فیسلیفت مرسدس بنز C کلاس ۲۰۲۶ با چراغهای ستارهای الهام گرفته از E کلاس و فناوری پلاگینهیبریدی پیشرفته آماده ورود به بازار است.
نسل پنجم مرسدس بنز C کلاس که اولین نسل این خودرو با پیشرانههای صرفاً چهار سیلندر است، در حال تجربهٔ یک بهروزرسانی میاندورهای (فیسلیفت) برای سال ۲۰۲۶ است. اگرچه شایعاتی درباره بازگشت پیشرانه V8 برای مدل C63 مطرح شده اما مرسدس بارها این گمانهزنیها را رد کرده است. بااینحال، تغییرات ظاهری و فنی قابلتوجهی در راه است. اخیراً نمونههای اولیه این خودرو با چراغهای جلو و عقب آماده تولید دیده شدهاند که از الگوی ستارهای معرفیشده در E کلاس و CLA کوپه بهره میبرند. این چراغها با طراحی ستاره سهپر مرسدس، جلوهای مدرن و متمایز به خودرو میبخشند. همچنین، جلوپنجره بازطراحیشده با نشان مرسدس نورانی، یکی دیگر از تغییرات ظاهری برجسته است.
مرسدس در این فیسلیفت، بخشهای کناری و سپر عقب را بدون پوشش استتار آزمایش کرده که نشان میدهد تغییرات ظاهری عمدتاً به چراغها محدود است؛ بنابراین، انتظار تغییرات عمده در طراحی بدنه یا کابین وجود ندارد. بااینحال، احتمالاً فرمان جدید با کنترلهای فیزیکی و بهبودهایی در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته خواهد شد. احتمالاً سیستم BMUX سوپراسکرین که در E کلاس دیدهایم، بهصورت آپشن با نمایشگر اختصاصی برای سرنشین جلو به این مدل اضافه شود. انتظار میرود این فناوری به فیسلیفت GLC هم منتقل شود. علاوه بر این، فناوریهای کمکراننده پیشرفتهتر نیز در این فیسلیفت پیشبینی میشود. این سیستمها میتوانند شامل بهبودهایی در کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و پارک خودکار باشند.
شایعاتی درباره استفاده از پیشرانه شش سیلندر خطی برای مدل C63 وجود دارد، اما مرسدس هنوز این موضوع را تأیید یا تکذیب نکرده است. همچنین مشخص نیست که این پیشرانه احتمالی از نوع هیبریدی خفیف ۴۸ ولت خواهد بود یا یک پلاگینهیبریدی با موتور الکتریکی نصب در محور عقب. در حال حاضر، C63 از یک پیشرانه چهار سیلندر استفاده میکند که با فناوری توربوشارژر الکتریکی و یک موتور الکتریکی در محور عقب، ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. بااینحال، تقاضای پایین برای C63 و GLC63 نشاندهنده نارضایتی برخی مشتریان از کاهش تعداد سیلندرها از هشت به چهار است. این موضوع ممکن است مرسدس را به استفاده از پیشرانه شش سیلندر در فیسلیفت ترغیب کرده باشد. گزارشها حاکی از آن است که مرسدس به دلیل محدودیتهای فضایی در پلتفرم MRA، امکان بازگشت به پیشرانه V8 را در C کلاس ندارد زیرا این موتور به فضای بیشتری برای خنک کاری و حفاظت در برابر تصادف نیاز دارد.
PURIYA
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴واقعا چقدر آدم باید ناشی باشه طراحی ماشینو اینجوری کنه
بنظرم مرسدس و بی ام و دارن به فنا میرن
P
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴باز تو مرسدس هنوز امید هست ، بی ام و که …
A.m.A
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴اینگونه که از غنایم پیداست طراحای بنز و بی ام و محتویات داخل شکمشونو بج ای توالت روی صنعت خودروسازی آلمان خالی میکنن
arvin44
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴از چراغ ستاره ای متنفرم
ارسلان
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴لوگو بنز و چرا این یارو میچپونه به چراغاش….دیگه مگه یه ماشین چندتا لوگو لازم داره ؟!؟ واقعا مسخره است که یکی از لوگو ایده بگیره برا همه جای یه ماشین…..
شرکتی که مایباخ و با اون طراحی خفن نابود کنه ، بایدم همچین طراح مسخره ای و استخدام کنه!
کسرا
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا مرسدس ایدههاشو [به خصوص مضخ.رفارو] مستقیم فرو میکنه تو سی کلاس؟
یوسف
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴طراحان بنز که طراحی بلد نیستند اما روئسای بنز چشونه…. اونا که میتونن دوتا طراح چینی بیارن که طراحی رو یادشون بدن…..
طاها
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴قبلن کادیلاک رو مسخره میکردن که چرا انقدر رو در و دیوار ارمشو می چسبونه الان بنز به داخل چراغم رحم نمیکنه.
بابا فهمیدیم بنزی ول کن!