مرسدس بنز

حراج مرسدس بنز U411 یونیماگ 1959؛ شاهکار 80 ساله برای کشاورزان!

در این مقاله با یک دستگاه مرسدس بنز U411 یونیماگ ۱۹۵۹ که برای فروش آماده شده آشنا خواهیم شد.

یونیماگ همه‌جارو محصولی عجیب با نامی عجیب‌تر است اما چیزی فراتر از وسیله نقلیه‌ای متفاوت به شمار می‌رود. این وسیله نقلیه آلمانی اندکی پس از جنگ جهانی دوم و به عنوان یک ماشین کشاورزی طراحی شد و بخشی از آن یک وانت/کامیون و بخش دیگر نیز یک تراکتور بود؛ و حدود ۷۵ سال پس از عرضه اولین مدل، یونیماگ همچنان در بازارهای جهانی حضور دارد و هر روز قوی‌تر ظاهر می‌شود.

یونیماگ نام خود را از نیروی محرکه‌ای گرفته و در واقع یونیماگ مخفف عبارت آلمانی UNIversal-MotorGerät یا حامل موتور جهانی است. این وسیله نقلیه به عنوان محصولی بسیار توانا که می‌تواند تمامی نیازهای یک کشاورز از جمله توانایی تردد در زمین کشاورزی و جاده را برآورده کند طراحی شد و از همان ابتدا تقاضا برای خریدش افزایش یافت. شرکت بورینگر تولید یونیماگ را در سال ۱۹۴۷ آغاز کرد و آن را به مدت ۴ سال تولید نمود. سپس مرسدس بنز در سال ۱۹۵۱ فرایند تولیدش را به دست گرفت و همچنان نیز این کار را ادامه می‌دهد.

بنا به گفته کتاب Der Unimog: Arbeitstier und Kultmobil چاپ سال ۲۰۱۶، یونیماگ با طراحی دیفرانسیل عقب و دیفرانسیل جلوی قابل تعویض طراحی شد و از چرخ‌هایی با ابعاد یکسان سود می‌برد تا بتواند در جاده‌ها با سرعت‌هایی بالاتر از تراکتورهای سنتی حرکت کند. با ارتفاع زیاد از سطح زمین و فریمی منعطف که در واقع بخشی از سیستم تعلیق بود، یونیماگ اگرچه نمی‌توانست ظرفیت حمل بار مشابه کامیون‌های استاندارد داشته باشد اما خریداران زیادی آن را انتخاب کردند. با این تاریخچه کوتاه می‌خواهیم به یک دستگاه مرسدس بنز U411 یونیماگ ۱۹۵۹ بازسازی شده بپردازیم، خودرویی که به زودی فروخته خواهد شد.

داده‌ها نشان می‌دهند این U411 ویژه نهم آوریل ۱۹۵۹ در آلمان تولید و به آمریکا صادر شده است. نیروبخش یونیماگ موردبحث پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری دیزلی OM636 است که با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کند. گفته شده یونیماگ در ابتدا به یک نمایندگی در تنسی فروخته شده است و پس از آن خودرو به دست مالک فعلی افتاده و او در سال ۲۰۱۲ فرایند بازسازی را آغاز نموده است. یونیماگ در بخش بدنه و رنگ احیا شده و جلوپنجره، درها، کف‌پوش کابین، گلگیرهای جلو و عقب، قوس چرخ‌های جلو و جعبه باتری جدیدی برای آن تهیه گردیده است.

همچنین فریم، اکسل‌ها و گیربکس نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند و بخشی‌هایی از رینگ‌ها رنگ قرمز را پذیرا شده‌اند. بدنه هم با رنگ جذاب سبز یونیماگ پوشانده شده است. در کابین نیز ترکیب رنگی متضاد بکار رفته که از جمله آن‌ها می‌توان به پوشش مشکی صندلی‌ها و بخش‌های همرنگ بدنه اشاره کرد. علاوه بر این سقف تاشوی جدید به همراه برچسب‌های کارخانه زرد رنگ برای نمایش ظرفیت یدک کشی و آفرود یونیماگ وجود دارند. این خودرو از سیم‌کشی، چراغ‌های جلو و عقب، کلاچ، استارتر و شیشه‌های جدید سود می‌برد و اکسل‌های پرتال جلو نیز بازسازی شده‌اند.

کیلومتر شمار یونیماگ عدد ۴۶۲ کیلومتر را پس از فرایند بازسازی نشان می‌دهد اما کارکرد واقعی آن مشخص نیست. شایان ذکر است یونیماگ ها با تجهیز به کمپر اورلندینگ می‌توانند به مناطق بسیار سخت و خشنی صعود کنند. تخمین زده شده این مرسدس بنز U411 یونیماگ ۱۹۵۹ با قیمت بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار به فروش رسد هرچند احتمال فروش آن با قیمت بالاتر نیز وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3272 ديدگاه)

    چرا این نیومد ایران😍😍😍

    موافقم 27
    مخالفم 5
    1. NAVID@@98

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (311 ديدگاه)

      واقعا 🏆🥇👑خداییش میتونستند خدایی این شاهکار های اروپایی و یا آمریکایی اینچنینی را ببینیم از بهترین های عالم هستی که اول هستند در هر چیز از بهترین و باهوش ترین های عالم که به دلیل هوش بسیار بالا بهترین ها را میسازند و انقدرخوب و خدایی هستند که میپرستنشون این انسان های خوب که الحق که خیر و نیکی و عمل صالح و ایمان به خدا سرلوحه کارشان است اروپا و آمریکا که چنین شاهکار های خدایی را می‌سازند به سبب هوش بسیار بالا که باهوش ترین ها هستند که طبعاً بهترین های عالم را رقم میزنند و بهترین ها را که در هر چیزی اول هستند را میسازند و آنقدر خوب و خدایی هستند که میپرستنشون چون خیر و نیکی و ایمان و عمل صالح سرلوحه کار این انسان های خوب خدایی هست که نتیجه اش هم همین بهترین هاست👑🥇🏆

      خداییش کلا اروپا و آمریکا بینظیرهستن بیهمتاهستن نامحدودهستن بینهایتهستن درود خداوند بر اینان بهترین و قابل اعتماد ترین خودروهای جهان هم در آمار های های واقعی که مهم و قابل استناد هستند کلا بهترین بودن مهمه و حتی چند مطلب پیش هم برای بهترین خودروهای توربوشارژر و سوپرشارژ تاریخ جهان هم بهترین هاش را ازشان دیدیم و همچنین در مطالب گفته شده برای با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و باکیفیت ترین خودروهای جهان که رکورد کارکرد بالای ۱ میلیون کیلومتر را زدن هر یک شون خوب هستن بنازم این عشق های همیشگی بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور و پورشه و دوج گفتیم دوج چون دوج هم همینجا مطلبش را خواندیم که رکوردش در کارکرد بالا مثل آفرودر پیکاپ تراک وانت و اس یو وی و شاسی بلند های آمریکایی رکورد کارکرد بالای چند میلیون کیلومتر را با موتور و پیشرانه فابریک زده و مقام اول را کسب کرده بیشتر از هر کسی چیزی همچنین بهترین خودروهای آفرودر جهان انواع شاسی بلند ها و پیکاپ تراک های وانت های قوی و جان سخت اس یو وی و آفرودر ها و این عزیزان اروپایی و آمریکایی واقعاً از هر نظر در هر چیز شماره یک هستن با سلطه در صدر همیشه برتری پ اول یی شان را در هر چیز اثبات کردند زنده باد و هست اروپا و آمریکا با مردمان خدایی با بهترین اخلاق و پرهیزکار در کل عالم هستی خودرویی پیدا بشه به خوبی جذابیت و محبوبیت و برتری و راستی فقط عشق های عزیز خدایی مثل بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور و پورشه دوج عشق های سلاطین اروپا و آمریکا هستن !!!♥1️⃣🔝🆙🅰💯👑🏆🥇💪😍
      مردان خوب خدایی پرهیزکاران باتقوا ، بهترین لقبی هست که میشه به این هیولاهای هر همه‌فن حریف مثل هامر ها و مرسدس بنز جی و فورد رپتور و هامر و دوج رم تی آر ایکس به بالا داد و ستایششون کرد. چون خدایی خوب و اهل بهشت هستن وقتی این قدر خوب و بالا هستن کلا اروپا و آمریکا🇪🇺🇩🇪🇷🇺🇨🇦🇺🇸 قطعا مردان واقعی خدایی خوب اهل بالای بهشت هستن این راست گویان برتر جهان کلا بیوک و مرسدس بنز و ولوو و دوج و فورد و پورشه و.. عشق هستن
      درود بر سلطان های هر دویک عالم جهان هستی اروپا و آمریکای اعظم که هر که همه از روی عشق میپرستنشون الحق که همیشه از هر نظر در هر چیز شماره یک هستن و برترییشان را در هر چیز اثبات کردند زنده باد و هست اروپا و آمریکا
      بهترین و شماره یک هستن با سلطه در صدر همیشه برتری و اول یی شان را در هر چیز اثبات کردند این عشق های همیشگی که هم درمورد بهترین با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و باکیفیت ترین خودرهای جهان رکورد کارکرد بالای ۱ و حتی ۵ میلیون کیلومتر را زدن وهم دوج هم مطلبش همینجا خوندیم که رکوردش مثل آفرودر پیکاپ تراک وانت و اس یو وی و شاسی بلند های آمریکایی رکورد کارکرد بالای چند میلیون کیلومتر را حتی با موتور و پیشرانه فابریک زده و مقام اول را کسب کرده بیشتر از هر کسی چیزی همچنین برای بهترین خودروهای توربوشارژر جهان همچنین بهترین خودروهای آفرودر جهان انواع شاسی بلند ها و پیکاپ تراک های وانت های قوی و جان سخت اس یو وی و آفرودر ها این عزیزان اروپایی آمریکایی با مردمانی خدایی با بهترین اخلاق و پرهیزکاران با تقوا بینظیرهستن مردان خدایی ، بهترین لقبی هست که میشه به این هیولاهای همه‌فن حریف مثل هامر ها و مرسدس بنز جی و فورد رپتور و هامر و دوج رم تی آر ایکس به بالا داد و ستایششون کرد.
      بیهمتاهستن نامحدودوبینهایتهستن بهترین عشقِ همیشگی هستند بهترین و قابل اعتماد ترین خودروهای جهان در آمار های واقعی و قابل استناد که مهم هستن عزیزان خدایی مثل
      بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور پورشه دوج و.. خدایی
      عشقِ عشقَن♥1️⃣🔝🆙🅰💯👑🏆🥇عجب عشقایی👍😍

      پس وقتی میگوییم
      چه کسانی بهترین خودروها یا هرچیزی را میخرند و از چه کسانی میخرند همیشه مطمئناً کسانی خریدارند که عاشق خودرو و هرچیز هستند و رانندگی هستند و خودرو و هرچیز را راه اش را میفهمند و درک میکنند

      چون برای پاسخ این پرسش که چه کسانی بهترین خودروها یا هرچیزی را میخرند و از چه کسانی میخرند همیشه ؟

      مطمئناً اینه که خوب🏆🥇👑بهترین ها از بهترین ها میخرند خدایی یعنی عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد از عزیزان بهترین عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند بهترین ها را میخرند که در هر چیزی بهترین و اول هستن با فاصله زیاد خدایی چون در هر دهه ای و دهه‌ ۹۰ و و ۱۰۰ و ۱۱۰ و کلا هر دهه ای اوج شکوفایی و پرچمداری اروپایی ها و آمریکایی هاست از ازل هرزمان ابد بینهایتهاااااا!!!!!

      چون برای همین گفتیم مطمئناً بهترین ها از بهترین ها میخرند خدایی یعنی عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد از بهترین عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند بهترین ها را میخرند که در هر چیزی بهترین و اول هستن با فاصله زیاد خدایی چون واقعا همیشه همینطوره چون در هر دهه ای و دهه‌ ۹۰ و ۱۰۰ و ۱۱۰ و کلا هر دهه ای اوج شکوفایی و پرچمداری اروپایی ها و آمریکایی هاست از ازل هرزمان ابد همیشه بینهایتهاااااا!!!!!

      چون چنان برتری و خوبی در هرچیز به پا میکنند که هنوزم که هنوزه همیشه حرف اول را میزنند در هر چیز و بهترین حرف‌ها و حرف اول برای گفتن دارند ، اما باز چرا ؟
      چون بهترین این پیشرانه های ریسینگ و تیونینگ و آفرود و هر چیز را دارند مثلا انجین ال اس جنرال موتورز که بین تیونر ها و ریسر ها و آفرودر ها حرف اول و آخر را میزند مثل بقیه اروپایی ها و آمریکایی ها که توسط تیونرها با راحت ترین حالت حتی ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ اسب قدرت ازشان بیرون میکشند ولی باز جالبتر اینکه استقامت این پیشرانه ها مثل ال اس جنرال موتورز که به چاقوی سوئیسی صنعت خودرو معرفند و مثل ساعت دقیق ترین و قویترین و بهترین شکل کار میکننند از خود قدرتش هم معروف‌تره که میتونه حتی ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ اسب هم دوام داشته باشه با کمتریناستهلاک به نسبت هر کلاس خودرو و هر قدرتی که بیرون میکشند از اون!!!
      از یاد نبرید که در اون سال‌ها یا هر سال ها و قبل و الا و بعدا . هر وقت در هر چیز ، مسابقات ۲۴ساعته اسقامتی لمانز و فرمول ۱ F1 و درگ NHRA و آفرود و… بهترین آفرودر های جهان و بهترین اس یو وی ها و بهترین شاسی بلند ها و بهترین وانت و پیکاپ تراک ها و بهترین آفرودر های جهان و یا کلا خدورهای مخصوص کار های سنگین و بسیار سرسخت یک چیزی مثل کامیون ها رکورد بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و با کیفیت ترین و کارکرد بالا میلیون ها کیلومتر با بهترین و با کیفیت ترین و مقاومترین و قوی ترین متریال وآلیاژ های قوی برتر عزیز با فرمول مخفی که کسی ازشون سردرنمیاره برای همینه که یکه تاز هستند ماشین‌هایی با قدرت بالا بیش از ۱۰۰۰ ۱۱۰۰ نیوتون متر گشتاور موتور تصور فکرش هم فوق العادست همه و همه هرکدام و در هرچیز بهترین و اول هستند، که مُهری هست بر برتری و اعتبار شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که همیشه سال‌ها با این خودرو ها و استقامت پیشرانه‌ هایشان جاودان و جاوید و عزیز که اول در هر چیز هستند و بازی بزرگان را شروع کردند و تا امروز ادامه دارد و دست خودشان و متعلق به خودشان هست ، بزرگانی که حتی ۱۰۰ ساله‌های این صنعت هم جرئت نزدیک شدن به اون‌ها را چی چرا؟ چون، بزرگان برتر فقط بزرگان برتر خودِ همین فراری مرسدس بنز فورد و پورشه و جنرال موتورز اروپایی و آمریکایی هستند
      🏆🥇👑🇪🇺🇩🇪🇷🇺🇨🇦🇺🇸👑🥇🏆

      شما نگاه کنید در هر دهه ای از جمله دهه ۹۰ و ۱۰۰ ۱۱۰ و… با خودروها و اسپرت‌ها و هرچیز اروپایی و آمریکایی عملاً به جنگ هرچیزی رفتند و در هرچیزی اول و پیروز شدند و هستند این عزیزان خوب و خوبان عالم 👑🥇🏆 😍
      به من یک پورشه کیمن و شورولت کوروت بدن دیگه چی میخوام😍

      موافقم 27
      مخالفم 70
      1. ۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سرمون درد گرفت بیا پایین به روایت تصویر :

        موافقم 43
        مخالفم 7
      2. ۵ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        یه سبک جدید در اشعار فارسی ظاهر شده به نام «گل شعر» . این کاربر هم یکی از شعرای بزرگ این سبک جدیده که هر یک روز در میون ، دیوان اشعار کامل بیرون میده

        موافقم 39
        مخالفم 3
      3. a-m-i-r

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (18 ديدگاه)

        داداش آروم باش نفس بکش

        موافقم 28
        مخالفم 2
      4. مهردادکمال

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1826 ديدگاه)

        یا خدا چخبره!!

        موافقم 19
        مخالفم 2
      5. 𝐀𝐥𝐢

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (980 ديدگاه)

        اینهمه نوشتی آخرش دیسلاک هات بیشتر شد چه اعصابی داری

        موافقم 24
        مخالفم 4
      6. آرین

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (237 ديدگاه)

        از خود مقاله طولانی تر بود

        موافقم 19
        مخالفم 1
      7. Viper v10

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (15 ديدگاه)

        وقتی بیکاری=

        موافقم 15
        مخالفم 0
      8. ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3272 ديدگاه)

        فکر کنم چیزایی که گفتی پیشنهاد کیبورده یا کامنت چند نفر دیگه کپی کردی به هم پیوند زدی

        موافقم 12
        مخالفم 0
      9. احسان

        ۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (52 ديدگاه)

        دو ساعته دارم هرچی میام پایین این متن تمام نمیشه

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. NAVID@@98

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (311 ديدگاه)

      ولی الان بجاش دارن چارتا💩👿👹 آشغال چینی وارد میکنن که هرکدوم یه خر اند و بد استند الان این فلاکتی که داریم امروز در ایران حاصل اعمال رفتارِ کِشور های اینچنینی یه میدونستید ؟ همین حالا کره ژاپن چین هرکدوم یه خر اند و بد استند در این وضعیت هر شرایطی که بگی هر همونه که فقط پالونشون عوض میشه👹👿💩 چون این وسط کشورهایی چو ایران مالیده و چاپیده و سائیده میشوند؛؛؛؛ !

      موافقم 22
      مخالفم 23
    3. Saeed

      ۵ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (206 ديدگاه)

      اتفاقا دقیق یک یونیماگ مثل این تو ایران هست

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. Rabenhood

        ۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        باسلام
        دقیقا لنگه همین یکی درشهرماهست.
        ترددهم میکنه.
        استان کردستان.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. پیام

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1587 ديدگاه)

      هیچ برندی تو دنیا تا حالا نتونسته این تنوع از محصولات رو دلشته باشه اونم با این کیفیت!

      موافقم 10
      مخالفم 5
  2. ممد ژانگولر

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3552 ديدگاه)

    لاکردارو ببین باهات حرف میزنه. اون موقع ببین چی میساخته این کمپانی دوست داشتنی . حالا جدیداش قورت میده آفرودارو

    موافقم 22
    مخالفم 7
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    یادِ تراکتورهای فرگوسن در ایران افتادم !!!
    اگر توجه کنید اکثر محصولات دیزلی مخصوص کار و کشاورزی هنوزم سرپا هستند و مالکانشان به سختی فروشنده میشوند ، چرا ؟!
    به سبب کارایی به نسبت سادگی تعمیرات و قطعاتی با عمر نامعلومِ بالا که با هر سوخت بی‌کیفیتی هم خراب شدن براشون خنده‌داره!

    این نشون میده در گذشته چنان محصول میساختند که عمر مفید معنایی نداشته ، تازه اونم برای کارهای سخت روی زمین نه آسفالت!!!

    فکرشو بکنید این یونیماگ رو داشته باشید و یه تریلی هم پشتش بسته باشی تو زمین‌های کشاورزی تو بدترین مناطق با این دیفرانسیل‌ها و قدرت کشش چه بارها در چه مسیرهای سختی بشه جابجا کرد و خم به اَبرو نیاورد!!!

    شاید خندتون بگیره و مسخره کنید ، اما خداشاهده نیسان گاوی خودمون اون قدیمی‌ها که موتور زنجیر تایم ۲۰۰۰cc داره ( زامیاد ) دست‌کمی از این یونیماگ نداره و دیدم که چطور کار میکشند از موتور گیربکس شاسی با اینکه عملاً بدنه پوسیده و وجود ندارد!!!

    کشاورزها آدم‌های عجیب صبور و بسیار هوش و قدرت بدنی بالایی دارند و حقشان هست در کنار اجازه‌ی وارداتی که به جانبازان عزیز دادند ، به این بندگان عزیز خدا هم بدهند تا به جای این پیکاپ‌های چینی‌ مضخرف بتوانند هایلوکس سوار شوند با عمر و کارایی تضمین شده!!!

    موافقم 24
    مخالفم 27
  4. BMW

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    خدایی کار ندارم،ایم جذابه ولی🥲✌️

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. amirboss

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (352 ديدگاه)

    تو همدان اداره برق یه یونیماگ داره با یه بالابر که روش نصبه برای تعمیرات کابل های برق و…
    سالی یکی دوبار تو خیابونا میبینمش و دلم براش قنج میره که آخه چرا?

    موافقم 16
    مخالفم 3
  6. مجتبی .

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1168 ديدگاه)

    میراث درخشان.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. قاسم پاشایی

    ۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سپاه مدلهای مختلف این ماشین رو با کاربری جرثقیل و بارکش و یدک کش و… داره که همگی درحد صفره
    با موتورهای بنز911 که شش سیلندر گازوییلی و فرمان هیدرولیک هستند.
    من بار اول که این ماشین ها رو دیدم تقریباً 3 سال قبل بود.که بسیار زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا