بازهم آدینهٔ دیگری فرارسید و بازهم مثل همیشه با مروری کوتاه بر رویدادهای جهان ماشین طی هفتهٔ گذشته، قسمت دیگری از سری مطالب مهمترین اعداد خودرویی هفته را تقدیم حضور شما عزیزان کردهایم.
۷۰۰
این میزان قدرت سوپراسپرت جدید برابم BT62 به اسب بخار است. این نیرو توسط یک پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری V8 تولید میشود که همچنین ۶۶۷ نیوتن متر هم گشتاور دارد. البته BT62 سوپراسپرتی مخصوص پیست است که تنها ۷۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد و هرکدام ۱.۳۵ میلیون دلار قیمت دارند. نام برابم از آخرین قهرمان استرالیایی گرند پری، جک برابم گرفته شده است.
۴۵
این میزان بُرد تمام الکتریکی پورشه کاین E-Hybrid به کیلومتر است. این کراساوور پلاگینهیبریدی جدید مجهز به قوای محرکهای متشکل از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت به همراه پکیج باطری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی است. مجموع خروجی این سیستم برابر با ۴۵۵ اسب بخار قدرت است. کاین E-Hybrid با تکیه بر این قوای محرکه و سامانهٔ چهارچرخ محرک، ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. قیمت پایهٔ این ماشین از ۸۰ هزار دلار آغاز میشود.
۸۲۷
این میزان گشتاور موستانگ راش جکهَمِر به نیوتون متر است. شرکت تیونینگ راش با اضافه کردن یک سوپرشارژر به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 موستانگ GT خروجی آنرا به ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۷ نیوتن متر گشتاور رسانده است. قیمت این پکیج از ۱۴,۷۹۵ دلار آغاز میشود و راش تنها ۲۰۰ نمونه از آنرا تولید خواهد کرد.
۲۶۴
این حداکثر سرعت مدل ویژهٔ فولکسواگن گلف GTI TCR به کیلومتر در ساعت است. این خودرو که با الهام از گلف TCR مسابقهای طراحی و ساخته شده است، سریعترین گلف GTI تاریخ محسوب میشود. این هاچبک اسپرت که رسماً در نشست سالانهٔ GTI Wörtherse رونمایی شد، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.
۲۷۳
Tazio Nuvolari در سال ۱۹۳۸ در پیست مسابقهٔ بریتیش در پارک Donington با ۲۷۳ کیلومتر در ساعت با خودرو پرشی را انجام داد. این اتفاق دقیقاً هشتاد سال پیش روی داده است و برای آن زمان سرعت بسیار بالایی بوده است.
منبع: Motor1
شجاع دل
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷عکس آخر چقدر زیباست … چه پرش زیبایی .
سال ۱۹۳۸ … ۸۰ سال قبل
اسم ماشین آئودی تایپ D هست که در سال های ۱۹۳۸ و ۱۹۳۹با همین آرم ۴ حلقه ی دوست داشتنی برای آئودی (اتویونیون) مسابقه میداد
موتور ۳ لیتری ۱۲ سیلندر سوپرشارژ قرار گرفته به صورت طولی
۴۸۶ اسب بخار قدرت
۵۵۰ نیوتن متر گشتاور
گیربکس ۵ دنده دستی
سقف سرعت : ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت
دیفرانسیل عقب (RWD)
راننده ی فقید ایتالیایی ، تازیو ناوولاری در سال ۱۹۳۸ ابتدا برای الفا رومئو مسابقه میداد اما به دلیل نارضایتی از عدم همکاری و جو حاکم بر الفا به ائودی پیوست و با همین ماشین قهرمان دو جایزه بزرگ مونزا و Donington (همینی که عکسش هست) شد
از این مدل چند دستگاه در موزه ی اودی در اینگولشتات نگه داری میشه … بعضی ساخته های اتویونیون رو آئودی با بدبختی از کشور های مختلف دنیا جمع کرده و حتی میشه گفت نجات داده …
Tazio رو خدا بیامرزدش … اینقدر خوش شانس بوده که بر خلاف اکثر هم دوره ای هاش عکس به این زیبایی ازش به یادگار مونده و در موردش مطالب زیادی نوشته شده …
نوید جهرمی
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷دستت درد نکنه
مهران
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ممنون از اطلاعاتتون
شجاع دل
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷خواهش میکنم عزیز ?