مک لارن

مک لارن آرتورا تروفی با ۵۷۷ اسب بخار قدرت

مک‌لارن به تازگی از خودروی جدید خود برای مسابقات «مک‌لارن تروفی» رونمایی کرده است. این خودروی جدید که براساس نسخه GT4 مک‌لارن آرتورا توسعه یافته، براساس ادعای سازنده از شر محدودیتی چون بالانس قدرت و قوانین مسابقه‌ای GT4 خلاص شده است. به همین دلیل، مک‌لارن در کاهش وزن این خودرو دستی باز داشت و توانسته تا به‌راحتی آیرودینامیک این خودرو را بهبود ببخشد. موتور V6 تویین توربوی این خودرو نیز حدود ۵۷۷ اسب بخار (۴۳۰ کیلووات) قدرت تولید می‌کند.

مک‌لارن اطلاعات چندان زیادی را درباره جزئیات آرتورا تروفی منتشر نکرده است اما گفته که این خودرو به سیستم اگزوز جدید و یک بال بزرگ مجهز خواهد شد که نیروی عمودی (DownForce) زیادی را تولید می‌کند. سیستم اگزوز نیز به خودرو اجازه می‌دهد تا به همان اندازه که ظاهر جذابی دارد، صدای جذابی نیز داشته باشد.

از سایر بهبودهای این خودرو نسبت‌‌به نمونه GT4 می‌توان به اسپلیتر جدید جلو، ورق‌های بادشکن و چرخ‌های جدید اشاره کرد که درون تایرهای پیرلی جا خوش کرده‌اند.

این شرکت انگلسیس تصمیم گرفته که پیشرانه این خودرو را به سیستم هیبریدی نمونه جاده‌ای خود مجهز کند تا دارندگان آن بتوانند به‌راحتی و با استفاده از بازتنظیم موتور آرتورای جاده‌ای خود و نصب پکیج آیرودینامیک بدنه، صاحب یک نمونه تروفی شوند و نیازی به خرید خودروی تازه نداشته باشند؛ این خود روشی برای ترغیب مالکان آرتورا برای شرکت در مسابقات مک‌لارن تروفی به شمار می‌رود.

سری مسابقات مک‌لارن تروفی به‌عنوان «رقابت‌های قهرمانی جدید برای به چالش کشیدن و توسعه رانندگان Pro-Am در محیطی اجتماعی در برخی از بهترین پیست‌های اروپا» معرفی شده است. در تقویم سال ۲۰۲۳ این رقابت‌ها، ۵ رویداد متفاوت وجود دارد که نام پیست‌های بزرگی چون «پول ریکارد»، «اسپا فرانکورچمپس»، «هاکِن‌هِیم» و «بارسلونا» در میان آن‌ها جلب توجه می‌کند.

از آنجایی که زندگی به‌عنوان یک راننده مسابقه آسان نیست، مک‌لارن به رانندگان سری مک‌لارن تروفی امکان دسترسی  به «سرویس تشویقی مک‌لارن» را می‌دهد که وظیفه‌اش، «ایجاد تجربه‌ای بی‌مانند شامل رزرو هتل و حمل‌ونقل برای رانندگان بوده است و از تمرکز هرچه بیشتر آن‌ها روی مسابقات و عملکرد درست در پیست اطمینان حاصل می‌کند». نظر شما درباره این خودرو و رقابت‌های جدید برای تقویت رانندگان چیست؟!

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Moon

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (176 ديدگاه)

    این یکی یکدفعه وسط مسابقه آتیش نگیره من کل بر و بکس مک‌لارن ریسینگ رو شیرینی میدم . فکر نکنم مزخرف تر از مک‌لارن تو دنیای برند های اسپرت وجود داشته باشه آخه کدوم ماشین تولید محدودی رو دیدید که هر لحظه امکان آتش سوزیش باشه (اسپدتیل) یا اینقدر بی کیفیت باشه همین آرتور ( نسخه ی خیابونی ) چند بار آتیش گرفت ، واقعا نمی دونم در مورد اینجور کمپانی هایی که ادعاشون گوش فلک رو کر کرده ولی از ساختن دو تا موتور مجزا از هم و دو تا پلتفرم مجزا از هم عاجز هستند چی بگم حتی نمی تونند یه ماشین ایمن بدست ملت برسونند

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳۲
    1. phonix

      ۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (616 ديدگاه)

      لامبو هم اتیش میگیره
      فراری هم میگیره
      پورشه هم میگیره
      و…
      نابغه بستگی داره چطور از ماشین استفاده کنی
      اگه مشکل انقدر وحشتناکی داشت الان خو درشو تخته کرده بودن
      تو میدونی کسایی که همچین ماشینایی میخرن چقدر پول دارن ؟
      انقدر پول دارن که میتونن با بهترین وکلای دنیا گوش مکلارن رو ببرن ولی چرا این کارو نکردن ؟
      اینو ظاهرا تو میدونی
      کی رو دیدی به مکلارن بگه اشغال؟
      شاید کیفیتش مثل فراری و… نباشه
      ولی چیزی که میسازه لایق احترامه

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۹
      1. Moon

        ۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (176 ديدگاه)

        از پورشه که من چیزی ندیدم ولی فراری و لامبو اینقدر کم بودند که اصلا قابل قیاس با مکلارن نیستند برو ببین چند تا ۷۲۰ ، ۷۶۵ , آرتور , اسپدتیل آتیش گرفتند و با مجموع لامبو و فراری مقایسه کن جناب علامه دهر

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۲
        1. Moon

          ۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (176 ديدگاه)

          ۵ تا لینک مختلف از همین پدال برات گذاشتم در حالات مختلف مک‌لارن در حال نابود شدن .
          ایستا ، تو پیست ، در حال بنزین زدن ، و البته یکی از لینک ها هم در مورد بررسی آرتور که خالی از لطف نیست اگه ببینیش

          موافقم ۶
          مخالفم ۹
        2. دانیال_Surrey،England

          ۹ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2562 ديدگاه)

          مثل اینکه شما مشکل خود درگیری دارین.
          اون ۷۶۵ که اصلا مربوط به ماشین نبود.
          کلا ۳ تا هم سنا درگیر شد که مک لارن فراخوان داد کلا مشکل حل شد.
          ..
          ببین دوست عزیز کلا اینا رو برای کسایی بگو که سرش تو مطالعه نیست.
          پورشه برای gt3 991 یادشونه دوستان سال ۲۰۱۴ چه اتفاقی افتاد و پورشه همه رو فراخوان داد.
          یا قضیه آتیش سوزی های ۴۵۸.
          و کلی فراخوان تو این موردا برای پورشه و فراری.
          اینقدر هم به قول خودت تو اینستا و…پره که که آدم وقت نمیکنه همه رو ببینه.
          من حالا نمیخوام لینک بزارمو ریز بپردازم به قضیه چون عینه شما بیکار نیستم.
          دوستانی که باید بدونن میدونن.
          اینقدرم وقا بقیه رو با این شر و ورا نگیر.

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۳
    2. JDM lover

      ۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      صحیح

      موافقم ۱
      مخالفم ۸
    3. دانیال_Surrey،England

      ۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2562 ديدگاه)

      داداش پاشو دست و صورتتو یه آب بزن یه نرمشی بکن یه نوشیدنی گوارا هم بنوش.
      واقعا این کامنت تو شرایط نرمال به ثبت نرسیده.
      اسپیدتیل آتیش گرفته؟؟
      کجا و کی؟
      لابد تو تست های آزمایشی مک لارن که اصلا مهم نیست.
      کل اینترنت رو سرچ کنی ۱۰ تا مک لارن آتیش نگرفته.
      همین ب ام و i3 هم همین چند روز پیش تو تست آتش گرفت.
      یا کوروت و….
      تست های پیش تولیدی برای همینه که مشکلات رو بفهمن.
      آرتورا هم هنوز نسخه ی مشتریش تست نشده که بشه نظر قطعی داد.
      ..
      واقعا اگه مشکل اعصاب دارید یا از چیزی ناراحتید لازم نیست بیاید تو یه سایت حمل و نقل و با کاربرا با اشتراک بزارید.

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۶
  2. پیام

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (191 ديدگاه)

    من به شخصه میتونم راجب پراید ۸۶ و ۲۰۶ مدل ۸۷ نظرما بگم اینا هنوز سوار نشدم ببینم چجوریه بزار بیاد بازار یه سر باهاش برم پیست آزادی تا یه نقد اساسی راجبش بنویسم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا