ام جی

رونمایی از کراس‌اوور جدید ام‌جی ZS در نمایشگاه گوانگژو

ام‌جی سرانجام کراس‌اوور کوچک جدید خود با نام ZS را در نمایشگاه گوانگژو چین رونمایی کرد. این خودرو برای پر کردن شکاف سطح پایین‌تر مدل GS به بازار خواهد آمد و رقیبی برای نیسان جوک خواهد بود. ZS در طراحی متفاوت از GS است اما فرم جلوپنجرهٔ آن به ساخته‌های جگوار شباهت دارد. این کراس‌اوور جدید توسط SAIC Design که بخشی از شرکت مادر ام‌جی یعنی Shanghai Automotive در استودیوهای طراحی در چین و بریتانیا طراحی شده است و در آن تأثیراتی از مزدا CX-5 دیده می‌شود. ZS طبق زبان طراحی جدید MG و با هدف ارائهٔ ظاهری لوکس‌تر از GS طراحی شده است.

mg-zs-web

ام‌جی ZS بازار نسل جوان را هدف قرار داده است و از سال ۲۰۱۸ در بریتانیا هم عرضه خواهد شد. برنامهٔ ساخت کراس‌اوور دوم ام‌جی با رونمایی از کانسپت Icon که به‌صورت رترو طراحی شده بود در نمایشگاه خودروی شانگهای  ۲۰۱۲ اعلام شد. گفته شده است که برای ZS یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری ارائه می‌شود؛ بنابراین استفاده از یک موتور ۱.۵ لیتری به معنای موتوری مشترک با مدل بزرگ‌تر GS است که ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

gz-prev-1-0

علاوه بر این تأیید شده است که یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی با ۱۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور هم برای ZS در بازار چین ارائه خواهد شد. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که آیا این موتور در بریتانیا هم در دسترس خواهد بود یا نه. این موتور در نسل بعدی MG 3 هم استفاده خواهد شد. همچنین به‌احتمال‌زیاد گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه برای ZS هم ارائه خواهند شد. هردوی این گیربکس‌ها در کارخانهٔ SAIC تولید می‌شوند.

gz-prev-1-1a

قیمت و مشخصات ZS هنوز نهایی نشده‌اند اما بااین‌حال این کراس‌اوور هم مانند GS تجهیزات زیادی را با قیمتی کمتر از رقبا ارائه می‌کند. این استراتژی نشان می‌دهد که ام‌جی با ZS قصد رقابت مستقیم با سانگ‌یانگ تیوولی را دارد که قیمتش از ۱۹,۹۵۰ پوند آغاز می‌شود یعنی نزدیک به ۴ هزار پوند کمتر نیسان جوک. کراس‌اوور کوچک ام‌جی سال آینده در نمایشگاه خودروی لندن هم به نمایش درخواهد آمد. همچنین مانند GS، این مدل کوچک‌تر هم ابتدا در چین عرضه می‌گردد و سپس چند ماه بعد نسخهٔ بهینه‌سازی شدهٔ آن در بریتانیا عرضه خواهد شد.

علاوه بر این، ام‌جی قصد ساخت کراس‌اووری بزرگ‌تر از GS را هم دارد. مدلی که اندازه‌ای مشابه نیسان X-Trail خواهد داشت. بااین‌حال هنوز جزئیات بیشتری از این خودرو اعلام نشده است. آمار اعلامی انجمن تولیدکنندگان خودرو در اوایل سال جاری نشان داد که فروش ام‌جی در ماه‌های خاصی از امسال بیش از ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. همچنین با گسترش محصولات در بخش‌های محبوب بازار مثل کراس‌اوورهای کوچک، ام‌جی امیدوار به افزایش حضور خود در این بازار است. بازاری که در آن از ابتدای سال جاری تا ماه آگوست تنها ۲۲۰۰ دستگاه فروش داشته است.

image1_1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه

  1. sunmartin

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    ام جی بجای ارائه مدل های بسیار نزدیک بهم اگر مقداری بروی کیفیت کار میکرد شاید حداقل در رنکینگ های کیفیتی شرکت داده میشد نمای عقب این خودرو دقیقا همان نمای GS است و در هدلایت ها و ورودی های هوا با کپی پیست برداری از مزدا و و جگوار تغییراتی صورت گرفته کیفیت عنصر گم شده در محصولات چینی است که متاسفانه توجهی به آن نمیشود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. RoadRunner

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11451 ديدگاه)

      جلوش داد میزنه از مزدا کپی کرده ???

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Navid_bivaN

        ۲۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (3005 ديدگاه)

        چراغ پشتش هم مثل چراغ های رنو شده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Mahmood

          ۲۹ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (197 ديدگاه)

          نمای جلو کاملا مزدا CX5 و عقب هم سوبارو ایمپرزا بعد میگن طراح هاش انگلیسی هستند به همین خیال باشید راستی یادم رفت نمای بغلش هم توسان رو نشون میده.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. دانیال_Surrey،England

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    مثلا الکی گفتن طراحان بریتیش هم به چینی ها کمک کردن که مشتری برای ماشیناشون پیدا کنن.
    شما که کلا گند زدین به تاریخ ام جی.نمیدونین طراحایه انگلیسی اگه دخیل بودن هیچوقت چرخ های ماشین اینقدر کوچیک نمیشد.??
    پس بیخودی دروغ نگین که دلگرمی بدین.
    خودشونو پشت اسم ام جی قایم کردن و از اسم ام جی سوء استفاده میکنن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (5688 ديدگاه)

      ام جی یه خودروساز باپشتوانه بوده
      شما مدلهای ام جی که قبل فروش این کارخونه به چین شد رو ببینید که چه مدلهایی بود و مدلهای بعدی هم که توسط دخالت چین تولید شد رو ببینید
      دوستان اینگلیسی باز خوب میدونند که یه سری کارخونه های خوب که در انگلیس بود به مرور زمان از بین رفتن و خیلی خوب شد که به دست چین نیوفتادن مثل تریومف که یه شرکت واقعا خوب بود و من مدلtr6 سال ۱۹۷۶ رو خیلی خوشم میاد یا شرکت جنسن که واقعا عالی بود ولی حیف که در ۱۹۷۶ ورشکست شد
      واقعا حیف یه سری از شرکتها که دیگه نیستن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Ardalan

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    کسی قسمت اول گرندتور رو دیده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. AK_007

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (563 ديدگاه)

      من دیدم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. یوسف

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (424 ديدگاه)

    طراحیش از الگوی قبلی ام جی فاصله گرفته و بیشتر شبیه مدل های شاسی بلندی شده که این اواخر چینیا میسازن، در کل نا امیدکننده س، رونماییش در چین هم مشخص میکنه که بازارهای غربی برای سازنده اهمیتی نداره و همون دلخوش به بازار چینه ، واقعا ام جی سرنوشت غم انگیزی پیدا کرد، ایکاش ورشکست میشد و یه خاطره خوب ازش میموند چون زیر دست این شرکت مادر به هیچ جا نمیرسه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. RoadRunner

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11451 ديدگاه)

    این طبیعیه
    هیچ وقت دوست ندارم حتی فکر اینکه خودروسازان باکیفیت و خوب اسیر دست شرکت های چینی بشن به ذهنم خطور کنه.

    متاسفانه بلایی هست که چینی ها سر شرکت ها در میارن.
    سرنوشت ولوو هم همین خواهد بود.

    به شدت ازین کارشون متنفرم.

    اصالت و همه چیز MG رو ازش گرفتن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. AK_007

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (563 ديدگاه)

      ولی سرنوشت جگوار چیزی نشده!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. RoadRunner

        ۲۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11451 ديدگاه)

        جگوار که چینی نیست دوست من

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. Mohamad

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (793 ديدگاه)

    بیخود و بیجهت یاد جلو پنجره مزدا افتادم!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. بنتلی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    دیگه کاااملا کمر ام جی شکست…مرکز تحقیق و توسعه ام جی توی انگلیس هیچ نقشی در ساخت و طراحیش نداشته…قبلا حداقل یه زبان طراحی منحصر ب فرد داشت…حتی گیربکس دستی ک جدیدا ام جی معرفی کرده هم توش بکار نرفته!…باز خوبه نتونستن ب تاریخچه روور گند بزنن و مجبور شدن برا آشغالایی ک تولید کردن آرم رووی بذارن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Navid_bivaN

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3005 ديدگاه)

    وقتی خبر از مدیرانشون منتشر میشه میگن ما به دنبال پاسخ گویی به نیاز مشتریامون هستیم.
    هر کسی یه ذره ام جی رو بشناسه میتونه بفهمیه بیشترین چیزی که طرفداران ام جی منتظرشن یه کوپه اسپورت خوشساخت و باطراوته. اما بعد از این همه مدت هنوزم که هنوزه خبری از رودسترهای تو دلبروی ام جی نیست.
    شاهکار این دفعشون هم که به کلی باعث ناامیدیمون شد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. karo

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اصلا انگار خود مزداست؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. parham

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    مدیونید اگه فکر کنید خوده مزدا نیست .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. حامد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    یک خودرو ام جی در نمایشگاه به نمایش درآمده… یا خدا از این همه نظرات فنی دوستان !! :
    ناامید کننده اس
    سرنوشت غم انگیز ام جی
    ایکاش ورشکست میشد
    به هیچ جا نمیرسه
    گند زدن به تاریخ ام جی
    خودشونو پشت ام جی قایم کردن
    کپی اینه.. کپی اونه.. مثل اون یکیه..
    کاش رو کیفیت کار میکرد به جای مدل جدید!!
    کپی پیست برداریه !!!!!!!؟؟؟ (اصطلاح جدید)

    شما همین خبر را در ۴-۵ تا پایگاه خارجی و معتبر از انگلستان و استرالیا و تایلند و.. هم می توانید ببینید و کامنت های زیر متن خبرها را هم بخوانید بعد با احترام به برخی دوستان ، میتوان فهمید که چرا ما جهان سوم ایم …!
    جهان سوم در عقل و گفتار ما و بازخورد ما از وقایع جهان همچون یک نمایشگاه خودرو و ماشین است . این همه عقب ماندگی درمان ندارد..
    خدایی یکبار کامنت های سایت های خارج را بخوانید ببینید در مورد یک مساله چقدر دیدگاههایمان کور و تنگ است…!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. shahin

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (859 ديدگاه)

    بدجور از رو دست مزدا کپی کرده.یعنی طرح مزدا رو گذاشته زیر کاغذ پوستی از روش با راپید کشیده.در این حد !!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. آریا

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان . من هم ام جی ۶ نیو ام مشکل داشت بردم مدیا گفتن باید توربوش عوض شه سه و نیم ملیون که منم زیر بار نرفتم و با جست و جوی فراوان رفتم پیش آقای فراهانی که مکانیک برام معرفی کرد و متوجه شدم منیفلد خرابه و قطعاتم از خود آقای فراهانی گرفتم در کل هزینم شد یک میلیون دیگه سرویسهاشم نمایندگی نبردم . با هزینه بالای خدماتی که مدیا به ماشین متحمل می کنه آدم فقط ترس از سوار شدن داره اما از وقتی مکانیکای خوب که کمم نیستن که الان ‍پیداشونم کردم و قطعاتم که از آقای فراهانی می گیرم دیگه با عث شده که بتونم با ماشینم با جرات رفتار کنم و واقعا هم خراب شدن نداره . الکی مدیا بهم هزینه متقبل می کرد . گارانتیشم سر تا پا ضرره برای خودشون . همه چیزشم از آقای فراهانی می گیرم . واقعا ماشین عالییه . باور کنید اگه خوب نبود دروغ نمی گفتم چون اصلا من فقط لذت بردن از ماشین برام مهمه .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نریمان

      ۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (138 ديدگاه)

      آریا جان ، مگه گارانتی نبود ماشینت که هزینه ۳ میلیونی برات نوشتن ؟ راستی اگه منیفولد باشه که قیمتش زیر پونصد تومنه اونم جنس درجه یک تو بازار

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا