مرسدس بنز

پرونده مفتوح مرسدس بنز ویژن SLA

حدود ۱۴ سال از رونمایی خودروی کانسپت ویژن SLA می‌گذرد. اما هنوز شایعه تولید این مدل، نمی‌خواهد دست از سر آن بردارد. این بچه SLK با پلتفرم مرسدس کلاس A و با هدف یک سواری مفرح در هوای آزاد در سبک روداستر کلاسیک طراحی شده و بعد از این همه سال، هنوز چهره ای جذاب و آینده نگرانه دارد.

Mercedes-Benz Vision SLA Roadster Concept
Mercedes-Benz Vision SLA Roadster Concept
همین ویژگی باعث شده تا دوباره autoevolution از قول منابعی در مرسدس بنز به شایعه تولید این مدل مفهومی اشاره کند.

Mercedes-Benz Vision SLA Roadster Concept
Mercedes-Benz Vision SLA Roadster Concept
احتمالاً مرسدس بنز، مدل جدیدی از ویژن SLA را بر مبنای نسل آینده A-Class خواهد ساخت. در حالی که مدل اولیه دارای یک موتور چهار سیلندر ۱.۹ لیتری ۱۲۵ اسبی بود، پیشرفت‌های های این دهه پیشرانه‌ها ها از نظر نیروی تولیدی و راندمان را نیز در نظر داشت. معماری شاسی کلاس A در مدل کانسپت، بسیار گران و برای تبدیل به یک رودستر، دشوار بود. اما اکنون پلتفرم MFA این مشکلات را ندارد.

Mercedes-Benz Vision SLA Roadster Concept
Mercedes-Benz Vision SLA Roadster Concept
البته بنز اعلام کرده که بعد از مدل شوتینگ بریک CLA برنامه دیگری برای تولید مدل‌های بیشتر روی پلتفرم کلاس A ندارد. همین موضوع باعث می‌شود تا شک و تردید نسبت به واقعی شدن پروژه SLA بیشتر شود. ظاهرا تصمیم در این مورد به ماه‌های آینده موکول شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. omid

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یه جوریه همون به درد 14 سال پیش میخوره مگر این که اگه بخوان تولیدش کنن خیلی تغییر توش ایجاد کنن……

  2. حمزه

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    خیلی حال نکردم باش. اما هنوز برا قضاوت و نظر دادن زوده به نظرم. فعلا چیز بیشتری نمیگم

    1. ali agha

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (135 ديدگاه)

      بابا لینم در نظر بگیر این برا 14 سال پیشه ها….!!!

    2. k1

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      حال نکردم!!!!
      خخخخخخخخ
      بنده خدا طراحی سال 2000 نه 2015

  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    طراحیه دماغه ی جلو ، زیاد جالب نیست .

    طبیعی هم هست ، چون هم کانسپت بوده و هم مربوط به 14 سال پیش است .

    اما خب مثل اینکه فروش بسیار زیاد بنز های کلاس A و CLA زیر زبان بنز ،

    مزه کرده . یک استیشن و یک رودستر کوچک و ارزان ، در محصولات مرسدس بنز ،

    احساس میشد . البته نه برای ایران .

  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    ولی انصافا ، طراحیه داخلیش ، هنوز جوابگوی زمان حال است . میشه بهش

    امیدوار بود .

  5. mory

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (418 ديدگاه)

    خوشکل نیس اما با نمکه

  6. زیگما

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    حتی اگه ساخته بشه هم نمیتون با آئودی آ3 بدون سقف(انگیسیش چی میشد؟یادم رفت) رقابت کنه…..

  7. ab12

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    برا14 سال پیش خیلی جلوتر از زمان بوده .از طرفیم بنز کاره الکی انجام نمیده .ولی الان اصلا نباید احساساتی عمل کنه وحتی پروژه گذشتشو که هیچ حرفی در این زمان برا گفتن نداره جلو بکشه

  8. GTR-50

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (498 ديدگاه)

    جالب نیست

  9. رضا

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    فرمانروای این کلاس mazda mx-5
    سالهاست اوله…
    تا ببینیم چی میشه

  10. احسان.

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    هنوز اون شماره مجله ماشین که این مطب را با عکس گذاشته بود دارم
    یادش بخیر

    1. e.scamp

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1941 ديدگاه)

      پس تو هم فسیل شدی واسه خودت. مثل من

  11. سارا

    ۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اون موقع که رونمایی شد گفتن هزینه های نگه داریش خیلی بالا هست و تولیدش به صرفه نیست … فکر کنم با تکنولوژی امروز هزینه های تولید و نگه داریش کاهش پیدا کرده که قراره تولید بشه

  12. نوید (6*6)

    ۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    چراغ عقبش مثل جگوار Xj

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا