مرسدس بنز

مرسدس بنز EQG برای اولین بار از فناوری باتری دوربرد سیلیکونی استفاده می‌کند

قرار است مرسدس بنز EQG برقی مبتنی بر شاسی‌بلند کلاس G اولین مدلی باشد که فناوری باتری دوربرد سیلیکونی جدید مرسدس را دریافت می‌کند.

مرسدس بنز EQG آینده قرار است اولین مدلی باشد که باتری جدید این شرکت را دریافت می‌کند. به گزارش اتوکار، باتری جدید شعاع حرکتی خودروی الکتریکی را افزایش می‌دهد.

برخی از افراد مطلع تایید کرده‌اند این آفرود برقی که قرار است در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، برای اولین بار به منظور دریافت فناوری باتری پیش نمایش شده توسط کانسپت مرسدس بنز EQXX سالون در نظر گرفته شده است. سپس این فناوری در سایر مدل‌های EQ آینده استفاده خواهد شد.

مرسدس بنز ای کیو جی / Mercedes-Benz EQG جانبی

باتری جدید با مشارکت شرکت آمریکایی سیلا تکنالوجیز (Sila Nanotechnologies) ساخته شده است. باتری از آند سیلیکونی بهره می‌برد که در ترکیب با سایر تغییرات شیمیایی در سلول‌ها، گفته می‌شود به افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی تراکم انرژی در بیش از ۸۰۰ وات ساعت بر لیتر در سطح سلول در مقایسه با باتری‌های مورد استفاده در مدل‌های کنونی EQ کمک می‌کند. مدل‌های EQ موجود دارای آندهای گرافیتی پرکاربرد هستند.

مسئولان مرسدس بنز می‌گویند طراحی شیمیایی جدید سلول‌های باتری به آن اجازه می‌دهد «انرژی الکتریکی بیشتری را در فضای موجود» ذخیره کند. این قابلیت به مرسدس بنز اجازه می‌دهد تا بدون استفاده از باتری‌های با ظرفیت بیشتر، شعاع حرکتی مدل‌های آینده را افزایش دهد.

مرسدس بنز / Mercedes-Benz

گفته می‌شود که نمونه اولیه باتری مورد استفاده توسط EQXX دارای ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت است در حالی که باتری‌های ۹۰ کیلووات ساعتی و ۱۰۷/۸ کیلووات ساعتی هم‌اکنون برای مرسس بنز EQS موجود هستند. گفته می‌شود باتری EQXX حدود ۴۹۵ کیلوگرم وزن دارد.

زیربنای EQG، نسخه‌ای اصلاح شده از شاسی نردبانی مرسدس بنز کلاس G موجود به شمار می‌رود که به طور جامع برای پشتیبانی از وزن اضافی باتری بازسازی شده است.

مدل الکتریکی مرسدس بنز کلاس G که در نمایشگاه خودرو مونیخ سال گذشته در قالب خودروی مفهومی پیش‌نمایش شد، قرار است از چهار موتور الکتریکی استفاده کند. از این چهار موتور، دو تا در جلو و دو تا در مجموعه محور عقب ادغام شده‌اند و هر کدام گیربکس‌های خاص با نسبت ثابت خود را دارند.

مرسدس بنز کلاس جی / Mercedes-Benz

گفته می‌شود که مرسدس بنز در حال توسعه بسته نرم‌افزاری جدیدی است که موتورها را قادر می‌سازد تا اثر سه قفل دیفرانسیل موجود در مدل‌های کلاس G مجهز به موتور احتراقی را شبیه‌سازی کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (122 ديدگاه)

    میتواند یک رقابت سالم با جنسیسevکبیر داشته باشد

    موافقم 5
    مخالفم 60
    1. Si

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      موقعی که بنز و بی ام و دنیای خودرو سازی رو به سطح های بالاتر میبردن جنسیس که هیچ حتی هیوندا هم نبود و بیشتر آپشن هایی که حتی رو هیوندا و جنسیس و کیا میبینی و اکثر خودرو ها، بنز و بی ام و و کادیلاک به خودرو سازی آوردن حالا برگرد به مدرسه بچه

      موافقم 30
      مخالفم 2
      1. محمد

        ۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (804 ديدگاه)

        زمانی که فورد دنیای خودرو سازی رو به سطح بالا تری میبرد ژاپنی ها موتور سیلت هم تولید نمیکردند ولی همون ژاپن در دهه ۹۰ با صادرات خودرو به آمریکا خودرو سازیه آمریکارو نابود کرد.
        شاید جنسیس هم همین کار رو بکنه.

        موافقم 5
        مخالفم 9
        1. Payfast

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (807 ديدگاه)

          جنسیس شاید بتونه تسلا رو نابود کنه اونم شاید

          موافقم 2
          مخالفم 5
    2. Mohammad.2005

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      راه دوری نمیره اگه بی نمک بازی رو بس کنی !

      بلدم نیستی شوخی کنی و مزه بریزی 😑

      موافقم 22
      مخالفم 3
  2. corvette

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (302 ديدگاه)

    برای این خودرو که آیرودینامیک خوبی نداره
    این حرکت درستی هستش
    امیدوارم مرسدس مثل همیشه موفق باشه

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. aMiRsHaYaN

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (459 ديدگاه)

      من معتقدم که مرسدس اگه بخواد اینو درست کنه باید یه ذره تغییر بده طراحی آیرودینامیکیش رو چون اصلا رنج خوبی نمیده با این همه شکستگی هایی که تو بدنه داره

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. آلمان مهد صنعت خودرو

        ۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (12 ديدگاه)

        سری Gطراحیش همیشه همین پلتفرم رو داره چون از روی ماشین های نظامی از همون اول طراحی شده بوده
        شکوهشم به همین شکل مکعبی هسته (ساده اما پرمعنی)

        موافقم 14
        مخالفم 0
  3. Elemento

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    طراحیش در نهایت اصالت و زیبائیه در عین حال حس مدرن بودن هم منتقل میکنه

    موافقم 20
    مخالفم 1
  4. 🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    امیدوارم ماشین آفرودر برقی چیز خوبی دربیاد
    طراحیش تاحالا که مورد پسند سلیقه بنده بوده
    حالا ببینیم بنز راجع به موتور های برقی و برد ماشین چه می کنه

    موافقم 13
    مخالفم 0
  5. green

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    شاسی نردبونی بیخوده

    موافقم 0
    مخالفم 20
  6. net

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    تنها ماشین چینی برقی که یه کم جالبه nio et7 هست
    مزایا: برای هربار شارژ ۱۰۰۰ کیلیومتر مسافت طی میکند . اولین ماشینی هست که ۲۳ بلندگو حرفه ای دالبی اتموس دیراک سوئدی داره و تا الان هیچ تولید کننده ماشینی سیستم صوتی حرفه ای دالبی اتموس استفاده نکرده . چراغ باریک جلو قشنگ و بروزی داره . خط سفید سرتاسر نازک اطراف شیشه دربها قشنگی داره مخصوصا از بغل که نگاه میکنی خط سفید نازک اطراف شیشه دربها با شیشه دودی خیلی زیباتر میشه . طراحی داخلی و صندلی خوبی داره . سقف سانروف بزرگ قشنگی داره

    معایب: صندوق عقبش که کشیده نیست و پشتش مثل پورشه پانامرا شده خیلی بد هست.چراغ متصل عقب قرمز زرشکی نیست و چراغ عقبش سفید هست خیلی بد هست.رینگش بد هست.طراحی داخلی یکپارچه مشکی نیست و رنگ سفید داره بد هست.فرمونش دایره ای نیست و مثل ماشینهای مسابقه ای مربعی هست بد شده.کنسول و در قسمت دستیگیره دربها و قسمتی از داشبورد طرح چوب خاکستری هست بد شده.مانیتور مربعی با ضخامت کم و حاشیه کمش وسط داشبورد قشنگه ولی مانیتور مستطیلی پشت فرمان که ارتفاعش کم هست تو ذوق میزنه اگر مانیتور مستطیلی پشت فرمان ارتفاعش کمی بیشتر بود قشنگتر میشد

    موافقم 5
    مخالفم 4
  7. T

    ۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    بنظرم طراحی EQEاز همه مدل های eq بنز بهتره

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Mohammad.2005

      ۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      البته بعد از eqs SUV از نظر من

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا