هفته نامه

مطالعه قابلیت اطمینان برندهای خودرویی کانسومر ریپورتز

مزدا بالاتر از تویوتا و لکسس!

خودروسازان همچنان به ارائه پیشنهادهای اقساطی بلندمدت ادامه می‌دهد و به همین خاطر قابلیت اطمینان بلندمدت یک خودرو در زمان خرید آن فاکتور مهمی محسوب می‌شود. کانسومر ریپورتز جزو مؤسساتی است که با انجام مطالعاتی ویژه در این بخش کمک شایانی به خریداران می‌کند. مطالعه قابلیت اطمینان ۲۰۲۰ این شرکت با برخی سورپرایزها همراه شده و به‌طور مثال مزدا به عنوان مطمئن‌ترین برند خودرویی معرفی شده است. این خودروساز توانسته برندهای مشهور و مطمئنی همچون تویوتا و لکسس را کنار بزند.

رسیدن به مزدا رتبه اول این مطالعه فرمول مرموزی نداشته است. کانسومر ریپورتز می‌گوید به‌روزرسانی‌های مکرر مزدا کلید موفقیت این برند بوده و ژاپنی‌ها از تکنولوژی‌های پیچیده برای قوی محرکه و سیستم اطلاعات سرگرمی دوری کرده‌اند. این تکنولوژی‌های جدید و پیچیده می‌توانند برای یک خودروساز پاشنه آشیل باشند و همین امر برای فورد و دیگر خودروسازان که در حال رقابت برای جلب‌توجه خریداران هستند مشکل‌ساز شده است. فورد اکسپلورر جدید به عنوان یکی از غیرقابل‌اعتمادترین خودروهای آمریکایی و خارجی امسال توصیف شده است.

تویوتا و لکسس که معمولاً رتبه‌های اول را به خود اختصاص می‌دهند پشت سر مزدا قرار دارند اما لیست پر و پیمانی از خودروهای مطمئن را تولید می‌کنند. بیوک هم سورپرایز دیگر سال جاری بوده و با بهبود ۱۴ پله‌ای رتبه خود را به چهارم رسانده است. برند جنرال موتورز نیز موفقیتی مشابه مزدا را تجربه کرده است. هوندا نیز با قرار گرفتن در رتبه پنجم لیست پنج برند اول را تکمیل کرده است.

اما در انتهای لیست تسلا قرار دارد که هنوز هم با مشکلات قابلیت اطمینان محصولات خود دست‌وپنجه نرم می‌کند. لینکلن هم از همان مشکلاتی که پسرعموی خود در فورد دارد رنج می‌برد.

سایر خودروسازان آسیایی و اروپایی در میانه‌های جدول قرار دارند و خودروسازان آمریکایی هم در نیمه پایینی جدول دیده می‌شوند. در مطالعه قابلیت اطمینان ۲۰۲۰ کانسومر ریپورتز همچنین به نوسان قابلیت اطمینان خودروسازان در عرض یک سال نیز پرداخته شده است. از آنجایی که خودروسازان به دنبال تولید خودروهای الکتریکی با صفحات نمایش بیشتر و تکنولوژی خودران هستند بنابراین انتظار می‌رود نوسانات بیشتری در قابلیت اطمینان آن‌ها دیده شود.

منبع
consumerreports

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه

  1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    ژاپنی ها همیشه جایگاهشون بالاست💪🏻💪🏻💪🏻
    اما تسلا🤣🤣🤣

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۷
    1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (875 ديدگاه)

      منظورم اینه که واقعا رتبه مسخره ای به تسلا داد….
      لینکلن هم…..

      موافقم ۳
      مخالفم ۲۲
  2. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    بهترین آلمانی اون وسط فقط پورشه…..

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
  3. sina

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2101 ديدگاه)

    نکته های قابل توجه از دید من:
    -مزدا که جای هیچ حرفی نذاشته دیگه به قول مهران ” مزدا را عشق است ” 🙂
    -هوندا بعد از مدتهاس افت دوباره رشد کرد اونم هفت تا پله و امد تو پنج تای اول.
    -بیوک با ۱۴ تا پله رشد و مینی با ۱۲ تا پله افت بهترین و بدترین نرخ رشد رو داشتن.
    -حضور پورشه تو رده نهم یکم ناامید کننده بود. همیشه با لکسس سر اولی رقابت داشتن.
    -جایگاه هیوندای تو رتبه ششم و تثبتش برا دومین سال
    -رتبه ناامیدکننده فولکس

    موافقم ۵۰
    مخالفم ۱۴
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (4020 ديدگاه)

      این مقاله از اون دست مقاله‌هائیه که نخونده تا ته خطش را میری 😂 !

      خوندن نداره که ، اول ژاپن آخر ژاپن ، یک کلام و تُمام (( سس ماست )) .

      اما خدایی دَمِ مزدا گرم ، چه بی‌حاشیه همیشه دنبال بهتر شدن و بهتر شدنه 👏👌 .

      موافقم ۵۶
      مخالفم ۲۰
      1. sina

        ۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2101 ديدگاه)

        قدیما این شکلی بود لیستی که لکسس اول و فیات اخر نبود جای شک میذاشت برا ادم 🙂
        الان یکم فرق کرده ولی باز الگو همونه

        موافقم ۲۷
        مخالفم ۶
    2. Hadi

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1344 ديدگاه)

      هر جا اسمی از کیفیت و قابلیت اطمینان هست…
      نام خودرو سازان ژاپنی می درخشد 👑👌

      موافقم ۴۱
      مخالفم ۱۲
    3. ♤Angus_812♤

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (423 ديدگاه)

      اینم در نظر داشته باشید که ژاپنی ها خیلی به ماشین فشار نمیارن و در حد استاندارد ازش قدرت میگیرن و متریال استفاده میکنن
      در دوامشون شکی نیست ولی دیگه اونجورم که ما فکر میکنیم نیستن ماشینو برای روزمره فقط طراحی میکنن

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۱۵
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (4020 ديدگاه)

        Angus 812 عزیز

        یه قضیه هست که میگن ترکیب تیم برنده را هیچگاه تغییر نمی‌دهند تا به وقتش که برسه … .

        چرا بقیه خودروسازان از این روش پیروی نمیکنند ، میدونید چرا ؟
        چون کاری به فشار آوردن نداره (( پس این همه تویوتا که در جنگ‌ها و آفرودها استفاده میشه یا در ناوگان حمل‌و‌نقل بِهِشون فشار نمیاد 🙄 ، اصلاً همه تویوتا میخرند که بهش فشار بیارن برای رانندگی و استفاده روزانه و اگر نه که میرفتند bmw میخریدند )) ، بلکه به نوع طراحی مهندسان و آلیاژ مورد استفاده قطعات هست که به چنین جایگاهی محصولات ژاپنی میرسند .

        هر خودروسازی از یک فلسفه و نقشه خاص پیروی میکنه ، تویوتا میاد به جای مثلاً گذاشتن ۲۰ آپشن مختلف ، ۱۵ آپشن میگذاره اما با بالاترین راندمان و کیفیت ، و یا اون ۲۰ آپشن را میگذاره اما گرانتر ، چون بالاترین کیفیت را تحویل شما میده و نه فقط یه آپشن نمایشی و مسخره .

        مثال بخوام بگم ، اینه که شما برو چرم صندلی‌ای که مثلاً در کمری یا آکورد به کار میره را با سوناتا یا اپتیما مقایسه کن تا متوجه تفاوت بسیار زیادش بشوید ، یا حتی پلاستیک خشک به کار رفته داشبورد در محصولات ژاپنی را با بقیه مقایسه کن .

        وقتی من میگم اصالت از همه چیز مهم‌تر هست ، یعنی اینکه شما پول برند نمیدهید ، شما پول باطنی را میدهید که هیچگاه با چشم دیده نشده اما سال‌هاست که امتحان خودش را در گذر زمان پس داده که وقتی میروید نمایندگی تویوتا ، چشم بسته خرید میکنید و نه مثل بقیه خودروها که فقط ظاهر و آپشن آبکی دارند .

        همیشه کیفیت اَرجعیت داشته به کمیَت ، همیشه .

        موافقم ۲۷
        مخالفم ۱۷
        1. Ali

          ۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (74 ديدگاه)

          این طوماری که نوشتی رو قبول ندارم چون مثل کلمه ارجعیت که نوشتی اشتباهه
          اون ارجحیتی که شما منظورت بود رو اتفاقا تو چیزای دیگه مشخص میشه

          اتفاقا اگه ب ام و بخواد یه چیزی مثل لکسس تولید کنه راحت میتونه ولی لکسوس اگه بخواد یه چیزی با عملکرد ب ام و تو لید کنه نمیتونه

          نکته همینه تویوتا چون نمیتونه با آلمانی یا حتی امریکایی ها رقابت کنه سبک اقتصادی رو انتخاب کرده

          شما که این بحث رو پیش میکشی که همش دنبال برتری و یه حرف مطلقی از اساس اشتباهه چون با عقل جور در نمیاد به این صورتی که در نظر داری

          عامل برتری علم و تکنولوژی میتونه باشه که این رو خواسته باشی در نظر بگیری ژاپن خیلی عقب تره و اتفاقا تو خیلی چیزاشون از تکنولوژی اروپا یا امریکا استفاده میکنن

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۲۶
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (4020 ديدگاه)

          نمیدونم !
          شاید !
          نظر (( Ali آقا )) هم برای خودش نظریه و شما هم درست می‌گوئید !

          اما باور کن هر شرکت از هر کشوری ، فلسفه ساخت خاص خودش را داره که هیچکدام نمیتوانند جایگاه دیگری را تصاحب کنند و کلاً خودرویی در جهان وجود نداره که همه چیز تمام باشد و همیشه یه خَلَائی هست در خودروها که دنیای ماشین بازی را زیبا میکنه .

          اما همیشه به نظر شخصی خودم (( بنز کلاس S )) پرچمدار بهترین خودرویه ساخته شده در جهان بوده و هست .

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۶
        3. Ahmadreza2002

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (441 ديدگاه)

          به نظر من همون قدری که تویوتا داره تو مسیر درست حرکت میکنه لکسوس داره تو مسیر اشتباه حرکت میکنه

          موافقم ۰
          مخالفم ۳
      2. Alireza

        ۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (673 ديدگاه)

        پس قاچاقچی ها که هایلوکس دارن برا استفاده روزمره می خوان؟!😁

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۷
        1. Ahmadreza2002

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (441 ديدگاه)

          یه جورایی اره
          فقط روزمره اونا با ما متفاوته

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    4. کیان

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (514 ديدگاه)

      نکته قابل توجه از دید من :
      یک رو سیاهی عظیم برای جی دی پاور و طرفدارای آپشن ک اینقدر اختلاف بین لیست جی دی پاور و کانسومر ریپورتز هست، اونجا آپشنها سازها اول لیست اینجا اصلا تو لیست نیستن یا … !!!
      واقعا چرا ؟!
      مزدا به حق ک شایسته این جایگاه هست و به ناحق بنظرم پریمیوم حسابش نمیکنن، ماشینهاش جدیدا فرای کلاس اکونومی هست از لحاظ کیفیت متریال و دیزاین داخلی

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۵
    5. کیان

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (514 ديدگاه)

      نکته قابل توجه از دید من
      یک رو سیاهی عظیم برای جی دی پاور و طرفدارای آپشن ک اینقدر اختلاف بین لیست جی دی پاور و کانسومر ریپورتز هست، اونجا آپشنها سازها اول لیست اینجا اصلا تو لیست نیستن یا … !!!
      مزدا به حق ک شایسته این جایگاه هست و به ناحق بنظرم پریمیوم حسابش نمیکنن، ماشینهاش جدیدا فرای کلاس اکونومی هست از لحاظ کیفیت متریال و دیزاین داخلی

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۵
    6. سیدمهران میرابوالقاسمی

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (33 ديدگاه)

      ایول دمت گرم مثل همیشه مزدا را عشق است

      موافقم ۴
      مخالفم ۳
  4. حسین

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    خیلی خوب بود

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
  5. حسین

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    مزدا سی ایکس۵ یکی از ده ماشین برتر سال۲۰۲۰ هست

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۵
  6. حسین

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    فورد پر فروش ترین ماشین آمریکا هست آخه چرا جی ام سی-شورلت-رم پر فروش ترین نیستن

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۷
    1. z

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (248 ديدگاه)

      فورد تویوتا شورولت به ترتیب پرفروشترین خودروسازا هستن
      از نظر من کسایی که خودرو مورد نظرشون رو میخرن به اینجور نتایج مجله ها توجه نمیکنن

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  7. MAHDI

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4845 ديدگاه)

    در مقابل J.D Power چقدر متفاوته!!!

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱
  8. حسین

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    پژو-رنو-سیتروءن-دی اس-پی جی او-بوگاتی کجا هستند

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
    1. Ahmadreza2002

      ۲ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (441 ديدگاه)

      اون اولیا که کلا تو آمریکا عرضه نمیشن
      در رابطه با بوگاتی هم ترجیح میدم سکوت کنم

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  9. Elmiraj

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1758 ديدگاه)

    سعود و سقوط در یک سال نهایتا باید دو یا سه پله اتفاق بیوفته….
    مگه یه برند با خودش چیکار می‌کنه که در طول یک سال ۱۴ پله صعود یا ۱۱ و ۱۳ پله سقوط می‌کنه…!؟!؟
    .
    نتایج کمی عجیب و غریبه…

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲۴
  10. حسین

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    آمریکایی ها خوب اومدن بلا بجز فورد لینکلن دوج

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴
    1. thwm

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوج که رتبش شورلت بالاتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  11. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    این کانسومر ریپورترز اگه گزارش های قبلیش رو نگاه کنین فقط قصد زمین زدن مرسدس بنز و برند های آمریکایی رو داره
    گزارش های قبلیش رو نگاه کنید
    همش دروغه
    ((رتبه هایی که به تسلا میده هم واقعا افتضاحه))

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۸
    1. امیر

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2489 ديدگاه)

      بنزو نمیدونم ولی برند امریکایی مثل بیوک و رم عملکرد بسیار خوبی داشتن و در سالهای اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشتن و بعید میدونم مشکل خاصی با امریکایی ها و بنز داشته باشن!!!!!

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲
  12. RoadRunner

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (11381 ديدگاه)

    اگر تکنولوژی بالا، امکانات رفاهی، سیستم اطلاعات و سرگرمی به روز و دارای صفحه ی لمسی، گیربکس دو کلاچه DSG با زمان شیفت درحد ۸ میلی ثانیه و … میخواین باید ریسک خرابی و مشکلات جزئی و هزینه ی بیشتر رو بپذیرید
    اگه ماشینی میخواید که هیچ امکانات قابل توجهی برای عرض اندام در برابر رقبا نداره و تنها ماشینیه که هنوز با صفحه ی غیرتاچ عرضه میشه و هر بار شیفت گیربکس دستیش یک ثانیه طول میکشه، ولی عوضش میخواید کمتر به نمایندگی سر بزنید، ماشین هایی مثل مزدا براتون مناسبه

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱۹
    1. sina

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2101 ديدگاه)

      البت فولکس مثلا با امکانات مشابه مزدا رتبه دو تا مونده به اخره و لکسس با امکانات مشابه با مرسدس رتبه سوم و بنز رتبه بیستم.
      موضوع فراتر از نکته ای هست که شما اشاره کردید.

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۱۲
      1. RoadRunner

        ۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (11381 ديدگاه)

        گیربکس DSG که مثال زدم مال فولکس واگنه :-)))))))

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۱۵
    2. RoadRunner

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (11381 ديدگاه)

      The Japanese auto brand benefitted from being among the smallest and lacking capital to continually offer new multispeed transmissions and infotainment gadgets, said Jake Fisher, senior director of auto testing for Consumer Reports.
      A lot of times new technology gives us trouble,” Fisher said. “They’re a little bit conservative when it comes to new technology.

      در واقع علت نمره ی بالای مزدا نداشتن سرمایه ی کافی و ضعیف بودن بنیه ی اقتصادی برای رقابت در عرصه ی تکنولوژی با رقبا و اضافه کردن قابلیت هایی مثل سیستم اطلاعات سرگرمی و گیربکس جدید بوده

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۱۸
      1. sina

        ۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2101 ديدگاه)

        باز بنظرم دلیل محکمی نیست که بگیم چون مزدا سیستم اطلاعات و سرگرمی و گیربکس جدید نداره تو لیست اوله مثلا. یعنی الان سیسیتم اطلاعات سرگرمی مزدا از همه ماشین های این لیست بدتره؟
        البت نکته ای که میگی رو متوجه میشم و خب یکی از بزرگترین دلایل مقاومت تویوتا حتی برای استفاده از اپل کار هم همین بود که نمیخواست با پیچیده کردن سیستم مهم ترین حسنش یعنی همون قابلیت اطمینان رو از دست بده. البت خودشون امنیت داده های مصرف کننده رو هم بیان میکردن.

        موافقم ۲۳
        مخالفم ۷
      2. Elmiraj

        ۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1758 ديدگاه)

        نمیدانم چرا ولی ارزش بازار مزدا هم اکنون در بورس توکیو تنها ۴۰۰ میلیون دلار هست…!!!
        .
        .
        با دلار ۲۵۹۰۰ تومانی اگر همین الان حساب کنیم :
        ایران‌خودرو ۴/۶۲ میلیارد دلار
        و سایپا هم ۲/۰۳ میلیارد دلار ارزش دارن !!!!

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱۷
        1. بهزاد

          ۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1271 ديدگاه)

          فکر کنم شرکت مزدا بیش از ۱ میلیون و دویست هزار سهم منتشر کرده که الان ارزش هر سهمش حدود ۶ دلار هست و این عددی که شما از بورس توکیو قرار دادی احتمالا ارزش بازار این شرکت به بیلیون ین باشه ولی با این حال ارزش کلی این شرکت حدود ۳ میلیارد دلار باشه و در مورد ارزش سهامش کلا مطمئن نیستم که مقدار دقیقش چقدره ولی بیش از ۴۰۰ میلیون باید باشه.

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۱
        2. Elmiraj

          ۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1758 ديدگاه)

          درسته…مثل اینکه من به بالای لیست دقت نکردم ، قیمت به میلیارد یُن هست که با ارزش کنونی یُن در برابر دلار ( ۱ به ۱۰۳ ) میشه ۳/۸۸ میلیارد دلار .
          .
          ولی باز برای مزدا کمه و انتظار می‌ره حداقل اندازه رنو یا تاتا هند ارزش داشته باشه .

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۴
    3. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1405 ديدگاه)

      تاحالا هیچوقت از این زاویه نگاه نکرده بودم •_________•

      برای منم خیلی تعجب بود همیشه که چرا تو این لیست ها هیچوقت کمپانی هایی مثل لامبورگینی و فراری و پاگانی و بوگاتی و… نیستن

      موافقم ۸
      مخالفم ۷
      1. RoadRunner

        ۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (11381 ديدگاه)

        اون برند ها به علت جامعه ی اماری کوچک و اثر مخدوش کنندگی در این مطالعات وارد نمیشن چون حجم نمونه کافی نیست و از اماری نتایج معنادار نخواهند بود. از طرفی استفاده ای هم ازشون نمیشه و بیشتر عمرشون در پارکینگ هستن. ماشین در پارکنیگ خوابیده هم که خراب نمیشه :-)))
        ولی اگر هم روزی وارد این بررسی ها بشن و به اندازه ی بقیه ازشون کار کشیده بشه غیرممکنه نمره ی خیلی بالایی بگیرن چون تجهیزات خیلی پیشرفته ای دارن که در بسیاری از موارد برای اولین بار در یک خودروی جاده ای قرار گرفتن و هنوز امتحانشون رو به طور کامل پس ندادن

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۱۵
        1. امین

          ۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (143 ديدگاه)

          خوش به حال ما که افراد آگاه و پر دانشی مثل شما تو سایت حضور دارن و مارو نسبت به مساعل آگاه میکنن آدم وقتی میخونه مطلب رو فکر میکنه اونا نهایت متریال و کیفیتن و بقیه کم میزارن ولی عجب زاویه دیدی داری هونطور که گفتی علت اینا هستن وکرنه مزدا اونقدر ها برتر نیست

          موافقم ۹
          مخالفم ۱۲
    4. MOHAMMAD.n.r

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (299 ديدگاه)

      اکثر مدل های جدیدش تاچ دارن.
      در مورد گیربکس هم اکثر ژورنالیست ها تعریف کردن ازش.

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۴
      1. RoadRunner

        ۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (11381 ديدگاه)

        میشه از هزاران ژورنالیستی که میگی اکثریتشون ازش تعریف کردن اسم ۵۰ تا رو بگی؟
        اول مقاله رو بخونید نوشته قابلیت اطمینان ” بلند مدت”. طبیعتا در مورد مدل ۲۰۲۰ این مطالعه انجام نشده و معنایی نداره که شما میگی مدل جدیدش تاچ داره یا نه. مهم مدلی هست که در این مطالعه مبنای استناد قرار گرفته

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۱۶
        1. MOHAMMAD.n.r

          ۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (299 ديدگاه)

          شما میفرمایید این مطالعه بلند مدت هست و من قبول میکنم که ماشین های مزدا اون موقع تاچ نداشتن.
          درمورد گیربکس که شما میفرمایید هر تعویض دنده یک ثانیه طول میکشه، بقیه رقبای هم سگمنت چه گیربکسی دارن؟؟؟چرا باید سایت های معتبر و بزرگی مثل کارانددرایور و ادموند و… بین رافور و روگ و تیگوان و crv و… مزدا cx5 با گیربکس کند رو انتخواب کنن و بگن بهترین ماشین سگمنت هست؟؟؟ رقبا چه امکانات و تکنولوژی های بیشتری دارند که باعث خرابی میشه؟؟؟
          اگر تکنولوژی دردسر داره چرا لکسس که برند لوکس هست از فولکس واگن که برند معمولی هست رتبه بالاتری داره؟؟؟(فولکس رو مثال زدم چون خودتون اسمش رو ذکر کردید) ایا تکنولوژی فولکس از لکسس بیشتر هست که باعث دردسر شده؟؟
          تکنولوژی هم کیفیت کم و زیاد داره…

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۷
        2. MOHAMMAD.n.r

          ۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (299 ديدگاه)

          شما میگید هر چه تکنولوژی و امکانات رفاهی و… بیشتر باشه خرابی بیشتر هست.
          به نظر شما چرا ائودی به عنوان بازوی لوکس فولکس رتبه بهتری نسبت به فولکس کسب کرده؟؟؟
          اگر بگیم که تکنولوژی و امکانات و… ائودی از فولکس کمتر هست که حرف مفت زدیم ، تنها یک دلیل میمونه که چیزی جز کیفیت ساخت بالاتر ائودی نسبت به فولکس نیست.

          موافقم ۲۰
          مخالفم ۴
    5. Sina

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (909 ديدگاه)

      این حرفت عیب های زیادی داره.
      مزدا خودش جزء پیشرفته ترین موتور ها رو داره میسازه ( سری اسکای اکتیو) ، چه کسی گفته پیشرفته نیست؟
      این حرفت کاملا اشتباهه
      میتونم بگم اگه اینجوری بود الان لکسوس ( برند لوکس تویوتا) و پورشه باید در ردیف دوم میبودن و فولکس واگن که تکنولوژی های کمتری نسبت به پورشه داشته باید بهتر میبود
      این موضوع به کیفیت ساخت بیشتر بستگی داره و این که تکنولوژی های زیادی جدید (مثل خودران و..) تاثیر دارن ، چون هنوز کامل نشدن نمونش آمار تسلا

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۴
    6. امیر

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2489 ديدگاه)

      RoadRunner
      دوست عزیز این مسائل قطعا تاثیر گذاره اما قطعیت کامل نداره ،برای مثال هیوندای و رم و بیوک که نسبت به مزدا از نظر تکنولوژی و پیچیدگی سیستم ها بسیار بالاتر هستن اما بازم در رتبه های بالاتر از برندهایی ک فرمودید هستن ،درنتیجه این مورد شاید تاثیر داشته باشه ولی به مقدار کم!

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۳
  13. R@min

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (794 ديدگاه)

    رم و داج جزو ده تای اولن واقعا پیشرفت داج عجیبه و غریبه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
  14. MAHDI

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4845 ديدگاه)

    جایگاه فولکس واگن و و لینکلن در آخر!!!!!!!

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
  15. حمید

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (104 ديدگاه)

    طرفداری تسلا که همه جا اظهار نظر میکنید ، بیاید کامنت بزارید 😂

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
    1. حسین

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (40 ديدگاه)

      تسلا هرچی باشه از پژو و رنو‌قابل اعتماد تره اتفا فرانسویا عادت دارد پولشونو از خدمات پس از فروش بدست بیارن یکی می گفت نمی دونم معتبره یا نه دولت فرانسه به خودروسازاش گفته باید جوری ماشین درست کنین که قطعاتش بعد از ۴-۵سال خراب بشه مثلا یه جا خوندم سیتروءن هزینه نگه داری اش در ده سال حدودا ۲ برابر لکسوس هست شاید هم بیشتر و هم اندازه ی کادیلاک که ماشین لوکس درست می کنه

      موافقم ۹
      مخالفم ۳
  16. سامورایی از قله فوجی

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (245 ديدگاه)

    مزدا خیلی بی ادعا و بی سر و صدا داره میترکونه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
  17. فرشاد

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (138 ديدگاه)

    چقدر این مزدا خوبه❤

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
  18. فرشاد

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (138 ديدگاه)

    مزدا تو چنین خوب چرایی
    فلوکس اون ته چکار میکنه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
  19. رضا

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    انصافا مزدا یه سطح بالاتر از پول پرداختی بهت خدمات میده

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  20. Ali

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    سلطان تویوتا..
    و عشق است خودرو های ژاپنی
    مزدا هم در کنار کیفیت سواری داره قابلیت اطمینان خوب هم ارائه میده
    فقط رتبه نیسان دور از انتطار بود

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
  21. حسین وی

    ۲ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (450 ديدگاه)

    تو این ۱۲ سالی که مزدا دارم هیچ تعجبی برام نداشت که مزدا اول بشه تو این لیست
    واقعا یک ماشین کم خرج با سواری بسیار بهتر از هم مدلاش بود برام

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا