هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

بازهم آدینهٔ دیگری فرارسید و بازهم مثل همیشه با مروری کوتاه بر رویداد‌های جهان ماشین طی هفتهٔ گذشته، قسمت دیگری از سری مطالب مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته را تقدیم حضور شما عزیزان کرده‌ایم.

۷۰۰

این میزان قدرت سوپراسپرت جدید برابم BT62 به اسب بخار است. این نیرو توسط یک پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری V8 تولید می‌شود که همچنین ۶۶۷ نیوتن متر هم گشتاور دارد. البته BT62 سوپراسپرتی مخصوص پیست است که تنها ۷۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد و هرکدام ۱.۳۵ میلیون دلار قیمت دارند. نام برابم از آخرین قهرمان استرالیایی گرند پری، جک برابم گرفته شده است.

۴۵

این میزان بُرد تمام الکتریکی پورشه کاین E-Hybrid به کیلومتر است. این کراس‌اوور پلاگین‌هیبریدی جدید مجهز به قوای محرکه‌ای متشکل از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت به همراه پکیج باطری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی است. مجموع خروجی این سیستم برابر با ۴۵۵ اسب بخار قدرت است. کاین E-Hybrid با تکیه بر این قوای محرکه و سامانهٔ چهارچرخ محرک، ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. قیمت پایهٔ این ماشین از ۸۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

۸۲۷

این میزان گشتاور موستانگ راش جک‌هَمِر به نیوتون متر است. شرکت تیونینگ راش با اضافه کردن یک سوپرشارژر به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 موستانگ GT خروجی آن‌را به ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۷ نیوتن متر گشتاور رسانده است. قیمت این پکیج از ۱۴,۷۹۵ دلار آغاز می‌شود و راش تنها ۲۰۰ نمونه از آن‌را تولید خواهد کرد.

۲۶۴

این حداکثر سرعت مدل ویژهٔ فولکس‌واگن گلف GTI TCR به کیلومتر در ساعت است. این خودرو که با الهام از گلف TCR مسابقه‌ای طراحی و ساخته شده است، سریع‌ترین گلف GTI تاریخ محسوب می‌شود. این هاچ‌بک اسپرت که رسماً در نشست سالانهٔ GTI Wörtherse رونمایی شد، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.

۲۷۳

Tazio Nuvolari در سال ۱۹۳۸ در پیست مسابقهٔ بریتیش در پارک Donington با ۲۷۳ کیلومتر در ساعت با خودرو پرشی را انجام داد. این اتفاق دقیقاً هشتاد سال پیش روی داده است و برای آن زمان سرعت بسیار بالایی بوده است.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Stern des Südens

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    عکس آخر چقدر زیباست … چه پرش زیبایی .
    سال 1938 … 80 سال قبل

    اسم ماشین آئودی تایپ D هست که در سال های 1938 و 1939با همین آرم 4 حلقه ی دوست داشتنی برای آئودی (اتویونیون) مسابقه میداد

    موتور 3 لیتری 12 سیلندر سوپرشارژ قرار گرفته به صورت طولی

    486 اسب بخار قدرت

    550 نیوتن متر گشتاور

    گیربکس 5 دنده دستی

    سقف سرعت : 340 کیلومتر بر ساعت

    دیفرانسیل عقب (RWD)

    راننده ی فقید ایتالیایی ، تازیو ناوولاری در سال 1938 ابتدا برای الفا رومئو مسابقه میداد اما به دلیل نارضایتی از عدم همکاری و جو حاکم بر الفا به ائودی پیوست و با همین ماشین قهرمان دو جایزه بزرگ مونزا و Donington (همینی که عکسش هست) شد

    از این مدل چند دستگاه در موزه ی اودی در اینگولشتات نگه داری میشه … بعضی ساخته های اتویونیون رو آئودی با بدبختی از کشور های مختلف دنیا جمع کرده و حتی میشه گفت نجات داده …

    Tazio رو خدا بیامرزدش … اینقدر خوش شانس بوده که بر خلاف اکثر هم دوره ای هاش عکس به این زیبایی ازش به یادگار مونده و در موردش مطالب زیادی نوشته شده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3683 ديدگاه)

      دستت درد نکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهران

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    ممنون از اطلاعاتتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Stern des Südens

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (107 ديدگاه)

      خواهش میکنم عزیز ?

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا