رسانه پدال

زنوو TSR-S؛ هیولای دانمارکی یا ابرخودرویی برای نمایش / دوبله فارسی

فروش زنوو TSR-S با آستانه قیمت یک میلیون و ۷۵۰ هزار دلار، عجیب به نظر می‌رسد اما این محصول توانسته است در سال‌های اخیر مشتری جذب کند.

انواع مختلفی از سوپراسپرت و ابرخودرو با تولید محدود در بازار جهانی وجود دارند. این شرایط، فرصت مناسبی برای شرکت‌های کوچک فراهم کرده است تا محصولی با قیمت بیش از یک میلیون دلار عرضه کنند.

خودروسازی زنوو سال ۲۰۰۴ در دانمارک تاسیس شد. این شرکت طی ۱۵ سال گذشته، فقط یک مدل تولیدی داشته و صرفا تک محصول خود را بهینه‌سازی کرده است.

هفت سال پیش، زنوو TS در پیست تست تاپ گیر، آتش گرفت و نابود شد. حالا شرکت دانمارکی، مدل جدیدی از این ابرخودرو به نام TSR-S با پیشرانه‌ی متفاوت ساخته است. این مدل، به جای موتور ۷ لیتر توئین توربو شارژ در زنوو TS، از پیشرانه‌ی ۵/۸ لیتری با سیستم توئین سوپرشارژ استفاده می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲.۸ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت  ۶/۸ ثانیه داشته باشد. در کمال تعجب نهایت سرعت زنوو TSR-S به ۳۲۵ کیلومتر برساعت محدود شده است.

تعویض موتور برای زنوو TSR-S کاهش وزن ۸۵ کیلوگرم فراهم کرده است. این مدل از سال ۲۰۲۰ با  وزن خالص ۱۵۰۰ کیلوگرم تولید می‌شود و کماکان، مجهز به سیستم انتقال نیرو برای دیفرانسیل عقب باقی مانده است.

زنوو TSR-S از نظر عملکرد فنی و شتاب‌گیری، برتری خاصی نسبت به سوپراسپرت‌های ساخت فراری و لامبورگینی ندارد؛ اما بسیار گران‌تر است. با این شرایط، باید توجه ویژه‌ای به تفاوت‌های ابرخودروی دانمارکی با رقبا داشت.

یکی از مهم‌ترین تجهیزات در زنوو TSR-S، بال عقب با قابلیت تغییر زاویه است. این قسمت، هم به صورت افقی و هم عمودی، تغییر زاویه می دهد. یک سیستم هیدرولیک هوشمند مخصوص بال عقب نصب شده است تا به سرعت، آیرودینامیک زنوو TSR-S را بهینه سازی کند. عملکرد این تجهیزات پشت فرمان کاملا احساس می شود و هنگام رانندگی در سرعت های بالا یا عبور از پیچ های تند، کارایی دارد.

زنوو TSR-S یکی از معدود خودروهای دنیا است که گیربکس اتوماتیک دبل کالچ از نوع سگی یا dog clutch دارد. این سیستم، مخصوص خودروهای مسابقه ای ساخته شده است و باعث می‌شود تعویض دنده ها بسیار سریع‌تر از جعبه‌دنده‌های عادی انجام شود. به همین دلیل، عملکرد گیربکس زنوو TSR-S با صدای اضافی مثل انفجار، به وضوح در اتاق شنیده می شود.

زنوو   TSR-S هم در ظاهر و هم در باطن، مشابه سوپرکارهای مشهور و شناخته شده نیست.  طبیعتا ثروتمندان زیادی در دنیا، مالکیت چند مدل لامبورگینی، فراری و حتی بوگاتی را در اختیار دارند. به همین دلیل، زنوو TSR-S توانسته مشتری خود را پیدا کند؛ چراکه یک مدل خاص و کم‌یاب است. حدود ۸ ماه طول می‌کشد تا این ابرخودروی دست‌ساز، به مشتری تحویل داده شود؛ پس اهمتی ویژه‌ای برای کلکسیونرها دارد. از سویی دیگر، کمتر از ۵۰ دستگاه زنوو تاکنون ساخته شده است.

شکی نیست که خودروهایی با قیمت کمتر از ۲۰۰ هزار دلار، مثل پورشه تایکان یا بی‌ام‌و M5 CS، به‌راحتی می‌توانند زنوو TSR-S را در پیست مسابقه شکست دهند؛ اما این هایپرکار دانمارکی با گذشت چند سال از رونمایی، همچنان برای شرکت سازنده سودآور باقی مانده است.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (931 ديدگاه)

    با ٢٠٠ هزار دلار همین مشخصات را بدست میاری، کابینش هم که برای یه سوپرکار افتضاح به تمام معناست، هیچ دلیل عقلانی وجود نداره که اینا بخری
    مت واتسون تستش کرد، شتاب گیری بسیار کند تر از عدد اعلامی هست
    آیینه های جانبیش مال سئات لئونه🤦‍♂️

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۹
  2. ارین صاحب جمعی

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (337 ديدگاه)

    بی ام و m5cs مثل تانک لئوپارد از روش رد میشه چجوری اینو قیمت گذاری کردن

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
  3. Hamid

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1930 ديدگاه)

    راستش خودرویی بود که وقتی معرفی شد خیلی باهاش حال کردم …
    الانم تو لیست مورد علاقه هام هست و اگه کلکسیونر بودم واقعا یکی ازش رو میخریدم!
    ماشین جالبی بنظر میرسه …

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  4. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (144 ديدگاه)

    برای کسی که از فراری و بوگاتی و مک‌لارن و پورشه و بنز و بی ام و و آئودی و ….. سیر شده ، این ماشین میتونی سرگرمی خوبی باشه…😶😶

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۷
    1. GT

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (931 ديدگاه)

      محمد رستمی نژاد خودتی؟ 🙂

      موافقم ۸
      مخالفم ۲
    2. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (144 ديدگاه)

      ولی خرید چنین خودرویی فقط میتونه برای جلب توجه در جمع های خودرویی و محفل ها و نمایشگاه ها باشه چیزی که دیدم پرفورمنس خیلی بالایی به نمایش نمی‌گذارد ، میشه فراری پرتوفینو خرید یا مدل های مختلف پورشه اگه فقط بحث پرفورمنس باشه .
      نمیدونم چرا همیشه درگیری در ذهنم داشتم بین پرتوفینو و هوراکان آخه رنج قیمتی شان نزدیک هست آدم در فکر می‌رود کدام یک بهتر است🤔🤔🤔

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  5. حیدر

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    آدم این همه پول میدی بعد شتاب صفر تا صد و تایم پیست از بی ام و M5 CS کمتره!!!!!!
    ولی ماشین خوشگلی هست.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
    1. جناب ایکس

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1146 ديدگاه)

      بنظرم اشتباه فهمیدی. گفته شد «حتی» اگر سریعتر از ام ۵ نباشه بازم اینقدر خاصه که مشتری خودشو داره، خودرویی با بیش از هزار اسب و داون فورس بالا و وزن کم و باله عقب متحرک و… دیگه از ام ۵ کند تر نیست واقعا. شتابشم خیلی خوبه نسبت به زمان ساختش، اندازه خیلی از فراری ها و لامبو هاست. شاید داره در حقش نامردی میشه بعضی جاها ولی به شخصه از طراحی بیرونیش خیلی خوشم میاد و صدای موتور و تعویض دندش هم که🤤😍😍
      بسیار متشکر از آقای اشتری بخاطر این دوبلشون🙏💙💙💙

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  6. دانیال_Surrey،England

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2492 ديدگاه)

    تشکر از آقای اشتری.
    و همچنین پدال که ترجمه های اتواکسپرس رو برگدوندن.
    ..
    اگر بخش دوبله رو خاص تر کنید به نظرم بسیار بهتر و جذاب تر میشه.
    مثلا مطالبی که تو سایت های خودرویی یا حمل و نقل و مهندسی وجود نداره یا مطلب نوشتاریش حق مطلب رو ادا نمیکنه رو پوشش بدید.
    مثل مطالب آموزشی و فنی کانال engineering explained یا کلیپ هایی مثل بازدید از کارخانه های خودرویی یا کلا مربوط حمل و نقل و کلا از این دست که تو یوتیوب موجوده.
    مطمئنا وقت گیر تر هست ولی به نظرم ارزش داره و جذاب میتونه باشه.
    حتما هم لزوم نداره هر روز دوبله بزارین،هفته ای یک یا دو بار هم کافی میتونه باشه با توجه به زحمت بیشتر دوبله های خاص.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. M.Kkarimi

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (655 ديدگاه)

      👌👌 الزامی نداره هر شب باشه ، میتونه هر چند روز یکبار باشه اما دوبله ای خیلی خاص تر و مفصل تر !
      تشکر از زحماتشون 🙏

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (157 ديدگاه)

      سپاس از لطف شما
      موضوع اصلی، علاقه‌ی مخاطب هست. من در این دو ماه اخیر که دوبله رو شروع کردم متوجه شدم، مردم تشنه‌ی فیلم و اطلاعات از ماشین های رویایی، مثل رولزرویس و بوگاتی و مرسدس بنز هستند.
      باتوجه به تجربه‌ای که دارم، کاملا مطمئنم فیلم هایی که مرتبط با فناوری خودرو باشه، مخاطب بسیار کمتری جذب می کنه
      به هر حال برای پاسخ به علایق کاربران مختلف پدال، قطعا در آینده فیلم های مرتبط با فناوری خودرو هم دوبله خواهم کرد.

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
      1. [email protected]!n

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1763 ديدگاه)

        سلام آقای اشتری خسته نباشید

        بنظرم کاربران این سایتو خیلی دسته کم گرفتین و در سطح پیج های اینستاگرام تصور می کنین.

        مطمئن باشین مطالب تخصصی بازدید خیلی بیشتره داره تا یه ویدیو ده دقیقه ای از یه ماشین رویایی. اینستاگرام پر هست از این ویدیوها. باید یه تفاوتی بین یه سایته ۱۰ ۱۲ ساله با مطالب دم دستی دیگه باشه. به جنگ و جدل چند تا نووجون توجه نکنین.

        قدردانه زحماته اخیرتون هستیم اما بنظرم سطح سایتو مثله گذشته بالاتر از این اواخر ببرین مطمئن باشین مخاطب بیشتری جذب میشه.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  7. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (144 ديدگاه)

    به نظرم چنین شرکت هایی خودرو های سفارشی و تک را درست کنند بسیار بهتراست!
    سبک شرکت های تک ساخت خودرو یا مثل مورگان و کاترهام البته نه به شکل مورگان و کاترهام به صورت تک و محدود!

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  8. مردیم از خوشی

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (409 ديدگاه)

    ۲۰۰ تاش را میدم فراری میخرم باقیش را میزارم یه جایی سودش را میخورم 😂 (شایدم بنتل )

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  9. مهردادکمال

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (902 ديدگاه)

    گامپرت و Apollo Intensa Emozione رو به این ترجیح میدم اونام خاصن و خیلی جذابترن کلا آتیش گرفتن این اتوموبیل خیلی سوژه شد و همیشه این بدنامی همراهشه!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. علیرضا

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مزخرفه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  11. امیرعباس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (56 ديدگاه)

    یکم خریدش غیر منطقی هست اما ماشین باحالی هست
    بسیار ممنون از اقای اشتری

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا