مرسدس بنز

بازسازی خیره‌کننده مرسدس بنز 300SL رودستر 1957

یک مرسدس بنز ۳۰۰SL مدل ۱۹۵۷ که بازسازی کامل و فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده‌ است به‌زودی در انگلستان به حراج گذاشته خواهد شد.

مرسدس بنز در سال ۱۹۵۵ کوپهٔ افسانه‌ای ۳۰۰SL را روانهٔ بازار کرد اما در اواسط سال ۱۹۵۶ فروش این خودرو رو به کاهش گذاشت. به همین دلیل، مرسدس تصمیم گرفت با ساخت نسخهٔ رودستر، توجهات را دوباره به ۳۰۰SL جلب کند. برای رونمایی از این نسخه، نمایشگاه ژنو انتخاب شد و در ماه می ۱۹۵۷ رودستر ۳۰۰SL راهی بازار آمریکا شد. بازار منتظر این ماشین بود زیرا درهای گالوینگ نسخهٔ کوپه باب میل همه نبودند.

برای ساخت ۳۰۰SL رودستر، مرسدس کابین را از نو طراحی کرد و رکاب‌ها باریک‌تر شده و پایین‌تر آمدند تا دسترسی به کابین آسان‌تر شود. البته ازآنجایی‌که باید شاسی خودرو تقویت می‌شد، وزن نسخهٔ رودستر با ۱۲۵ کیلوگرم افزایش به ۱۴۲۰ کیلوگرم رسید اما پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۲۴۰ اسب بخار قدرت هنوز هم برای این وزن کافی بود و خودرو را به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. دلیل استفاده از عدد ۳۰۰ در نام خودرو نیز همان موتور ۳ لیتری بود درحالی‌که حروف SL مخفف S به معنای اسپرت و L به معنای سبک‌وزن بود.

در نسخهٔ رودستر، مرسدس چرخ زاپاس را به زیر صندوق بار منتقل کرد و با استفاده از باک سوخت کوچک‌تر، فضایی را برای قرار دادن چمدان‌های سفارشی کارخانه فراهم کرد. در سپتامبر ۱۹۵۸ همچنین یک سقف فلزی هم به‌صورت سفارشی برای ۳۰۰SL رودستر ارائه شد. بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۳ تعداد ۱,۸۵۸ دستگاه ۳۰۰SL رودستر ساخته شده و هفت دهه بعد، یکی از آن‌ها به‌طور فوق‌العاده‌ای بازسازی شده است.

این خودرو که به رنگ خاکستری نقره‌ای متالیک بوده، در جولای ۱۹۵۷ پلاک شده و به خریداری در آلمان تحویل داده شده است. تا سال ۱۹۹۰ این خودرو همچنان در آلمان بود و در سال ۱۹۹۳ بازسازی کاملی را با همان رنگ خاکستی نقره‌ای اصلی و تودوزی چرمی قرمز تجربه کرد. بعداً این ۳۰۰SL رودستر به شخصی بنام «پیتر آرای» فروخته شد. وی موتور را بازسازی و اکسل عقب را تعمیر کرد. این مرسدس در سال ۱۹۹۸ به شخص دیگری فروخته شد که در سال ۲۰۰۶ اقدام به بازسازی گیربکس کرد و دو سال بعد آن را به صاحب چندین ۳۰۰SL در یونان فروخت.

بدین ترتیب، خودرو به یونان برده شد و در سال ۲۰۱۳ به مالک کنونی فروخته شد که آن را به بریتانیا برد. وی خودرو را به مرکز بازسازی «هیلتون و ماس» سپرد و آن‌ها وقتی ۳۰۰SL را بررسی کردند فهمیدند قسمت عقب خودرو به خاطر تعمیرات غیراصولی آسیب دیده است. همچنین در دیگر قسمت‌های خودرو هم ایراداتی پیدا شد. به همین دلیل، خودرو اوراق و بازسازی از ابتدا آغاز شد. در سال ۲۰۱۶ پس از ۳۵۰۰ ساعت کار و ۸۰۰ کیلومتر آزمایش، سرانجام بازسازی تکمیل شد و خودرو در سال ۲۰۱۷ در رویداد خودرویی Salon Prive بریتانیا به نمایش درآمد و جایزهٔ مقام دوم را کسب کرد.

این ۳۰۰SL رودستر قرار است توسط ساتبیز در انگلستان به حراج گذاشته شود. فعلاً قیمت این خودرو مشخص نیست اما برخی نمونه‌های ۳۰۰SL رودستر که خیلی خوب نگهداری شده‌اند با قیمتی بیش از سه میلیون دلار فروخته شده‌اند. این رودستر آلمانی در دههٔ ۵۰ در آلمان با قیمت ۳۲,۵۰۰ مارک معادل ۱۰,۹۵۰ دلار فروخته می‌شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    آخ دلم گرفت 💖

    موافقم 57
    مخالفم 4
    1. نشناسی بهتره

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (389 ديدگاه)

      واقعا یه ماشین چقدر میتونه خوشگل باشه؟😍🇩🇪

      موافقم 30
      مخالفم 2
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چقدر خفن زیبا

    موافقم 30
    مخالفم 3
  3. ف.م

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    بهشت اگر اتومبیل بود 🍁

    موافقم 29
    مخالفم 1
  4. Amir.🇺🇸

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    تابلو نقاشی

    موافقم 34
    مخالفم 2
  5. مازیار

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    مدل رودستر بخاطر چراغهای متفاوت جلوش از نمونه کوپه جذاب تره

    موافقم 34
    مخالفم 3
  6. OM.01

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    نمیدونم چرا قفل کردم روی این ماشین. عکس هاشو نگاه میکنم سیر نمیشم. فکر کنم بخاطر رنگ و تریم کابینه. البته کارمندان بازسازی کننده شرکت”هیلتون و ماس” واقعا بی‌نظیر بازسازی کردن

    فقط باید سکوت کرد و لذت برد.

    موافقم 34
    مخالفم 2
  7. amir-z

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    عجب چیز نابی ارزشش رو داره

    موافقم 27
    مخالفم 2
  8. یه بنده خدا

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    🥴♥️

    موافقم 14
    مخالفم 0
  9. Soroush

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    اوج هنر مرسدس تو این ماشین میشه دید
    یکی از بهترین خودرو های کلاسیک دنیاست

    موافقم 23
    مخالفم 2
  10. علی یوسفی

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت یه شرکت بیدلیل خوشنام نمیشه یه طراح بیدلیل افسانه ای نمیشه و یه خودرو بیدلیل جاودانه نمیشه بنظرم یه دور تمام مدیران و طراحان و کارآفرینان ایرانی تاریخچه شرکتهای بزرگ و زندگینامه طراحان و کارآفرینان اسطوره ای را مطالعه کنند و حتی الامکان یک مدت هیچ کاری نکنند اثراتش برای ملت و خودشون خیلی بیشتره این خودرو نماد عملی سخن گوتلیب دایملره یا بهترین یا هیچ.

    موافقم 12
    مخالفم 0
  11. M.83

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (196 ديدگاه)

    انقدر شیفتشم
    پدال هرچی عکس ازش گذاشترو دانلود کردم

    موافقم 13
    مخالفم 1
  12. یوسف

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (939 ديدگاه)

    بعضی از دوستان همیشه منقد من بودن و هستند که چرا همیشه خودرو های جدید مرسدس رو نقد میکنی و بد میگی از شون….
    باید اینجا جوابشون رو بدم….
    فقط یکی از دلایلم همین جواهر هست
    لطف این ماشین رو با بنز های 50 سال بعد خودش مقایسه کنید

    موافقم 13
    مخالفم 1
  13. نیشه

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بنز فقط الگانس های پلیس

    موافقم 1
    مخالفم 11
  14. abbas

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    جزو عجایب هفتگانه باید بیارنش اینو
    از هههر زاویه ای زیباس
    کسی جا سراغ داره ماکت 1/80 اینو میخوام

    موافقم 2
    مخالفم 3
  15. مسعود

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بااین قدرت وسرعت درزمان خودش وحتی فراتراززمان خودش یه سوپراسپرت محسوب میشده،واقعا که زیبا ونابه

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا