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یا باید جفتشونو بخری یا هیچکدوم ولی با این وجود فراری

    موافقم 17
    مخالفم 5
  9. Shahab

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    جای کاین توربو gt خالی بود توی درگ . ولی قشنگ بود . رقابت قشنگی بود .

    موافقم 9
    مخالفم 5
  10. Taha Ayoobi

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2104 ديدگاه)

    انتخابم اوروس

    موافقم 19
    مخالفم 3
  11. Dark Knight

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (487 ديدگاه)

    طراحی لامبو مخصوصا تو این رنگ معرکه هست 🔥 ( فراری هم خوبه ولی تو رنگ مشکی خیلی از جزئیاتش گم شده اما در کل به پا اوروس نمیرسه )

    موافقم 14
    مخالفم 4
  12. Siyavash

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    بی شک فراری….💪💪

    موافقم 9
    مخالفم 14
  13. Shirko

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از موتور وی ۱۲ فراری و وزن کمترش انتظار بیشتری داشتم .

    موافقم 16
    مخالفم 1
  14. Shirko

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    رقابت شاسی بلند اسپورت با هاچ بک ۱۲ سیلندر

    موافقم 17
    مخالفم 3
  15. Sevlan

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    هردوشون عالین ،ولی من میمیرم واسه v12 فراری !!!

    موافقم 4
    مخالفم 9
  16. OMID-LAMBO

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    پورسانگوئه اصلا معلوم نیست شاسی بلنده یا کراس اوور ؟ یعنی فراری خواسته زیر بار تولید شاسی بلند نره ولی یجورایی هم یه کراس اوور داده بیرون که بگه منم شاسی بلند دارم ! وزنشم که کمتر از هر شاسی بلند معمولی دیگه ای هست
    نسبت قدرت به وزنشم بیشتر میشه . یجورایی زرنگی کرده تو تولید این مدلش .

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. مهدی

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1637 ديدگاه)

      پورسانگوئه شاسی بلند نیست ولی یعنی اوروس شاسی بلنده؟؟ و البته اینکه توی شتاب گیری گشتاور نقش پر رنگتری ایفا می‌کنه تا قدرت مخصوصا اگر وزن خودرو بالا باشه

      موافقم 3
      مخالفم 15
      1. OMID-LAMBO

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (419 ديدگاه)

        بله که لامبورگینی شاسی بلنده چون از پلتفرم مشترک کاین و کیو 8 استفاده کرده . همون اوایل هم که رونمایی شد همه گفتن بیشتر شبیه کراس اور مزدا ام ایکس 30 هستش که یکم بهش طراحی و المانهای فراری اضافه شده .
        با هر منطق و فرمولی حساب کنی پورسانگوئه شاسی بلند نیست و اداشو در میاره

        موافقم 9
        مخالفم 0
  17. Scuderia Ferrari

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3943 ديدگاه)

    زخم خورده از فراری ….
    لامبورگینی عالیه ولی چکار کنه که رقیبش فِررررراریه

    موافقم 10
    مخالفم 11
    1. Amir

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (51 ديدگاه)

      این فِررّرّرّرّرّرّرّرّاری که میگی خودش میدونه چی تولید کرده هرچی هست شاسی بلند که نیست
      با وجود اینهمه تفاوت به تور فجیعی باخت

      موافقم 5
      مخالفم 2
  18. B

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (469 ديدگاه)

    راننده فراری اصلا تو دیواره 😂😂
    یاد درگ رولتو و sf90 افتادم جای راننده ها عوض شد sf روئلتو رو نابود کرد باز اون راننده نسبت به این شوماخر بود فقط فرض کنین جای راننده ها متفاوت بود

    موافقم 8
    مخالفم 3
  19. BMW

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1374 ديدگاه)

    لذت فقط

    موافقم 9
    مخالفم 1
  20. ژاندارم

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    راننده فراری تا از رو بساط بیرون اومده بود به درد فضانوردی میخورد

    موافقم 12
    مخالفم 0
  21. datsun

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3600 ديدگاه)

    قطعا فراری

    موافقم 9
    مخالفم 14
  22. blackwing

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1016 ديدگاه)

    لامبو خیلی چاق و تنبل احساس میشه ، با این رینگ و لاستیک ها هنوز بیشتر هم این حسو منتقل میکنه. فراری خیلی شبیه روما هستش که ارتفاع گرفته. خطوط نرم تری داره و چابک تر احساس میشه اما تو مسابقه معلوم شد اختلاف خیلی جزیی دارن !

    انتخاب من فراریه ولی ۲۰۰ هزار دلار انتخاف قیمت نمی ارزه به نظرم !

    موافقم 10
    مخالفم 4
  23. دانیال_Surrey،England

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2818 ديدگاه)

    یه ماشین فوق العاده بی روح دیگه از فراری،با اختلاف یکی از بدترین طراحی های فراری و بدترین ها بین شاسی بلندها.
    نمیدونم کی به فراری گفته این زبان طراحی جدید زیباس که تو محصولات جدیدش هی داره پیاده میکنه!
    فقط امیدوارم جانشین 812 از این نوع طراحی پیروی نکنه.
    طراحی لامبو اینجا خیلی خیلی بهتره که البته اونم جدیدا گند زده.

    موافقم 8
    مخالفم 9
    1. مهدی

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1637 ديدگاه)

      هیچکدوم از رقبای پورسانگوئه شاسی بلند نیستن و ابعاد و ارتفاع از زمین همشون اختلاف جزئی داره و مشابه هستن. در مورد ظاهر هم این نظر شخصی منه که بین رقبا با اختلاف ظاهر بهتری داره منتها خود من نمای جلو رو نمی‌پسندم اما از نمای عقب و جانبی با اختلاف از رقبا جذابتره

      موافقم 4
      مخالفم 11
      1. مازیار

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2833 ديدگاه)

        آقای مهدی اگه مایل هستی یه توضیحی راجع به عکست بده
        چه مدلی هست و اگه تغییری دادی (هزینه) چی بوده و چقدر بوده و الان قیمتش چقدره و از این دست موارد

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1637 ديدگاه)

          والا شاید اینجا جاش نباشه ولی خب الدزمبیل ناینتی ایت هاردتاپ سال ۶۵. تغییرات هم در حد رنگ کندی مارک house of kolor و رینگ های دستسازی که خودم ساختم و یه مقدار ارتفاع. انجین و گیربکس هم که فابریک هست و موتور ۴۲۵ سوپرراکت و گیربکس ۴۰۰ که البته هنوز وقت نکردم استرات بزنم چون فعلا مینیفولد نداره. قیمتش رو که واقعا نمی‌دونم ولی تا الان شاید نزدیک یک میلیاردی هزینه بازسازی شده باشه از تودوزی چرم طبیعی تا هزینه های رنگ و صافکاری و انجین و رینگ و لاستیک و تهیه لوازم تزیینی از اوراقی های آمریکا و ….

          موافقم 11
          مخالفم 0
        2. مازیار

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2833 ديدگاه)

          👌 خوبه ممنون
          و راجع به جاش هم خاطرجمع باش از ۹۵ درصد چیزهایی که اینجا می‌بینیم بجا تر هست

          موافقم 6
          مخالفم 0
  24. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    اوروس رو خیلی دوست دارم اما اینجا انتخابم پوروسانگوئه

    موافقم 8
    مخالفم 4
  25. johnmarston

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    فراری عالی عمل کرد
    ولی من کلا بین محصولات دو افسانه ایتالیایی همیشه ترجیحم لامبورگینی هست

    موافقم 10
    مخالفم 2
  26. R

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    فراری همیشه چه تو شتاب چه تو پیست از لامبو عقب بوده غیر از شتاب ثانویه

    موافقم 3
    مخالفم 6
  27. علی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (547 ديدگاه)

    فراری بااینکه قدرت بیشتری داره و وزن کمتری هم داره. ولی بازم تنبله. درود بر لامبو که لایق نامش هست پادشاهی suv ها مهندسی لامبورگینی ثابت کرد که چه سنگین باشه چه قدرتش کمتر باشه فرقی نمیکند لامبو بازم سریع تر هست

    موافقم 1
    مخالفم 6
  28. علی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (547 ديدگاه)

    فقط لامبورگینی و بس جلوی این ماشین باید سرتعظیم فرود آورد. ظاهر بسیار زیبا و دیدنی. عملکرد کوبنده کیفیت ساخت بالاتر. قیمت مناسب تر رخ فضایی..
    اینم یمدل ناموفق و بلاتکلیف فراری که تنبل هم هست

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. عارف رضاییان

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (128 ديدگاه)

      اینم باید در نظر گرفت که موتور تنفس طبیعی عمر طولانی‌تری داره و کم خرج تر و کم مصرفتره اگه پورسانگوعه رو توربو کنیم مطمین باشید با اختلاف زیاد آوروس را میبره

      موافقم 5
      مخالفم 1
  29. M power

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    هر کسی بین این دوتا ماشین بخاد انتخاب کنه قطعن مخش معیوبه
    یاهردو یاهیچ

    موافقم 5
    مخالفم 0
  30. PetrolHead

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بلااااااخره یه درگ مرتبط از این جناب دیدیم…
    دوستان که نظر میدید هم لطفاً کلیپ و تا آخر نگاه کنید بعد نظر بدید که آدم شک نکنه که کلیپ و نگاه کردید یا نه.. فراری تازه با اون مثلا راننده که انگار از پشت تیپ دو آوردنش تو فراری بازم سریعتر از اوروس بود.. افرادی هم که ماشین باز هستن میدونن این فراری چیه و با اروسی که هر تیکه شو از یکی از ماشین های فولکس واگن برداشتن قابل قیاس نیست
    من طرفدار لامبو هستم ولی نه اوروس قیافه ی خیلی خشک و نچسبی هم داره که مورد پسند مصرف کننده های ایران خودرو و سایپاست و خب فراری با اون همه جذابیت و خطوط منحنی به نظرشون زشته :))))) پورسونگو یه راننده درست و حسابی داشت متوجه میشدید که چیه..

    موافقم 2
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا