مک لارن

رئیس مک‌لارن رسماً مذاکرات با گروه فولکس‌واگن را تائید کرد

چند وقت پیش بود که شایعات خرید مک‌لارن توسط آئودی همهٔ رسانه‌های خودرویی دنیا را پر کردند و هرچند این شایعات به‌سرعت تکذیب شدند اما هفتهٔ گذشته دوباره حرف‌وحدیث‌هایی در این رابطه مطرح شد. حال نیز مدیرعامل مک‌لارن ریسینگ «زک براون» رسماً اعلام کرده است که این شرکت در حال مذاکره با گروه فولکس‌واگن بوده است. وی دراین‌باره به رویترز گفته است:

من می‌شنوم که آن‌ها قصد دارند در مقابل ردبول و پورشه کاری انجام دهند

براون سپس ضمن تأیید مذاکرات با گروه فولکس‌واگن گفته است:

ما گفتگوهایی داشته‌ایم اما در کوتاه‌مدت و میان‌مدت و از این بابت بسیار خوشحالیم

مدیر تیم مک‌لارن اما در ادامه افزوده است که دو طرف هنوز به توافق نرسیده‌اند. به گفتهٔ وی، تا زمانی که مقررات جدید پیشرانه‌های فرمول یک در سال ۲۰۲۶ اجرایی شود، مرسدس همچنان تأمین‌کنندهٔ موتور مک‌لارن خواهد بود. براون در ادامه گفته است:

قرار است ارزیابی کنند که ما کجا هستیم تا در مورد آنچه که قرار است در سال ۲۰۲۶ انجام دهیم در زمان مناسب تصمیم‌گیری کنیم

هردو شرکت آئودی و پورشه به دنبال ورود به فرمول یک از سال ۲۰۲۶ به بعد هستند ولی تصمیم‌گیری نهایی در این رابطه در اواخر فوریه توسط هیئت نظارت فولکس‌واگن انجام خواهد گرفت. شایعات حاکی از آن است که آئودی با مک‌لارن و پورشه با ردبول همکاری خواهند کرد. البته مک‌لارن با مرسدس قرارداد دارد و ردبول هم مالکیت معنوی بخش تولید پاور یونیت هوندا را خریداری کرده است اما هردوی این قراردادها در سال ۲۰۲۶ منقضی می‌شوند که این درها را برای فولکس‌واگن باز خواهد کرد.

زک براون در مورد فصل آیندهٔ مسابقات فرمول یک گفته است:

ما وارد فصل جدید فرمول یک می‌شویم و هدف روشنی برای ادامهٔ پیشرفت‌های اخیر خود داریم. در سه سال گذشته مک‌لارن بهترین عملکرد خود را طی بیش از یک دههٔ گذشته تجربه کرده است. در سال ۲۰۲۱ ما در بخش سازندگان مسابقات فرمول یک با کسب ۲۷۵ امتیاز، تنها ۴۸.۵ امتیاز با مقام سوم اختلاف داشتیم و با فاصلهٔ زیادی نسبت به تیم پنجم، در جایگاه چهارم قرار گرفتیم. ولی ما هنوز در ابتدای راه بازگشت به رقابت هستیم. ما جاه‌طلب و مصمم اما واقع‌بین هستیم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

    ۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    متاسفانه داره میشه حکایت رولز رویس

    موافقم 1
    مخالفم 12
  2. ALIREZA

    ۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    فولکس گندشو درآورده 🥲🥲🥲

    موافقم 17
    مخالفم 10
    1. Porsche 911

      ۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      اینجا فقط گفته بخش مکلارن ریسینگ نه کل مکلارن پس هنوزمکلارن پایبند به ساخت خودرو های خودش هست
      بخش ریسینگ اگه آّودی قوی ظاهر بشه خیلی خوبه به نظرم

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. Hamid

        ۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        آئودی بهتره بره یه هایپر کار درست و حسابی واسه لامبو بسازه نه این کانتاش و سیان الکی گرون !!!
        اف وان پیش کش!!!

        در ضمن اصلا دوست ندارم مک لارن واسه فولکس بشه …
        در هر حال چاره ای نیست گویا …
        مک لارن هم بجای 4 تا چتر و یه کیف پول با ظاهر فیبرکربن بهتره چارتا اکسسوری درست و حسابی مثل بقیه بسازه که بتونه خرج خودش رو در بیاره …

        موافقم 9
        مخالفم 9
      2. دانیال_Surrey،England

        ۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        پورشه جان چه راحت میبری و میدوزی!!
        یعنی آئودی بیاد به همین راحتی بخش ریسینگ مک لارن رو بخره و با نام خودشو بدون هیچ زحمتی صاحب تیم اف1 بشه؟؟
        اونم آئودی که تکلیفش باخودش مشخص نیست،از لمانز میاد بیرون باز برمیگرده تو کلاس هایپراش،از dtm میاد بیرون میره افe از اونجا هم میاد بیرون یهو میپره تو اکستریم e،حالا هم میخواد بیاد فرمول 1 جای مک لارنی که بعد از فراری با سابقه ترین تیمه،بازم معلوم نیست حضور پایدار داشته باشن یا نه.

        من حاضرم مک لارن کلا ماشین نسازه و فقط تمرکزشو بزاره رو اف1 اونوقت شما میگی ماشین جاده ای…
        ..
        به شخصه من مشکلی با خرید ندارم،در صورتی که همون جایگاهی که پورشه و آئودی تو گروه دارن همون جایگاه هم مک لارن داشته باشه.
        کلا بعضی وقتا کارای فولکس خنده دار میشه.

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. Porsche 911

          ۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          کی برید و دوزید برادر من من میگم که خدشه ای به حس و حال و صفت مکلارن زده نمیشه ولی با شما موافقم بعضی کار های فولکس خیلی بی دلیل هست ولی خب ما که دستمون کوتاهه نمیتونیم کاری کنیم ولی خب میدونم اینطوری اگه باشه که آئودی از این کلاس به اون کلاس کوچ کنه واقعا اعتبار مکلارن زیر سوال میره…

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. 1123

          ۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          بنظر من که حتی تصور اینکه مکلارن بتونه تو جایگاه پورشه یا آئودی باشه و وولکس واگن خنده داره
          نهایتا هم رده لمبورگینی بشه

          موافقم 1
          مخالفم 1
  3. R@m!n

    ۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    “من می‌شنوم که آن‌ها قصد دارند در مقابل ردبول و پورشه کاری انجام دهند”

    چه جوکه مزخرفی !!! آئودی با پورشه رقابت کنه 😂😂 پس حتما شاهد رقابت فورد و لینکلن، شورلت و کادیلاک و بی ام و و مینی هستیم. به همین اندازه مسخره و خنده دار.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Hamid

      ۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      دقیقا …
      من حقیقتا دلیل این کار فولکس رو نمیفهمم …
      قطعا فولکس نمیخواد چنین رقابتی ایجاد بشه چون خیلی ضرر میکنه !
      و در هر حال اگه بخواد شرکتی رو قربانی کنه (که نمیکنه!!!!) آئودی هست تا پورشه …
      در کل ورود هر دوتاشون به اف وان بنظرم بی معنی هست …
      چرا دقیقا باید همچین کاری انجام بدن؟!
      رقابت این چنینی هیچوقت قابل قبول نبوده …

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        دلایلش واضحه حمید جان

        ایجاد امنیت برای پورشه در مسابقات
        تست استراتژی ها و امور فنی ریسکی رو آئودی
        افزایش اعتبار برندینگ آئودی در برابر بی ام و و مرسدس
        افزایش اعتبار پورشه با قهرمانی در فرمول 1 و در نتیجه افزایش قیمت محصولات پورشه (کاری که فراری سال هاست انجام داده)
        ساپورت متقابل در مسابقات در مواقع حساس بر ضد رقبا

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. 1123

          ۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          فراری سالهاست که قهرمان نشده، با اینحال بازم قیمت محصولاتش بالاست
          برعکس مرسدس که محصولات پرفورمنسش خیلی قیمت های هنگفتی ندارند
          هوندای سالهای 2011 تا 2013 هم همین اوضاع رو داشتن، البته بعد از قهرمانی های پی در پی فتل فاجعه ای بنام NSX رو تولید کردن
          در کل بنظرم خیلی محتمل نیس پورشه وارد F1 شه چون واقعا نیازی نداره اینهمه هزینه اضافه بکنه

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. محمد امین

          ۱ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2170 ديدگاه)

          اقا 1123
          قیمت های محصولات فراری ، به نصبت تولیدات کم و هزینه ی ساخت زیاد ، منطقی به نظر میرسه
          کلا این نوع سوپر اسپورت ساز ها مثل مکلارن و لامبورگینی و فراری و…. سود های بالاتری روی محصولاتشون دارن
          ولی خب افتخار های تاریخی هم میتونه تاثیر کمی بزاره ، ولی خیلی چشمگیر نیست

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. محمد امین

        ۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        نسبت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. محمد امین

    ۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    کلارن باید احمق باشه که از موتور شاهکار مرسدس به سمت آئودی بره ، هیچ کلمه ی بهتری به ذهنم نمی‌رسه
    یا اصلا هیچکس مکلارن رو نمیخرید و یه جوری روی پای خودش وایمیستاد
    به خدا من یه زمانی عشق مکلارن ریسینگ بودم ، هرچند از مکلارن اتوموتیو خیلی خوشم نمیاد، ولی از اینکه دارن این شرکت باسابقه رو دست یه سری دلال میفته ناراحت میشم
    حداقل bmw اهل دله و گزینه ی بهتری هست

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. 1123

      ۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      من معتقدم اگه آئودی مکلارن ریسینگ رو بخره به اسفاده از همون موتور مرسدس ادامه میدن چون دلیلی نداره هزینه صرف توسعه انجین پیچیده F1 کنن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. Hamid

    ۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    وقتی گفتن بخش مسابقات …
    احتمال اینکه بخش جاده ای هم به یه شرکتی واگذار بشه وجود داره …
    ولی در کل همکاری با آئودی یه ریسک بزرگ هست برای مک لارن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Moon

    ۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (176 ديدگاه)

    پیوند آلمانی ها با انگلیسی ها همیشه جواب داده برعکس پیوند اروپایی ( هر کشوری ) با امریکایی که همیشه از پیش شکست خوردست به امید موفقیت ائودی و پورشه و مکلارن تو F1 ❤️

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. 1123

      ۱ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      فورد جی تی 40 حاصل پیوند اروپا با آمریکاست

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Moon

        ۱ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (176 ديدگاه)

        گروه کرایسلر با گروه فیات ، لوتوس و اوپل و واکسول با GM ، ولوو ، جگوار و لندروور با فورد که همشون پیوندهای خیلی بدی بودن چون کلا ژن امریکایی ها با اروپایی ها همخونی نداره یعنی ماشین با موتور کم حجم و ابعاد جمع و جور (حتی تو نسخه ی پرفورمنس) و ماشین با ابعاد بزرگ و موتور حجیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. ماکسیمیلیان

    ۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    با سلام و درود ایزد بخشنده بخشایشگر بر همگی ما!
    بنده همان اول به یکی از دوستانم عرض کردم که ب ام و بهترین انتخاب برای ریاست بر مکلارن است.
    متاسفانه این خبر ، از ناخوش ترین اخبار های دنیای خودروست.
    سیاست پیشرفتی فولکس واگن ، به اصطلاح «از پول پرستی ترین» سیاسیت های خودرویی است ، در نتیجه چنین چیزی باعث از بین رفتنِ رقابت برای پیشرفت میشود به همین علت یک رقابت کاذب میان خودرو سازان رخ می‌دهد.
    یا حق🌷

    موافقم 3
    مخالفم 2
  8. پیام

    ۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    من یکی که به شخصه مکلارن جزئی از مجموعه فولکس بشه دیگه از محصولاتش استفاده نمیکنم به برندهای پرفورمنس دیگه فکر میکنم چقد اینا بی عقلن اصلا به فکر خریدار سخت پسند و خاص پسند ایرانی نیستن حالا بزار فروششون تو ایران بیاد پایین بعدا میفهمن چه کار اشتباهی کردن.
    شاید یه تیبا 2 خریدم

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا