هفته نامه

مسابقه درگ جالب بین رانگلر، لندکروزر، آماروک و دیسکاوری

مسابقات درگ معمولاً بین خودروهای اسپورت و پرفورمنس برگزار می‌شود. ما چند صد درگ را در سال می‌بینیم اما خب همیشه موارد عجیب‌وغریبی هم به چشم می‌خورند. این رقابت بین خودروهای آفرود دیزلی برگزار شده اما خب منظور ما از رقابت حضور در مسیرهای خارج از جاده و آفرود نیست بلکه همه‌ی آن‌ها در خط درگ به‌صف شده‌اند!


منوی امروزمان شامل چه خودروهایی است؟ در سمت راست لندروور دیسکاوری با پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۲۴۰ اسبی قرار گرفته است. خودروی بعدی تویوتا لندکروزر مجهز به پیشرانه ۲.۸ لیتری ۱۷۷ اسبی بوده و مدل بعدی هم جیپ رانگلر روبیکان با پیشرانه‌ی ۲.۲ لیتری دیزلی ۲۰۰ اسب بخاری است. نهایتاً به فولکس‌واگن آماروک می‌رسیم که از نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری با قدرت ۲۵۸ اسب بخار سود می‌برد. نیازی به گفتن نیست که تمامی خودروها دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند.

خب کدام خودرو در درگ ۴۰۰ متر برگزار شده برنده می‌شود؟ البته که نمی‌خواهیم قضیه را لو دهیم اما بیایید نگاهی سریع به رویدادهای این درگ بیندازیم. اول اینکه کم‌توان‌ترین خودرو مزیتی دارد و آن‌هم استارت خوب است اما خب سریعاً مقام اول را از دست می‌دهد. اندکی بعد قوی‌ترین خودرو به پیش می‌افتد اما دیسکاوری با فاصله کم در حال تعقیب آن است.

موضوع جالب اینکه این درگ بار دیگر ثابت می‌کند حجم بیشتر پیشرانه ضرورتاً به معنی خودرویی سریع‌تر نیست. فاکتورهای زیاد دیگری همچون خروجی نهایی، گیربکس، وزن، کشش و… وجود دارند که در یک مسابقه درگ نقش اصلی را بازی می‌کنند.


در این ویدئو شاهد درگ رولینگ هم خواهید بود که نتیجه‌ی نهایی آن دقیقاً مشابه درگ از حالت سکون است. در نهایت هم تست ترمز برگزار می‌شود که مشاهده آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    بنظر میرسه تویوتا تمام تمرکزشو گذاشته رو کیفیت و دوام و اطمینان.
    باقی چیزا رو فراموش کرده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      داداش لندکروز پرادو چند تا تریم مختلف داره این یکی از ضعیف ترین هاشه ۶ نوع موتور و پنج نوع گیربکس مختلف.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Mohammadreza

        ۱۳ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (870 ديدگاه)

        و صد البته که پرادو اخر عمرشه و به زودی نسل جدیدش معرفی میشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. مهراد

      ۱۳ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (761 ديدگاه)

      در پاسخ به میثم : شاید باورت نشه ولی بخاطر همین تویوتا اینقدر بزرگه و طرفدار داره ، چون اکثر افراد ترجیح میدن خودروشون بسیار با دوام باشه تا خیلی سریع و …

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. مهراد

        ۱۳ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (761 ديدگاه)

        البته اینم بگم که بعضیا مثل من بیشتر به ندای دلشون گوش میدن تا مغزشون / انتخاب من بین این چهارتا رانگلر بی نظیره / دوستان اگر شما میتونستید یکی از این چهارتارو داشته باشید کدوم رو ورمیداشتید؟؟ ؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. روژیار

          ۱۳ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (4 ديدگاه)

          صد درصد لندروور هم زیباست هم قویه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. meysam

        ۱۳ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        البته من خودم طرفدار ماشینای ژاپنی و در صدر اونها تویوتا هستم. اونم بخاطر اتاق خیلی ساکت و نرم و رانندگی راحتشه. اینها اولویتهای اصلی من تو انتخاب ماشینه و اصلا عشق سرعت نیستم. جدیدترین مدلی که نشستم کمری 2009 بوده که عالی بود. ولی یه تویوتا کرولا 86 که بهش میگفتن تویوتا عراقی مدتی دستم بود. مبهوت نرمی و خوشدستی این ماشین بودم. فنربندی واقعا نرم و راحت بود.
        ولی چه کنم وقتی عاشق یه برندی از باختش ناراحت میشی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    چرا نسخه شش سیلندر pentastar رانگلر را نیاورد…؟!؟!؟
    یک چهارم مایلش ۱۵ ثانیه هست…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    از این دست درگ های بین تراک ها مجله CARWOW تا الان چندین رقابت برگزار کرده. مثل درگ مرسدس Xکلاس/فولکس واگن آماروک/ فوردF150 رپتور/ فورد رنجر رپتور:: که جایگال اول فولکس‌واگن آماروک و دوم مرسدس X کلاس و فوردرپتورF150 و جایگاه سوم فورد رنجر رپتور!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    چقد کابین لندروور ارامش خوبی داشت!!
    درگ جذابی بود نسبتا اما نا برابر!
    در افرود هیچ‌کدوم در حد رانگلر نیستن
    در قابلیت اطمینان هم هیچ کدوم در حد پرادو نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. doubt

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    موضوع جالب اینکه این درگ بار دیگر ثابت می‌کند حجم بیشتر پیشرانه ضرورتاً به معنی خودرویی سریع‌تر نیست!!!
    خب الان آماروک که حجم پیشرانش از همه بیشتر بود اولم شد دیگه. چه حرفیه زده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا