لندروور-رنجروورمرسدس بنزهفته نامه

از دنیاهایی متفاوت: رنجروور اووک کانورتیبل در برابر مرسدس C کلاس کابریولت

شاسی بلندهایی با سقف‌های بازشوی نرم خیلی عادی نیستند اما رنجروور با ساخت اِووک کانورتیبل امیدوار است که فروش یک خودروی عادی این روزهای بازار را داشته باشد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

Range Rover Evoque Convertible vs Mercedes C-Class Cabriolet
Range Rover Evoque Convertible vs Mercedes C-Class Cabriolet
تابستان نیز در روزهای اوج خود بوده و زمان دیدن مدل‌های روباز فرا رسیده است. جدای از برخی کاربردهای سیستم چهارچرخ محرک شاسی‌بلند، اِووک کانورتیبل اولین شاسی‌بلند روباز انگلستان بوده و تلاشی از سوی لندروور برای پاسخ مناسب به تقاضاهای مشتریان محسوب می‌شود.

Range Rover Evoque Convertible
این خودرو هیچ رقیب مستقیمی ندارد اما با بهای آغازی ۴۷۵۰۰ پوندی، اووک از این نظر هم رده‌ی برخی خودروهای روباز چهارنفره همانند مرسدس بنز C کلاس کابریولت قرار می گیرد. درحالی‌که این خودرو یک مدل روباز معمولی بر پایه‌ی نسخه‌ی کوپه است اما مرسدس آن را با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌کند.

Mercedes C-Class Cabriolet
خب آیا اووک کانورتیبل یک پیشرو است؟ یا از ریشه‌های لندروور بسیار فاصله دارد؟

Range Rover Evoque Convertible vs Mercedes C-Class Cabriolet 03

شاخ‌به‌شاخ

تکنولوژی بکار رفته در سقف
سقف هر دو خودرو با لمس یک دکمه‌ی ساده باز می‌شود و این فرایند می‌تواند تا سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت برای رنجروور و ۶۰ کیلومتر در ساعت برای مرسدس بنز صورت پذیرد.

اووک کانورتیبل یک بادگیر را در پشت صندلی‌های عقب جای داده اما شما در واقع به آن نیازی ندارید و سیستم Aircap مؤثر مرسدس نیز به‌صورت استاندارد در خودرو وجود دارد.

راحتی کابین
هر دو خودرو مدل‌های چهارنفره‌ی هوشمندی هستند اما سرنشینان در بخش عقبی C کلاس کابریولت وزش باد کمتری را به لطف سیستم aircap که جریان باد را از کابین دور می‌کند شاهد خواهند بود. مرسدس سیستم Airscarf را نیز به‌صورت استاندارد در خودرو قرار داده که این سیستم هوای گرم را به بخش‌های گردن و بالایی بدن سرنشینان جلویی منتقل می‌کند.

شخصی‌سازی
در اووک کانورتیبل می توانید پکیج استایل مشکی را با بهای ۲۰۷۵ پوند سفارش دهید درحالی‌که مرسدس رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز و آبی را بسته به رنگ بدنه برای سقف پیشنهاد می‌دهد و البته هزینه‌ای نیز دریافت نمی‌کند. شما همچنین می‌توانید رینگ‌های چند پره‌ی ۱۹ اینچی را نیز با لاستیک‌های ران فلت و با بهای ۵۹۵ پوند سفارش دهید.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: مرسدس C کلاس کابریولت
در پایان C کلاس کابریولت خودروی روباز راضی‌کننده‌تری نسبت به حریف انگلیسی خود است. درحالی‌که هیچ‌یک از این دو خودرو از نظر پرفورمنس و هندلینگ صدرنشین کلاس نیستند اما تجمل و اشرافیت یک خودروی آرام روباز را به مشتری ارائه می‌دهند و البته مرسدس حس گران‌بها بودن بیشتری را نسبت به اووک دارد و جالب آنکه بهای مرسدس نیز کمتر است. به این مورد باید هزینه‌های رانندگی کمتر و کابین کاربردی‌تر را نیز اضافه کرد که باعث پیروزی نهایی این خودرو شده است.

Mercedes C-Class Cabriolet 05

رتبه‌ی دوم: رنجروور اِووک کانورتیبل
اینکه اووک را با سقفی متحرک عرضه کنید شجاعت است اما نتیجه‌ی کلی کاملاً موفقیت‌آمیز بوده است. کابین خودرو با بسته بودن سقف ساکت و آرام است و فضای کافی برای چهار سرنشین وجود دارد. اووک بخاطر لیست قیمت بالاتر و هزینه‌های رانندگی زیادتر در اینجا دوم شده به علاوه کابین آن کاربرد کمتری نسبت به حریف دارد.

Range Rover Evoque Convertible 04

دیگر گزینه‌ها

جدید: ب ام و ۴۳۵d xDrive کانورتیبل M اسپورت
قیمت: ۴۹۶۰۵ پوند
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۱۳ اسب بخاری

BMW 4 Series Convertible
سری ۴ کانورتیبل از یک سقف سخت پیچیده اما زیبا سود می‌برد و همین امر باعث افزایش وزن می‌شود اما نسخه‌ی قدرتمند دیزلی M اسپورت قدرت بیش از حد کافی برای جبران این اضافه‌وزن دارد.

کارکرده: بنتلی کانتیننتال GTC
قیمت: ۵۰ هزار پوند
پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶ لیتری ۵۵۲ اسب بخاری

Bentley-Continental-GTC-201
اگر می‌خواهید خودرویی شیک و باکلاس داشته باشید یک بنتلی کانتیننتال GTC 2007 با کارکرد کمتر از ۵۰ هزار کیلومتر می‌تواند انتخابی خوب بوده و البته بهای آن نیز مشابه دو خودروی حاضر در این تست است. سیستم چهارچرخ محرک در خودرو وجود دارد اما پیشرانه قوی‌تر بوده و البته باید با هزینه‌های آن کنار بیایید.

Range Rover Evoque Convertible vs Mercedes C-Class Cabriolet 02

 

مرسدس C 220d کابریولت ۴MATIC AMG Line Prem Plus

رنجروور اووک کانورتیبل ۲.۰ TD4 HSE Dynamic

بهای مدل تست شده (پوند)

۵۰۰۶۰

۵۵۹۵۵

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۶۸۶/۱۸۱۰/۱۴۰۹

۴۳۷۰/۱۹۸۰/۱۶۰۹

پیشرانه

۴ سیلندر خطی،۲۱۴۳ سی‌سی

۴ سیلندر خطی، ۱۹۹۹ سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

۱۶۸

۱۷۸

گشتاور (نیوتون متر)

۴۰۰

۴۳۰

گیربکس

۹ سرعته اتوماتیک، چهارچرخ محرک

۹ سرعته اتوماتیک، چهارچرخ محرک

حجم باک سوخت (لیتر)

۶۶

۵۴

ظرفیت محفظه بار (لیتر)

۳۶۰

۲۵۱

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۸۰۵

۱۹۶۷

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۷.۹

۱۰.۲

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۲۵

۱۹۵

مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵.۸/۴.۷/۵

۶.۷/۵.۱/۵.۷

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    هردو در زمینه خودشون عالی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Elemento

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ببین مرسدس چقدر عالی بوده که اتواکسپرس هم نتونسته برنده اعلامش نکنه.
    جدا انتظار داشتم رنج روور رو برنده اعلام کنه.

    ایده ی ساخت یک SUV کانورتیبل به نظرم اصلا حالب نیست.
    ماشین کانورتیبل و SUV ؟ اصلا به هم نمیان.

    حس گاری به آدم دست میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6883 ديدگاه)

      میدونستین اولین شاسی بلند کروک دنیا شورولت بلیزر 1969 هستش؟؟
      چند سال پیش که نیسان مورانوی کروک رو به بازار داد مجله ها میگفتن این اولین شاسی بلند کروکی دنیاس اما نمیدونستن 40 سال قبل تر بلیزر کروکی بوده

      http://1.bp.blogspot.com/-uc5VCe2Cy-8/VIxjuiH2OHI/AAAAAAAAHKk/JYoqrxYtpUE/s1600/blazer%2Bb.jpg

      این مدل بصورت فابریک کروکی است

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (6883 ديدگاه)

        البته منظور من شاسی بلند فول سایز هستا نه کوچک مثل جیپ یا لندروور

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شاهین

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4546 ديدگاه)

      دوست عزیز اینجوریا هم نیست
      شاید کمی طرفداری برندهای داخلی رو بکنه اما همیشه تو تست جدیدترین خودروها و ایده ها پیش قدم بوده و واقعا بالاتر از برخی مجلات هستش.
      حتی بعضا خودروهایی که تولید نشدن و در مرحله تحقیقاتی قرار دارن هم توسط این مجله تست میشن که نشان از اعتبار بالای اون داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آقا شاهین عزیز درسته.
        حرفات رو تماما قبول دارم.
        اتواکسپرس مثل جرمی کلارکسون میمونه !! درسته شاید بعضی وقتا هندونه بده زیر بغل ماشینای انگلیسی اما خوبی های خاص خودشو داره. نمیشه از کنار حرفاش بی توجه رد شد.

        ولی راستش چندین بار دیدم اتواکسپرس مقایسه ای انجام داده بین دو خودروی آلمانی و انگلیسی. بعدا که این مقایسه توسط موتور ترند انجام شده نتیجه برعکس بوده.
        کلا اتواکسپرس زیاد از ماشین های آلمانی و ژاپنی دل خوشی نداره. مخصوصا محصولات گروه فولکس واگن. باید خیلی بی نقص و تو همه ی زمینه ها عالی باشن تا بتونن نظر این مجله رو جلب کنن. مثل مرسدس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Monster_ALM

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      مجلات و سایت های مطرح دنیا معمولا انگلیسی هستن هیچوقت نمیان خودشون رو خراب کنن دوست عزیز انقدر بی در و پیکر نیست…مشکل ما ایرانیا اینه که اگر حقیقت طبق میل ماها نباشه اون طرف رو متقلب خطاب میکنیم…و از آلمان غولی ساختیم که هیچ کشور پیشرفته دیگه ای جلودارش نیست!!… من و بقیه دوستان هم میدونیم صنعت خودرو آلمان حرف اول میزنه تو دنیا اما این نیست که هیچ محصولی از هیچ کشوری نتونه باهاشون رقابت کنه…ولی بدنیست بدونین مطرح ترین کشور های اروپا انگلیس و آلمان و فرانسه هستن…که اگر صنعت خودرو سازی جدا کنین تو 70% زمینه های دیگه انگلیس قدرتش به آلمان میچربه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حميد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    به نظر من اصلا رنجرور اووک گزینه مناسبی برا کانورتیبل شدن نیست
    این نوع ماشین حس اسپرتیش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    مقایسه این دو تا عادلانه نیست چون یکی سدانه اون یکی SUV و در ضمن کاربردشون هم فرق داره!!!!!!من هر دو تا رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. REVENTоN ?

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امير علي

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    با ٢٠٠ تومن بنتلی کار کرده میخرن با این پول اینجا باید یه جنسیس 60 هزار کیلومتری ٢٠١٣ بخری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اگر صفحه نمایش داخل رنج روور بزرگتر بود واقعا ظاهر زیباتری داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ALIREZA034

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    لندروور زشت شده.نامتوازن به نظر میاد و اطلا زیبا نشده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. REZA ///AMG

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    این رده اس یو وی کانورتیبل مضخرف ترین و بیخودترین چیزیه که به عمرم دیدم
    (البته حساب اون اس یو وی های افرودر که قسمتی از سقفشونو میشد برداشت جداست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مسعود

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    مرسدس بنز همیشه پیشرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو خوبن، من مرسدس رو ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Xman

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    این مقایسه اشتباهه چون به قول متن از دنیاهای متفاوت هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مسعود

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    پیشنهاد بنتلی عالی بود .اولین 100،000 پوندی که به حسابم بریزن بهش فکر میکنم اما خوب چلنجر هلکت رو ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا