بالاخره برای Autocar فرصتی دست داد تا هایپرکارهای پورشه و مکلارن را مقابل هم قرار دهد؛ اما در غیاب لافراری از یک ایتالیایی قرمز رنگ دیگری دعوت شده . . . !
[jwplayer mediaid=”۹۰۶۷۹″]اکثر ما دوکاتی ۱۱۹۹ پانیگال را می شناسیم؛ سوپربایکی که تولیدش از سال ۲۰۱۱ شروع شد. ۱۱۹۹ درمیان همکلاسانش یک ویژگی بسیار جالب دارد؛ اینکه انجین ۲ سیلندر آن از نوع خطی بوده و ۱.۲ لیتری است.
اما مدلی که در ویدئوی فوق آنرا دیدیم، نسخه تولیدمحدود و گران قیمت ۱۱۹۹Superleggera بود که با وزن ۱۵۲ کیلوگرمی اش بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور دارد یعنی نسبت به ۱۱۹۹ استاندارد هم ۱۲ کیلوگرم سبکترست و هم ۳۰ اسب در قدرت و هم ۱۷ نیوتن متر در گشتاور بیشتر از آن دارد.
این دوکاتی در بازار انگلستان ۶۴,۰۰۰ پوند (تقریبا ۱۰۳,۰۰۰ دلار) قیمتگذاری شده. البته این قیمت هنوزهم نسبت به قیمت ۸۶۶,۰۰۰ پوندی P1 یا ۸۵۳,۰۰۰ پوندی ۹۱۸ اسپایدر رقم زیادی نیست! بعد از رقابت یک مایل اعداد زیر حاصل شدند:
مدل | ۱۱۹۹Superleggera | P1 | ۹۱۸Spyder |
۴۸km/h | ۱.۶۲sec | ۱.۷۵sec | ۱.۵۳sec |
۹۶km/h | ۳.۱۴sec | ۳.۲۴sec | ۲.۹۵sec |
۱۶۰km/h | ۵.۶۹sec | ۵.۷۸sec | ۵.۷۰sec |
۲۴۰km/h | ۱۰.۱۵sec | ۱۱.۱۸sec | ۱۱.۴۳sec |
۳۲۱km/h | – | ۲۳.۲۹sec | ۲۹.۷۰sec |
یک مایل | ۲۵.۴۴sec@308km/h | ۲۵.۴۹sec@329km/h | ۲۵.۸۲sec@313km/h |
MASOOUD
۲۲ مهر ۱۳۹۳ولی خدایی بین این سه خودرو، انتخاب هر عشق ماشینی Ferrari یه، دیگه دلیلم نمی خواد.
علی لامبو
۲۲ مهر ۱۳۹۳ااوووف دوگاتی
DRAGONBORN
۲۳ مهر ۱۳۹۳کلا منصفانه نبود.
Vahid
۲۴ مهر ۱۳۹۳خوب بود. ولی با اینحال کاشکی یه راننده ی واقعی پشت فرمون پورشه918 مینشست. چون به نظر یه جورایی همه حتی همون راننده پورشه هم مبهوت مکلارن شده بودن.و اصلا توجهی به رانندگی خودش نداشت.
سامان از تبریز
۱۸ آذر ۱۳۹۳من خودم درگ پورشه پانامرا توربو با سوزوکی جی اس ایکس هایابوسا 1300 از نزدیک دیدم تو اپارات صفحه خودمم فیلمشو گذاشتم
درحالی هایابوسا 30 متر به پورشه اوانس داده بود ولی باز هم پورشه رقیبش نشد