چشم اندازهفته نامه

پرسروصداترین خودروهای امروزی

شکستن آرامش یا تزریق هیجان؟

ساخت خودروهای پرسروصدا کار سختی نیست اما اینکه صدای خودرو خوشایند و جذاب باشد، موضوع دیگری است. خودروهای اسپرت معمولاً صداهایی پرطنین و غرشی ترسناک تولید می‌کنند که شاید در کوتاه مدت بسیار جذاب باشند. در عین حال برای خودروهایی که به‌صورت روزانه استفاده می‌کنیم یا در مسافرت‌ها نیاز به آرامش و سکوت داریم. این چالشی است که مدافعان و مخالفانی را برای صدای بلند خودروها به صف می‌کند.

در اینجا می‌خواهیم پرسروصداترین خودروها را در سگمنت های مختلف به شما معرفی کنیم. این خودروها از نوع استاندارد کارخانه بوده و مطابق استاندارهای زیست‌محیطی و صدا می‌باشند. اندازه‌گیری سطح صدا در سه حالت درجا، با سرعت کروز ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت و تخته گاز صورت گرفته است.

توجه داشته باشید که سطح فشار صدا که برحسب دسی‌بل اندازه‌گیری می‌شود همان بلندی صدا نیست. بلندی صدا چگونگی درک انسان از صدا است و این موضوعی ذهنی است درحالی‌که سطح فشار صدا، تغییر فشار اتمسفریک محیط ناشی از امواج صوتی مشخص است. این دو موضوع با هم مرتبط هستند اما در عین حال نمی‌توان آن‌ها را به‌جای هم به کار برد. در این آزمون‌ها ما بالاترین میزان سطح فشار صدا برحسب دسی‌بل را به‌عنوان معیار در نظر گرفته‌ایم.

کانورتیبل: مک‌لارن ۷۲۰S اسپایدر (۹۹ دسی‌بل)

این سوپراسپرت زیبا مدل ۲۰۱۹ در زمان باز بودن سقف می‌تواند تمام صدای موتور V8 توربوی خود را به گوش سرنشینان برساند. اگر نسخه کوپه را خریداری کنید ۴ دسی‌بل صدای کمتری خواهید شنید. باوجود عملکرد جذاب در پیست و جاده، بهتر است مراقب گوش‌هایتان نیز باشید.

کوپه: پورشه ۹۱۱ GT3 RS مدل ۲۰۱۶ (۱۰۸ دسی‌بل)

پورشه مسابقه‌ای ما در حالت درجا صداهای متنوعی تولید می‌کند اما زمانی که پدال گاز را تا انتها فشار دهید تا موتور شش سیلندر بوکسر ۴ لیتری آن از خواب بیدار شده و به دور ۸۸۰۰ برسد، برگ‌های درختان خواهند ریخت.

هاچ‌بک: مینی جان کوپر GP (93 دسی‌بل)

این یک هاچ‌بک کوچک برای ایجاد شگفتی‌های بزرگ است. نعره آن در زمان رسیدن به رد لاین، خودروهای اسپرت را هم می‌ترساند. با شتاب صفر تا ۹۶ در ۴.۷ ثانیه، سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلویی است که تاکنون دیده‌ایم. هرچند این سبک و سروصدا برای چنین خودرویی افراطی به نظر می‌رسد و پس از یک رانندگی طولانی با آن باید به یک پزشک مراجعه کرد.

وانت: فورد F150 رپتور (۸۸ دسی‌بل)

رم TRx 1500 با قدرت ۷۰۲ اسب بخار، همه تصورات از پیکاپ‌های پرفورمنس را جابجا کرد اما لااقل در یک موضوع هنوز در پشت سر فورد F-150 رپتور قرار دارد. فورد با تولید ۸ دسی‌بل صدای بلندتر از رقیب خود هنوز قلدری خود را به رخ می‌کشد. با آمدن رپتور مدل R در سال ۲۰۲۲ باید یک پیکاپ پرسروصداتر را هم انتظار داشته باشیم.

سدان: مرسدس ای‌ام‌جی CLA35 مدل ۲۰۲۰ و CLA45 فورماتیک مدل ۲۰۱۷ (مشترکا ۸۸ دسی‌بل)

این دو خودرو به جز در قیمت و مقداری تنظیمات موتور در همه چیز مشترک هستند. یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر که در مدل CLA35 می‌تواند ۳۰۲ اسب بخار قدرت و در مدل CLA45 تا ۳۸۲ اسب بخار قدرت تولید کند چنین صدای پرطنینی ایجاد می‌کند.

سدان: مرسدس AMG C43 (88 دسی‌بل)

این مرسدس مدل ۲۰۱۹ با موتور ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری و توربوی خود که ۳۸۵ اسب بخار قدرت دارد به طرز عجیبی پرسروصداتر از مدل C63 S با موتور ۴ لیتری V8 و قدرت ۵۰۳ اسب بخاری است.

سدان: ب‌ام‌و ۸۴۰i گرن کوپه (۸۸ دسی‌بل)

درست است که باواریایی ها آن را گرن کوپه می‌نامند اما همچنان می‌توان آن را در زیر شاخه سدان‌ها قرار داد. صدای این ماشین از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو تولید می‌شود که ۳۳۵ اسب بخار نیرو دارد. در اینجا هم مدل‌های قدرتمندتر هشت سیلندر M850i با قدرت ۵۲۳ اسب بخار وجود دارند که البته کابین ساکت‌تری دارند.

استیشن: رنجروور ولار SV اتوبیوگرافی (۸۹ دسی‌بل)

 

اینکه قبول کنید این خودرو یک استیشن است یا نه، موضوع دیگری است اما در اینجا موتور V8 آن با حجم ۵ لیتر و مجهز به سوپرشارژر بهترین صدا را تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۹۶ در ۳.۸ ثانیه برای این خودروی بزرگ هم ترسناک خواهد بود.

تارگا: شورولت کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۹ (۹۹ دسی‌بل)

از زمان آزمایش این خودرو، کوروت یک نسل عوض کرده است. با این وجود موتور V8 سوپرشارژر ۷۵۵ اسب بخاری آن بلندترین صدایی که در یک خودروی تارگا شنیده شده را تولید می‌کند.

ون: مرسدس بنز اسپرینتر ۳۵۰۰xd مدل ۲۰۱۹ (۸۴ دسی‌بل)

بسیاری از خودروهای این لیست، صداهای بلند با اهداف تولید هیجان و لذت دارند اما در این خودروی باری، موتور دیزلی ۳ لیتری شش سیلندر سمفونی بلندی از اصوات غیر دل‌نشین تولید می‌کند که از یک خودروی ون انتظار نمی‌رود و به‌زودی روان راننده را پریشان خواهد نمود.

 

منبع
caranddriver

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1974 ديدگاه)

    خخخخ???
    چه مطلب باحالی،ممنون از آقای ویراستار…
    فقط یه سوال،کسی می‌دونه صدای دیمون چند دسی بله؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. Nima RST

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (42 ديدگاه)

      یبار ریچارد هموند تو گرندتور گفت ولی یادمون نمیاد تو گوگلم چه انگلیسی چه فارسی چیز دقیقی نمیاد
      در نتیجه تو کنجکاوی میمونیم ?

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. محمد مختاری آذر

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (439 ديدگاه)

        ۱۱۸.۸ دسی بل دوج چلنجر در گرند تور فصل ۳ قسمت ۱

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1974 ديدگاه)

          خیلی ممنون آقای مختاری آذر?
          ۱۱۸دسیبل! عجب هیولایی…

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. Whermacht

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (148 ديدگاه)

      عاشق گلوله ۷۰۰ اسب پورشه هستم بقیه هم که بی نظیر

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    3. Reza

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1906 ديدگاه)

      صدا فقط صدای غرش موتور تنفس طبیعیه لامبورگینی، بقیش سوسول بازیه

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1974 ديدگاه)

        موندم این تنش راه انداختن تا کی ادامه داره؟?

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
    4. s.h

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (704 ديدگاه)

      بلند ترین صدا مربوط به پاگانی زوندا ار هست
      بعد از اون لافراری fxx ؛ استون مارتین ( مدلش یادم نیست ) بعد همینا دیگه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (5709 ديدگاه)

    برایم جالب بود که چطور ماسل‌کارهای امریکایی در این لیست حضور نداشتند در صورتی که بیشترین صدا را دارند یا مثلاً مازراتی‌ها که صداشون گوش آدم را کر میکنه !!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۳
    1. mahan

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1715 ديدگاه)

      کسی که به رنجروور ولار بگه استیشن بنظرت بقیه چیزاش درسته نوید خان؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (5709 ديدگاه)

        والا ماهان جان یه بحثی هست و اون هم اینه که برخی بازار‌ها و کشورها برای برخی کلاس‌ها از یک اسم استفاده میکنند ، مثلاً برای پیکاپ و شاسی‌بلند از هر برندی که باشه میگویند جیپ ، حالا میخواد تویوتا باشه یا نیسان و فورد و همه را جیپ نام میبرند !

        یا مثلاً در برخی کشورهای اروپایی به شاسی‌بلندها می‌گویند استیشن !

        مثل ایران خودمون که از چری x22 تا ساندرو استپ‌وی و سانتافه تا پرادو و… همه را میگویند شاسی‌بلند ( شاستی‌بلند ? ) !

        میدونی که چی میگم ?
        یه رفیقامون چند وقت پیش میگفت نوید یه شاسی‌بلند چینی اسم نوشتم به نظرت چطوره ، خوبه ؟!
        گفتم چه مدلی ؟
        گفت X22
        گفتم مبارکت باشه فقط رفتی آفرود با خودت سیم بکسل ببند !
        فکر کرد جدی میگم و من هم دیگر چیزی نگفتم !!!

        ببینید دوستان ، سطح تفکر مردم ما یا جهان ، مُختص سنت و منطقه‌ی خودمان است و کاریش هم نمیشه کرد !

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1974 ديدگاه)

        والا آقا ماهان،رنجروور کجاش استیشنه که حالا اینجا میگه؟معلومه یه مطلب درست و حسابی نبود…

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. mahan

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1715 ديدگاه)

          دقیقا ابتین جان مخصوصا ولار با این همه بازخورد مثبت.در ضمن گول این ارتفاع رو هم نخورند ویدئو هایی هست که ولار در حد خودش و نسبت به رقبا خیلیم خوب درخشیده.❤️
          بعد این ازمایش اصولی داره برای خودش و خیلی فاکتور ها داره مثل یکسان بودن محیط و تمیز بودن هوا(منظورم فاقد الودگی های صوتی و امواجی)وخیلی از مدعیان که نیستن

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  3. VENENO / SC V12

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (761 ديدگاه)

    جالب بود
    مقایسه دسی بل برای اینکه فهمید کدام خودرو صدای بهتری دارد از ریشه غلط است .
    من خودم به اندازه مو های سَرَم فیلم صدای ماشین ها و برسی صدای آنها دیدم .
    خوش صدا ترین بین این لیست ،کوروت ZR1 است ، اگه به بلندی صدا باشه، بوق کامیون ها از همه بلند تر است .
    صدای TRX هم خیلی خیلی خیلی بهتر از RAPTOR است.
    هلکت کجا و V6 کجا (تازه با توئین توربو)
    شلبی GT350 هم به‌شدت خوش صدا است
    وایپر که اصلا نیاز به تعریف نیست .
    لامبورگینی که از خداوند بهش الهام شده صدایش
    در بین موتور ها (موتور سیکلت ها) ، فقط هارلی دیوید سون صدای محشری داره، لامصب با V8 هیچ فرقی نداره
    امید وارم یک بار هم که شده با هارلی دیوید سون دور بزنید.

    اللخوص سبک چاپِر.

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
    1. rezars pc

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (236 ديدگاه)

      تیتر را خواهشا درست بخونید بحث شدت صداست نه زیبایی

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  4. UNIVERS

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    مینی کوپر ۹۳دسی بل ؟؟!!! به عنوان یه هاجبک خیلی سر و صدا میکنه. شتابش هم سریعه. ۴.۷ ثانیه. قیمتش هم به دلار منطقی هست. ولی پورشه ۹۱۱ gt3 rs حدود ۱۰۸ دسیبل هست. از همه صداش بلند تره.
    صدای لامبورگینی و فراری چه قدره ؟ اونا یعنی اینقدر صدا ندارن؟ بوگاتی، کونیگزگ؟
    کسی چیزی میدونه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. SF90 STRADALE

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3092 ديدگاه)

    پُر سر و صداترین که قطعاً نیستن ولی سر و صدایی دارن !!
    سلطان صدا آونتادور ، LFA ، زوندا R ، انزو و ۴۵۸ اسپشیاله و ….

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. R@m!n

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (794 ديدگاه)

      کلا کارانددرایو تستاش بدرد خودش می خوره عجیب افت کرده

      همون فراری F458 Speciale تا ۱۰۵ دسیبل هم می ره.

      سلطان مورسیه لاگو هم با بیشتر از ۱۴۲ دسیبل پرچمداره این محفله

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. SF90 STRADALE

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (3092 ديدگاه)

        حرف شما رو قبول دارم
        این شکل از مطالب برای car and driver بعیده و زیاد جالب نیست با اون سابقه ای که ازش سراغ داریم

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. Amin

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (309 ديدگاه)

          F430 gtc و اسکوادریا هم یادتون نره که اگر اشتباه نکنم صدای f430 اسکوادریا از از مورسیلاگو هم بیشتره، دلیل علمی هم دراه ،کلا صدای موتور های v8 میتونی از v12 بیشتر باشه، و v6 هم از v8 چونکه اعدا سیلندر ها که بالا میره صدای موتور ریز تر میشه و معمولا دامنه موج پایین تر میاد و انرژی صدا کمتر میشه
          البته به سیستم اگزوز هم بستگی داره که چه قدر از صدای موتور رو بیرون بده

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
        2. R@m!n

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (794 ديدگاه)

          باز اسم فراری اومد و آمارای من دراوردی آقا امین !!!! منبع کجاست خدا داند یا شایدم از شخص انزو فراری الهام میشه.

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
      2. mahan

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1715 ديدگاه)

        در ضمن رامین جان اگه اشتباه نکنم باید صداهارو در یک محیط تمیز و در شرایط یکسان بین بزرگواران مدعی برگزار کرد.خیلی چیزا دخیل هست.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. R@m!n

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (794 ديدگاه)

          قطعا همینطوره ولی این لیستم نمیشه بهش اتکا کرد وقتی کلی ماشین دیگه هستن که صدای بلندتری دارن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  6. R@m!n

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (794 ديدگاه)

    مجله ROAD AND TRACK با شلبی GT500 2020 میزان صدای ۱۰۳ دسیبل ثبت کرده.

    جالبه GT500 2013 میزان صدای ۱۲۲ دسیبل داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Amin

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (309 ديدگاه)

      کجا من درآوردی، مگه من آمار گفتم، گفتم صدای f430 هم بالاست ،هیچ شکی هم درش نیست ،کلا v8 تنفس طبیعی ها صدای زیادی دارن
      هر چه قدر تعداد سیلندر ها کمتر باشه ،البته باقدرت تقریبا برابر، بازده حجمی کمتر میشه و انرژی بیشتری از سوخت تبدیل به صدا میشه البته چون مهندسی هم مهمه من از اصطلاح میتواند در کامنت بالا استفاده کردم ،و دوم اینکه وقتی تعداد سیلندر ها کمتر باشه و قدرتها تقریبا برابر باشن ،قدرت احتراق های انجام شده در تک سیلندر تقریبا دوبرابر قدرت احتراق انجام شده در یک سیلندر موتور با سیلندر های بیشتر هست ،این قانون فیزیک هست ،مثلا یه موتر تک سیلندر با ۲۰ اسب قدرت از یخ موتور ۲ سیلندر با ۲۲ اسب قدرت درصورت داشتن اگزوز مشابه صداش بالاتره چون تمام صدا در یه مرحله از اگزوز بیرون میاد ولی در ۲ سیلندر باید دو تا احتراق ضعیف تر انجام بشه و در دومرحله از اگزوز خارج بشه، پس صدا کمتر میشه ،این هارو باید تجربی فهمید
      و در اخر اگزوز هم مهمه ، پس من نه حرف غلطی زدم نه آمار دادم

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. R@m!n

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (794 ديدگاه)

        F430 gtc و اسکوادریا هم یادتون نره که اگر اشتباه نکنم صدای f430 اسکوادریا از از مورسیلاگو هم بیشتره

        فرموده شماست

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. محمد امین

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (309 ديدگاه)

          نمیدونم کمتر هست یا بیشتره

          ولی ممکنه بیشتر باشه?
          منکه گفتم اگر اشتباه نکنم

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
        2. R@m!n

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (794 ديدگاه)

          امین – محمد امین رفیق دوست عزیز من دوس ندارم از کسی غلط بگیرم تو جایگاهی هم نیستم که اینکارو کنم.
          قبلا هم بهت گفتم اما این حرکاتت فوله. با یه اکانت هر چی مدح و ستایش در وصف فراری می کنی بعد میای با یه اکانت دیگه سوتی ها رو جمع می کنی ؟؟؟؟

          باز هم قبلا بهت گفتم فراری یا هر برندی دوست داری به کسی ربطی نداره اما تو یه سایت تخصصی فکت من دراوردی نده برادر. اطلاعاتت بالاست، فراری دوست داری، کامنت گذاشتن دوست داری، بشین هزاران خط راجب ماشینای فراری و ویژگی هاش صحبت کن همه هم حال می کنیم به اطلاعات همه اضافه میشه.

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  7. Amirreza

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    بنزم خوب صدایی داشته به رو خودش نمیورده?

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. سهند

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (434 ديدگاه)

    من یک سوال دارم اینه که پورشه قبل از معرفی اولین نسل gt2 و gt3 ماشین پیست محوری داشت؟
    لطفاً جواب دهید

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. R@m!n

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (794 ديدگاه)

      فکر کنم پورشه ۳۵۶S بود که از روش اوایل دهه ۵۰ میلادی مدل GMUND نامی تولید شد برای لمانز و تو کلاس ۱۱۰۰cc قهرمان شد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Amin

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (309 ديدگاه)

        رامین جان ، با ور کن که باگ سایت هست، بعضی موقع حوصلم نمیشه وارد سایت بشم ،چون ایمیل ام به صورت پیش فرض داخل سایت هست اینطوری میشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
  9. Aref.Genial

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (67 ديدگاه)

    هر کی به قصد خوندن کامنت میاد لایک کنه!

    موافقم ۱
    مخالفم ۴
    1. mahan

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1715 ديدگاه)

      انشالله که اخر سال جایزه دسته بیل طلایی رو بهشون اهدا کنند!یکی میاد مینویسه من دیروز استیک خوردم یکی میگه امروز اول صبح دست شویی رفتم یکی که توهم زده بد رو جنسه والا عجب مزرعه ای شده دنیا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. GT

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (439 ديدگاه)

    انتطار داشتم اونتادور svj هم حضور داشته باشه ?
    چون صداش فوق العاده بلنده

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  11. زیزیگولو

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    من صدای پورشه ۹۱۱ و شورلت کوروت C8 رو بیشتر از بقیه میپسندم

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  12. BenzSLR

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    بنظرم صدا بلند خوب نیست فرض کن شب داری ساعت ۱ بر میگردی خونه دو تا گاز بدی محله رو بیدار کردی بهترین کار برای این مشکل هم تنظیم صداست تو پیست صداشو تا آخر میدی نصفه شب هم صداشو پایین میدی . من هنوز فاز اون کسایی که رو پراید کیت اگزوز میذارن رو درک نکردم .

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  13. ارشیا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1459 ديدگاه)

    اینهمه لامبو و فراری نچرال
    هیچکدوم نیستن???

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  14. عاشق پدال

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    f150 هوووووف
    بیخود نیست عاشقشم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  15. hamid

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (184 ديدگاه)

    جالبه خیلی از ماشینای پر ادعا نیستن.
    Trx فقط ۸۰ دسی بل؟ نا امید کنندس.
    بنازم gt3 رو

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  16. Hamed

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (145 ديدگاه)

    صدا فقط طنین گوش نواز ماشینای V10 فرمول ۱ با شدت صدای ۱۴۵ دسیبل
    بقیه اش سوسول بازیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا