هفته نامه

نتایج جالب مطالعه شاخص سطح اطمینان حمل‌ونقل جی دی پاور

خودروسازان کاملاً درگیر ساخت خودروهای الکتریکی و خودران شده‌اند اما به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان علاقه‌ی چندانی به آن‌ها ندارند.


مطالعه‌ی شاخص سطح اطمینان حمل‌ونقل جی دی پاور داده‌های به دست آمده از ۵ هزار مصرف‌کننده که احساس خود درباره‌ی خودروهای خودران و الکتریکی را بیان می‌کنند نشان داده بسیاری از افراد نیازمند شواهد و مدارک متقاعد کننده بیشتر برای باور توسعه‌ی جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت خودرو هستند.


این مطالعه نشان داده شاخص سطح اطمینان حمل‌ونقل خودروهای خودران ۳۶ از ۱۰۰ امتیاز بوده است. یکی از دلایل این امتیاز نازل این بوده که مردان گفته‌اند از حضور در خودرویی خودران احساس خوبی ندارند و از وجود خودروهای خودران دیگر در جاده‌ها می‌ترسند. به نظر می‌رسد این ناراحتی از عدم اطمینان به تکنولوژی خودران به وجود آمده زیرا ۷۱ درصد مصرف‌کنندگان درباره‌ی نقص‌های فنی احتمالی نگرانی‌هایی داشته‌اند. ۵۷ درصد افراد حاضر در این نظرسنجی نیز از هک شدن خودروهای خودران می‌ترسند و ۵۵ درصد افراد نیز به نگرانی‌های خود درباره‌ی مسئولیت‌های قانونی پس از تصادف این‌گونه خودروها اشاره کرده‌اند.


البته همه‌ی خبرهای منتشر شده ناامید کننده نیست زیرا ۶۵ درصد افراد درباره‌ی خودروهای خودران امیدوار بوده و به نظر می‌رسد با ارائه‌ی اطلاعات بیشتر می‌توان نگرانی افراد را برطرف کرد. ۶۶ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند چیز زیادی درباره‌ی خودروهای خودران نمی‌دانند.


پذیرش خودروهای الکتریکی بالاتر بوده زیرا آن‌ها شاخص اطمینان حمل‌ونقل ۵۵ را دارند. اگرچه مشتریان مزیت‌های زیست‌محیطی این خودروها را دوست دارند اما بسیاری از آن‌ها می‌گویند احتمالاً خودرویی الکتریکی را نخواهند خرید و نگرانی‌های بیشتری درباره میزان قابلیت اطمینان آن‌ها در مقایسه با خودروهای درون‌سوز دارند. مشتریان همچنین نگران هزینه‌ها، نبود زیرساخت‌های شارژ و برد این خودروها هستند.


بسیاری از این چالش‌ها در حال برطرف شدن هستند زیرا خودروسازان جایگاه‌های شارژ بیشتری را می‌سازند و برد بسیاری از خودروهای الکتریکی به فراتر از ۳۰۰ کیلومتر رسیده است. خودروسازان همچنین در حال معرفی خودروهای الکتریکی با زمان شارژ سریع‌تر هستند. این یک موضوع مهم است زیرا ۷۴ درصد افراد گفته‌اند تنها ۳۰ دقیقه یا کمتر برای دریافت حدود ۳۲۰ کیلومتر از برد خودرو را منتظر خواهند ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. حمید فورد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    ماشینای الکتریکی برای کودکان و ماشین های خودران برای افراد معلول مناسبه تمام

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا