برندگان این فهرست در شتاب اولیه و درگ ۴۰۰ متر پیشتازان وانتهای آمریکایی به شمار میروند.
در گذشته وانتها تنها به منظور انتقال بار استفاده میشدهاند؛ اما با گذر زمان این تصویر تغییر کرد و چند دهه است که صنعت خودرو میزبان وانتهای عملکردبالا هم شده است که گاه لزوما برای باربری ساخته نشدهاند. از آنجا که ایالاتمتحده یکی از بازارها و تولیدکنندگان اصلی وانتها ردهبالا محسوب میشود، در این مقاله به سریعترین وانتهای این کشور نگاه خواهیم داشت.
دوج رم SRT-10 مدل ۲۰۰۴
این خودرو بیشک یکی از مهمترین وانتهای تولیدشده تحت برند رم به شمار میرود که در سال ۲۰۰۴ دیده به جهان گشود. مهندسان دوج با تکیهبر پیشرانه ۵۰۰ اسب بخاری ۸.۳ لیتری V10 وایپر وانتی خیابانی را به بازار عرضه کردند که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۹ ثانیه زمان نیاز داشت و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۲ ثانیه طی میکرد.
رم ۱۵۰۰ تریدزمن S.O. مدل ۲۰۲۵
با جابهجا شدن مرزهای فناوری، جدیدترین نسخه وانت باری رم ۱۵۰۰ تریدزمن هم میتواند سریعتر از نسخه SRT-10 و تنها در عرض ۴.۸ ثانیه ب سرعت ۱۰۰ کلومتر بر ساعت برسد. این خودرو با تکیهبر پیشرانه ۶ سیلندر تویین توربوی خطی خود از ۴۲۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
رم ۱۵۰۰ تنگستن H.O. مدل ۲۰۲۵
وقتی نسخه پایه تریدزمن از چنان شتابی بهرهمند شده است، عجیب نیست که ببینیم نسخه لوکس تنگستن هم برای رسیدن به سرعت معیار ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۴ ثانیه زمان نیاز دارد. تنگستن H.O. از ۵۴۰ اسب بخار قدرت سود میبرد و در زمینه شتاب اولیه از رقیب ژاپنی خود، تویوتا توندرا سوپرشارژر، بهتر است اما در رقابت درگ، بازی را به رقیبش میبازد.
تویوتا توندر TRD سوپرشارژر مدل ۲۰۰۸
هر چند نسل گذشته تویوتا توندرا پیلپیکر بیش از ۱۰ سال عمر دارد اما هنوز هم جزو سریعترین وانتهای آمریکا به شمار میرود. این خودروی سنگینوزن با استفاده از موتور ۵.۷ لیتری V8 سوپرشارژر خود، برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۴ ثانیه زمان نیاز داشت و مسافت ۴۰۰ متر را درعرض ۱۳ ثانیه به اتمام میرساند.
فورد F-150 لایتنینگ پرو مدل ۲۰۲۲
نسخه برقی F-150 میتواند با تکیهبر ارائه قدرت و گشتاور لحظهای که الکتروموتورش ایجاد میکند، تنها در عرض ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. دو پیشرانه این خودرو تمام برقی ۴۵۲ اسب بخار قدرت تولید میکند.
فورد F-150 XLT FP700 مدل ۲۰۲۳
کیت FP700 وانت عادی F-150 را به خودرویی قدرتمند تبدیل میکند که میتواند با استفاده از موتور ۵ لیتری خود و ۷۰۰ اسب بخار قدرت، در عرض ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. عملکرد خیرهکننده این مدل بهواسطه وزن کم آن ممکن شده بود.
رم ۱۵۰۰TRX مدل ۲۰۲۲
رم SRT-10 تا مدتها بهعنوان بهترین وانت رم شناخته میشد؛ تا اینکه شرکت دوج در سال ۲۰۲۰ از نسخه TRX رونمایی کرد. این خودرو از یک پیشرانه ۶.۲ لیتری ۷۰۲ اسب بخاری سود میبرد میتوانست تنها درعرض ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که با بسیاری از خودروهای اسپرت میانرده بازار برابری میکند.
فورد F-150 رپتور R مدل ۲۰۲۳
پس از آنکه رم TRX موفق به شکست رپتور شد، فورد تصمیم گرفت تا تاج پادشاهی را بار دیگر از آن خود کند؛ پس در سال ۲۰۲۳ از نسخه V8 سوپرشارژر رپتور R رونمایی کرد که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۷ ثانیه زمان نیاز داشت.
ریویان R1T چهار موتوره مدل ۲۰۲۲
وانت تمام برقی ریویان که در بازار وانتهای ایالاتمتحده جهشی رقابتی را ایجاد کرد، در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. نسخه چهار موتوری یا کواد موتور این خودرو که قدرتمندترین نسخه آن به شمار میرفت، قدرت هر موتور را به یکی از چهار چرخ منتقل میکرد و رویهمرفته از ۸۳۵ اسب بخار قدرت سود میبرد. نیروی الکتروموتور آن از یک باتری ۱۳۵ کیلووات ساعتی تهیه میشد و میتوانست در عرض ۳.۱ ثانیه به سرعت معیار ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این سوپروانت مسیر ۴۰۰ متر را هم درعرض ۱۱.۷ ثانیه به اتمام میرساند که برای یک خودرو با قابلیتهای گوناگون آفرودی رقمی خیرهکننده محسوب میشود.
جمس هامر EV مدل ۲۰۲۲
تصور کنید که یکی از سنگینترین خودروهای بازار امروزی آمریکا میتواند بهسرعت یک بیامو اسپرت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند! این وانت ۴,۷۰۰ کیلوگرمی تمام برقی با تکیهبر ۱,۰۰۰ اسب بخار برقی که از الکتروموتورهایش میگیرد میتواند در عرض ۳ ثانیه از مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت گذر کند. این وانت در درگ ۴۰۰ متر تنها ۰.۱ ثانیه از ریویان R1T کندتر است.
تسلا سایبرتراک
زشتترین وانت جهان و جدیدترین محصول تسلا، سایبرتراک، هماکنون تاج پادشاهی سریعترین وانت ایالاتمتحده و احتمالا جهان را بر سر دارد. سایبرتراک با تکیهبر سه موتور برقی خود میتواند ۸۴۵ اسب بخار قدرت را به هر چهار چرخ خود ارسال کند و بدنه فلزی و عجیبش را درعرض ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساند. دو دهه پیش، این تنها بوگاتی ویرون و چند ابرخودروی دیگر بودند که به این رقم دست پیدا میکردند اما حالا، وانت برقی تسلا هم میتواند عملکردی خیرهکننده را از خود به نمایش بگذارد؛ همهوهمه به لطف انقلاب برقی خودروها! نظر شما درباره این وانتها چیست؟ آیا جا دارد که خوردوسازان بزرگ آمریکایی باز هم به تولید وانتهای خیابانی سریع مانند رم SRT-10 بپزدازند؟
مقالات مرتبط:
- با لوکسترین وانتهای بازار آمریکا آشنا شوید
- پرفروش ترین وانت پیکاپ های بازار آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۴
Mohammad hasan
۱۰ مهر ۱۴۰۳تنها سوپرتراک این لیست همون اس ار تی ۱۰…بود
ما بقی پیکاپ های معمولی هستن که صرفا قدرت زیادی دارن ( تمام برقی ها رو اگر فاکتور بگیریم ) و تمرکز اصلی همشون بر عملکرد کار هست که یک پیکاپ برای اون منظور طراحی و ساخته میشه
SMS
۱۰ مهر ۱۴۰۳اصلا نیاز نیست بگی
خفنی و ابهت و زیبایی موج میزنه
علی Shelby
۱۰ مهر ۱۴۰۳من خودم رم تی ار ایکس ۱۵۰۰ ۲۰۲۲ و اف ۱۵۰ رپتور ار ۲۰۲۳ رو بخاطر قدرت افرود و
ابهتشون خیلی دوست دارم
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/2023-ford-f-150-raptor-r-exterior.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/12/2021-Ram-1500-TRX-MotorTrend-Truck-of-the-Year-69.jpg
تنگستن هم ابهت خاصی داره و هم لوکسه بخاطر همین دوستش
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/2025-ram-1500-tungsten-1.jpg
وانت برقی هم بدرد نمیخوره فکر کن میخوای بری افرود و شارژ تموم بشه از کجا میخوای شارژ کنی
ولی بنزینی باشه ، بنزین تموم شه ، سریع میریم از پشت ماشین گالن بنزین رو برمیداریم میریزیم تو باک بر میگردیم بنزین میزنیم
ولی بخوام وانت برقی انتخاب کنم اف ۱۵۰ لایتنینگ رو انتخاب میکنم با هامر ای وی
ریویان رو هم بخاطر قیافه فان و با نمکش انتخاب میکنم
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/05/2022-gmc-hummer-ev-irst-drive-325.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/rivian-r1t-3-0-seconds-1724165687.webp
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/ford-f-150-lightning-4-0-seconds-1724165687.webp
JaMsHiD-R1988
۱۱ مهر ۱۴۰۳یه ویدیو دیدم طرف تسلاش شارژش تموم شده بود ، یه گالن دستش گرفته بود برا بنزین
هیچکس واینمیستاد . آخرش یه نفر واستاد گفت ابله ماشین برقی چطور میخوای بنزین بزنی؟
گفت تو بنزین اضافه داری یا نه . طرف بنزین میده و طرفم پا میشه صندوق رو میزنه بالا
یه موتور برق بنزینی کوچیک گذاشته بود صندوق عقب تحت عنوان ژنراتور بعدش که روشنش کرد نازل رو برداشت ماشینش رو زد شارژ
یارو میگفت باورم نمیشه با بنزین تونستم به یه راننده تسلا کمک کنم😂
amirkhanzadeh
۱۱ مهر ۱۴۰۳من بشخصه همیشه طرفدار وانت های رم هستم
این وانت ها نه تنها از طراحی عالی برخوردار هستند از موتوری با توان قدرتی بالا برای کشیدن حمل کردن و حتی سرعت مناسب کاربرد دارند
و سیستم تعلیق وانت های رم زبان زده تو آمریکا مخصوصا تو نواحی کالیفرنیا و لاس وگاس
Mohammad hasan
۱۰ مهر ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/magazine/greatest-american-muscle-trucks-ever-produced/&ved=2ahUKEwjc7YbK5uyIAxXZgv0HHf4WEZUQFnoECBUQBQ&usg=AOvVaw1lVhU_rpAhRlmT9PT-gI26
مطالعه مطلب بالا خالی از لطف نیست…
تا به حرف بنده در خصوص اینکه ماسل تراک با خیلی از پیکاپ های بالا تفاوت داره
Yazdan
۱۰ مهر ۱۴۰۳ابهت از این پست میباره 🔥
amir
۱۰ مهر ۱۴۰۳سه تای آخر که نخودی حساب میشن ولی انتخاب من
اف۱۵۰
رم ۱۵۰۰ trx
و به نظرم اسپرت تر و خفن تر از همه تو این زمینه srt 10 2004
JaMsHiD-R1988
۱۰ مهر ۱۴۰۳فقط رپتور R
زندگیه لامصب
خاص
۱۰ مهر ۱۴۰۳«جیپ گلادیاتور روبیکان» چی؟؟
https://www.caricos.com/cars/j/jeep/2023_jeep_gladiator_rubicon_farout/
پیام
۱۰ مهر ۱۴۰۳تصور کنید که یکی از سنگینترین خودروهای بازار امروزی آمریکا میتواند بهسرعت یک بیامو اسپرت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند! این وانت ۴,۷۰۰ کیلوگرمی تمام برقی با تکیهبر ۱,۰۰۰ اسب بخار برقی که از الکتروموتورهایش میگیرد میتواند در عرض ۳ ثانیه از مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت گذر کند. این وانت در درگ ۴۰۰ متر تنها ۰.۱ ثانیه از ریویان R1T کندتر است.
amir
۱۰ مهر ۱۴۰۳اون هرچیزی هست الا یه وسیله نقلیه حالا تو بگو سریع تر از کاوازکی نینجا یا ریمک نورا یا اف ۳۵ سرعت بگیره
Kf
۱۰ مهر ۱۴۰۳فنا سایبرتراک مورد دارن موردشون هم بر میگرده به دوران کودکی و اگر ن چرا یک نفر باید وانت های بالا رو مثل رپتور یا رم پسندش نباشه بیاد دست بزاره روی سایبرتراک حالا به بی ام و کار ندارم ولی خداییش از سایبرتراک واسه تخریب بی ام و استفاده نکنین.به عنوان یه ماشین باز،فن کشور خاصی هم نیستم ولی روم نمیشه باور کنم سایبرتراک آمریکاییه حالا هر چقدر هم میخواد سریع باشه. حتی یه پیکاپ درست حسابی هم نیست فقط واسه جلبه توجه.
Puriya
۱۰ مهر ۱۴۰۳از چی شروع شد به چی ختم شد
اقا این تسلا مسلا ها رو تو جمع بزرگان نیارید توروخدا
Cehx
۱۰ مهر ۱۴۰۳بین اینا قیافه ی تسلا مثل یه جوک بی مزه است
boost10
۱۰ مهر ۱۴۰۳فقط اونجا که نوشته بود زشت ترین وانت دنیا
JaMsHiD-R1988
۱۰ مهر ۱۴۰۳جوکای شوهر عمه ای😂💔
Kiarash
۱۰ مهر ۱۴۰۳فقط سایبر تراک و ریویان رو خوشم نمیاد بقیه ابهت و اصالت ازشون میباره
froG-driVer
۱۰ مهر ۱۴۰۳تنگستن…
چقدر اسم باحالیه!
Taha Ayoobi
۱۰ مهر ۱۴۰۳عجب مقاله ای بود
روحم تازه شد
ماشالا
Muscle car
۱۰ مهر ۱۴۰۳یادش به خیر
رم SRT-10 داخل بازی های گردن کلفت ماشینی بود
hosen
۱۰ مهر ۱۴۰۳پس gmc سایکلون کوش؟
Cert
۱۰ مهر ۱۴۰۳شتاب ندارد
شتاب آن 5.2 second
boost10
۱۱ مهر ۱۴۰۳5.2 زیاده ؟
boost10
۱۰ مهر ۱۴۰۳عاشق اون srt10 ام یه ابهت خاصی داره
آرش
۱۰ مهر ۱۴۰۳همچی عاای بود که به اون مکعب مستطیل اخر رسیدم
SRT-10 فجب ابهتی داره
یادش بخیر
فقط و فقط یک کلمه
ماشالله امریکا که یک خاطره به یاد موندنی درست کرد👏👏
آرش
۱۱ مهر ۱۴۰۳ببخشید غلط املایی داشتم
فجب: عجب
عاای: عالی
اینم درستشون
Taha Ayoobi
۱۰ مهر ۱۴۰۳سایکلون هم جا داشت بیاد.
آرش
۱۱ مهر ۱۴۰۳اره واقعا
محمد کیان شهسوار
۱۱ مهر ۱۴۰۳فورد که اصن زندگیه
ریویان یجوری هستش انگار میخواسته یه ماشین بزنه که شبیه ماشینای بیوم منتها پیکاپ باشه
لطفا اینقدر سایبر تراک رو مسخره نکنید درسته یکم زشته اما خیلی از خارجی ها عاشقشن تازه شم به عنوان یک ماشین برقی خوشگله
آرش
۱۱ مهر ۱۴۰۳اخه مرد حسابی اون شیش ضلعی قشنگه
علی منصوری
۱۱ مهر ۱۴۰۳چقدر خوبن اینا ،ولی متأسفانه اسمی از ابر سوپر تراک تاریخ نیسان گاوی اسپرت شده نیست، ۳ تن بار بزنین ی شتاب بگیرین ببینین سلطان دراگ کیه!!!!!؟
مزدک
۱۲ مهر ۱۴۰۳دقیقا همینطوره که می فرمایید: سلطان “دراگ”!
دراگ باز باید باشی که اینطور نگاه طنازانه ای داشته باشی.
حالتو می خرم…
(اشتباه برداشت نشه رفیق! قصد جسارت ندارم… در مقابل شوخی به جای شما، جهت مزاح عرض کردم)
آرش
۱۲ مهر ۱۴۰۳داداش دراگ نه درگ.
حمید رضا
۱۲ مهر ۱۴۰۳ماشین برقی هرچقدر هم سریع باشه حس خوبی رو بهت منتقل نمیکنه. صدای غرش موتورهای حجم بالا حتی با شتاب و سرعت کمتر یه چیز دیگست. من کارم خرید و فروش ماشین توی عمان هست. البته که تا حالا پیکاپ نخریدم و نفروختم ولی اس یو وی زیاد داشتم. توی ماشین های حجم بالا لذتی هست که قابل وصف نیست. البته اگه بنزین به قیمت جهانی برات مهم نباشه !