هفته نامه

گزارش پدال از همایش خودروهای کلاسیک در پیست آزادی

گردهمایی آنتیک‌ها!

روز جمعه مورخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ بزرگ‌ترین گردهمایی و یا همایش خودروهای کلاسیک چند سال اخیر، توسط کمیته کلاسیک در پیست اتومبیل‌رانی آزادی برگزار شد.

در این رویداد تقریباً تمامی کلوپ‌های زیر نظر کمیته کلاسیک حضوری پر رنگ داشتند و همین امر باعث شد تا حدود ۱۲۰۰ خودرو در این برنامه شرکت کنند. تمامی خودروهای حاضر با هماهنگی قبلی به پیست آزادی آمده بودند و همین امر باعث شده بود تا اکثر خودروهای شرکت‌کننده از نمونه‌های خاص و بکر باشند.

تعدادی از خاص‌ترین خودروهای حاضر در همایش شامل: داج چارجر ۱۹۶۸، پلیموث کودا ۱۹۷۰، پورشه ۹۱۱، کوروت نسل سوم موسوم به C3، داج چلنجر ۱۹۷۴، فورد ماستنگ ۱۹۶۵، شورولت شِوِل ۱۹۷۲، تعدادی شورولت کامارو و پونتیاک ترنس ام از نسل‌های مختلف، تعدادی از نسل‌های مختلف شورولت ایمپالا شامل مدل‌های ۱۹۶۳,۱۹۶۴,۱۹۷۳,۱۹۷۵,۱۹۷۶,۱۹۷۷,۱۹۷۸، شورولت مونت‌کارلو، تعدادی شورولت بلیزر و انواع مدل‌های جیپ، آلفا رومئو اسپایدر، بی ام و ۲۰۰۲، بی ام و M3 E46، بی ام و E36، بنز ۱۹۰ sl، بنز ۲۳۰ sl معروف به پاگودا، بنز SLC، بنز ۱۷۰، بنز w111 کوپه، تعدادی فولکس بیتل و گلف در رنگ‌های مختلف که جذابیت خاصی به برنامه داده بودند، می‌شد. همچنین حضور تعدادی خودروی روز مانند داج چارجر ۲۰۱۶، بنز AMG GTS، آلفا رومئو ۴C لانچ ادیشن نیز رنگ و بوی خاصی به برنامه بخشیده بودند.

حضور خودروها در پیست از صبح جمعه شروع شده بود؛ اما بازدیدکنندگان از ساعت ۱۴:۳۰ و پس از تهیه بلیت اجازه ورود به پیست را دریافت کردند. این برنامه تا ساعت ۱۹ ادامه داشت و تقریباً ۱۶ هزار نفر برای بازدید از این برنامه خود را به پیست آزادی رسانده بودند.

در مجموع می‌توان گفت این برنامه از نظر تعداد، تنوع و کیفیت خودروها و همچنین استقبال علاقه‌مندان بسیار با کیفیت بود؛ اما طبق معمول و مانند هر برنامهٔ دیگری که توسط کمیته کلاسیک و در رأس آن فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری برگزار شده است بدون حاشیه و مشکل نبود که از آن جمله می‌توان به افزایش قیمت بلیت و پارکینگ، گران‌فروشی بوفه‌های مستقر در پیست که نظارتی نیز به آنها نمی‌شد، ناهماهنگی بین افراد مسئول پیست و حراست که باعث بروز مشکلاتی برای خبرنگاران و عکاسان شد.

امیدواریم در آینده برگزاری چنین برنامه‌ها و یا برنامه‌های مشابه با نظارت و مشکلات کمتری برگزار شود. در ادامه شما را به دیدن عکس‌های این همایش دعوت می‌کنیم.

عکاسان: سجاد عباسی، ابوالفضل ابراهیمی، محمدحسین رضایی، صابر پاشا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

سجاد عباسی

کارشناس مکانیک خودرو، علاقه‌مند به خودروهای کلاسیک

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    یا ابوالفضل نمیدونستم ایران هم اینقدر ماشین خفن نور داره دمش گرم بابا براووووووو ولی دلم خواست خدایی نه تو ایران کلا دارم میگم

    موافقم ۸۲
    مخالفم ۲
    1. (Ali(chevynova

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (6584 ديدگاه)

      مثل همیشه حضور خوب نوا و بیوک در همایش جمعه نشون داد محبوبیت این ۲ تا ماشین چقدر زیاده

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۱۳
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1550 ديدگاه)

        تعداد این ماشین ها در ایران زیاده و ایرانی محروم، مجبوره هرچی دم دستش هست دوست داشته باشه

        موافقم ۵۳
        مخالفم ۶
        1. (Ali(chevynova

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (6584 ديدگاه)

          پرایدم زیاده ولی محبوب نیست

          موافقم ۹
          مخالفم ۳
        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1550 ديدگاه)

          صبر کنین۲۰ سال بگذره،
          همین الان پیکان تمیز، روی زمین نمی مونه آگهی می کنن با قیمت نجومی، سریع فروش می ره

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۵
        3. ar-ma-n

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (88 ديدگاه)

          چه حرف منطقی و پر معنی در یک متن کل صنعت خودرو ایران گفتی آقا اشتری

          ولی ماشین های خوب مثل چارجر ماستنگ متاسفانه دست مافیا و ریس های این کمیته هست .بقی مجبورن با نوا بیوک و… دنبال علاقه باشن (که بنظرم بعد از پنجاه سال هنوز این دو خودرو نه هم خودرو کلاسیک چه استسنائی چه بقی لذت خوبی دارن و خب حسی که نمیشه با جمله و کلمه گفت ).
          نه خودرو کلاسیک خودرو مدرنم همینجوری هست متاسفانه.

          چی بگم والا ولی امیدوارم هرکسی هر عاشق خودرو به اون چیزی که میخواد برسه چه خودرو چه هرچیز دیگی …..

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۱
  2. مهراد

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (674 ديدگاه)

    چارجر ۶۸ ماورایی خوبه 🥲

    جای هیچ حرفی رو باقی نمیذاره و بنظرم نماد تمدن نوینه

    موافقم ۵۶
    مخالفم ۳
    1. 🇺🇸 Amir

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      چارجر
      موستانگ
      ۲۰۰۲
      ۹۱۱
      پونتیاک
      عشقای من

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۰
  3. Amiro

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (364 ديدگاه)
  4. blackwing

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (480 ديدگاه)

    دوستان ، من یه ویدئو از این همایش درست کردم توی پیج اینستاگرام من هست به آدرس Yareelz
    ببینین و لذت ببرین 🙌🏻🤘🏼

    دو سه تا ویدئو از کاماروی خودمم هست

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۲
    1. R@min

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1174 ديدگاه)

      استوکه ؟؟

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۰
      1. JDM سابق

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (261 ديدگاه)

        آره موتور ۴۴۰ روشه
        ولی یه چارجر ۶۹ تو ایران داریم ۵۷۹ روشه مال آلان هم نی
        چند سال لوازمشو میخرید و بازسازی کرد تا الان که کامل شده

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۰
        1. R@min

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1174 ديدگاه)

          شما دو تا اکانت یه نفرین ؟؟

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۲
        2. سجاد عباسی

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (34 ديدگاه)

          انجینش ۵۷۲ هستش نه ۵۷۹

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
      2. blackwing

        ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (480 ديدگاه)

        کامارو ۶ سیلندر گیربکس دستی مدل ۱۹۷۴ هستش
        حدوداً ۱۲ ساله که دارم این ماشینو

        موافقم ۲۱
        مخالفم ۱
        1. blackwing

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (480 ديدگاه)

          رامین
          نه بابا یه اکانت چرا !!
          نمیدونم چرا JDM کامنت شما رو با موتور ۴۴۰ چارجر جواب داد.

          من کاماروی خودمو گفتم ، توی پیج هم هست

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۰
        2. R@min

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1174 ديدگاه)

          منم کامارو شما منظورم بود دیگه 😄😄 دیدم اتفاقا چقدرم خوش رنگ بود.

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
        3. blackwing

          ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (480 ديدگاه)

          Ramin
          لطف داری داداش ، یک ماه پیش فروختم ماشین رو 🥲
          مجبور شدم ، ولی خب از نوجوونی همراهم بود ، رنگش عالی بود خودم سال ۹۵ کامل رنگش کردم موتوری و فنی همه جوره سالم و بی‌نقص بود ، با لاستیک‌های ۲۹۵ کوپر راحت باهاش میشد دونات زد 🥹

          الان رفته مشهد ظاهراً برای یه سری کارهای بازسازی بعدش میره اصفهان فکر کنم. پیج USA cars market توی اینستا استوری‌هاشو میزاره گهگاهی

          اگه میتونی یه دایرکت بزن به من ، برات عکس‌های بیوک الکترا رو بفرستم ببین 🤝

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
        4. JDM سابق

          ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (261 ديدگاه)

          blackwing
          R@min
          شرمنده رفقا
          فکر کردم بحث چارجر هایی که تو ایرانه درمیونه🤣😂
          نمی‌دونم چرا وسط کامنت شما فکرم سمت چارجر رفت😁😁

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  5. مهراد

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (674 ديدگاه)

    واقعا از لحاظ کمی و کیفی ماشینا ، خیلی مراسم خوبی بوده ، از بچه هایی که پوشش دادن به نوبه خودم تشکر میکنم

    ده بیست مدل ماشین فوق خفن تو ماشینا میبینم ، ۹۱۱ ، ام ۳ ، وانتای قدیمی همشون ، پلیموث ، شول و …. ایول

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۰
  6. RTSU

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پلیموث عالی بود .

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۰
  7. mahdi-es17

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (562 ديدگاه)

    خیلی دلم میخواد چارجر ۶۸ از نزدیک ببینم

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۰
  8. Parsa

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من خیلی این جور همایش هارو دوست دارم ولی نمیدونم کجا اطلاع رسانی میشه
    اگه کسی میدونه لطفا بگه
    واقا ممنونش میشم

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۰
    1. Saeed

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (105 ديدگاه)

      در پیج اینستاگرام فدراسیون اتومبیل رانی

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
  9. 🇺🇸 Amir

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    چارجر
    موستانگ
    ۲۰۰۲
    ۹۱۱
    پونتیاک
    عشقای من

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
  10. حسین

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    جانم به اون چارجر ۶۸
    یه بار از نزدیک باید حتما ببینمش

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  11. shetab-car

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (111 ديدگاه)

    خیلی عالی
    تنوع اینقدر بالا بود اگه پلاک ایران نبود قشنگ خود همایش های امریکاییه!!!
    اون چارجره و پلیموث بنفش تک بودن

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  12. مهدی

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1507 ديدگاه)

    تهران بودم و وقت کردم برم همایش . به غیر از خودروهای جناب صفا احمدی که ابتدای همایش بودن میشه گفت همایش مختصر بود تو یدونه فایربرد و یدونه آیروک و دوتا ایمپالا کوپه و یدونه مالیبو و مونت کارلو و یکی دوتا سویل و بلیزر که کیفیت داشتن باقی اصلا نباید راه بدن. بیوک و نوا میاد تو همایش واسه چی آخه ؟! به آلمانی ها هم خیلی دقت نکردم اما چندتا e36 تمیز هم بود. ژاپنی ها هم که مورد درست حسابی توشون نبود
    نفری هم ۱۰۰ تومن گرفتن که معلوم هست اینهمه پول تو جیب کیا می‌ره! حالا نمی‌دونم از شرکت کننده ها پول میگرفتن یا بهشون پول میدادن!

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۳
    1. سجاد عباسی

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (34 ديدگاه)

      دوست عزیز خودروی هر کسی براش ارزشمنده، چه جارجر باشه چه نوا و بیوک
      نکته بعدی هم اینکه تمامی خودروها با هماهنگی قبلی اومدن و همشون کیفیت خوبی داشتن
      اگه متن رو بخونین متوجه میشین

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
  13. فرزاد افشار

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    و صد حیف ک خیلی از ماشینای خاص و کلاسیک ب خاطر نوسازی حمل و نقل اوراق شدن و از بین رفتن

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  14. ar-ma-n

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    این دنیا یه چارجر بین سال های ۶۸ ۶۹ ۷۰ بدهکار به من

    ما هیچی ، ما فقط نگاه …

    همیشه برام تازگی داشت روح داشته دیدن ماشین کلاسیک و … و حتا مدرن ها .

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  15. ar-ma-n

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    و امیدوارم همایش های بیشتری بزارن و تو این تو سه سال یا بیشتر تعداد خیلی کمتر همایش های بزرگی میزارن البته همایش های کوچیکی و خب البته این بگم همایش کلان فقط برای فدراسیون و دولت سود داره از پول شرکت بگیر و…. همی این کار هارو میکنن بخاطر گرفت پول مفت از مردم این سیاست غلطی که توسط تمام ریس فدراسیون کمیته چه از قبل چه الان چه از اولین نفر تا الان که هم میدونن کیه همین بوده و هست چی بگم والا تنها ضرر که میبره اون عاشق خودرو کلاسیک یا اون کسی که ماشین داره .

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  16. ar-ma-n

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    در هر صورت هم اینا گفتم به کنار ولی امیدوارم تو آینده هم این مدل های ارزشمند و خاصی که هست و چه تمام ماشین های کلاسیک باشن و ازشون مراقبت بشه حفظش کنن جدا از مالی ماشین کلاسیک روح داره و خب مثله دو ده اخیر نشه که خیلی از ماشین های خاص و تک نمونه و… دادن اسقاطی بعل رفت پژو ۴۰۵ یا آردی بگیرن

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  17. ar-ma-n

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    و خب این همایش تو این سه چهار سال اخیر خیلی بزرگ بوده جمع همه جور بوده ولی خیلی هام نیامده بودن تا جایی که میدونم مثل ماستنگ آقا ریشار و آقا محمد رضا و چارجر ۶۹ چارجر دیتونا النور شورلت شول رنگ مسی که تا الان هیچ اطلاعات ندیدم ازش و خب خیلی هست بخوام بگم یک تومار میشن ولی خب همیشه همشون چراغ خاموش بودن .

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  18. علی

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    ماشین فقط اونی که نازی ها به ما هدیه دادن

    موافقم ۱
    مخالفم ۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا