بی ام وموتورسیکلت

فروش بی ام و موتورراد در سال ۲۰۲۱ رکورد شکست

با وجود برخی مشکلاتی که شرکت‌های سازنده موتورسیکلت طی سال‌های اخیر با آن سروکار دارند، ۲۰۲۱ بهترین سال فروش بی ام و موتورراد در تاریخ این شرکت بود و توانست افزایش فروش ۱۴/۸ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ تجربه کند.


با وجود مشکلاتی که در سال ۲۰۲۰ برای برخی شرکت‌ها به وجود آمد، تولیدکنندگان موتورسیکلت از جمله بی‌ام‌و موتورراد (BMW Motorrad)، سال‌های بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند. به هر حال، درک این‌که چرا هم موتورسواران جدید و هم موتورسواران قدیمی می‌خواهند سوار برخی مدل‌های تازه شوند، دشوار نیست. شاید نباید تعجب کنیم که بدانیم سال ۲۰۲۱ حتی برای بی‌ام‌و بهتر از تمام سال‌های گذشته بود.

به گزارش رایداپارت، در حالی که سال ۲۰۲۰ نشان‌دهنده پیشرفتی درخورتوجه تا آن زمان و دومین آمار فروش سالانه برای بی‌ام‌و موتورراد بود، سال ۲۰۲۱ رکورد قبلی بی‌ام‌و را به طور کامل شکست. در طول سال ۲۰۲۱، بی‌ام‌و موتورراد موفق شد در مجموع ۱۹۴،۲۶۱ موتورسیکلت را به مشتریان در سراسر جهان بفروشد. این افزایش ۱۴/۸ درصدی نسبت به تعداد ۱۶۹،۲۷۲ موتورسکلت در سال ۲۰۲۰ است. قبل از محاسبه ارقام سال ۲۰۲۱، بهترین سال فروش بی‌ام‌و موتورراد در سال ۲۰۱۹ بود که این شرکت ۱۷۵،۱۶۲ موتورسیکلت در سراسر جهان فروخت.

محبوب ترین مدل بی ام و در سال ۲۰۲۱ چه بود؟

همان‌طور که احتمالاً قبلاً حدس زده‌اید، این ۱۲۵۰ GS بود که در بین موتورسواران در سراسر جهان بسیار محبوب بوده و هم‌چنان محبوب باقی مانده است. در دنیایی که چیزهای زیادی به سرعت تغییر می‌کنند، این واقعیت آزمایش شده ممکن است به نوعی آرامش‌بخش به نظر برسد. حدود ۶۰،۰۰۰ موتورسکلت ۱۲۵۰ GS راه خود را به دست مشتریان جدید پیدا کردند. علاوه بر این، مسئولان ب‌ام‌و می‌گویند که مدل‌های R 1250 RT و R 18s و S 1000 R نیز به خوبی مورد توجه عموم قرار گرفتند.

 موتورسیکلت بی ام و / BMW motorcycle منظره غروب آفتاب

۲۰۲۲ سال جالبی در تاریخ بی‌ام‌و موتورراد خواهد بود، که تا حدی به دلیل معرفی چشم‌انداز منحصربفرد آن برای موتورسیکلت الکتریکی CE-04 است. در حالی که بی‌ام‌و قبلاً یک اسکوتر برقی را در میان مدل‌های C Evolution خود معرفی کرده بود، این اسکوتر همچنان شبیه سایر اسکوترهای مجهز به پیشرانه احتراقی در سری C بی‌ام‌و بود؛ بنابراین این سوال را ایجاد کرد که «کسی که سوار اسکوتر برقی است، واقعاً از وسیله نقلیه دوچرخ خود چه می‌خواهد؟»

از نظر زیبایی‌شناسی و عملی، این سؤالی است که احتمالاً پاسخ‌های متنوعی دارد. آیا CE-04 پاسخ خوبی به نیازهای موتورسواران است؟ در این مرحله، هنوز مشخص نیست. همچنین، خرید CE-04 نیز احتمالاً تصمیمی نیست که هر موتورسواری به راحتی بگیرد. قیمت این مدل از حدود ۱۲ هزار دلار در ایالات متحده شروع می‌شود، که ظاهراً برخلاف مفهوم عبارت انگلیسی «ارزان و شاد» برای تبلیغات این موتورسیکلت برقی است.

با این حال، موتور برقی بی‌ام‌و CE-04 یک تمرین طراحی بسیار منحصربفرد و جسورانه و برخلاف آن‌چه بی‌ام‌و موتورراد یا در واقع هر تولیدکننده دیگری تاکنون تولید کرده است. آیا خریداران و موتورسواران جدید یا شاید حتی آنهایی که قبلاً هرگز به سواری روی هر نوع موتورسیکلتی فکر نکرده‌اند، اشتیاقی برای خرید چنین مدلی خواهند داشت؟

 

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ارین صاحب جمعی

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (733 ديدگاه)

    شاید باورتون نشه ولی بی ام و خیلی داره قوی میشه و یک ابر قدرت بزرگ میشه

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۰
    1. 8797

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (35 ديدگاه)

      هرروز داره قوی تر می شه

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  2. Carbonado Aventador

    ۲۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (4218 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم امار فروش ژاپنی هارو ببینم تا بتونیم قضاوت کنیم اروپایی ها خوش فروش ترن یا ژاپنی ها..
    .
    البته سبد محصولات ژاپنی ها خیلی متنوع تر و اقتصادی تره..
    طوری که گرون ترین موتورهاشون تازه به قیمت موتور های پایه ی دوکاتی یا بی ام و میرسه!!!
    .
    الان قیمت دوکاتی پانیگاله سوپر لگرا به ۹۰ هزار یورو میرسه درحالی که cbr1000 rr نهایت ۳۰ هزار یورو قیمتشه

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. [email protected]@DRZ911

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (244 ديدگاه)

      کربونادو اونتادور ای عاشق لامبورگینی و اونتادور 🙃 ( بنده کلی از کامنت هاتون رو در پست های مختلف دیدم و به عشق خاص شما به اونتادور پی بردم .)
      شما داری موتور سیکلت سوپر اسپورت هوندا رو با موتور سیکلتی از دوکاتی مقایسه می کنید که بهترین نسبت قدرت به وزن رو در بین موتور های استاندارد جاده ای دنیا داره و
      شاسی سوپرلگرا از فیبر کربن ساخته شده و تعداد دستگاهای تولید شده ازش بسیار انحصاری هست و پس این اختلاف قیمت کاملا طبیعیه .

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. Carbonado Aventador

        ۳۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (4218 ديدگاه)

        سلام برادر عزیز.
        بله حرف شما بسیار درست و متینه.
        منم این اختلاف قیمت رو قبول دارم و تیراژ تولیدی..
        سر همین عرض کردم که فکر میکنم فروش و تیراژ تولید ژاپنی ها بسیار بیشتر از موتور مثل ددکاتی باشه..
        .
        البته یه فکت جالب هم بگم که پرفروش ترین سوپر بایک دنیا ، پانیگاله هست
        با میانگین قیمت خیلی بیشتر از بقیه رقیبای هم سطحش!!!

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
    2. سپهر

      ۴ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (149 ديدگاه)

      تو رنج ماشین های لوکس ژاپن حرفی در مقابل المان نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. رضا

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ایتالیا یه موتورساز خیلی خوبی داره بنام آپریلیا ، خیلی از محصولات ایتالیایی یا کلا اروپایی خارج اروپا شناخته شده نیستن و فکر میکنم یه دلیلش قیمت بالا باشه ، جالب اینجاس تو هر صنعتی یه چیزی داره که از بقیه بهتره ،،،، چند روز پیش تولید کننده های پیانو ( ارگ ) رو نگاه میکردم دیدم یکی از بهترینها ایتالیاییه و بیشتر موسقیدانا با اون کار میکنن بنام دکسیبل ،،، ولی اصلا تو بازارای خودمون ندیدم !
    برتری محصولات آلمان بازاریابی و تولید انبوهشونه ، وگرنه خیلی با محصولات کشورهای دیگه فرقی نداره ،،، البته منظورم این نیست که بی ام و خوب نیست ،
    صرفا چیزی رو که فکر میکردم نوشتم …

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. مردیم از خوشی

      ۳۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (868 ديدگاه)

      نه اینطوری نیست واقعا آلمانی ها تو دورنسوز ها کم نظیر بودند البته پولش 💰 هم می‌گرفتند ، تبلیغ هم بخشی از کار تولید هست اگه کسی متوجه درست تبلیغ کنه میشه مزدا باکیفیت زیبای کم فروش !

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. مردیم از خوشی

        ۳۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (868 ديدگاه)

        متوجه = نتواند

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  4. عاشق پدال

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (57 ديدگاه)

    خیلی قشنگه
    منکه عاشق اون r1250 ادونچرش هستم
    تو روسیه خیلیا دارن و باهاش میرن سفرهای طولانی مدت.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا