مرسدس بنز

معرفی مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس چهاردر مدل 2025، سوپرسدان هیبرید

پرچم‌دار خانوادهٔ مرسدس AMG GT چهاردر ۸۴۳ اسب بخار قدرت دارد و با قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار عرضه خواهد شد.

مرسدس AMG GT63 S E Performance در اواخر سال ۲۰۲۳ برای بازار اروپا مورد به‌روزرسانی قرار گرفت و حالا حدود یک سال و نیم بعد، سرانجام این نسخه برای بازار آمریکا هم معرفی شده است. تغییرات ظاهری این سوپرسدان آلمانی جزئی هستند و خیلی‌ها شاید متوجه آن نشوند. یکی از واضح‌ترین تغییرات این خودرو جلوپنجرهٔ جدید است که حالا در قسمت پایین به تریم مشکی براق مجهز شده است. همچنین ورودی‌های هوای بزرگ قبلی هم کنار گذاشته شده و جای آن‌ها را ورودی‌های ظریف‌تری گرفته که بی‌شباهت به ورودی‌های هوای AMG GT کوپه نیستند.

زیر کاپوت تغییری صورت نگرفته و همچنان همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی قبلی را می‌بینیم که در ترکیب با یک موتور الکتریکی در عقب، مجموعاً ۸۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ترکیب در کنار سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، این سوپرسدان هیبریدی را ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسانند. حداکثر سرعت خودرو هم روی ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. GT63 S E پرفورمنس جدید مثل نسخهٔ قبلی به یک پکیج باطری ۴.۸ کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمایش تمام الکتریکی محدودی را با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این ماشین، برخورداری از سیستم چهار مرحله‌ای احیای انرژی ترمزها است که مثل خودروهای الکتریکی، امکان رانندگی با یک پدال را فراهم می‌کند و می‌توانند تا ۱۰۰ کیلووات انرژی را به باطری بازگرداند. در داخل خودرو هم تغییراتی جزئی صورت گرفته است که شامل به‌روزرسانی اختصاصی AMG در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و ارائهٔ غربیلک فرمان AMG پرفورمنس به‌صورت استاندارد است. هنوز قیمت AMG GT63 S E پرفورمنس اعلام نشده است ولی قطعاً باید بیش از ۲۰۰ هزار دلار باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    من تعصبی نگاه نمیکنم نسبت به خودرو ها ولی واقعا m5 سرتره در بحث طراحی بیرونی و داخلی

    موافقم 31
    مخالفم 132
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1722 ديدگاه)

      معلومه تعصبی نبود|:

      موافقم 52
      مخالفم 3
      1. بی نام

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        تعصب تو دوست دارم دادا نگران نباش تردید نکن که آلمان تمامی خودرو هاش مخصوصا بنز و بی ام عشقه از مادیات بیا بیرون اگه عشق به رانندگی حرفه ایی داری فقط ماشین آلمانی ارضات میکنه وبس ،حتی فراری نتونست اون رقصی که من به ماشین میدم و از عهده اش بر بیاد ،تعصب برای بنز و بی ام ستودنیه،

        بی نام صاحب یه ۲۰۰۵از نوع بی ام اتاق ۳ که ۶۰ تا کار با موتور v6m که خولت میکنه ،متور فاریک هم ۳۰ هزار تا کار تو پالت موتور m تو انباری استراحت میکنه ،یا حق

        موافقم 10
        مخالفم 6
  2. احمدرضا

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (763 ديدگاه)

    یذره بودجه رو ببری بالا میشه یه بنتلی بخری

    موافقم 53
    مخالفم 7
  3. مازیار

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1379 ديدگاه)

    نمای جلو خوبه اما عقب نه. هم فرم کلی و هم جزئیاتش بده
    به نظرم پشتش هرطور دیگه‌ای بود بهتر می‌شد!

    موافقم 11
    مخالفم 49
  4. froG-driVer

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1136 ديدگاه)

    داشبوردش یکم قدیمی نی؟

    موافقم 13
    مخالفم 61
    1. Aj23

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (78 ديدگاه)

      با نظرت موافقم نسبت به دگر طراحی های داشبورد های مرسدس یکم قدیمی شده اما من که طراح نیستم و دیسلایک ها نشون میده دیگران نظر مخالف با ما دارند.

      موافقم 8
      مخالفم 10
  5. Ali

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    اگه تعصبی نباشیم از m5 جدید بهتره به جز قیمتش(خودم بی ام و فنم)

    موافقم 68
    مخالفم 4
  6. Parsa M-B

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخر ماشین سدان

    موافقم 47
    مخالفم 3
  7. 90s culture

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (268 ديدگاه)

    این خودرو مثلاً جانشین سری CLS شده، اما در فروش و پرستیژ و نام و آوازه، اصلاً اندازه اون نشد….
    نسل سوم CLS کد c257 با این که پرطرفدار مثل نسل های c218 و c219 قبلش نبود ولی به نظرم بین قیمت و پرفورمنس و ظاهر، بهتر از AMG GT سدان بوده

    موافقم 6
    مخالفم 23
  8. Taha Ayoobi

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5740 ديدگاه)

    چه داشبورد باحالی داره، شبیه داشبورد های قبل 2010 شده، از اون لحاظ که اون تیکه رو نقره ای مات کار کرده کلاسیک شده، حال کردم.

    موافقم 38
    مخالفم 7
    1. Cehx

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (361 ديدگاه)

      میشه با دکمه های کنسول وسطش زندگی کرد

      موافقم 15
      مخالفم 2
  9. Benz gle

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    نمی دونم
    چراغ عقبش رو نمی دونم
    چراغ جلو با ابهت و عالی
    کابین عین بنز های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰

    موافقم 6
    مخالفم 7
  10. Mr Tiger

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (94 ديدگاه)

    عالیه و بی نقص و خیلی خیلی گران… میشه بنتلی و آستون خرید با این پول… دوستانی که راجع به m5 نظر میدن میدن یادمون باشه m5 competition و cs مونده تا معرفی بشن… عجله کار شیطونه😉

    موافقم 10
    مخالفم 21
    1. Cehx

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (361 ديدگاه)

      طراحیشون مثل همینه پس جالب نیست (البته طراحی سلیقه ایه و خود بی ام و فنا هم ازین طراحی خوششون نمیاد)
      این 2.5 تن وزن روهم نمیتونن کاری کنن پس بازم جالب نیست
      یه زمانی همه خودروسازا تلاش می کردن وزنو بیارن پایین تا حدی مزدا mx5 آینه رو یجوری میساختن چند گرم کمتر بشه چند گرم!
      بعدش اینها ماشینشون 2.5 تنه
      ضمنا من خودم عاشق بی ام و هستم کمپانی مورد علاقم تو بچگی بود

      موافقم 5
      مخالفم 3
  11. Iman 007

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    اون چیزیکه زیرجلوپنجره هست فکر کنم کرومی باشه خیلی کار رو زشت کرده مدل قبلیش قشنگ تر بود مخصوصا سپرش

    موافقم 2
    مخالفم 3
  12. همایون

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (971 ديدگاه)

    به نظرم نمای بیرونیش بهتره از m5 حتی داخلشم برخلاف نظر خیلیها از نسل جدید بنزها با اون مانیتور تسلایی خیلی زیباتره و کنسول زیبای Gt هم کارو بهتر کرده وقتی از نزدیک ببینی میفهمی چقدر جذابه البته اینم بگم من m5جدید رو از نزدیک ندیدم تنها کسی میتونه با قاطعیت بگه کدوم بهتره که جفتشو رونده باشه ولی این نکته هم بگم که رقیب اصلی این پانامرا توربو اس هیبرید هستش که فکر کنم تو فروش اوضاعش بهتر از اونه. احتمالا نسل جدید Gt سدان هم سال بعد معرفی بشه

    موافقم 7
    مخالفم 3
  13. Mohammad hasan

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (177 ديدگاه)

    یاد اون دوران که اینا اون کف مفا تو مبحث قدرت داشتن با هم دعوا میکردن ولی دیمن با یه پیشرانه وی ۸ سوپرشارژر ۸۴۰ اسب بخار قدرت داشت بخیر…

    ۸۴۰ اسب بخار واقعی…واقعا یادش بخیر

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. Bentley

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (586 ديدگاه)

      داداش زیادم واقعی نبود…

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. سوشیانت

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3943 ديدگاه)

        آره واقعی نبود
        منبع: حرف خودم

  14. amirmohammadja79

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (178 ديدگاه)

    سوپر سدان موردعلاقم :))))
    البته GT 63 S رو به نسخه‌ی هیبرید ترجیح میدم
    ولی واقعا تا وقتی سوپر سدان هست شاسی بلند و… چرا حیف نیست نسل سوپر سدان ها داره رو به انقراض میره؟
    دوستانی هم که به قیمت خرده میگیرند به تکنولوژی هایی ک تو این ماشین استفاده شده دقت کنن سیستم احیای انرژی سیستم mbux و… مجانی نیستن

    موافقم 13
    مخالفم 2
  15. مهردادکمال

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2062 ديدگاه)

    تنها مورد من با این ماشین تم به شدت قرمز داخلشه.البته فکر کنم تا حدی شخصی سازی داشته باشه که ساده تر شه و این قد شلوغ نشه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  16. Sayyad

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خدایا تورو به عشق خودت ، منو به سدان های مورد علاقه م برسون چی میشه آخه . یعنی فقط با رنگ قرمز خاصی که داشت ، میشه زندگی کرد . زندگییییییی

  17. مرتضی مقدم

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (182 ديدگاه)

    مدل های هم رده بی ام و و مرسدس رو که از لحاظ ظاهری مقایسه میکنم به نظرم بی ام و همیشه درنگاه اول جذاب تر و چالاک تر و عصبی تر به نظر میرسه و مرسدس با شخصیت تر و با وقار تر و زیبا تر.هر چی بیشتر نگاه میکنم بنز زیباتر جلوه میکنه و خودشو بیشتر نشون میده.بی ام و مث یک مرد جوان و خوشتیپ و پر انرژی هست که خیلی سر و صدا داره و خیلی سعی در نمایش جذابیت خودش داره.اما مرسدس مثل یک آقای میانسال و با وقار و جذاب و مدیری بسیار توانمند هست که لزومی نمیبینه خودنمایی و سر و صدا داشته باشه.اما با چند نگاه خودشو دیکته میکنه به همه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا