لامبورگینی

لامبورگینی کانتاش به خاطر احتمال جدا شدن پوشش شیشه‌ای پیشرانه فراخوان شد!

تحویل اولین نمونه‌های لامبورگینی کانتاش LPI 800-4 جدید در آمریکا از چند ماه پیش شروع شده و دو نسخه ابتدایی این خودرو در هفته خودرویی مونتری ۲۰۲۲ به نمایش درآمدند. در مراسمی شخصی که با حضور استفان وینکلمن رئیس لامبورگینی برگزار شد کلیدهای این دو خودروی اسپرت به مالکان جدیدشان تحویل داده شد؛ اما این خریداران به زودی کلید خودروهای خود را به لامبورگینی بازمی‌گردانند تا تکنسین‌های این شرکت با بررسی دقیق و سریع کانتاش بتوانند مشکلات احتمالی پوشش شیشه‌ای پیشرانه را پیدا کنند.

NHTSA آمریکا در کل ۹ دستگاه از این خودروی جدید را فراخوان کرده است. این موسسه ایمنی می‌گوید خودروهای تولیدی بین ۳۰ ژوئن تا ۲۸ جولای امسال می‌توانند مشکلی احتمالی داشته باشند. این مشکل در بازار قطر دیده شده و در آن یکی از چهار پانل شیشه‌ای پوشش پیشرانه از جای خود جدا شده است. پس از دریافت این گزارش لامبورگینی بازرسی‌های خود را شروع کرده است.

در ۲۵ اکتبر بود که این برند ایتالیایی اعلام کرد که پس از بررسی‌ها و تحلیل‌های داخلی نقص موردبحث را پیدا کرده و دلیل آن وجود خطا در فاز مونتاژ پانل شیشه‌ای بوده است. تاکنون گزارشی از مشکل مشابه به دست لامبورگینی نرسیده اما احتمال جدا شدن کامل پانل‌های شیشه‌ای پوشش پیشرانه وجود دارد. در نهایت لامبورگینی نتیجه‌های گزارش‌های خود را به کمیته ایمنی محصول شرکت ارائه کرده و در نهایت تصمیم به فراخوان لامبورگینی کانتاش گرفته شده است.

NHTSA می‌گوید ۹ دستگاه کانتاش می‌تواند تحت تأثیر این مشکل باشد و لامبورگینی هریک از آن‌ها را به‌طور دقیق بررسی خواهد کرد. اگر مشکلی تشخیص داده شود پانل‌های شیشه‌ای تعویض خواهند شد. به عنوان یادآوری باید گفت لامبورگینی کانتاش LPI 800-4 سریع‌ترین کانتاش تاریخ بوده و از پیشرانه ۱۲ سیلندر و واحدی الکتریکی استفاده می‌کند تا قدرت ۸۰۳ اسب بخار را ارائه نماید. این خودروی اسپرت در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4557 ديدگاه)

    بیشتر میخوره برای برگشتن جانشین کونتاژ سرتیتر های مجلات و سایت ها باشه

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۷
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (7919 ديدگاه)

      یکی از دلایل مربوط به فراخوان‌ها اینه که از جزئیات فارق شدند و چسبیدند به کُلیات !

      در صورتی که وقتی جزئیات با اهمیت باشند ، ناخداگاه کُلیات هم به بهترین شکل ممکن صورت میگیره و تفاوت شرکت‌های اصیل در اهمیت دادن به جزئیات هست !

      حالا نه اینکه لامبورگینی بد باشه ، نه اصلاً ، موضوع اینجاست که خودروسازی بسیار پیچیده و دارای قطعات متریال و آپشن‌های تخصصی شده که باعث بروز مشکلات و فراخوان‌ها میشه !

      مثلاً به خودروهای ایرانی توجه بکنید ، فقط به کلیات اهمیت میدهند و کلیات برای ایرانی‌ها یعنی اینکه چهارتا چرخ باشه که بتونه از A تا B حرکت کنه و بَس !

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۶
      1. MILADZM

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (228 ديدگاه)

        واقعا شخصی که کارآفرین باشه
        نمیدونم پولدار باشه
        ۱۲ تا لکسوس داشته باشه
        از زیردریایی ارتش آمریکا تا جنگنده تامکت رو تست و بررسی کرده باشه
        گمان نمیکنم همچین شخصی انقد توی خودش ضعف و کمبود ببینه که فقط برای دیده شدن کامنت خودش و گرفتن چند تا لایک اون هم توی جایی مثل پدال بیاد سریع کامنت اول رو ریپ بزنه و ادامه بده و …
        آدمی که توش پر باشه
        سنگین باشه
        توی زندگی ش مورد توجه و مورد احترام بقیه باشه هیچوت توی یه جمع دوستانه از این کار های چیپ و بی ارزش نمیکنه .

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۳۰
        1. حسین

          ۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (229 ديدگاه)

          آقا میلاد شما حرص نخور

          چیزی از ارزش های شما

          سلبریتی پدال 😉

          کم نمیشه :))

          موافقم ۸
          مخالفم ۰
      2. phonix

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (913 ديدگاه)

        اقا نوید یه درست احتمال بده چسبشون بد بوده یا تاریخ مصرف گذشته بوده
        یه شرکت با اصل و نسب و معروف و کار بلد مثل لامبو که الکی اشتباه نیمکنه
        عمده فراخوان ها به خاطر اشتباع در خط تولید هستن و یا اشتباه در نصب و یا قطعات از طرف شرکت قطعه ساز مشکل دارن خیلی پیش میاد شرکتی اب این شهرت و کاربلدی و میزان فعالیت اشتباه مهندسی بکنه
        اون اشتباه مهندسی گردن شرکت هست
        البته که باید در نظارت بر خط تولید هم کوشا باشن چون هر فراخوان چه خوب و یا بد بر نام شرکت تاثیر بد میزاره
        شما فکر کن سه ملیوندلار پول دادی و یهو ماشینت فراخوان میخوره
        اینم برا کره فنا که خوشحال شن
        مثلا شما میری پسندازت رو میدی تویوتا بعد یهو خبر میاد ماشینت که براش نقشه کشیدی و میخوای براش شیرینی بدی رو باید بدی کارخونه برای مشکل چرخ
        این خودش خیلی ضدحاله

        موافقم ۴
        مخالفم ۴
        1. بهرام

          ۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (39 ديدگاه)

          نه عزیز دلم. نه برادر من. هیچم تاثیر بد نمیذاره. این تصور ما در ایرانه که فراخوان به معنی رسواییه!
          همین سایت پدال رو نگاه کنی می بینی که تمام کمپانی های بزرگ و معتبر دنیا دارن فراخوان میدن. بله همین تویوتا هم بارها داده. فورد هم داده. هیوندایی هم داده، فولکس‌واگن هم داده. این یک فرایند استاندارده. تولیداتشون رو زیر نظر دارن. چک می‌کنن. مسئولیت‌پذیرن. وظیفه شونه. هر قطعه‌ای رو که حس کنن در کاربرد دائمی دچار مشکل شده فورا اصلاح می کنن.
          چرا ما خیال می کنیم بدنام شده؟؟
          فراخوان یه پدیده طبیعیه اونجا.
          جالبه که در این مورد، حتی نمی دونن که بقیه لامبوها مشکلی دارن یا نه. درپوش یکیشون مشکل پیدا کرده. میگن هشت تای دیگه رو هم بیارید بررسی کنیم

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
        2. phonix

          ۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (913 ديدگاه)

          دوست عزیز فراخوان یعنی من اشتباه کردم در ماشین سازی
          تاثیر بد میزاره
          نشان دهنده تعهد نیست از روی قانون هست چون اگه فردا این نقص باعث مشکل بشه با چند تا شکایت پدر شرکت رو درمیارن
          شهر هرت که نیست

          موافقم ۱
          مخالفم ۴
    2. علی

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (471 ديدگاه)

      جونم لامبو ! عاشق کانتاشم

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
  2. Sobhan

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (215 ديدگاه)

    خیلی دوستش دارم 🥰ولی سایت های خارجی بیشترشون میگن ۸۱۹اسب بخاره 🤔

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
    1. Sobhan

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (215 ديدگاه)

      او ببخشید میگن ۸۱۴اسب 🤭

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱
    2. Reza Waffen SS

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (4557 ديدگاه)

      اونیکه ۸۱۸ اسب قدرت داره نسخه SCV12 اسنزا هستش نه کونتاژ

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲
      1. Sobhan

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (215 ديدگاه)

        سیان ۸۱۹اسبه ،اسنزا هم ۸۲۰،کانتاش هم ۸۱۴🤗

        موافقم ۵
        مخالفم ۳
        1. Reza Waffen SS

          ۴ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (4557 ديدگاه)

          داداش گلم

          سیان قدرتش ۸۰۸ اسب بخاره
          کونتاژ جدید ۷۸۸ اسب
          اسنزا هم ۸۱۸ اسب قدرت داره

          نمیدونی بدون

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
      2. hamidreza

        ۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (102 ديدگاه)

        اون ۸۳۰ اسب بخار داره 😌😍

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  3. Royal Driver UK 70

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (652 ديدگاه)

    عاشق اینم

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  4. new reventon

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (160 ديدگاه)

    نهایت زیباییه
    واقعا از نظر زیبایی شناسی میشه اینو ادامه راه رونتون قرار داد

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
    1. بهرام

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      کانتش ادامه هیچ مدلی نیست. همه مدلهای لامبو ادامه کانتش هستند

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  5. Just toyota

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (401 ديدگاه)

    از لامبورگینی عشق من بعید بود ، تازه اونم نه هر لامبویی بلکه یه لامبو ۳ میلیون دلاری 😢😢😧

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
    1. بهرام

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (39 ديدگاه)

      نه برادر من. هیچم عجیب و بعید نیست. همه کمپانی‌های معتبر دنیا، محصولاتشون رو زیر نظر دارند و اگر کوچکترین احتمال خطایی باشه فورا فراخوان میدن. این یک پدیده دائمی و استاندارده.
      ما در ایران بر این گمانیم که رسوایی پیش اومده!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  6. Khosrow

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2290 ديدگاه)

    هرچقدر میگذره زیباتر میشه ..

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  7. بهرام

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    بازگشت مجدد کانتش واقعا زیباست.
    تمام لامبوهای مشهور بعدی (مورچیه‌لگو و اونتادور و گالاردو و غیره) عملا بر پایه طرح انقلابی کانتش ساخته شدن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا