لکسوس

تجربه رانندگی با لکسوس LX600 مدل 2023؛ نیازی به V8 نیست!

شاسی‌بلند جدید لکسوس LX600 با پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی قدرتمندی که ۴۰۹ اسب بخار خروجی دارد عرضه می‌شود و حتی قوی‌تر از نیروگاه ۸ سیلندر قدیمی ظاهر شده است. چندی پیش فرصتی دست داد تا پشت فرمان این قدبلند ژاپنی بنشینیم تا ببینیم لکسوس چه حرف‌هایی برای گفتن دارد. همراه ما باشید.

نسل قبلی لکسوس LX به نوعی یک دایناسور بود. ژاپنی‌ها می‌گفتند همین سن بالا بخشی از جذابیت‌های آن محسوب می‌شد اما از نظر ما تجربه رانندگی نه چندان خوب و پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی باعث شده بودند LX یکی از ضعیف ترین خودروها بین رقبای مدرن و بهتر باشد؛ اما نهایتاً این لوکس ساز از نسل پیشین LX دست کشید و محصولی جدید را که از زیرساختی مشترک با تویوتا توندرا سود می‌برد تولید کرد.

شاسی‌بلند بدنه روی فریم لکسوس بسیار جذاب‌تر از قبل بوده و مهم‌تر اینکه دلتان برای پیشرانه ۸ سیلندر قدیمی تنگ نخواهد شد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی جدید این خودرو که از توندرا قرض گرفته شده یکی از گزینه‌های موردعلاقه ما در بازار امروز است. این نیروگاه آهنین گشتاور خود را به خوبی ارائه کرده و آسایش مورد انتظار از یک خودروی لوکس را برای راننده فراهم می‌کند. پیشرانه جدید تویوتا جایگزین نمونه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری تنفس طبیعی قبلی شده است و قدرت و گشتاور آن به ۴۰۹ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر می‌رسد که بهبود ۲۶ اسب بخاری و ۱۰۳ نیوتون متری را نسبت به پیشرانه قبلی نشان می‌دهد.

نکته مهم اینکه علیرغم رشد ابعاد لکسوس LX600 جدید، نشانی از کم توانی در این خودرو دیده نمی‌شود و نیازی نیست که پای خود را تا ته روی پدال گاز فشار دهید تا سرعت بگیرید. دو توربوی بکار رفته در این پیشرانه سریعاً دور گرفته و باعث می‌شوند LX به راحتی از سایر خودروها سبقت بگیرد. گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز جدید بوده و تعویض‌های نرم و سریعی دارد. پشت فرمان هم پدال شیفترهایی وجود دارد که البته نیازی به استفاده از آن‌ها در اکثر موارد نخواهد بود. گیربکس حتی در شتاب گیری‌های سنگین نیز معکوس‌های خوبی داشته و هرگز گیج عمل نمی‌کند.

لکسوس LX600 جدید با شش حالت رانندگی شامل اکو، کامفورت، نرمال، اسپرت، اسپرت S پلاس و شخصی سازی شده عرضه می‌شود که هریک باعث ایجاد کاراکتر سواری منحصربه‌فردی می‌شوند. حالت‌های اکو و کامفورت مناسب ترددهای طولانی‌مدت در بزرگراه‌ها هستند و باعث نرمی پدال گاز می‌شوند درحالی‌که حالت‌های اسپرت و اسپرت S پلاس باعث تیزتر شدن پاسخ پدال گاز خواهند شد تا راننده سواری هیجان‌انگیزتری داشته باشد. البته به یاد داشته باشید که ما با یک شاسی‌بلند بزرگ و لوکس طرف هستیم نه خودرویی اسپرت!

لکسوس LX600 با این پیشرانه جدید سرانجام به رقیبی پرقدرت و مدعی در کلاس خود تبدیل شده و پوست دایناسور را کنار انداخته تا در قامت یک آفرودر مدرن عرض‌اندام کند. قیمت این خودرو از ۸۸,۲۴۵ دلار شروع می‌شود که شامل ۱۳۴۵ دلار هزینه‌های تحویل نیز هست. درصورتی‌که پکیج F اسپرت و برخی آپشن های دیگر سفارش داده شوند قیمت این خودرو به راحتی از ۱۰۰ هزار دلار عبور خواهد کرد.

آیا لکسوس LX600 خودرویی سه ردیفه است؟

بله این خودرو به‌صورت استاندارد با سه ردیف صندلی عرضه می‌شود.

لکسوس GX بزرگ‌تر است یا LX؟

لکسوس LX بزرگ‌تر از GX بوده و از سه ردیف صندلی سود می‌برد درحالی‌که GX فقط دو ردیف صندلی استاندارد دارد.

آیا لکسوس LX همان تویوتا لندکروزر است؟

زیرساخت هر دو خودرو مشابه یکدیگر بوده اما ضرورتاً خودرویی یکسان نیستند. LX یک شاسی‌بلند لوکس و بدنه روی فریم با توانایی آفرود بوده درحالی‌که تویوتا لندکروزر کمی خشن‌تر عمل می‌کند و برای تردد در مسیرهای صعب‌العبور ساخته شده است.

مشخصات لکسوس LX600 با پکیج F اسپرت
پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۴۰۹/۶۵۰
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۶.۹
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۱۳.۸/۱۰.۷/۱۲.۳
وزن (کیلوگرم) ۲۶۳۰
حداکثر ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) ۳۶۲۹

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    از همه لحاظ خوبه

    موافقم 76
    مخالفم 12
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      جالبیش اینجاست که دیگه تفاوتش با GX سر به بیابان میگذاره و خریدار تکلیفش با خودش روشنِ !

      یا لوکس‌سواری LX
      یا آفرودسواری GX

      موافقم 84
      مخالفم 11
    2. TRD

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کل متن رو ریز به ریز ۲ بار خوندم .
      یه نکته منفی راجع به نسل جدید نگفته . همش تعریف و تمجید .
      احسنت به این کمپانی کاردرست

      موافقم 79
      مخالفم 13
    3. net

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      واقعا دو صفحه نمایش روی هم داشبورد قدیمی و خیلیییی بد هست.چراغ متصل عقب برای کراس اور و اس یو وی بد هست.اگر چراغ عقب نوار متصل نداشت و داخلش خطوط سفید و مشکی نداشت و قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد.توری بزرگ جلوپنجره که تا پایین سپر اومده بد هست. زه سفید اطراف شیسه دربها در قسمت شیشه مثلثی بالای درب باک پهن شده خیلی بد و تو چشم میزنه اگر زه سفید سرتاسر نازک بود قشنگتر میشد. رنگ طراحی داخلی قرمز و مشکی بد هست و کنسول رنگ روشن داره بد هست اگر رنگ طراحی داخلی و کنسول یکپارچه مشکی بود و از یک صفحه نمایش عمودی بزرگ و به روز مثل صفحه نمایش بزرگ عمودی وانت فورد f150 برقی استفاده کرده بود قشنگ میشد.اگر سقف سانروف تا صندلی ردیف دوم کشیده شده بود قشنگتر میشد.رینگ خاکستری تیره و پره رینگ قشنگه

      موافقم 22
      مخالفم 82
      1. ماشین باز

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (50 ديدگاه)

        سلطان ایراد گیری در پدال مشخص شد

        موافقم 31
        مخالفم 7
      2. شروین

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (19 ديدگاه)

        از تعداد دیس لایک ها معلوم چقدر حرف شما درست
        شما برو سوار پژو پارس شو اتفاقا داخلش مشکی و یک پارچه هست😂

        موافقم 24
        مخالفم 10
    4. net

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      اگر دو اگزوز دایره ای خاکستری در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد

      موافقم 17
      مخالفم 12
    5. مزدا

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      فقط با مانیتور دو تیکه اش حال نمیکنم

      موافقم 8
      مخالفم 2
  2. حسین

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2828 ديدگاه)

    هیچی تنفس طبیعی نمیشه

    موافقم 42
    مخالفم 27
    1. شروین

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      داخل ایران بیشتر اینطوریه

      موافقم 7
      مخالفم 0
  3. BMW

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی میتونست بهتر باشه

    موافقم 21
    مخالفم 18
  4. harry.potter

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    نچسب ترین دوران طراحی خودرو رچ داریم تجربه می کنیم بدترین سال های ماشین بازی افتاده تو جوونی ما

    کیفیت تریم داخلی به نظرم یکم ضعیف میاد
    شاید عکس ها نمی تونه خوب بهم کیفیت رو برسونه

    این نسل زیاد طراحی نرمی نداره و یکم جعبه ای شده از بیس تویوتا

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/2023-lexus-lx-600-one-big-thing-review-4.jpg

    ظاهر به تکه چراغ های خودرو هم تو مخه

    موافقم 18
    مخالفم 50
  5. محمدرضا

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    حال بهم زن ترین تیتر🤢 از نظر یه عشق ماشین.همین قوانین آلایندگی باعث شد موتور 2jz رو کنار بزارن.حجم موتور c63 از ۶.۳ لیتر به ۲۰۰۰cc کاهش پیدا کنه. نیاز به v8
    نیست از همون هامر برقی استفاده کن هم افرودش بهتره هم شتابش.یه lx ۵.۸ لیتری هم برای ماشین باز های واقعی تولید کن.

    موافقم 13
    مخالفم 53
    1. JaMsHiD

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (980 ديدگاه)

      عزیزم محض اطلاعت باید بگم C63 موتورش با کد M119 ، حجمش 6.2 لیتر بوده نه 6.3
      با یه سرچ ساده میفهمی
      بازدهی بالا مهمه با استهلاک کم حالا سوپر شارژر باشه یا توربو یا اتمسفریک ، مهم بازدهی هست
      که فعلا میبینی تویوتا داره از یه شش سیلندر قدرت هشت سیلندر میگیره
      الان دقیقا مشکلت اسم هشت سیلندره؟
      خدایی!؟ :/

      موافقم 33
      مخالفم 10
      1. Royal Driver

        ۱۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1293 ديدگاه)

        از کی تاحالا موتور M119 شده ۶.۲ لیتر؟ M119 رو در دهه ۸۰ تا ۹۰ تولید کرد. این ۶.۲لیتر که میگی همون M156 و M159 بودن.

        موافقم 4
        مخالفم 1
  6. K.O

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هعی . تا کی اینا رو ببینم و فشار بخورم

    موافقم 34
    مخالفم 4
  7. محسن

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    موتورش لرزش داره
    توربوش لگ داره
    همه جور مشکل داره از جمله خرابی توربو و روغن سوزی و روغن ریزی
    گیربکسش کنده
    در کل با وجود اینکه توربوعه و اندازش نصف اسکالیده از اسکالید کند تره
    از هیچ نظری حریف رقباش نمیشه و تو همه رقابت ها آخر شد
    همه اینایی که گفتم در motortrend و پدال موجوده
    نمیدونم این مطلب رو کی نوشته ولی حتما لکسوس پول خوبی بهش داده بوده

    موافقم 21
    مخالفم 80
    1. Tesla

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      دقیقا ، شتاب ۷ ثانیه ( که تازه در واقعیت بالای ۸ میزنه ) برای یه ماشین ۱۰۰ هزار دلاری واقعا شرم آور هست ، الان ۹۹درصد ماشین های اقتصادی روز دنیا از هر برندی ، شتابشون زیر ۷ ثانیه اومده ، این هر چقدر هم بگی لوکس ولی باز نباید از یه ماشینی که یک پنجم قیمتشو داره کند تر باشه

      موافقم 9
      مخالفم 59
      1. محمد امین

        ۱۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (37 ديدگاه)

        من یه سوال دارم ازت لطفا میشه جواب بدی؟
        تنها معیار تشخیص ماشین خوب و باکیفیت شتابشه؟طراحی، دوام و اعتماد پذیری، کیفت ساخت،کابین خودرو و …. اصلا مهم نیست برات؟

        موافقم 40
        مخالفم 4
        1. jzjdm

          ۱۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (21 ديدگاه)

          بیخیال اون یه تسلا فنه

          موافقم 21
          مخالفم 2
    2. TRD

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شایدم به تو پول خوبی دادن ، تا فقط بد و بیراه بگی به ژاپن 😁

      موافقم 46
      مخالفم 1
    3. JaMsHiD

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (980 ديدگاه)

      تنظیم توربوی موتور و برنامه نویسی ای سی یو توسط خود کارخونه که سالها تست و تلاش و مهندسی پشتشه رو داری با تیونینگ غیر اصولی که مرکز تیونینگ سر کوچمون بلده مقایسه میکنی؟
      اون توربو تنظیم شده برای اینکه با کمترین استهلاک بیشترین بازه قدرت رو به دست بیاری به کمترین استهلاک هم دقت کن ، وگرنه برا لکسوس و تویوتا کاری نداره بیاد از این توربو فول بوست یا توربو بزرگ تر بندازه روش تا بیشترین قدرت رو بگیره . ولی استهلاک نجومی میشه مثل همین خودرو های که توسط کارخونه توربو نشدن . توربو جز قدرت استهلاک موتور رو خیلی بیشتر می‌بره بالا

      موافقم 36
      مخالفم 2
    4. amir-mr

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (360 ديدگاه)

      یک جوری نقد می‌کنی انگار کل عمر تو لکسوس داشتی

      لطفاً درباره چیزی که نمیدونی نظر نده

      موافقم 9
      مخالفم 5
    5. بهنام

      ۱۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (828 ديدگاه)

      این بنده خدا فکر کرده لکسوس یه خودروی بی اصالت کره ایه که موتورش لرزش داشته باشه و روغن ریزی داشته باشه . ببین بچه جان درمورد موتور ساخت تویوتا داره حرف میزنه اگه درک درستی از تویوتا نداری برو همون سنگ کره ایهای تازه به دوران رسیده رو به سینه بزن . خلایق هرچه لایق.

      موافقم 16
      مخالفم 2
  8. امیر

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (31 ديدگاه)

    این بیاد ایران راحت ۵۰ تومن قیمت میخوره 😐

    موافقم 51
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      داداش از کجا قیمت آوردی ؟!
      الان مدل صد بار کیلومتر کم کرده اوورهال شده رو دارن ۲۵ میلیارد میگن یا میدن !
      این بیاد ، اینقدر دست‌مالی میشه که خندتون نگیره ولی تا ۱۰۰ میلیارد هم میزنه !

      موافقم 37
      مخالفم 7
    2. فرهاد

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      داداش مدل ۲۰۱۳ ترکیدش رو دارن میدن ۳۰ میلیارد !! مطمئن باش با توجه به بازار تخیلی که داریم اگه این پلاک ملی بگیره ، ۵۰ میلیارد که سهله ، تو بهترین شرایط شاید یه چیزی حدود ۱۰۰ میلیاردی بشه 😬

      موافقم 25
      مخالفم 6
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      استاد جواد خیابانی :
      این ماشین اصلاً خودرو نیست
      خودرو هم باشه ماشین نیست !

      این لامصب قصر متحرکِ
      این سلطان جانِ جانانِ 👑
      این هیولا ، عظمتِ خالصِ

      اما من بودم تو یه بازار رقابتی مثل آمریکا ، انتخاب اولم رنجروور جدید بود و بعدیش این !
      یا مثلاً یه رنجروور مشکی ضد گلوله میخریدم زیر پا خودم ، یه چهارتا لکسوس LX تا خِرخِره لا آپشن رنگ مشکی رینگ مشکی شیشه دودی هم میخریدم واسه بادیگاردام ، دو تا جلو دو تا عقب ، بعدشم از خواب بلند میشدم میرفتم به بدبختیم میرسیدم ، همین ، زیاد شلوغش نکنید ، مرسی ، اَه !

      واقعاً نمیدونم چرا ، شاید بخاطر بالا رفتن سِنَم باشه یا شاید واقعاً رنجروور بیداد کرده در این دو سه ساله ، ولی هرچی که هست اینه که عجیب عاشق دیفندر و رنجروور جدید شدم رفت ❤😍 ، ( بگم که با بقیه رنجروور لندروورها حال نمیکنم ) !

      موافقم 23
      مخالفم 21
    4. حسین

      ۱۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (225 ديدگاه)

      الان مدل ۲۰۱۳ همینو با کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر ۲۲ تا ۲۳ میلیارد تومن می‌فروشن.

      موافقم 18
      مخالفم 2
  9. blackwing

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (889 ديدگاه)

    از روبرو اینطوریه 🙄

    موافقم 11
    مخالفم 9
  10. MehdiTurbo

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1973 ديدگاه)

    وقتی از جی ایکس تازه معرفی شده نقد میکنیم انتظار همچین چیزی از لکسوس داریم نه طراحی کابینی که شکل محصولات تویوتاس پس تفاوت شاخه لوکس چی میشه
    نقدمونم کاملا درست مگه اینکه ژاپنی فن متعصب باشی یا به خاطره عقده و حسادت که یه عده را میبینی و خودتم میخوای داشته باشی بخوای بزنی تو سر کره یا چین و ..
    به این میگن لکسوس این محصول واقعا شایسته لکسوس
    هیچ ماشین بازی از هیچ برندی بدش نمیاد و براش فرقی نداره مگه اینکه یا متعصب باشه یا بخواد چشم ندیدن داشته های بقیه و حسادتش یه جور دیگه خالی کنه
    و گرنه نقد و تعریف به جا جفتش درسته

    موافقم 23
    مخالفم 7
  11. فرهاد

    ۱۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    امروز تو اینستاگرام یه پستی و دیدم که واقعا عصبانی شدم !! تو یکی از بنادر تجاری جنوب ایران : یه محموله که حاوی ۱۰۰ عدد لکسوس lx600 و ب ام و سری ۷ بوده ، هفته پیش از امارات وارد ایران شده و گفته میشه که اینا میخوان پلاک ملی دریافت کنن !! پس معلوم شد که این لغو قانون ممنوعیت واردات خودرو بالا ۴۰ هزار دلار ، برای خودشون و ت.و.ل.ه هاشون بوده ، آخه نکه طفلکی ها ماشینشون قدیمی شده ازش خسته شدن و حالا میخوان یه جدیدشو بیارن ( و مطمئن باشین بعد از اینکه کارشون رو انجام دادن ، در جا همه اون قوانین مزخرف قبلی رو دوباره فعال میکنن ) 😒😒😒

    موافقم 35
    مخالفم 5
  12. net

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    محافظ گلیگیر پلاستیکی روی هر ماشینی باشه چهره اون ماشین رو بد میکنه محافظ گلگیر این ماشین هم بد هست و نباید استفاده می کرد

    موافقم 8
    مخالفم 5
  13. یه بنده خدا

    ۱۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شبیه دوج دورانگو ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ هس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Dariush

    ۱۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    احمقانه ترین طراحی داخلی رو داره چیه بابا مقایسه کنین با طراحی تویوتا پریوس جدید

    موافقم 0
    مخالفم 3
  15. محمد

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (618 ديدگاه)

    چرا دست از این جلو پنجره های زشت نمیکشن؟
    تنها لکسوس های که جلو پنجره نداشتن RX350بودن که بسیار زیبا و دلنشین بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا