هفته نامه

گزارش اختصاصی پدال از سیزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان (قسمت پایانی)

در دو قسمت قبلی این سری مطالب، گزارش کاملی از سیزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان را خدمت شما ارائه نمودیم و حالا در این قسمت گزارش این نمایشگاه را به پایان می‌بریم. همچنان در سالن سوم بودم و با بازدید از غرفهٔ شرکت‌های سایپا و مدیران‌خودرو راهی آن‌سوی سالن و غرفهٔ آرین موتور، نمایندگی شرکت میتسوبیشی در ایران می‌شوم. آرین موتور در این نمایشگاه جدیدترین محصولات میتسوبیشی را به نمایش درآورده است. نخستین خودرو، کوچک‌ترین ساختهٔ میتسوبیشی یعنی هاچ‌بک ساب‌کامپکت میراژ است. چند وقت پیش آرین موتور نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ میراژ را در ایران رونمایی کرد و حالا همان نسخه را در نمایشگاه اصفهان هم به نمایش درآورده است. میراژ در این فیس‌لیفت تغییراتی را در قسمت جلو تجربه کرده و زیباتر از قبل شده است. طراحی داخلی و کیفیت متریال داخلی آن‌هم برای خودرویی در این کلاس مناسب به نظر می‌رسد.

در کنار میراژ، گران‌ترین محصول میتسوبیشی در ایران یعنی کراس‌اوور اوت‌لندر قرار دارد که از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۲۰۱۶ است. در این فیس‌لیفت تغییراتی در قسمت‌های جلو و عقب اوت‌لندر ایجاد شده که البته بیشتر آن‌ها در بخش جلویی صورت گرفته و انصافاً چهرۀ زیبا و قابل‌توجهی به این کراس‌اوور ژاپنی بخشیده است. در کنار اوت‌لندر، برادر کوچکش یعنی ASX به نمایش درآمده است که آن‌هم از نوع فیس‌لیفت شده است. ASX نیز مانند برادرش تغییراتی را عمدتاً در بخش جلویی تجربه کرده و مدرن‌تر از قبل شده است.

و درنهایت آخرین محصول غرفهٔ آرین موتور در نمایشگاه خودروی اصفهان، مدل لنسر است. سدان کامپکتی که تولد آن به سال ۱۹۷۳ بازمی‌گردد اما متأسفانه اعلام شده که میتسوبیشی قصد دارد امسال تولید لنسر را برای همیشه پایان دهد. بدین ترتیب می‌بینیم که این شرکت ژاپنی تمامی نام‌های پرافتخار خود همچون گالانت، اکلیپس، پاجرو و لنسر را یکی پس از دیگری کنار گذاشته است.

آخرین شرکتی که از غرفهٔ آن در سالن سوم دیدن کردم، شرکت رامک‌خودرو، نمایندهٔ شرکت سانگ‌یانگ کرهٔ جنوبی است. رامک‌خودرو که پای ثابت هرسالهٔ نمایشگاه خودروی اصفهان است، امسال هم با محصولات سانگ‌یانگ در نمایشگاه حضور یافته است؛ اما رامک‌خودرو امسال تنها دو محصول از سانگ‌یانگ یعنی کراس‌اوورهای کوراندو و تیوولی را به نمایشگاه آورده است. این دو خودرو کوچک‌ترین ساخته‌های سانگ‌یانگ محسوب می‌شوند. تیوولی کراس‌اوور ساب‌کامپکتی است که در بازار کشورمان با اقبال مناسبی روبرو شده است. کوراندو هم برای سال ۲۰۱۷ فیس‌لیفتی را تجربه کرده که به‌تازگی در کرهٔ جنوبی رونمایی شده است و بنابراین هنوز زود است که انتظار دیدن نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کوراندو را در نمایشگاه‌های کشورمان داشته باشیم.

ssangyong-tivoli-01

بدین ترتیب نهایتاً بازدید از سالن سوم را به پایان رسانده و به سمت سالن چهارم یا آخر بنام سالن نصف جهان می‌روم. این سالن چند سالی است که به محل نمایشگاه‌های اصفهان اضافه شده و بسیار کوچک‌تر از سه سالن اصلی است. در ساعات ابتدایی آغاز بکار سیزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان، درِ سالن چهارم بسته بود اما پس از گذشت مدتی در باز شده و معلوم گردید که سالن نصف جهان به‌طور کامل به شرکت جهان نوین آریا، نمایندهٔ شرکت نیسان در ایران اختصاص یافته است.

nissan-01

در این سالن چندین خودرو قرار گرفته است که همگی در ابتدا با پارچه پوشانده شده‌اند و شرکت جهان نوین آریا قصد رونمایی از آن‌ها را در اصفهان داشت. البته من می‌دانستم این خودروها، مدل‌های جوک و ایکس تریل نیسان هستند. این شرکت جهت رونمایی از محصولات نیسان در اصفهان استیج و دکوراسیون خاصی تدارک دیده بود. در استیج اصلی و محل برگزاری مراسم، دو دستگاه نیسان ایکس تریل قرار گرفته و هر دو با پارچه‌ای قرمزرنگ پوشیده شده‌اند. دیگر قسمت‌های سالن نیز چند دستگاه جوک قرار داده شده‌اند.

nissan-02

170128-003

سرانجام در ابتدا مراسم رونمایی از ایکس تریل آغاز شد و پس از پخش چنددقیقه‌ای موسیقی، پارچه‌ها از روی دو ایکس تریل کنار کشیده شدند. در همین هنگام چند نفر نیز به انجام حرکات نمایشی پرداختند و سپس مردم به بازدید و بررسی خودروها دعوت شدند. نیسان ایکس تریل در بازار ایران با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه خواهد شد که ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد و نیروی خود را توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌ها می‌رساند. جهان نوین آریا قیمت این کراس‌اوور را ۲۴۸ میلیون تومان اعلام کرده و ۲.۵ میلیون تومان نیز تخفیف ویژهٔ نمایشگاه برای آن در نظر گرفته است. بدین ترتیب نیسان ایکس تریل با رقبایی چون هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوت‌لندر در کشورمان روبرو خواهد بود.

170128-004

nissan-x-trail-02

اما چند ساعت بعد از رونمایی از ایکس تریل، مدل کوچک‌تر جوک نیز رونمایی گردید. جهان نوین آریا این کراس‌اوور ساب‌کامپکت ژاپنی را در دو نسخه در ایران عرضه خواهد کرد که یکی اسپرت و دیگری Sky Pack نام دارد. هردوی این نسخه‌ها مجهز به پیشرانهٔ چهار سیلندر ۱.۶ لیتری هستند با این تفاوت که پیشرانهٔ نسخهٔ اسپرت از نوع توربوشارژ بوده و ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که مدل Sky Pack از موتور تنفس طبیعی با ۱۱۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. البته جوک اسپرت در بیرون هم تفاوت‌هایی جزئی با مدل Sky Pack دارد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به رینگ‌های مشکی‌رنگ و حلقهٔ مشکی‌رنگ دور چراغ‌های جلو اشاره کرد. قیمت جوک اسپرت توسط جهان نوین آریا ۱۷۲ میلیون تومان تعیین شده است درحالی‌که مدل Sky Pack با قیمت ۱۲۷ میلیون تومان عرضه خواهد شد. هردوی این مدل‌ها در اصفهان به نمایش درآمده بودند و به ترتیب ۲ میلیون و ۱.۵ میلیون تومان تخفیف ویژهٔ نمایشگاه برای آن‌ها در نظر گرفته شده بود.

nissan-juke-01

بدین ترتیب با بازدید از سالن چهارم و محصولات نیسان، سیزدهمین دورهٔ نمایشگاه خودروی اصفهان را به پایان رسانده و از سالن خارج شدم؛ اما در خروجی سالن در محوطهٔ بیرونی نمایشگاه، زیرمجموعه‌های سایپا یعنی زامیاد و پارس‌خودرو چند محصول را به نمایش گذاشته بودند که بد نبود نگاهی هم به آن‌ها داشته باشم. اولین خودرو در این قسمت، ون هایس، محصول شرکت چینی جینبِی (Jinbei) است. این ماشین نسخهٔ چینی ون تویوتا هایس بوده و رقیبی برای ون وانا ایران‌خودرو دیزل خواهد بود که در قسمت نخست این مطلب بدان پرداختیم.

parskhodro-jinbei-hiaes

در کنار هایس چینی، وانت کوچکی که بازهم ساخت چین بوده و محصول شرکت دانگ‌فنگ است، به نمایش درآمده است. این خودرو که زامیاد نام درکا را بر آن نهاده است، وانتی سبک و احتمالاً ارزان‌قیمت است که زامیاد چند وقتی است خبر از عرضهٔ آن به بازار کشورمان داده است. درکا از یک پیشرانهٔ کوچک ۱.۳ لیتری استفاده می‌کند که تنها ۸۳ اسب بخار قدرت داشته و در زیر صندلی راننده نصب شده است. نیروی این موتور نیز به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. هرچند اثری از زیبایی در چهرهٔ این باربر چینی دیده نمی‌شود اما بااین‌حال می‌تواند رقیب برای وانت‌های ارزان‌قیمت بازار همچون آریسان و وانت پراید و همین‌طور وانت کارو گروه بهمن باشد.

در کنار این چینی بدشکل، محصول دیگری از زامیاد یعنی وانت پادرا قرار گرفته است. خودرویی که در اصل همان نیسان جونیور فسیل‌شده است که قسمت جلویی اتاق آن با اتاق یک وانت چینی بنام Foday Lion تعویض شده است تا شاهد شکل‌گیری محصولی کاملاً جدید باشیم آن‌هم درحالی‌که قسمت عقبی و همین‌طور قوای محرکهٔ آن عیناً همان نیسان جونیور است! اما زامیاد برای همین وانت پیوندی با تکنولوژی چهل سال پیش قیمت ۴۲ میلیون تومانی را مطالبه می‌کند.

درنهایت آخرین خودروی این قسمت نیز وانت دیگری بنام ریچ است. این خودرو که توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شود در اصل نسخهٔ چینی نیسان پیک‌آپ است که قبلاً توسط همین شرکت در کشورمان تولید می‌شد. ریچ توسط شرکت دانگ‌فنگ به‌عنوان شریک نیسان در چین تولید می‌شود و ظاهری بسیار شبیه به نیسان پیک‌آپ یا همان نسل نخست نیسان فرونتیر دارد.

بدین ترتیب گزارش سیزدهمین دورهٔ نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروی اصفهان به پایان رسید. نمایشگاهی که هرچند خودروسازان داخلی با محصولاتی جدید و پُرتعداد حضور نسبتاً مناسبی در آن داشتند اما جای خالی بسیاری از برندهای وارداتی و نمایندگان آن‌ها در ایران به‌شدت احساس می‌شد. شرکت‌هایی چون آسان موتور، نگین‌خودرو، اطلس‌خودرو و ایرتویا از غایبان مهم این دوره از نمایشگاه اصفهان بودند. به همین دلیل می‌توان عملکرد سیزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان را در بخش محصولات وارداتی ضعیف دانست و تنها حضور شرکت‌های آرین موتور و جهان نوین آریا را می‌توان تا حدودی نقطهٔ قوت این بخش تلقی کرد. بااین‌حال امیدواریم با انتقال محل برگزاری نمایشگاه‌های اصفهان به مکان جدید در سال آینده و برگزاری دوره‌های بعدی نمایشگاه خودروی اصفهان در محل جدید، مشکل کمبود و محدودیت فضا رفع شده و شاهد حضور برندهای بیشتری باشیم تا سطح کیفی این نمایشگاه که عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودروی کشور را بر دوش می‌کشد، بالاتر رود.

parskhodro-rich-01

پایان

گزارش اختصاصی پدال از سیزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان (قسمت اول)
گزارش اختصاصی پدال از سیزدهمین نمایشگاه خودروی اصفهان (قسمت دوم)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    امسال نسبت به سال پیش نمایشگاه سطح کیفی پایینتری داشت حتی بروی چیدمان و دکوراسیون نمایشگاه سعی شده بود با حد اقل امکانات کار بشه و خبری از شرکت های پرشین خودرو و فامیلی موتورز و اطلس و آسان موتور نبود حتی چند شرکت جدید که محصولات آئودی و اشکوا را قرار است وارد کشور کند ، حضور نداشتند این نمایشگاه پر بود از دستاوردهای بازار و صنعت چین برای کشورهای جهان سوم و توسعه نیافته
    فکر نمیکنم در خود چین هم چنین نمایشگاه های یکدستی از محصولات این کشور برگذارشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (255 ديدگاه)

      امسال نمایشگاه اصفهان تحت تاثیر نمایشگاه بین المللی تهران قرار گرفت ، که بعد از ده سال قراره توو شهر آفتاب برگزار بشه…احتمالا شرکتهای خارجی عزمشون رو جمع کردن برای تاریخ 26 ام ماه جاری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Archi KHAN

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    غیر از افسوس نظری ندارم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AK_007

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    وانت فسیل شده نیسان جونیور
    اولش خندم گرفت اما الان به نظرم میاد گریه کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. datsun

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    این چینهای ضایع دست از سرنیسان پیکاپ و تویوتا هایس هم بر نداشتن ضایع تر از اونا این پارس خودرو که میاد اینا رو مونتاژ میکنه هروقت این ریچ رو میبینم تو خیابون کلی هر بار این پارس خودرو یها میکنم
    تو تاریخچه پارس خودرو چیزی جز افول دیده نشد ه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد رضا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (804 ديدگاه)

    بسیار از 3 قسمت گذارش عالیتون متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (688 ديدگاه)

      خواهش میکنم. لطف دارین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        بله.
        درسته این نمایشگاه ها جذابیتی ندارن.

        اما باید پوشش خبری داده بشن.

        چون انتخاب های ما هم در همین ماشین ها خلاصه میشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Man

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    خلاصه کافی این چینی ها یه شوخی ساده با بازار خودرو کشورمون بکنه تا محصولات داخلی رو با (کارخانه ی فسیل درست کنی) یکجا نابود کنه چطوری ؟یکم طمع شون رو کم کنه قیمت هارو پایین بیاره. یکمم کیفیت و گارانتی محصولاتشون رو بالا ببره. سوم بیاد با یه لابی تو مجلس عوارض مالیات محصولات ckd رو کاهش بده. حالا ایران خودرو و سایپا ی عزیز آمادن برای نابودی. بابا آمریکا با اون عزمتش دیگه نمیتونه با محصولات چینی رقابت کنه داره مالیات وسایل چینی رو زیاد میکنه. آمریکا جزو آزادترین بازارهای دنیاست ها . نمیتونه با چین رقابت کنه. پس بزودی منتظر خبرهای بد و شاید هم خوب باشید. خوب بخاطر اینکه فسیل سازها رفتن پی کارشون . بدش به این خاطر که ما دو دستی بازارمون رو تقدیم این چشم بادامی ها کردیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (360 ديدگاه)

      خوب چینی ها قیمت بیارن پایین، از آون طرف تعرفه گمرک چینی هارو میبرن بالا تا زه آگه تعرفه هم نره بالا این شرکت های واردکننده و مونتاژ کننده اینقدر طمع دارن که قیمت رو میبرن بالا، مثلا تو فکر میکنی mvm110 واقعا 34میلیون قیمت واقعیه؟ نخیر این ماشین رو مدیران خودرو حتی 25 هم بده کلی سود میکنه ولی طمعش اجازه نمیده زیر 34بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مصطفی

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (132 ديدگاه)

        دوست عزیز یه سفره ای پهنه، مدیران خودرو و ایران خودرو و بقیه با هم نشستن دارن میخورن دیگه. چیکارشون داری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. حميد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سلام
    اینقدر دور ماشینها شلوغ بود که أصلا نمیشد تشخیص داد که چی هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. hamid_hk

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بدترین قسمت ماجرا اینجاست که برا ماشینهایی که چندین ساله که تو بازار هست (بازار اونورو میگم) رونمایی می گیرن و آتیش بازی راه میندازن. یعنی اینا خجالت نمی کشن؟ جالبه که هر شهری هم میرن باز بساط فشفشه بازیشون به راهه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      من از یه چیزی بیشتر از این عصبانی میشم. یه چن تا زن بیچاره رو میزارن کنار ماشیناشون. اون خانم بیچاره هم از ماشین هیچ اطلاعاتی نداره. نمیدونم باید خندید یا ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. رضا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    امان از عقب افتادگی !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Man

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    در جواب سینای عزیز باید بگم همیجوری که نمیشه باید تو مجلسم لابی کنن بعدا . تعرفه ckd الان فکر کنم ۴۰ درصد شده قبلا یعنی ۵ ۶ سال پیش تعرفه حدود ۱۰ درصد اینا بود . تعرفه رو برگردونن به روال ثابق بعدا .یعنی اول داخل رو حل کنند بعدا چینیا دست به کاهش قیمت بزنن یا به اصطلاح (دامپینگ. ) الانم چینی ها نیاز به چنین چیزی ندارند اگه شما یه آماری بگیری میبینی ایران خودرو سایپا مثلا تو این ۳۷ سال (مثلا یه عددی میگم ها عددها واقعی نیست) ۱۰۰ میلیون ماشین ساخته چینیها تو این ۱۰ سال مثلا ۲۰ میلیون ماشین ساخته تو ایران. سرعت رشد چینیها خیلی بالاست یعنی اگر با این سرعت پیش بره شک نکن ۵ ۶ ساله دیگه کل بازار ایران ماشین چینی شده رفته. منم خودم دوست ندارم ماشین چینی سوارشم ولی فکر کنم ۵ ۶ ساله دیگه قضیه خیلی متفاوت میشه. الان یه آمار بگیرین ببینین چقدر این ایران خودرو و سایپا چینی شدن . ایران خودرو و سایپا نتونستن با این وضع تعرفه نتونستن رقابت کنن . خودشونم رفتم تو جبهه دشمن دارند ماشین چینی مونتاژ میکنن. مثل . هایما. فراز. اچ ۲۲۰. اچ ۲۳۰. و …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسين

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    ماشینهایی که توسط به اصطلاح خودرو سازان وطنی ساخته میشن ، از قانون بقای ماده و انرژی پیرو ی میکنن ، ماشینهای مونتاژ اونها از بین نمیرن از شکلی به شکلی دیگر تغییر میکنن ، مثل همین نیسان جونیور و وانت دمپایی پراید و ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. amin

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    اون وانت چینی که نمای جلوی شبیه به محصولات بی ام و داشت خیلی احمقانه بود.من فکر میکنم این محصولاتی که انقدر حالت کپی دارند اتفاقا فروش کمتری هم داشته باشند چون دید مردم بهشون خیلی منفی میشه ناخودآگاه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Mohamad

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    خنده دار ترین بخش نمایشگاه محصولات زامیاد بود.مخصوصا اون دانگ فنگ با جلو پنجره بی ام و….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. آرش

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    این دیگه چه نمایشگاهیه ؟ اینا که تو کوچه و خیابون پره … نیاز به نمایشگاه نیست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sunmartin

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    شنیده ها حاکی ازین است که برای خودروهای وارداتی از قبیل کیا هیوندا و تویوتا لکسوس چنان تعرفه و سایر ستگ اندازیها در سال آتی افزایش میابد که وارات به حداقل برسد دلیل این ترفند آقایان اینست که از قبل این افزایش تعرفه و سود پول هنگفتی را به جیب مبارک بزنند و از طرفی خودروهای فرانسوی (که بیشترین قطعات آنها چینیه) و در قرار دادهای اخیر قرار است در داخل مونتاژ شوند را به خورد ملت بدهند پس با یک تیر دو نشان را زده و همچنان در این بازار در قبصه چینی ها و فرانسوی ها خوب میتازند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ahmad

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    آقا یه سوال

    چرا توی تمام قسمت های گذارش فقط از بیرون ماشی نها عکس گرفتید و حتی یک دونه عکس از داخل ماشین ها وجود نداره؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مازیار

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من به خاطر کارم مرتب ماموریت میرم و برای این ماموریت ها شرکت ما وانت های پیکاپ، ریچ و کاپرا رو در نظر گرفته. قابل اعتمادترین اون ها پیکاپ هست ولی کاپرا راحت ترینه . در کل وای به روزی که کسی مجبور باشه صندلی عقب ریچ بشینه. ارتفاع صندلی بسیار کوتاهه حتی در مقایسه با پیکاپ و بنابراین به شدت اذیت کننده است. البته در کل صندلی عقب همشون غیرارگونومیک و خسته کننده است ولی ریچ دیگه واقعاً شاهکاره !!!
    ضمناً به غیر از پیکاپ، کولر اون دو تای دیگه در ظهر های تابستون خوزستان جوابگو نیست و گاهی از کار می افته و در غیر این صورت خیلی خنک نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا