مدیرعامل سایپا از عرضه محصولات جدید آریا، شاهین اتوماتیک و چانگان Uni-K طی ماههای آینده خبر داد.
به گزارش پدال و به نقل از سایپانیوز، عزت الله اکبری تالارپشتی در این نشست ضمن بازدید و آشنایی با خودروهای جدید سایپا، در جریان آخرین اقدامات انجام شده برای تولید و توسعه خودروهای اتوماتیک قرار گرفت.
خودروی آریا با موتور M20 با مصرف سوخت کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، نخستین خودرویی بود که مورد بازدید رییس کمیسیون صنایع مجلس قرار گرفت.
محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در جریان این بازدید گفت: این خودرو در بالاترین سطح کیفیت عرضه خواهد شد و اکنون ۳۵ دستگاه از این خودرو با موتور M20 در حال طی کردن مراحل تست فنی است که پس از دریافت تاییدیههای لازم، در تیرماه ۱۴۰۳ به تولید انبوه و عرضه خواهد رسید.
بخوانید: معرفی سایپا آریا
خودروی آریا با موتور ۲۰۰۰ سی سی و یونی کی با موتور هیبریدی پلاگین سایپا، دیگر خودروی مورد بازدید رییس کمیسیون صنایع مجلس بود. این خودرو با مصرف سوخت ۹ دهم لیتر در حالت هیبرید، در بالاترین سطح کیفیت به بازار عرضه خواهد شد.
شاهین اتوماتیک نیز در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت که تولید انبوه آن آغاز شده است. از دیگر خودروهای مورد بازدید، شاهین پلاس تیونینگ شده توسط سایپایدک بود که به عنوان کسب و کار جدید سازمان خدمات پس از فروش سایپا مورد استقبال قرار گرفت.
بخوانید: معرفی شاهین اتوماتیک
اکبری تالارپشتی در حین بازدید از خودروهای یاد شده، گفت: انتظار جامعه از خودروسازان داخلی، توسعه تولید خودروهای اتوماتیک است که در برنامههای توسعه محصول سایپا به آن توجه شده است.
امیر
۱ مهر ۱۴۰۲جالبه کره ای ها که با ما خودروسازی و استارت زدن الان دارن روی خودران سطح ۳ و ۴ کار میکنن و برنده جایزه بهترین های آمریکا و اروپا میشن اونوقت مسئولین خودروسازی ما برای ساخ شاهین اتومات یا کوییک شاسی بلند شگفت زده میشن !! ( خداییش اینا تو چه سالی زندگی میکنن ؟ ) 😒😒👎
عرشیا
۲ مهر ۱۴۰۲حرف حق
ناشناس
۲ مهر ۱۴۰۲45سال پیش
سيدعلي
۲ مهر ۱۴۰۲بله آخه کره ای جنگ هشت ساله و تحریم ناجوانمردانه چهل ساله و حضور. منافقیین در این چهل ساله چگونه به تنهایی توانسته به موفقیتهای بزرگی برسد که کره نرسیده مثل پزشکی مثل نانو فناوری مثل هسته ای مثل شبیه سازی و غیره حالا کره پول ایران را نگه داشته به بهانه تحریم واینکهذکره بیشترین پیشرفتش در لوازم خانگی و خودرو بوده
حامد
۳ مهر ۱۴۰۲شما سایبری ها از کجا مثل قارچ سبز شدین توی پدال؟
برین تو حوزه هاتون کار فرهنگی کنید دور هم
آرش
۴ مهر ۱۴۰۲شبیه حسن عباسی و رائفی پور حرف میزنی !
اگر مثل ژاپن بمب بارون هسته ای میشدی چیکار میکردی اونوقت ؟
Ravani
۷ مهر ۱۴۰۲ما حتی به فناوری ساخت کاN2م دست یافتیم به کوری چشم دشمنان
علی
۱ مهر ۱۴۰۲آریا با این مشخصات اگه واقعی باشه میترکونه 👏👏👏
Alireza
۲ مهر ۱۴۰۲به نظرم با این مشخصات فقط تو میترکی
علی جردن
۱ مهر ۱۴۰۲فقط کسی که قبلا پراید داشته از خرید شاهین و آریا خشنود می شه کسی که قبلا تجربه مالکیت انواع پژو داشتن موقع سواری با شاهین بلافاصله می خوره تو ذوقش
۱ مهر ۱۴۰۲حق 👌
نویدی
۲ مهر ۱۴۰۲انواع پژو؟!!
فقط 206 های قبل از سال نود و پژو 2008 ،پژو به حساب میان…405 و پارس و 206 های ایرانیزه نه اصالت دارن،نه برتری خاصی نسبت به پراید.
Reza-a
۲ مهر ۱۴۰۲یه دقیقه شاهین و مشکلاتش رو بزاریم کنار، کسی که قبلاً پژو سوار شده؟!!! منظورت پژوهای دهه هشتاد میلادی که ایران خودرو میزنه و از پژو بودن فقط اسم پژو تو سندشون رو دارن؟ اونا اصلا دیگه ماشین به حساب نمیان که به استناد بهشون بشه ماشین دیگه رو سنجید! حالا چه ۴۰۵ و مشتقاتش باشه چه انواع ۲۰۶ و ۲۰۷ های فیک!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ مهر ۱۴۰۲واقعا کیفیت سواری و قدرت و شتاب و استهلاک 405 یا پژو پارس دهه 80 خیلی بهتر از شاهین سایپا امروزی هست
من هم 405 مدل 82 داشتم و هم پارس 87 راحت 200 تا سرعت می رفت بدون اینکه ترس چپ کردن داشته باشه
تعادل با تایرهای 205 ایرانی خیلی خوب بود و از نظر لوازم مصرفی هم خوب بود
همین طور صندوق عقب جادار، 5 نفر بلند قد راحت داخلش سوارشن و برن مسافرت
کیفیت اتاق و چرم صندلی و مواد داشبورد پژو پارس مدل اون موقع با شاهین سایپا مقایسه کنیم خیلی چیزها معلوم می شه
شاهین سایپا به نظر من فقط ظاهر بیرونی قشنگی داره وگرنه یک ماشین کوچک با پیشرانه فاجعه است که قراره بعدا درست بشه
Reza-a
۲ مهر ۱۴۰۲پژو هایی که اون دوران ساخته میشدن برای یک کشور با بازار بسته قابل قبول بودن البته نهایت تا همون دهه هشتاد شمسی و این موضوع برای امروز صادق نیست، در خصوص مقایسه هندلینگ شاهین و 405 حداقل تو یک سایت تخصصی خودرو اشتباهه! چون شاهین تو کلاس ساب کامپکت قرار میگیره و ۴۰۵ برای کلاس سایز متوسط طراحی شده و مقایسه منطقی نیست.
Anti Tesla
۲ مهر ۱۴۰۲پدرم پژو وارداتی مدل ۷۹ دارند.
کیفیت سواری و هندلینگ و پایداری که این ماشین داره من تو هیچ ماشینی ندیدم.
به نظرم تو تمام خودرو های ساخت ایران اون نرمی که این خودرو دارد رو نمیبینید.
ایران خودرو و سایپا هم نداره و هر کدوم صلاحشون در ساخت چنین خودروهایی نیست.
مهرداد
۷ مهر ۱۴۰۲فرانسویا مگه خودرو میتونن تولید کنن؟!
امیر علی
۲ مهر ۱۴۰۲منظورت واشره.پژو اگه خودرو ساز باشه اجازه ورود به بازار آمریکا رو دریافت می کنه
سيدعلي
۲ مهر ۱۴۰۲مثل اینکه اصلا شاهین را نشناختی چون نه سوار شدی نه اینکه اطلاعی از شاهین نداری یکم برو تجربه کسب کن بعد بیا در مورد شاهین نظر بده
Anti Tesla
۲ مهر ۱۴۰۲شما درست میفرمایید،پدرم مدتی شاهین خرید و بعد فروخت،والا من خیلی کنجکاو بودم که ببینم این همه سر و صدا در مورد بی کیفیتی شاهین چیست،ولی من بیشتر اون انتقاد هایی که به شاهین وارد میشد رو در خودرو مشاهده نکردم.
۷ مهر ۱۴۰۲بنده خدا من خودم سوار شدم کمک فنراش سفت بود شتاب نداشت و اگه توربو نداشت به زور ۱۲۰ تا میرفت
Heavy-Duty
۱ مهر ۱۴۰۲(خودروی آریا با موتور M20 با مصرف سوخت کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، نخستین خودرویی بود که مورد بازدید رییس کمیسیون صنایع مجلس قرار گرفت)
تیبا 2 که مثلاً مصرفش در همین حدود ها است مصرفش به ۱۰ لیتر رسیده ظاهراً
درسته کیفیت بنزین هم مهمه ولی اینا نسبت به قدرت و گشتاوری که دارن خیلی پر مصرف هستند.
شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ با V8 5.3 تنفس طبیعی اگه اشتباه نکنم در مدل محرک عقب حدود ۱۰ لیتر مصرف سوخت دارد با ۳۵۵ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور
بعد هی به آمریکایی ها میگن پرمصرف
Saji
۱ مهر ۱۴۰۲من شورولت سوار نشدم ولی از پراید و تیبا و ساینا و کوییک از مدل ۹۶ تا ۴۰۱ سوار شدم در سلامت موتوری و اینکه نابود نباشن مصرفشون تو شهر زیر ۸عه تو جاده هم تا ۶ میاد پایین (((که برا موتوری ک طراحیش از ۲۵ سال پیشه زمانی ک اصلا بهونهای مصرف اکونومی و محیط زیست نبوده ، خوبه))))….اینکه یسریا با پراید مصرف ۹ و ۱۰ میزنن بخاطر اینکه سالی دوبار کلا سرویس روغن میبرن و فقط سوار میشن شما پیشرفتهترین خودرو جهانم ۳ ماه اینجوری سوار شی اوضاش همینه اینا ک چند دهه از عمر مفیدشونم گذشته):
ایرانی
۱ مهر ۱۴۰۲من تیبا دارم مدل 1400 از روز اول صدی 13الی 14میسوزونه نمایندگی هم میگه مشکل بنزینه بنزین یورو 4هم گیر نمیاد
Aref
۱ مهر ۱۴۰۲ریرا و آریا سال آینده میان
امیرحسین
۱ مهر ۱۴۰۲ماشین ایرانی بهتر از چینیه
Enzo Ferrari 2008
۱ مهر ۱۴۰۲امیدوارم خوب باشه
هادی
۱ مهر ۱۴۰۲شواهد نشانگر این موضوع بود که مردم نیاز به خودرو ندارند و عامل افزایش قیمت خودرو مافیا می باشد. اگر ما مردم ایران برای خرید خودرو بنجل صف نبندیم قیمت ها کاهش خواهد یافت.
محمدرضا
۱ مهر ۱۴۰۲همه صف میکشن برای سود و فروش ،این خودشون هم میدونن ولی به نفعشون نیست آرامش در بازار خودرو باشه
رضا
۱ مهر ۱۴۰۲اگه میخوان مثل کوییکgxr یا اطلس و شاهین اوتومات قیمت بزنن همون طولید نکنن بهتره
شاپور
۲ مهر ۱۴۰۲شخصا منتظر واردات دسته دومی از نوع ژاپنی ام اگه دروغ از آب در نیاد
مقداد
۲ مهر ۱۴۰۲خودرو آریا هاچبک شهری حساب میشه یا نیمه شاسی درون شهری 🤔
رامتین
۲ مهر ۱۴۰۲موتور M20 روی کاغذ خوبه. 2 لیتری 150 اسبی که با همکاری شرکت قابل قبول DAE توسعه داده شده. بیشتر باید در موردش صحبت کنیم.
شهروند
۶ مهر ۱۴۰۲ببینید چطور این خودروها فروش میره به حدی که شماهایی که نظر منفی میدید ترغیب میشید و تو صف خرید سبقت میگیرید