میتسوبیشیهیوندای

دوئل هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوت‌لندر

مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهارم، شاسی‌بلندهای میان سایز، دوئل پنجم

نتایج دوئل قبلی بین هوندا پاسپورت و فورد اج

مجموع آراء: ۱۱۴۴

آراء فورد: ۵۸۵

آراء هوندا: ۵۵۹

پیروز دوئل: فورد اج با کسب ۵۱ درصد از کل آراء

 

دوئل‌های این گروه

فولکس اطلس کراس اسپرت

کیا سورنتو

کیا سورنتو

سئات تاراکو

اشکودا کودیاک

اشکودا کودیاک

نیسان مورانو

شورلت بلیزر

شورلت بلیزر

هوندا پاسپورت

فورد اج

فورد اج

میتسوبیشی اوت‌لندر

هیوندای سانتافه

؟

تویوتا ونزا

جیپ گرند چروکی

؟

هیوندای سانتافه

تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۱۸ (نسخهٔ فیس‌لیفت ژوئن ۲۰۲۰)

پلت‌فرم: Y6 هیوندای-کیا (بعد از فیس‌لیفت N3 هیوندای-کیا)

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۵ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۰۱,۵۱۳ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶۳,۱۱۰ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۷,۱۸۹ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در اروپا: ۴,۷۹۱ دستگاه

گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تکنولوژی فراوان، ارائهٔ نسخه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی، کابین ساکت و مجهز، سواری راحت

نقاط منفی: مصرف سوخت به خوبی رقبا نیست، طراحی بیرونی شلوغ، دکمه‌های زیاد روی کنسول وسط، صندلی‌های عقب ممکن است برای افراد بلندقد تنگ باشد

چکیده: سانتافهٔ راحت و شیک با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها و قیمت‌های مختلف، نظر بخش عمده‌ای از خریداران را جلب می‌کند.

میتسوبیشی اوت‌لندر

تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۱

پلت‌فرم: CMF-CD رنو-نیسان

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۷.۸ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۹,۰۹۶ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۱,۳۱۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۳۳,۷۲۹ دستگاه

فروش شش ماه اول ۲۰۲۱ در اروپا: ۸,۸۰۴ دستگاه

گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۱۰ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هندلینگ رضایت‌بخش و مطمئن، کابین زیبا با ویژگی‌های مدرن، طراحی بیرونی برجسته و متمایز، بسیار پیشرفته‌تر از قبل

نقاط منفی: پیشرانهٔ کم‌توان که ضعف آن در سرعت‌های بزرگراهی بیشتر احساس می‌شود، صندلی‌های ردیف سوم تنگ که عملاً غیرکاربردی هستند

چکیده: خانه‌تکانی گستردهٔ اوت‌لندر به آن کمک کرده است تا دوباره به رقابت بازگردد اما هنوز هم به پیشرانه و گیربکس بهتری نیاز دارد

مقایسهٔ مشخصات فنی

میتسوبیشی اوت‌لندر

هیوندای سانتافه

پیشرانه ۲.۵ لیتری I4 ۲.۵ لیتری I4
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۱۸۱ اسب بخار ۱۹۱ اسب بخار
گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر ۲۴۵ نیوتن متر
گیربکس CVT ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۸.۲ ثانیه ۸.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۳ ثانیه ۱۶.۶ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۸۵ جی ۰.۸۱ جی
توقف از ۱۱۰ ۵۲.۱ متر ۵۳.۳ متر
حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر/ساعت ۲۰۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۰ لیتر ترکیبی ۹.۸ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۵۵ لیتر ۷۱ لیتر
وزن ۱۶۷۵ کیلوگرم ۱۷۲۳ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۹۱۰ کیلوگرم ۹۱۰ کیلوگرم
طول ۴,۷۰۹ میلی‌متر ۴,۷۸۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۵ میلی‌متر ۲,۷۶۶ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۳۴۰ تا ۹۵۰ لیتر ۱۰۲۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۲۷,۲۹۰ دلار ۲۸,۴۲۵ دلار
قیمت موردبررسی ۲۹,۰۹۰ دلار ۳۰,۱۲۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام شاسی‌بلند میان‌سایز را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1459 ديدگاه)

    اگه میتسوبیشی سی وی تی نبود، حتما بهش رای میدادم…

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۲۵
    1. احمدرضا

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (530 ديدگاه)

      میتسوبیشی همه جاش خوب بود
      تا گیربکسشو دیدم

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۹
    2. کیان

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (710 ديدگاه)

      من با نظرتون موافق نیستم، چون سی وی تی های نسل فعلی ک فکر کنم نسل سوم یا چهارم هستن خیلی تفاوت داره با اون نسل اولیها در همه چیز، احساس تعویض دنده(رد لاین موصنوعی و… )، حس رانندگی خیلی خوب، مصرف سوخت کمتر استهلاک کمتر و … رو نمیشه ازش چشم پوشی کرد
      در ضمن با سی وی تی بودنش و اسب بخار کمتر شتاب بیشتری ارائه کرده، که یعنی در عمل عالیر هست، تازه مصرفش هم کمتره
      وقای این ماشین تو اروپایی ک خیلی مصرف گرایانه خرید میکنن و به کاربردی بودن خیلی اهمیت میدن ۳۳۰۰۰ هزار تا فروش کرده نکته خیلی برجسته ای هست و غیر قابل چشم پوشی
      توی جدول هم تو همه چیز جلوتر هست، حداقل ماشینی نمیخری که بخاطر یاتاقان زدن و احتمال اتش سوزی براش فراخوان بزنن و بخوای دائم نگران باشی ک ممکنه موتورش اتش بگیره و یاتان بزنه!!!

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۱۱
      1. Dayan5775

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (217 ديدگاه)

        کیان چرا فروش یک ماهه سانتافه از فروش شش ماهه میتسوبیشی بدبخت بیشتره؟؟😂😂😂

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۲۹
        1. mos

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (541 ديدگاه)

          اولا همون میتسوبیشی بدبخت افتخاراتی داره که یاتا.قان تا ۳۰ سال دیگه هم بهش نمیرسه.

          دوماً اگه به فروش باشه تویوتا پرفروش ترینه پس از یه چیز دیگه بالا برو

          (چه جالب پدال کلمه یاتا.قان رو در حمایت از کره ای فنا سا.نسور کرده! اگه بینش نقطه نزارم کامنت منتشر نمیشه و میره واسه تایید😂)

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۴
      2. علی

        ۲۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (245 ديدگاه)

        لایک= ۱۰ لایک

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    3. مزدا

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1801 ديدگاه)

      میتسو عالی هست اگه گیربکس و قدرت موتورش تغییر کنه

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲
    4. Reza Waffen SS

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3211 ديدگاه)

      میتسوبیشی اوتلندر

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۲
  2. حسین

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (617 ديدگاه)

    قطعا سانتافه.چند سال پیش،داشتم روزنامه میخوندم نوشته یه بچه توی ماشین توی قم درش بسته بود و بچه خفه شد و از دنیا رفت.ولی سانتافه یه آپشن داره که اگه بچه رو تو ماشین جا گذاشتی بهت هشادر میده.اصلا همینجا نوشته که یکی از نقاط قوتش تکنولوژی فراوانه.
    امیازشم بالاتر از میتسوبیشیه.قیافشم بیشتر دوست دارم.صندوقشم بزرگتره.سیویتی هم نداره.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴۰
  3. ممد ژانگولر

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2024 ديدگاه)

    رای من به سالار SUV بازار ایران یعنی سانتافه خواهد بود .💪
    ولی میتسوبیشی هم ماشین خوبیه حیف که گیربکس اسباب بازی روش نصبه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۴۶
    1. 🔥A.H MOTORS🔥

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (420 ديدگاه)

      سالار SUV؟؟؟

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۶
      1. ممد ژانگولر

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2024 ديدگاه)

        اره داداش از نظر فروش و بازار خوش فروش بودن منظورم بود

        موافقم ۸
        مخالفم ۲۱
      2. کیان

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (710 ديدگاه)

        منظورش سالار یاتاقان هست
        اشتباهی گفت

        موافقم ۲۳
        مخالفم ۱۳
        1. Dayan5775

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (217 ديدگاه)

          کیان هنوز به اون کامنت سنگین اشکان فکر میکنی؟! :)))
          اونو ولش کن فعلا اختلاف فروشو ببین :)))

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۱۴
      3. علی

        ۲۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (245 ديدگاه)

        یعنی اینجوری که ایشون درباره سانتافه حرف زد هیچکی درباره لندرور تو ایران حرف نزد !!!

        سالار suv ها !!

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. Roham

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (543 ديدگاه)

      می‌دونی SUV کدوم کلاسه؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  4. Dayan5775

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    از نظر بخوای نگاه کنی سانتافه برتر هست! از نمرات محلات معتبر گرفته تا فروش خیلی بیشتر
    قطعا سانتافه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲۸
  5. ارسلان

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (108 ديدگاه)

    خب باید بگم که :
    وقتی با گیربکس CVT توی شتاب ۰ تا ۱۰۰ از هشت سرعته سریعتر باشی
    وقتی با ۱۰ اسب بخار کمتر گشتاور برابر تولید کنی
    وقتی توی ۴۰۰ متر هم سریعتر باشی اونم با CVT
    وقتی با حجم موتور برابر مصرف سوخت کمتری داشته باشی ولی پرفورمنس بهتری اراعه میدی
    وقتی با همه ی این حرفا قیمتت هم ارزونتره
    خب مشخصه در انتخاب اوتلندر شکی نباید به دل راه داد
    قیافه هم سلیقه ای هم ولی از نظره شخص خودم اوتلندر توی طراحی هم سره توی این نسخه مخصوصا داشبوردش

    موافقم ۴۲
    مخالفم ۱۰
    1. Dayan5775

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (217 ديدگاه)

      کاشکی اینارو واس مردم نادان امریکا و اروپا و کارشناس های موتور ترند هم توضیح میدادی بلکه باعث میشد اینطور فروش شش ماهه اوتلندر اندازه یک ششم فروش یک ماهه سانتافه نباشه :))))

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۳۲
      1. Dayan5775

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (217 ديدگاه)

        چقدر خوب حرصت گرفت بچه :))) کمتر آمار فروش و نمرات رو نگاه کن که اینطور منفجر نشی :)))

        موافقم ۲
        مخالفم ۱۴
      2. Dayan5775

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (217 ديدگاه)

        اگه حس میکنی خیلی بزرگی شمارتو بده صحبت کنیم ببینم باز اینطور میحرفی یا نه
        ادمین تایید کن تا ادب بشه این بی ادب

        موافقم ۱
        مخالفم ۱۳
    2. محمدرضا

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (413 ديدگاه)

      اول این که این تنها موتور قابل انتخاب سانتافه نیست موتور های قویتر هم موجوده ولی این تنها انتخاب اوتلندر البته بجز هیبرید ها.
      ۲اینکه سانتافه بزرگ تره فاصله محوری بیشتری داره و جادار تره و صندوق بزرگ تری داره.و آپشن های بیشتری داره.به همین دلیل سنگین تره و روی شتابش تاثیر داره.

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۸
      1. Sina10

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2179 ديدگاه)

        خب موتوری که توی این مقایسه هست رو ما در نظر میگیریم و کاری با بقیه موتوراش نداریم
        دوم اینکه هیوندای شاید از برخی جهات بهتر باشه ولی بازم این تفاوت سنگین فروش رو توجیه نمیکنه ، حتی اگه به نمراتشون یه نگاهی بندازین خیلی نزدیکن ، جدول هم همینو میگه ، تازه توی بسیاری موارد برتری با میتسوبیشیه ، از جمله تعداد صندلی بیشتر ، پرشتاب تر ،
        این که میگین سانتافه طول بیشتری داره اونقدرا هم طولش بیشتر نیست ، و طول بیشتر همیشه به معنای جادار تر بودن نیست! من فاصله بین محور ها رو در نظرمیگیرم که بازم ۶ سانتی متر به نفع هیوندای هست ، یعنی این همه فروش واسه ۱۰ اسب بخار و ۶ سانتی متر؟!
        دلیل اصلیش شاید نمایندگی ها و شبکه فروش بهتر اینجور چیزای خارج از خودرو باشن ، شاید هم تبلیغات گسترده تر و نام اشنا تر هیوندای در کراس اوور سازی و در کل تجربه بهتر اونا شاید مهم ترین مشکل اوتلندر بدنامی ماشین های اخیر میتسوبیشی باشه

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱
      2. ارسلان

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (108 ديدگاه)

        محمدرضا
        ۱-جادارتره ؟؟ سانتافه ۵ نفره هست ولی اوتلندر ۷ نفره حالا این چه بزرگتر بودنیه من نمیدونم !!
        فاصله محوریش بیشتر؟؟ منظورت ۶ سانتیمتر هست یه جوری گفتی گفتم دسته کم ۱.۵ متر زیادتره
        بخاطر آپشن سنگین تره ؟؟ اینو جای دیگه نگی بهت میخندن اپشن که از فولاد ساخته نشده قطعات الکترونیک هست
        من که نمیدونم اوتلندر توی نسخه ی فولش چقد در مقایسه با نسخه ی فول سانتافه کدومشون بیشتر اپشن داره ولی توی ایران شایعه کردن سانتافه فول اپشن کاملترین ماشین از نظره آپشن توی ایرانه توی کلاس خودش که شایعه سازی دلال ها هست من خودم نیسان فول روگ ۲۰۱۸ دارم سانتافه فول اپشن ازش کمتره در زمینه اپشن بحث مقایسه کیفیت و کارکرد درسته آپشن هم به کنار
        کلا ماشین کره ای همش روی کاغذ قشنگه در عمل هیچ
        مثلا سانتافه موتورش قویتره ولی ظرفیت بکسل ش برابر با اوتلندره خب این چه قوی بودنیه ؟؟ بزاره لب کوزه ابش رو بخوره ؟؟
        میگی سانتافه سنگینتره میگم خب باشه کلا موتور هر دو تا ماشین رو بیار بیرون و از بدنه جدا کن بهم بگو چرا موتور سانتافه با اینکه قویتره گشتاورش (زورش) برابر با اوتلندره ؟؟ چرا ؟؟ واقع بین باش دیگه ماس مالی کردن تا کجا آخه؟؟
        گیربکس هشت سرعته داره ولی شتابش کمتره از سی وی تی هست میدونی دارم راجب CVT حرف میزنم وقتی یه ماشینه ۸ سرعته با موتور قویتر از یه ماشینه CVT با موتور ضعیفتر میخوره یعنی فاجعه به معنای واقعی کلمه وهیچ جای توجیهی باقی نمیمونه اگه جفتشون ۸ سرعته بودن میگفتم خو راس میگی ولی آخه CVT بزنه ماشینت رو یعنی عملا junk زیره پاته
        سانتافه ترمز های ضعیفتری داره که این یعنی ایمنی پایینتر در مواقع اضطرای که باید سریع ترمز بگیری
        این که میگی صندوق بزرگتری داره جوابت :: اوتلندر رو ۵ نفره استفاده کنی مثله سانتافه صندوقش میشه دوبرابر سانتافه
        بخوای نخوای سانتافه در برابر اوتلندر در هیچ زمینه ای تاکید میکنم در هیچ زمینه حرفی برای گفتن نداره

        Dayan5775
        یه پراید سوار خواست به یه بنز سوار فخر بفروشه و بهش بگه پراید من بهتره یکم فک کرد گفت : امار فروش ۱ ساعت پراید از آمار فروش ۱ ساله بنز در ایران بیشتره 😂😂😂 کسی که سطح فکری ش تا این حد نازل هست چه باید بهش گفت 😂😂😂

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۳
        1. MC20

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (697 ديدگاه)

          ارسلان جان این دوستان متوجه نمی شن ، خودت رو اذیت نکن برادر . بعد از اینکه به فرض محال ، براشون اثبات کنی روی کاغذ که برتری عددی با میتسو هست ، بازهم حرفت رو قبول نمی کنن و میتسو رو انتخاب نمی کنن چون مشکل کمبود سلیقه دارن ، بابا ، طرف به کره ای میگه ماشین ، شما چه توقعی داری ازشون ؟ فرق بین زمین با آسمونه .

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۴
        2. ارسلان

          ۱۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          MC20
          عزیز دل باید حقایق رو گفت میخوان قبول کنن میخوان رد کنن برام مهم نیس من کاره خودمو میکنم قبول هم نکنن باید یا از دره منطق جواب بدن یا خوده واقعیشون رو در کامنتا نشون بدن هدف منم همینه چون خودشونم میدونن از دره منطق حریف نمیشن
          جدای از این کاربران پدال فقط منو محمد رضا و غیره نیستیم بلاخره یکی فقط مشاهده میکنه و نظری نمیزاره وقتی نقطه نظرات منو و کسایی که با من مخالفن میبینه بلاخره یه سری اطلاعات دستش میاد و یه چیزی هر چند کم یاد میگیره و یه کم دستش میاد چی به چیه و ممکنه بعدا یه جا بکارش بیاد
          در هر صورت گفته های شما هم روی تخم چش من جا داره و دیگه همینجا صحبت رو تمام میکنم خیلی مخلصیم روزه خوبی داشته باشی

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۲
  6. AMG GT R

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (658 ديدگاه)

    قطعا میتسو

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۵
  7. Arman

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اوتلندر نسبت به نسل قبل طراحیش خیلی بهتر شده اما بازم با توجه به مشخصات و آمارهای ذکر شده سانتافه برتر هست واقعا

    موافقم ۳
    مخالفم ۲۲
  8. Arman

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    فروششون رو تازه دیدم!!!!! خیلی اختلاف دارن که
    اول فکر کردم اوتلندر ١١٣ هزار تا فروخته!!

    موافقم ۴
    مخالفم ۹
  9. mohamadreza

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    اوتلندر

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۵
  10. Sina10

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2179 ديدگاه)

    سانتافه یکی از بهترین ماشینای این کلاسه.
    مخصوصا نسل قبلش
    ولی اوتلندر واقعا پیشرفت خوبی داشته به نظرم نکات جالبی داره و برتری های خوبی داره مخصوصا قیافش ، سریعتره ،کم مصرف تره ، ۷ نفره است ، بهتر ترمز میگیره و سبک تره
    معایبش هم باک کوچیک و همونطور که متن گفته صندلی های نامناسب و گیربکسCVT
    سانتافه من نسل قبلش رو خیلی دوست داشتم مخصوصا اون اواخرش ، طراحیش واقعا به اوج رسیده بود
    ولی این نسل جدید از همون اول عدم زیباییش رو نشون داد
    البته توی کابین خیلی پیشرفت کرده و فضای بار بیشتری داره البته صندلی های کمتر! مصرف سوخت نزدیک یک لیتر بیشتر اما باک بزرگتر ، قیمت کمی بیشتر ، کندتر اما ۱۰ اسب قوی تر
    ولی در کل به نظرم برتری با اختلاف بسیار کم برای میتسو بود
    هر دو موتور های ناتوانی دارن به نظرم
    جالب اینجاست به موتور میتسو گیر دادن که ضعیفه با اینکه فقط ۱۰ اسب بخار کمتر از هیوندای داره و خیلی سبک تره اما به این مشکل هیوندای اشاره نشد
    به نظرم خیلی نزدیکن
    ولی فروششون اصلا به هم نزدیک نیست!! شاید دلیلش مشکلات درون شرکتی میتسوبیشی باشه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
    1. [email protected]!n

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      شرایط فروش فوق العاده کیا – هیوندای، تعداد بیشتر نمایندگی ها، تبلیغات گسترده روی فروش محصولات کیا – هیوندای خیلی تاثیر گذار بوده و هست.

      خراب کاری های میتسوبیشی تو این ۱۰ سال اخیر چنان ضربه ای بهش زد که باید ۱۰ سال دیگم زمان بزاره که اعتماد عمومی برگرده سمتش.

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
  11. محمدرضا

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (413 ديدگاه)

    واقعا چطور به اوتلندر رای میدین.کاری به سانتافه ندارم.
    ولی قعطعا اوتلندر ضعیف ترین این کلاسه.

    موافقم ۹
    مخالفم ۲۱
  12. MC20

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (697 ديدگاه)

    متاسفانه میتسو ی نازنین ( به عنوان کسی که در حد سن و توانش ، دوران شکوه اون رو درک کرده ، می گم ) ، هنوز بعد فوکوشیما کمر راست نکرده ، اما با همین کمر دو خم ، هنوز هم ، قطعا یک چرخش ، به کل صنعت کره و مربا می ارزه . نمی دونم چه طور می شه ماشین باز باشی ولی بخوای کنار میتسو ، حتی اسم سانتافه رو بیاری ، فکرشم گناهه یا شاید هم ماشین باز نیستی . اون SAMSUNG زشت کره ای هم که صحبت کردن در موردش کفاره داره ، اگر ماشین شناس باشی . . .

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  13. مهردادکمال

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (765 ديدگاه)

    میتسوبیشی همه چیش عالی بنظر میاد اما چرا فروشش این قدر ناامید کنندس!

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  14. محمد

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    امکان نداره گیربکس cvt در حداقل شتاب گیری بهتر از گیربکس دوکلاچه عمل کنه مگه اینکه اختلاف وزن دو خودرو در نظر گرفته شود

    موافقم ۲
    مخالفم ۷
    1. محمدرضا

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (413 ديدگاه)

      اختلاف وزن و اختلاف سایز هم دارن.

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
      1. ارسلان

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (108 ديدگاه)

        اختلاف وزنش مگه چقدره ؟؟ یه ریزه !! خب اختلاف قدرت موتور چرا اشاره نمیکنی؟؟ وقتی سانتافه موتورش ۱۰ اسب قویتره یعنی در بحث وزن خنثی و برابر میشن دیگه !! پس چرا باز از اوتلندر میخوره ؟؟ بعدم این که هیوندای ماشین سبکتر بلد نیست بسازه ولی میتسو میتونه این چی رو. میروسنه ؟؟ یعنی اختلاف مهندسی و تکنولوژی
        مثله این میمونه دو تا سوپر اسپرت یکی ببازه بگیم خب اونی که باخت بهتره باخت چون سنگینتره !! خدا که سنگین خلقش نکرده که بگیم فابریک سنگینه مهندسی سازنده و تکنولوژی موادش سطح پایین بوده و از رده خارج بوده
        محصولی خوبه که برتری داشته باشه به رقیبش بهانه تراشی برای توجیه ضعف ها اسمش تعصبه ما با منطق کار داریم نه با تعصب

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
        1. Mad.z.Max

          ۱۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1459 ديدگاه)

          باشه داداش، یه ایکس تریل سی وی تی این حرفا رو نداره که. اصن اتحاد رنو نیسان میتسو برترین و قدرتمند ترین اتحاد تاریخ جهانه و گیربکس سی وی تی که رنو انداخته بهشونم بهترینه!!
          ضمنا قبل از اینکه گارد بگیری، ماشین زیر پای شهری خودم میتسوبیشی لنسر ۹۲ با انجین تعویضی هیولای ایوو هست، پدرم هم چندین ساله ماکسیما داره و کلا احترام خاصی برا تولیدات ژاپنی قائلم
          (فقط ای کاش مقاله های انگلیسی زبان و اعتراف نیسان به لطمه ی سنگین به اعتبار عمومیش با رو اوردن به تکنولوژی های ارزون و بی کیفیتی مثل گیربکس های سی وی تی رو هم میتونستی بخونی، اعتراف مربوطه رو با یک سرچ ساده توی گوگل میتونی پیدا کنی، اگه نتونستی هم بگو برات لینک بذارم)

          موافقم ۴
          مخالفم ۳
      2. MOHAMMAD.n.r

        ۲۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (831 ديدگاه)

        نسبت قدرت به وزن میتسو ۰.۱۰۸
        نسبت قدرت به وزن سانتافه تقریبا ۰.۱۱۰
        پس وزن بیشتر سانتافه با قدرت به ظاهر!! بیشترش جبران شده. گیربکس سی وی تی کجا !! گیربکس ۸ دنده کجاااا.
        با وجود نسبت قدرت به وزن کمتر و گیربکس سی وی تی شتاب بهتر داشتن نشونی از کیفیت بالای ساخت و الیاژ بهتر هست.
        سانتافه های جی دی آی داخل ایران هم با ۲۲ اسب!! بیشتر از اوتلندر تو شتاب به طرز فجیعی جر میخورن…

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. datsun

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2159 ديدگاه)

      Cvt های نیسان فرق دارن هر چند نیسان هم دیگه برای ماشینهای گرونترش رفته سراغ ۹ سرعته اتوماتیک

      موافقم ۹
      مخالفم ۳
  15. میثم

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2153 ديدگاه)

    میتسو در کل برای من جذابیت بیشتری داره
    ولی حیف که با مدیریت ضعیفش تصویر برندش اومده پایین

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  16. Karl Benz

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1875 ديدگاه)

    اول به هیوندای رای دادم ولی نظرات دوستان رو خوندم استهلاک و ایرادات هیوندای تازه یادم اومد .

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  17. ماکان

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (562 ديدگاه)

    سلام . من به نظر شخصی خودم بحث یاتاقان و برخی مشکلات دیگر در خودروهای کره ای آن هم یعنی جوری که در تمام ماشین های کره ای وجود داشته باشد را قبول ندارم .

    موافقم ۳
    مخالفم ۷
  18. حیدر

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (42 ديدگاه)

    میتسوبیشی بهتره شتاب بیشتر و ترمز بهتر و قیمت کمتر از نظر من طراحی قشنگ تر و مصرف سوخت کمتر و ظرفیت ۷ نفر فقط تنها ضعفش گیربکس هست که قابل چشم پوشیه البته این که ژاپنی هم هست پس استهلاک کمتر هم هست

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  19. اشکان

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    یه عده آمارفروش رو همیشه ملاک قرار میدن ولی وقتی براشون نمیصرفه میگن آمارفروش مهم نیست! یه عده گیربکس و موتور رو ملاک قرار میدن و الان برتری معلومه با کیه ولی براشون نمیصرفه واقعیت رو بگن! اینجاس که میگن منطق علیه تعصب!

    البته از ملتی که پژو پارسشو تبدیل به میباخ میکنه با سقف ستاره ای بیشتر از این انتظار نمیره. اهل دلش میدونن چی میگم🙁😕

    ترجیح میدم ۲۵هزار دلار بیشتر هزینه کنم و جگوار F pace بخرم.نه چون انگلیسی هست یا با کیفیت یا با اصالت هست نه به این دلایل نیست.
    بلکه چون عشق است انتخابم هست! والسلام نامه تمام!

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
    1. MC20

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (697 ديدگاه)

      بلکه چون خوش سلیقه هستی داداش ، حرف دل مارو هم زدی ، نمی دونم اینجا چرا کسی ، خیلی به اروپایی ها به چشم خریداری نگاه نمی کنه . همه شدن اقتصادی و محافظه کار و آسیایی

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  20. MC20

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (697 ديدگاه)

    ارسلان عزیز ، من قصد جسارت نداشتم که خدای نکرده به شما بگم دیگه بحث رو تموم کنین ، یا نه . اصلا . فقط چون دارم می بینم ، انرژی می گذارین ، به خدا دلم می سوزه ، چون می دونم ، نرود میخ آهنین در سنگ ، ولی از طرفی هم قبول دارم با بحث های فنی اطلاعات مخاطب بی طرف بالا می ره و این حرف شما صد در صد درسته . اون کامنت اول شما و Sina10 ی عزیز خیلی خوب و کاربردی بود و من به شخصه یاد گرفتم . مرسی از شما و Sina10 ی عزیز .

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. ارسلان

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (108 ديدگاه)

      قربونت داداش … نه بابا جسارت کجا بود عزیز دقیقا میدونستم منظور شما چی بود برداشت منم دقیقا همین بود که الان توضیح دادی
      در هر صورت در خدمت تون هستیم قوی و پر انرژی
      اگه نبودم که یعنی باز حجم کارا رفته بالا و سرم شلوغ شده
      پارسال که کلا نبودم توی پدال شاید روی هم رفته ۱ هفته در سال گذشته بودم توی سایت
      سپاس از کامنت با محبتی که گذاشتی

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. [email protected]!n

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1590 ديدگاه)

        بیشتر کامنت بزار ارسلان جان امثال شما باید اینجا کامنت بزارن.

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
      2. MC20

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (697 ديدگاه)

        سلامت باشید ارسلان عزیز ، با سپاس از شما . برای شما آرزوی موفقیت روزافزون و بهترین ها رو دارم .

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    2. Sina10

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2179 ديدگاه)

      لطف دارین دوست عزیز
      به نظرم هر کسی یه سری مشخصات براش مهمه
      برای من مشخصات فنی و چیزایی که توی متن ذکر شده بود مهم بود
      ولی خب خریدارای این کلاس علاوه بر این چیزا ، شرایط فروش ، بیمه ، الودگی ، مالیات و خیلی چیزای خارج از اطلاعات فنی رو در نظر میگیرن ، و دلیل فروش بالاتر هیوندای میتونه بخاطر این موارد باشه
      این دو خودرو خیلی بهم نزدیکن و رای ها تا الان که من دیدم همینو اثبات میکنه
      با آقا رامین هم موافقم ، میتسوبیشی اونقدر در سالهای اخیر بدنام شده که خیلیا سمتش نمیرن ، حتی شاید خیلی ها از عرضه این ماشین مطلع نباشن ،

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. MC20

        ۱۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (697 ديدگاه)

        سینا ی عزیز شما به طرزی فوق العاده حق مطلب رو ادا می کنید ، دیگه چیزی برای گفتن نمی مونه و به خاطر همینه که باز هم از شما تشکر میکنم . وسعت دید شما در محتوی ، اون هم به فرمی موجز و خلاصه ، بسیار با ارزش و آموزنده هست . وجود شما و ارسلان عزیز و محمد امین عزیز و بسیاری از دوستان دیگر مایه مباهات و دلگرمی هست .

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  21. ایران

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (289 ديدگاه)

    مشخصات و قیمت خیلی نزدیک بود سخته ولی میتسوبیوشی شتابش نیم ثانیه برتره و قیمتش هزار دلار کمتر به نظرم به صرفه تره برا همین بهش رأی دادم

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  22. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1664 ديدگاه)

    بخاطر cvt کمی شک کردم ولی با دیدن ظرفیت بکسل برابر و شتاب بالاتر رفع شد!

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  23. samurai

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (317 ديدگاه)

    مشخصات لازم نیست اینا همش عددو رقمه
    هر جا دیدی یه چیزی ساخت ژاپنه چشم بسته بخر و برد کن
    این کرره و چینو و مالزی و ….. همش درجه ۲ ۳ هستن و بی ارزش

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  24. Ali

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (258 ديدگاه)

    بخاطر کیفیت ژاپنی اوت لندر
    ولی گیربکسش واقعا تو ذوق میزنه..

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  25. محمد

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی داخلی اوتلندر اصن چشمو نمیگیره

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  26. MOHAMMAD.n.r

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (831 ديدگاه)

    اون عزیزانی که میگن شتاب سانتافه بخاطر وزن بیشترش کمتره!!! به این نکته هم توجه کنن که قدرت میتسو ۱۰ اسب بخار کمتره!!! میتسو گیربکس سی وی تی داره در مقابل گیربکس ۸ دنده!!!
    نسبت قدرت به وزن میتسو ۰.۱۰۸
    نسبت قدرت به وزن سانتافه ۰.۱۱۰
    این که چرا یک ماشین با نسبت قدرت به وزن کمتر و گیربکس سی وی تی از یه ماشین گیربکس ۸ دنده شتاب بهتری داره بر میگرده به مهندسی و کیفیت!!! شایدم برمیگرده به بلف زدن و اغراق هیوندا در اعلام قدرت خودرو!!!
    در کل تا ماشین ژاپنی و امریکایی و اروپایی هست فکر کردن به کره ای اشتباهه محضه!!!
    بعضی ها میگن فروش سانتافه بیشتره. در امریکا بیشتره ولی در اروپا کمتره!! بهتر بودن فروش هیوندا بخاطر شرایط اقساط و لیزینگ مناسب این شرکته!! کیا هیوندا خودروساز ملی کره جنوبی هستن و دائما توسط دولت کره ساپورت مالی میشن!!! سانگ یانگ هم کره ای هست ولی چون بخشی از سهامش توسط یک کشور دیگه خریداری شده از حمایت دولت کره محرومه و داره ورشکست میشه!! در دوران کرونا دولت کره وام های سنگین به کیا و هیوندا داد ولی به سانگ یانگ نداد!!! خلاصه اگر حمایت دولت کره نبود کیا و هیوندا اینقدر موفق نمیشدن و الان در حد سانگ یانگ بودن.
    سانتافه هم تو ایران گندش در اومده از نظر یاتاقان و… از نظر شتاب هم که… بعضی ها بهش لقب لَشتافه دادن😂ولی بازار خوبی داره و پول نقده.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  27. علی

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (245 ديدگاه)

    انصافا سانتافه بد نیست

    اما مشکل یاتاقان و قیمت بالا خیلی رو اعصابه میستوبیشی تو این نسل جذاب شده

    من میستوبیشی رو ترجیح میدم

    واقعا هم عیب های قبلی مثل کابین کسل کننده و خشک و طراحی نه چندان جذاب تو این نسل ازش رفع شده !

    طبیعیه مردم میستوبیشی رو ترجیح بدن

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  28. کیوان

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    چند سال پیش روزنامه خودرو امروز آمار با جدول و نمایش هندسی داد خیلی جالب بود در مورد واردات خورده ماشین ژاپنی کره ای فرانسوی ایتالیائی به جز چینی زمانی که واردات آزاد بود سانتافه به تنهائی ۳۳درصد هیوندا در کل ۵۱درصد کیا۱۴درصد تویوتا۱۱درصد نیسان۸درصد میتسوبیشی۱/۱درصد والسلام

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا