مک لارن

معرفی رسمی مک لارن ۶۰۰LT اسپایدر

۶۰۰LT اسپایدر پنجمین خودروی مک لارن است که نام لانگ تیل را به همراه داشته و از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متر سود می‌برد. نسبت قدرت به وزن این خودرو ۴۶۳ اسب بخار به ازای هر تن می‌باشد.


شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این سوپرکار روباز تنها ۲.۸ ثانیه بوده و البته برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هم به ۲.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۴ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. از نظر شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت، ۶۰۰LT اسپایدر تنها دودهم ثانیه کندتر از مدل کوپه با رکورد ۸.۴ ثانیه می‌باشد.


قیمت این خودرو در آمریکا از ۲۵۶۵۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که مشتریان بریتانیایی باید ۲۰۱۵۰۰ پوند برای خریدش پرداخت کنند. قیمت مک لارن ۶۰۰LT اسپایدر در آلمان، اتریش و ایتالیا نیز به ترتیب برابر با ۲۵۰ هزار یورو، ۲۵۶۵۰۰ یورو و ۲۵۵ هزار یورو می‌باشد.


مایک فلوویت مدیرعامل این خودروساز بریتانیایی می‌گوید:

مک لارن ۶۰۰LT اسپایدر یک بعد دیگر به هیجان بهترین خودرو در خانواده‌ی سری اسپورت ما اضافه کرده و درعین‌حال هیچ‌کدام از شاخصه‌های لانگ تیل را از دست نداده است.

او ادامه می‌دهد:

استفاده از مزیت کامل شاسی فیبر کربنی مونوسل II باعث شده که مطمئن شویم این خودرو توانایی‌های دینامیکی و پرفورمنس برابر با برادر کوپه را داراست. این خودرو تنها ۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه کوپه بوده و هیچ نیازی به استحکام ساختاری بیشتر نبوده است. علاوه بر وزن کمتر در مقایسه با رقبا ما همچنین مکان خاص اگزوز موجود در مدل کوپه را نیز حفظ کرده‌ایم و من مفتخرم اعلام کنم که صدا و ظاهر ۶۰۰LT اسپایدر حتی با بسته بودن سقف نیز عالی است.


درست همانند مدل کوپه، نسخه‌ی اسپایدر نیز سبک‌تر از مدلی است که بر پایه‌ی آن ساخته شده و وزن آن حدود ۱۰۰ کیلوگرم کمتر از نسخه‌ی استاندارد ۵۷۰S اسپایدر می‌باشد؛ اما به لطف شاسی فیبر کربنی مونوسل II، مدل اسپایدر ۶۰۰LT استحکام ساختاری مدل کوپه را حفظ کرده و نیازی به استحکام بیشتر نبوده است. وزن این خودرو تنها ۵۰ کیلوگرم بیشتر از نسخه‌ی کوپه است.


در کل این خودرو ۱۲۹۷ کیلوگرم وزن دارد که حداقل ۸۰ کیلوگرم کمتر از همه‌ی رقبای مستقیمش می‌باشد.


سقف تاشدنی خودرو را می‌توان تا سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت باز و بسته کرد. همچنین منحرف کننده‌ی باد را نیز می‌توان به‌صورت مستقل فعال کرد که این امر باعث کاهش مزاحمت باد می‌شود.

البته این خودرو روی پرفورمنس تمرکز داشته و مک لارن حتی سیستم‌های کنترل الکترونیکی را به منظور ایجاد خروجی بهتر تنظیم کرده است. حداکثر سرعت خودرو با بسته بودن سقف برابر با ۳۲۴ کیلومتر در ساعت بوده درحالی‌که باز بودن سقف حداکثر سرعت را به ۳۱۵ کیلومتر در ساعت کاهش می‌دهد.


اما ۶۰۰LT اسپایدر به عنوان خودروی لانگ تیل دارای بال عقب ثابت است که همان داون فورس ۱۰۰ کیلوگرمی نسخه کوپه در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را ایجاد می‌کند.


کابین خودرو نیز دارای تریم سبک وزن آلکانترا و صندلی‌های فیبر کربنی مک لارن P1 نیز به‌صورت استاندارد در خودرو وجود دارند. البته برای انتخاب صندلی‌های فوق سبک مک لارن سنا باید مبلغ بیشتری بپردازید.

اگر خریداران خواهان کاهش هرچه بیشتر وزن باشند می‌توانند سیستم‌های صوتی و تهویه مطبوع را حذف کنند که توجیه‌پذیر هم هست زیرا اگر هدف شما ثبت سریع‌ترین لپ تایم باشد باید هم ‌چنین کاری را انجام دهید.

هم‌اکنون می‌توان مک لارن ۶۰۰LT اسپایدر را سفارش داد هرچند باید گفت این خودرو به‌صورت محدود در دسترس می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. King918

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    این مکلارن هم یه مدل موتور ۸سیلندرداره ۲۰۰ مدل ماشین …??
    شوخی میکنم ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. شاهین

      ۲۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (4086 ديدگاه)

      یکی ۳.۸ لیتری مک لارن
      یکی هم ۱.۶ لیتری پژو

      #شوخی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. King918

        ۲۷ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        چ عجب خیلی وقت بود کامنتی از شاهین ندیده بودم …..
        دانیال ما خیلی ارادت داریم ها ….

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2528 ديدگاه)

      رفیق تو جدی هم میگفتی بازم عشقی.
      با اینکه تمام مک لارن ها از ۷۲۰ به این ور از تمام رقباشون تو اکثر عملکردها بهتر بودن،ولی باز هم چیزی که به دست نمیاد((حداقل به این زودی ها)) قابلیت اطمینانه که همیشه تو دلم به پورشه غبطه خوردم.
      این عربا هم که نشون دادن اصلا و ابدا اونقدرا هزینه نمیکنن((برخلاف نظره بعضی دوستان))
      تو قابلیت اطمینان مک لارن بعد از پورشه و فراریه و در اصل پورشه بسیار بهتر از فراری و مک لارنه ((مخصوصا مک لارن)).
      خدایا چی میشد حمایت مالی فیات رو داشتیم.😂😂((😉))

      بعد از این مدل هم ،که آخرین نوع از سری ۵۷۰ مک لارنه،میمونه نسخه ۷xxlt که رقیب کاملا مستقیم فراری پیستا و gt2rs محسوب میشه.((احتملا ۴ یا ۵ ماه دیگه معرفی بشه))
      که بازم ندید میگم بهتر از رقباشه تو فنی.
      بعدشم نسخه اسپایدرش و بعد هم قبل از پایان ۲۰۱۹ نسل جدید ۵۷۰ معرفی میشه که باید دید میتونه از پس ۹۱۱ ب بیاد یا نه.
      ..
      داداش شاهین دیگه اونقدرا هم که شما میگی نیست،۴ل ت هم داریم.😂
      جدا از شوخی بودجه ای که پژو داره رو نمیشه با مک لارن مقیاسه کرد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۷ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2528 ديدگاه)

        ((رفیق تو جدی هم میگفتی بازم عشقی.))
        چون هر دو شوخی کردین میشه رفقا، که آقا شاهین هم بعد کینگ کامنت گذاشت من ندیدم.دیگه خط آخرم چند ثانیه مونده بود برای ویرایش اضافه کردم.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. ایمان

        ۲۷ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (3617 ديدگاه)

        دانیال جان تا ۵ ماه دیگه فراری یک نسخه جدید و خیلی خفن تر از ۴۸۸ پیستا معرفی میکنه که احتمالاً اون رقیب اصلی ۷xxlt مکلارن محسوب میشه ??
        فعلاً تو پیست ۷۲۰S جلوی ۴۸۸ پیستا حرفی برای گفتن نداشته ببینیم تو خط مستقیم چکاره هست !!!!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۷ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2528 ديدگاه)

          اسمش چیه ایمان جان؟؟؟
          البته من بعید میدونم شاید نسل بعدی ۴۸۸ باشه که ۶ سیلندر و هیبریدی هم هست.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. ایمان

          ۲۷ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (3617 ديدگاه)

          اسمش رو نمیدونم ولی میدونم که قراره جانشین ۴۸۸ GTB بشه و خوشبختانه شما بهتر از بنده که طرفدار سرسخت فراری هستم در جریانی ؛ فقط امیدوارم V۶ نباشه که حالم اساسی گرفته میشه و اگه قراره که باشه بتونه جانشین خوبی برای ۴۸۸ GTB باشه
          چون زیر کامنت شما پاسخ نداشت مجبور شدم زیر کامنت خودم جواب بدم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. Ferrari

          ۲۷ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1714 ديدگاه)

          طبق برنامه ای که فراری منتشر کرده بود از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ فراری ۱۵ مدل تولید خواهد کرد.من درمورد نسخه خفن تر از پیستا چیزی نشنیدم و نخوندم اما اکه همچین مدلی هم دردست ساخت باشه احتمالا یه نسخه سفارشیه.
          یه خبر توسط فراری منتشر شده درمورد پیروزی های ۴۸۸GT3 که ۲۰۰ پیروزی از ۴۰۶ مسابقه ای که شرکت کرده بدست اورده در مسابقات و نرخ پیروزی تقریبا ۵۰ درصدی داشته (دقیقا ٪۴۹٫۲۵). این کلاس بسیار رقابتیه و ده سازنده حضور دارن و این حجم از موفقیت برای فراری بسیار چشمگیر بود.این پیروزی ها ظرف سه سال بدست اومده.
          https://races.ferrari.com/en/competizioni-gt/news/2019-cgt-200th-win-for-the-488-gt3
          این مقدار هزینه برای مسابقات برای برندی که تولیدات محدودی داره واقعا شگفت انگیزه.برای مسابقات فرمول یک ۲۰۱۸ هم فراری بودجه تحقیق و توسعه ۴۱۰ میلیون یورویی داشت بدون دستمزد کارکنان و رانندها و هزینه ساخت اتومبیل .این مبلغ فقط برای تحقیق و توسعه بود به مسابقات فرمول یک ،مسابقات استقامت wec و gt3 و فراری چلنج رو هم اضافه کنید.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۷ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2528 ديدگاه)

          البته چند ماه پیش هم فراری ثبت اختراعی داشت در رابطه با نوعی سیستم توربو شارژر الکتریکی که توربین رو به داخل مجرای سیستم اگزوز وارد کرده بود جایی که به واسطه گازهای خروجی هدایت میشن ولی هیچ اتصال مکانیکی توربین به کمپرسور نداره.
          به واسطه انرژی ای هم که توسط توربین ایجاد میشه،ذخیره میشه تو ژنراتور و بعدم قدرت فرستاده میشه به موتور الکتریکی،همچنین کمپرسور الکتریکی هم به خوبی باعث میشه هوای بیشتری به انجین پمپاژ بشه.
          ..
          فراری خودش معتقده به جز از بین رفتن کامل لگ توربو،این سیستم باعث میشه ماشین صدای خیلی بهتری تولید کنه،و همینطور قابلیت این وجود داره که سرعته توربین رو به طور کاملا خاص تنظیم کرد در هر دور موتور یه صدای کاملا ویژه از ماشین خارج بشه.
          ..
          البته با نوع تصویر و نوع نگرش برخی سایت ها که ازش بود این نوع سیستم برای موتور چهار سیلندر به کار میرفت یا این نوع آرایش برای تجسم فراری برای کارکرد این سیستم به دید عموم گذاشته شده بود.
          یا حتی ممکنه برای آلفا و مزراتی و ….به کار گرفته بشه.
          باید صبر کرد.
          فکر کنم ۶ سیلندر هم تو برنامشون بود حالا تو کدوم ماشینشون استفاده میشه نمیدونم.((احتمال زیاد همین جانشین ۴۸۸))
          ..
          ..
          البته جانشین ۴۸۸ رقیب همین ۷۲۰ هستش نه مدل پیست محور ۷۲۰.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. Mclaren m6 gt

        ۲۷ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (75 ديدگاه)

        مدل بعدی ۷۵۰ltهست با۹۹درصد اطمینان از قدرت و اسمش

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      4. Mclaren m6 gt

        ۲۷ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (75 ديدگاه)

        مدل بعدی۷۵۰ltهست با ۹۹درصداطمینان از قدرت و اسمش موفق باشی دانیال خان

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. s.h

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (706 ديدگاه)

    این ۶۰۰ زود معرفی شد زودم ۲۰ مدلش تکمیل شد ولی هنوز lt720نیومده پیش خودم فکر میکنم این همه تاخیر نسبت به این مدل قراره یه چیزی در بر داشته باشه که دیگه رقبارو له کنه نه اینکه شکست بده چون باید تا الان دیگه میومد حالا اینم فقط فکر منه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. Mآsكvيch

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    درگ دیمنلوجی و درگ تایمز رو بزارین لطفا!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حسن

      ۲۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (390 ديدگاه)

      ارمان
      تو هنوز دنبال درگی؟؟؟
      بابا چلنجر لقب سومین کوپه اسپرت دنیا رو گرفت و تموم شد رفت
      برو ارشیو ۴-۵ روز پیش پدال رو ببین هستش مطلبش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. emad1990

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    وزن فقط ۱۲۹۷ کیلو.عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا