پرچمدار خانوادهٔ مرسدس AMG GT چهاردر ۸۴۳ اسب بخار قدرت دارد و با قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار عرضه خواهد شد.
مرسدس AMG GT63 S E Performance در اواخر سال ۲۰۲۳ برای بازار اروپا مورد بهروزرسانی قرار گرفت و حالا حدود یک سال و نیم بعد، سرانجام این نسخه برای بازار آمریکا هم معرفی شده است. تغییرات ظاهری این سوپرسدان آلمانی جزئی هستند و خیلیها شاید متوجه آن نشوند. یکی از واضحترین تغییرات این خودرو جلوپنجرهٔ جدید است که حالا در قسمت پایین به تریم مشکی براق مجهز شده است. همچنین ورودیهای هوای بزرگ قبلی هم کنار گذاشته شده و جای آنها را ورودیهای ظریفتری گرفته که بیشباهت به ورودیهای هوای AMG GT کوپه نیستند.
زیر کاپوت تغییری صورت نگرفته و همچنان همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی قبلی را میبینیم که در ترکیب با یک موتور الکتریکی در عقب، مجموعاً ۸۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این ترکیب در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، این سوپرسدان هیبریدی را ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسانند. حداکثر سرعت خودرو هم روی ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. GT63 S E پرفورمنس جدید مثل نسخهٔ قبلی به یک پکیج باطری ۴.۸ کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمایش تمام الکتریکی محدودی را با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت فراهم میکند.
یکی دیگر از ویژگیهای جذاب این ماشین، برخورداری از سیستم چهار مرحلهای احیای انرژی ترمزها است که مثل خودروهای الکتریکی، امکان رانندگی با یک پدال را فراهم میکند و میتوانند تا ۱۰۰ کیلووات انرژی را به باطری بازگرداند. در داخل خودرو هم تغییراتی جزئی صورت گرفته است که شامل بهروزرسانی اختصاصی AMG در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و ارائهٔ غربیلک فرمان AMG پرفورمنس بهصورت استاندارد است. هنوز قیمت AMG GT63 S E پرفورمنس اعلام نشده است ولی قطعاً باید بیش از ۲۰۰ هزار دلار باشد.
Amir
۱۷ بهمن ۱۴۰۳من تعصبی نگاه نمیکنم نسبت به خودرو ها ولی واقعا m5 سرتره در بحث طراحی بیرونی و داخلی
𝐀𝐥𝐢
۱۷ بهمن ۱۴۰۳معلومه تعصبی نبود|:
بی نام
۱۸ بهمن ۱۴۰۳تعصب تو دوست دارم دادا نگران نباش تردید نکن که آلمان تمامی خودرو هاش مخصوصا بنز و بی ام عشقه از مادیات بیا بیرون اگه عشق به رانندگی حرفه ایی داری فقط ماشین آلمانی ارضات میکنه وبس ،حتی فراری نتونست اون رقصی که من به ماشین میدم و از عهده اش بر بیاد ،تعصب برای بنز و بی ام ستودنیه،
بی نام صاحب یه ۲۰۰۵از نوع بی ام اتاق ۳ که ۶۰ تا کار با موتور v6m که خولت میکنه ،متور فاریک هم ۳۰ هزار تا کار تو پالت موتور m تو انباری استراحت میکنه ،یا حق
احمدرضا
۱۷ بهمن ۱۴۰۳یذره بودجه رو ببری بالا میشه یه بنتلی بخری
مازیار
۱۷ بهمن ۱۴۰۳نمای جلو خوبه اما عقب نه. هم فرم کلی و هم جزئیاتش بده
به نظرم پشتش هرطور دیگهای بود بهتر میشد!
froG-driVer
۱۷ بهمن ۱۴۰۳داشبوردش یکم قدیمی نی؟
Aj23
۱۷ بهمن ۱۴۰۳با نظرت موافقم نسبت به دگر طراحی های داشبورد های مرسدس یکم قدیمی شده اما من که طراح نیستم و دیسلایک ها نشون میده دیگران نظر مخالف با ما دارند.
Ali
۱۷ بهمن ۱۴۰۳اگه تعصبی نباشیم از m5 جدید بهتره به جز قیمتش(خودم بی ام و فنم)
Parsa M-B
۱۷ بهمن ۱۴۰۳آخر ماشین سدان
90s culture
۱۷ بهمن ۱۴۰۳این خودرو مثلاً جانشین سری CLS شده، اما در فروش و پرستیژ و نام و آوازه، اصلاً اندازه اون نشد….
نسل سوم CLS کد c257 با این که پرطرفدار مثل نسل های c218 و c219 قبلش نبود ولی به نظرم بین قیمت و پرفورمنس و ظاهر، بهتر از AMG GT سدان بوده
Taha Ayoobi
۱۷ بهمن ۱۴۰۳چه داشبورد باحالی داره، شبیه داشبورد های قبل 2010 شده، از اون لحاظ که اون تیکه رو نقره ای مات کار کرده کلاسیک شده، حال کردم.
Cehx
۱۷ بهمن ۱۴۰۳میشه با دکمه های کنسول وسطش زندگی کرد
Benz gle
۱۷ بهمن ۱۴۰۳نمی دونم
چراغ عقبش رو نمی دونم
چراغ جلو با ابهت و عالی
کابین عین بنز های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰
Mr Tiger
۱۷ بهمن ۱۴۰۳عالیه و بی نقص و خیلی خیلی گران… میشه بنتلی و آستون خرید با این پول… دوستانی که راجع به m5 نظر میدن میدن یادمون باشه m5 competition و cs مونده تا معرفی بشن… عجله کار شیطونه😉
Cehx
۱۷ بهمن ۱۴۰۳طراحیشون مثل همینه پس جالب نیست (البته طراحی سلیقه ایه و خود بی ام و فنا هم ازین طراحی خوششون نمیاد)
این 2.5 تن وزن روهم نمیتونن کاری کنن پس بازم جالب نیست
یه زمانی همه خودروسازا تلاش می کردن وزنو بیارن پایین تا حدی مزدا mx5 آینه رو یجوری میساختن چند گرم کمتر بشه چند گرم!
بعدش اینها ماشینشون 2.5 تنه
ضمنا من خودم عاشق بی ام و هستم کمپانی مورد علاقم تو بچگی بود
Iman 007
۱۷ بهمن ۱۴۰۳اون چیزیکه زیرجلوپنجره هست فکر کنم کرومی باشه خیلی کار رو زشت کرده مدل قبلیش قشنگ تر بود مخصوصا سپرش
همایون
۱۷ بهمن ۱۴۰۳به نظرم نمای بیرونیش بهتره از m5 حتی داخلشم برخلاف نظر خیلیها از نسل جدید بنزها با اون مانیتور تسلایی خیلی زیباتره و کنسول زیبای Gt هم کارو بهتر کرده وقتی از نزدیک ببینی میفهمی چقدر جذابه البته اینم بگم من m5جدید رو از نزدیک ندیدم تنها کسی میتونه با قاطعیت بگه کدوم بهتره که جفتشو رونده باشه ولی این نکته هم بگم که رقیب اصلی این پانامرا توربو اس هیبرید هستش که فکر کنم تو فروش اوضاعش بهتر از اونه. احتمالا نسل جدید Gt سدان هم سال بعد معرفی بشه
Mohammad hasan
۱۷ بهمن ۱۴۰۳یاد اون دوران که اینا اون کف مفا تو مبحث قدرت داشتن با هم دعوا میکردن ولی دیمن با یه پیشرانه وی ۸ سوپرشارژر ۸۴۰ اسب بخار قدرت داشت بخیر…
۸۴۰ اسب بخار واقعی…واقعا یادش بخیر
Bentley
۱۷ بهمن ۱۴۰۳داداش زیادم واقعی نبود…
سوشیانت
۱۸ بهمن ۱۴۰۳آره واقعی نبود
منبع: حرف خودم
amirmohammadja79
۱۷ بهمن ۱۴۰۳سوپر سدان موردعلاقم :))))
البته GT 63 S رو به نسخهی هیبرید ترجیح میدم
ولی واقعا تا وقتی سوپر سدان هست شاسی بلند و… چرا حیف نیست نسل سوپر سدان ها داره رو به انقراض میره؟
دوستانی هم که به قیمت خرده میگیرند به تکنولوژی هایی ک تو این ماشین استفاده شده دقت کنن سیستم احیای انرژی سیستم mbux و… مجانی نیستن
مهردادکمال
۱۸ بهمن ۱۴۰۳تنها مورد من با این ماشین تم به شدت قرمز داخلشه.البته فکر کنم تا حدی شخصی سازی داشته باشه که ساده تر شه و این قد شلوغ نشه
Sayyad
۲۷ بهمن ۱۴۰۳خدایا تورو به عشق خودت ، منو به سدان های مورد علاقه م برسون چی میشه آخه . یعنی فقط با رنگ قرمز خاصی که داشت ، میشه زندگی کرد . زندگییییییی
مرتضی مقدم
۲۹ بهمن ۱۴۰۳مدل های هم رده بی ام و و مرسدس رو که از لحاظ ظاهری مقایسه میکنم به نظرم بی ام و همیشه درنگاه اول جذاب تر و چالاک تر و عصبی تر به نظر میرسه و مرسدس با شخصیت تر و با وقار تر و زیبا تر.هر چی بیشتر نگاه میکنم بنز زیباتر جلوه میکنه و خودشو بیشتر نشون میده.بی ام و مث یک مرد جوان و خوشتیپ و پر انرژی هست که خیلی سر و صدا داره و خیلی سعی در نمایش جذابیت خودش داره.اما مرسدس مثل یک آقای میانسال و با وقار و جذاب و مدیری بسیار توانمند هست که لزومی نمیبینه خودنمایی و سر و صدا داشته باشه.اما با چند نگاه خودشو دیکته میکنه به همه.