لامبورگینی

سفر و زندگی در لامبورگینی اوروس در 16 کشور جهان!

اقدامی عیب در خودرویی نه‌چندان جادار!

هر چند لامبورگینی مدل اوروس را با حالت آفرود و قابلیت‌های آفرود رونمایی کرده است اما در حقیقت کمتر کسی از آن برای آفرود واقعی استفاده می‌کند. این بلندقامت ایتالیایی بیشتر در خیابان‌ها و مراسم‌های خاص کاربرد دارد تا گل‌ولای و مسیرهای صعب‌العبور! از همین رو کمتر کسی هم پیدا می‌شود که آن را مانند یک دستگاه تویوتا فوررانر یا فورد F-150 به خانه‌ای متحرک تبدیل کند. با این وجود یک مرد از ایالت کولورادوی ایالات‌متحده پیدا شده که آن را به‌عنوان خانه متحرک خود انتخاب کرده است.

جای خواب در این خودرو برخلاف کمپرون‌ها و مدل‌ها آفرودی مجهزتر تنها برای یک نفر جا دارد و خبری از پشه‌گیر روی شیشه‌ها هم نیست چراکه جایی برای اتصال آن‌ها وجود ندارد! نگهدارنده سر صندلی تطبیق‌پذیر نیست و چراغ‌عقب ضعیف آن هم عقب‌رفتن را در تاریکی دشوار می‌کند. در سوی دیگر، سقف آن به‌لطف نگهدارنده‌های قدرتمندش میزبان امکاناتی چون کیف سقفی برای نگهداری لاستیک زاپاس، چمدان وسایل، چراع کمکی و پایه دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شده است. چرخ‌های متداول اوروس هم با نمونه‌های ۲۲ اینچی آفرود «Klassik B» جایگزین شده است تا بهتر از نسخه‌های عادی این خودرو از پس مسیرهای صعب‌العبور بربیاید.

تخت تاشونده ردیف عقب، اجازه استفاده از صندلی‌های این ردیف را هم به راننده می‌دهد تا بتواند سه تا چهار سرنشین را با خود جابه‌جا کند. پیشرانه این خودرو یک واحد استاندارد ۴ لیتری V8 تویین توربوی لامبورگینی است که ۶۴۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و درطول سفر ۳۲ هزار کیلومتری «کانر»، مالک آن، در ۱۶ کشور مختلف تنها با مشکل واشر سرسیلندر مواجه شد و راننده را مجبور به یدک‌کردن اوروس کرد. البته که سفر او شامل تعمیرات دوره‌ای لامبورگینی نیز بوده که هزینه اضافه‌ای را بر دوشش گذاشته بوده است.

کانر اولین کسی نیست که خودرویی خیابانی را به وسیله‌ای شخصی برای آفرودهای ماجراجویانه تبدیل می‌کند. تنوع خودروهای آفرود یا گردشگر آنقدر زیاد است که شامل نسخه‌های کلاسیک کانورتیبل، سدان‌های برقی، شاسی‌بلندهای فدرتمند و خودروهای اسپرت می‌شود. اگر شرایط آن مهیا شود، شما چه خودرویی را برای این کار انتخاب می‌کنید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۶ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. محسن

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ماشالا پول زیاد
    ماشالا کله خراب
    ماشالا امریکن دریم
    ماشالا لامبو خراب کن
    😂

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. A

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      😂

      موافقم 10
      مخالفم 0
    2. زیزیگولو

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (5441 ديدگاه)

      بعضی آدما ذاتاً ماجراجو هستن و دنبال یه سری مسائل و هیجانهای عجیبو خاص خودشون میگردن و کارایی میکنن و چیزایی رو امتحان میکنن که هیچکس تا حالا امتحان نکرده و زندگیشونو کُلاً تبدیل میکنن به ماجراجویی ……….. ولی این ماجراجوییا یه جاهایی اگه زیاد از حد بگزره یقه آدمو میگیره

      موافقم 10
      مخالفم 2
    3. ممد ژانگولر

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3714 ديدگاه)

      بیخودی نیست لقب حضرت سلطان به این ماشین دادن .لاکردار همه جا جوابه .

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. ناخدا

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (174 ديدگاه)

        وسط آفرود واشر سرسیلندر زده

        موافقم 10
        مخالفم 8
        1. Saji

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (62 ديدگاه)

          ناخدا شما با الاغم ۱۶ تا کشور و مسافرت ۳۲۰۰۰کیلومتری مستمر بری واشر میزنه….مسافرتی نبوده ک بخواد هر هزار هزاروپونصدکیلومتر برسه به خونش و یکماه استراحت و دوباره راه بیوفته
          ۱۶ تا کشور باسوخت و روغن و جاده و هزار مسئله مختلف طبیعیه هرماشینی باشه به مشکل بخوره…حالا همین لندکرور بود و آرم تویوتا داشت میگفتی عجب ماشین خفنیه ۳۲هزارکیلومتر سفرجاده‌ای رفتع فقط واشر زده جلوبندی و اینجا و اونجا و توربو و فلانش آخ نگفته

          موافقم 11
          مخالفم 7
        2. ممد ژانگولر

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3714 ديدگاه)

          درود بر ساجی خان .جزو معدود شخصیتهاست که کامنت حقیقت گذاشتی .👏
          دیگه داشتم نامید میشدم سایت داره از بین میره نه خداروشکر هستن انسانهای فهیم

          موافقم 8
          مخالفم 4
        3. ناخدا

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (174 ديدگاه)

          آقای ساجی من بر علیه لامبورگینی جبهه نگرفتم اما حتی برای ماشینهای تولید سایپا هم ۳۲۰۰۰ تا چیزی نیست و چه برسه برندهای بزرگی مثل لامبورگینی

          موافقم 9
          مخالفم 5
        4. ناخدا

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (174 ديدگاه)

          تاکسی پراید هم به صورت مستمر هر روز از صبح تا بوق سگ باهاش کار میکنن اما واشر نمیزنه

          موافقم 9
          مخالفم 2
        5. ناخدا

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (174 ديدگاه)

          تاکسی پراید هم به صورت مستمر هر روز از صبح تا بوق س.گ باهاش کار میکنن اما واشر نمیزنه

          موافقم 8
          مخالفم 2
        6. Carbonado Aventador

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4485 ديدگاه)

          اینکه واشر زده برا من هم عجیبه..
          ولی وقتی به استفاده ی هوی دیوتی این ماشین فکر میکنم
          و صحراهایی که با دمای ۴۰ ۵۰ درجه با سرعت کم که ماشین به راحتی ممکنه اور هیت بشه و سیستم اینترکولرر ممکنه نتونه پاسخگو باشه…
          واشر زدن خیلی هم عجیب و غریب نیست..!!!

          انجین پرفومنس و توربویی که فشار زیادی رو تمام قطعاتش هست با موتور اکونومی و سگجونی مثل پراید مقایسه نکنید!!!

          موافقم 9
          مخالفم 1
        7. ممد ژانگولر

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3714 ديدگاه)

          ناخدا داداش پس به این نتیجه میرسیم پراید خوبه .بد میگن ملت پرایدو نمیخوان

          موافقم 4
          مخالفم 1
        8. Saji

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (62 ديدگاه)

          همین ک پرایدو وارد بازی کردی صدآفرین داره….طبیعتا بارکشی ‌و جون‌سختی خرو اسبم نداره ولی درسته قیاسشون کنیم؟ نمیگم حرفت کامل غلطه ولی نه شرایط برابره نه تکنولوژی نه سبک مدیریت و رسیدگی به ماشین خیلیا ۴۰۵ تاکسی دیدیم ک ۴۰۰ ۵۰۰ هزارتا کار کرده صاحبش گفته بهترین و کم‌خرج‌ترین ماشینه و واشرزدنشم من تا حالا ندیدم )چون رو ماشینش حساس بوده و حواسش به مصرفیاش بوده( خودمنم یکی از دوستام سال ۹۸ پارس xu7 گرفت سر یکسال و نیم دوبار واشر زد چون فقط سوار میشد گاز به پشتش میبست و عین خیالش نبود آب داره روغن باید تعویض شه یا نه….خلاصه ۹۰ درصدش برمیگرده به شرایط صاحب و نگهداریش ماشینی ک تو عمرمم من یکی نمیتونم از نزدیک ببینم دلیلی نداره بخوام اینجور دفاع کنم که انگار بابام سهامداره شرکتشه یا جوری الکی بد بگم ک انگار رقیب شرکت بابامه😂

          موافقم 6
          مخالفم 1
    4. ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3687 ديدگاه)

      اگه اون فرد بود
      الان اوروس تو ایران هم میومد و یه ماشین لاکچری میشد

      موافقم 6
      مخالفم 2
  2. mohsen68

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دنیای امروزمونو دوست ندارم
    یه روزی هر کسی هر چی داشت بجز اینکه دوستش داشت و مراقبش بود یه رابطه احساسی خاص هم باهاش برقرار میکرد. مراقب وسیله اش بود.
    این روزا همه چی شده تولید محتوا. همه میخوان یه چیزی بهت بفروشن.
    خیلی ها آرزوی داشتن این ماشین رو دارن. مگه مریضی با این میری بیابون؟ مرتیکه چوپون شلوارکی 😂

    موافقم 13
    مخالفم 0
  3. Mad.z.Max

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1849 ديدگاه)

    نوشته درطول سفر ۳۲ هزار کیلومتری «فقط» به مشکل واشر سرسیلندر برخورده!
    فقط؟؟ دیگه چه بلایی باید سر یه ماشین نو بیاد توی 32 هزارتا راه رفتن؟ :))

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. ! i M α η δ υ α R

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1761 ديدگاه)

      مدی جان سلام …

      16 تا کشور رفته …

      کیفیت بنزین که همه جا یکسان نیست …

      خیلی وقت ها شرایط آب و هوا پایدار نیست توی سفر و شاید مسیرش خیلی جاها آفرودی هم شده …

      رانندگی طولانی هفت ، هشت ساعته در روز هم که قاتل این جور ماشیناست …

      خلاصه توی این جور سفر ها رس ماشین کشیده میشه …

      موافقم 7
      مخالفم 4
  4. Ben

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    ماشینی که ۳۲هزار مشکل واشر سر سیلندر پیدا کنه به درد نمیخوره.

    موافقم 4
    مخالفم 9
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1106 ديدگاه)

    لامصب تو که میخواستی افرود بری جیپی تویوتایی چیزی میگرفتی آخه اوروس چه به این کارا

    موافقم 4
    مخالفم 2
  6. امیر

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    واقعاً داره زندگی می کنه
    صاحاب این ماشین به معنی واقعی کلمه از وسیله اش استفاده می‌کنه که اتفاقاً خوب هم هست 👏
    ماشین گرفته که ازش استفاده کنه نه ماشین از اون

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. kawaki

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اوروس هم کم دوام نیست‌ پس
    جالبه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. BMW

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1310 ديدگاه)

    امکانات این لامبو از خونه زندگی ما بیشتره😂

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. پوریا چالش

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    منم پول داشتم با اوروس سفر میکردم ن با تویوتا

    موافقم 5
    مخالفم 2
  10. علی جردن

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1205 ديدگاه)

    G4X4² میخواد واسه این سفرهای ماجراجویانه

    موافقم 4
    مخالفم 3
  11. شکیبا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    کسایی که واشر زدن ماشینو ایراد حساب میکنن یا راننده نیستن یا اگه رانندگی بلدن فنی نیستن هر دلیلی که دمای موتور ماشین رو بالاتر از استاندارد ببره باعث واشر زدن میشه که ممکنه یه میخ یه سنگ یا حتی یه تیکه چوب باشه که توی سفرهای طولانی تو جاده های افرود طبیعیه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. عارف رضاییان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    البته همیشه تبلیغات منفی علیه فراری و لامبورگینی وجود داشته چون همه جوره برتر هستن و کمتر کسی این واقعیت تلخ و بر میتابه پس باید شک کرد به حرفهاشون

    موافقم 5
    مخالفم 0
  13. عارف رضاییان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    البته همیشه تبلیغات منفی علیه فراری و لامبورگینی وجود داشته چون همه جوره برتر هستن و کمتر کسی این واقعیت تلخ و بر میتابه پس باید شک کرد به حرفهاشون مخصوصا آمریکاییها که خیلی حس رقابت دارن با ایتالیاییها

    موافقم 6
    مخالفم 0
  14. عارف رضاییان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    چرا پیاممو پاک کردید 😐

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. عارف رضاییان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    چرا بازم پاک کردید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. عارف رضاییان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    فک کنم ادمین آمریکن فن باشه بازم پاکید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. عارف رضاییان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    برای شما به عنوان یک رسانه عمومی باید بی طرف باشه‌ عیبه که هر پیامی که باب میلتون نیست را پاک میکنید

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. ایران

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۳۲هزار کیلومتر تو آفرود داداش نه تو شهر فقط آفرود سواران میفهمند که طرف چی نوشته کمپانی لامبورگینی خوشبختانه تو ایران نیست که فقط با سایپا و ایران‌خودرو رقابت بکنه

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا