لانچیا

لانچیا دلتا 1988 با پیشرانه جدید و قیمت 644 هزار دلار بازتولید شد

خودروهای افسانه‌ای لانچیا که فاتحان مسابقات رالی دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ میلادی بودند؛ همچنان مورد توجه کلکسیونرها و علاقه‌مندان مدل‌های اسپرت کلاسیک هستند. به همین دلیل، بازتولید (Restomode) محصولات لانچیا، شیوه‌ای سودآور برای شرکت‌های تیونینگ و مهندسی خودرو است.

لانچیا دلتا فوتوریستا رونمایی شد

در سال ۲۰۱۸، لانچیا دلتا فوتوریستا به عنوان نسخه‌ی بازتولید شده از لانچیا دلتا اینتگرال معرفی شد. این مدل با تیراژ تولید ۲۰ دستگاه، حاصل کار یک شرکت ایتالیایی به نام مانیفاتورا بود. حالا با گذشت بیش از سه سال، مانیفاتورا نمونه‌ای دیگر از لانچیا دلتا را با نام سافاریستا معرفی کرده است که علاوه‌بر پیشرانه‌ی قوی‌تر نسبت به مدل اصلی، تجهیزات مدرن برای رانندگی در مسیرهای سخت و مسابقات رالی دارد.

در ظاهر خودرو جدید از مدل مخصوص رالی سافاری لانچیا در سال ۱۹۸۸ الهام گرفته شده است. هنگام برگزاری مسابقات رالی سافاری، شرکت مارتینی حامی مالی لانچیا بود؛ اما به دلیل پایان همکاری تجاری این برندهای ایتالیایی، نسخه‌ی مدرن بدون تبلیغات و صرفا با بدنه‌ی دو رنگ سفید –خاکستری یا تمام خاکستری همراه جزئیات قرمز تولید شده است.

لانچیا دلتا سافاریستا نمای اصلی

مشابه دلتا فوتوریستا، مدل سافاریستا هم بر اساس نسخه‌ی اینتگرال ساخته شده است. به همین دلیل، فاقد درهای عقب و تزئینات مرسوم در مدل‌های خانوادگی خواهد بود. رینگ‌های مخصوص رالی با پوشش فیبرکربن برای چرخ‌های جلو به این خودرو اضافه شده است. پشت چهار چرخ هم، گلگیرهای قرمز فیبر کربن وجود دارد. ضربه‌گیرهای زیر بدنه و آینه بغل‌های کوچک هم، مخصوص مدل سافاریستا برای شبیه‌سازی خودروهای رالی کلاسیک، نصب شده‌اند.

در نمای داخلی، شباهت باورنکردنی به نمونه‌های شرکت‌کننده در مسابقات رالی دهه‌ی ۸۰ میلادی وجود دارد.   صندلی‌های اسپرت و کمربندهای ایمنی مسابقه‌ای از برند سابلت، همراه میله‌های محافظ اتاق، مخصوص لانچیا دلتا سافاریستا ساخته شده‌اند. داشبورد سنتی از این خودرو حذف و پشت فرمان، یک مانیتور رنگی برای نمایش اطلاعات فنی گذاشته شده است. دسته‌دنده با اهرم مخصوص ترمز دستی هیدرولیک هم بین صندلی‌های جلو خواهد بود.

لانچیا دلتا سافاریستا نمای داخلی

هنوز اطلاعات دقیق از توانایی‌های فنی لانچیا دلتا سافاریستا منتشر نشده است. این محصول، احتمالا از پیشرانه‌ای مشابه مدل فوتوریستا با قدرت ۳۳۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. از این خودرو، فقط ۱۰ دستگاه با قیمت خیره‌کننده‌ی ۶۴۴ هزار دلار ساخته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    اگه چنین مبلغی برای خرید این خودرو بدید، یعنی پول خود را در چاه فاضلاب ریخته اید🙂 با این قیمت میشه خودهایی خرید که این در کنارشون محو میشه
    فراری ٨١٢ کمپتزیونه
    فراری SF90 استراداله
    رولزرویس فانتوم
    اونتادور SVJ
    فورد GT
    (البته میتونید برای هر کدوم آپشن سفارش بدید و کلی شخصی سازی متیو تا با این خودرو هم قیمت بشن)

    موافقم 19
    مخالفم 14
    1. پارسا عشق ماشین🗿🗿🗿

      ۲۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (66 ديدگاه)

      بعد جالب اینجاست که با همین پول میشه دو تا اس کلاس یا یک مایباخ خرید باورتون میشه؟
      خیلی شرکت لانچیا به پیسی خورده خاک تو سر کسی که می خره برای موزه واقعا ارزش نداره یعنی چی؟
      الان پورشه ۹۱۱ نسل اول رو نمیدن ۴۰۰ هزار تا این با چه رویی این لگن که همون زمان دو هزار دلار ارزش نداشت رو انقدر گرون میده چه لذتی برای خریدار داره از همین الان دارم میگم خاک تو سر کسی که می خره.

      موافقم 9
      مخالفم 10
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2346 ديدگاه)

        شرکت لانچیا، حدود 10 سال هست که تولید خاصی نداره و فقط یک هاچبک کوچیک به نام ایپسولون تولید می کنه
        این ماشین هم توضیح دادیم که توسط یک شرکت تیونینگ، با موتور جدید بازتولید شده
        ولی به هر حال قیمت خیلی عجیبی داره

        موافقم 12
        مخالفم 0
      2. احمدرضا

        ۲۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (877 ديدگاه)

        حداقل متن رو میخوندی بعدش کامنت میزاشتی

        موافقم 4
        مخالفم 2
    2. خوشنام

      ۲۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      هر کی این ماشین رو با این قیمت کذایی بخره، مغز درازگوش رو تناول نموده!

      موافقم 8
      مخالفم 5
    3. ehsan fa

      ۲۷ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1896 ديدگاه)

      دوستان هروقت به این درک رسیدید که هرکی این ماشین رو میخره پول براش مفهومی نداره و صرفا یه عدد هست بیاین کامنت بزارین

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. Navid_A.J

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        اونی که 650 هزار تا پول برای ماشین میده، حتما پول براش مهمه. منتهی به جز ارزش کلکسیونی و این که به عنوان سرمایه گذاری نگاه میکنه. نفر بعدی که میخواد بخره هم شاید همینجور. در کل به همه ی اونا در عقلشون باید شک کرد. مثل خرید تابلوهای عجق وجقی که به اسم هنر، میلیون دلاری قیمت میخورن ولی به جز توهم، چیزی ندارن.

        موافقم 1
        مخالفم 2
  2. مسعود

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    قیمتش خیلی کمه یوقت ضرر نکنن

    موافقم 10
    مخالفم 2
  3. mm-yarlou

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    ارزشمند هست ولی نه انقدر!!!!!!!!!

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. آرین

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    لذت ناب رانندگیه دلتا.
    ماشینی با این مشخصات و تجهیزات کاملا ارزش بهای پرداختی رو داره. ماشین‌های رالی بخاطر تجهیزات و مهندسی خاصشون قیمت‌های بالایی دارند پس با ماشین‌های اسپرت شهری مقایسه نکنید.
    در ضمن تولید محدود بودنش هم باعث بالاتر رفتن قیمت میشه.

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. کوبیده

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    کسری بودجه ایتالیا رو میخان از توش دربیارن

    موافقم 12
    مخالفم 4
  6. viper

    ۲۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    فردا یادتون نره همایش ماشین های امریکایی تو چمران شیراز بیاید 🎊🎊🎊🎊

    موافقم 5
    مخالفم 3
  7. Sevlan

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    کسی که اینو میخره ،مغز خر نخورده ،ولی خوب میدونه که تو سالای آینده بعلت تولید محدود و بکر بودن، چند برابر اون پولو درمیاره ، شرکت سازنده اینو میدونه که همه این بیست دستگاه رو رو هوا میبرن واسه کلکسیون و واسه همینم تا تونسته قیمت رو بالا گرفته!

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا