نیسانهوندا

آیا خودروهای کی کار / Kei car ژاپن مناسب واردات به ایران هستند؟

بدون شک در تمام کشورها دنیا، نیاز به مدل‌های ارزان قیمت و باکیفیت وجود دارد. ابعاد کوچک این خودروها، مناسب تردد در ترافیک و معابر شهری است؛ درحالی‌که مصرف سوخت پایین و هزینه نگه‌داری مناسب نیز فراهم می‌کنند.

از اولین سال‌های تولید خودرو، مردم شرق آسیا به مدل‌های کوچک و ارزان‌قیمت علاقه نشان دادند. جمعیت زیاد در شهرهای شلوغ و اوضاع اقتصادی نامناسب مردم ژاپن پس از جنگ جهانی دوم، منجر به ظهور سبک خاصی از خودروها به نام کی کار (Kei car) شد.

کی کار ژاپن

کی‌کار از نظر کلاس خودرو، در گروه میکرو یا اولترا مینی طبقه‌بندی می‌شود. یک مدل کی‌کار، معمولا هاچبک دودر یا چهاردر است اما به شکل مینی‌ون چهارنفره یا وانت هم تولید دارد. طول این نوع خودروها، ۳/۵ تا ۴ متر است و معمولا با عرض بدنه‌ی ۱/۵ متر همراه ارتفاع سقف ۲ متر ساخته می‌شود.

ابعاد، طراحی بدنه و فضای سرنشین در کی‌کار

طراحی کی‌کار امروزی به گونه‌ای است که برای افراد بلند قد تا ۱/۹ متر نیز قابل استفاده باشد. به بیان بهتر، یک سرنشین با قامت معمول در کشورهای مختلف جهان، به‌راحتی در کی‌کار می‌نشیند و فاصله‌ی مناسب سر تا سقف دارد. از سویی دیگر، افراد چاق و پهن پیکر، معمولا در صندلی عقب کی‌کار فضای کافی و راحتی ایده‌آل ندارند.

کی کار

به بیان بهتر، صندلی جلو در اکثر خودروهای کی‌کار امروزی برای افراد با اندازه‌های مختلف (حتی چاق و بلند قد) مناسب است. مدل‌های بزرگ کی‌کار، مثل نیسان ساکورا، نیسان دایز، سوزوکی آلتو و سوبارو استلا، با توجه به راحتی برای سرنشین جلو ساخته شده‌اند.

آیا کی کار فقط در ژاپن تولید و فروخته می‌شود؟

البته ژاپن، بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی کی‌کار است و مشتریان پرتعداد ژاپنی برای این قبیل خودروها وجود دارند؛ اما کشورهای دیگر نیز خریدار کی‌کار هستند.

کی کار سوزوکی

به دلایل مختلف، معمولا مردم شرق آسیا، شامل اندونزی، تایلند، مالزی، ویتنام و بنگلادش، در امور مختلف از بازار ژاپن الگو می‌گیرند و البته خریدار کی‌کار هستند تا در شلوغی شهرها و خیابان‌های باریک، استفاده کنند. از سویی دیگر، این نوع خودروها معمولا برای مردم کره جنوبی، جذابیت کمتری داشتند؛ احتمالا به این دلیل که ترافیک شهری در اکثر شهرهای کره، چندان سنگین نیست و معابر عریض هستند.

کابین کی کار
کابین کی کار سوزوکی اسپاسیا

سه کشور دیگر، شامل هند و چین و پاکستان نیز، بازار بزرگ کی‌کار محسوب می‌شوند. این کشورها، میزبان خط مونتاژ مدل‌های مختلف کی‌کار نیز هستند.

معایب و مزیت‌های کی‌کار به عنوان یک خودروی شهری

طبیعتا کی‌کار اساسا برای تردد داخل شهر طراحی شده است. هرچند که سفرهای بین شهری با هر نوع خودرو حتی کی‌کار نیز غیرممکن نیست اما محدودیت‌ فضا، راحتی سرنشینان عقب و ایمنی نامناسب در هنگام حوادث سنگین بزرگراه، مهم‌ترین نکات منفی در این نوع خودروها محسوب می‌شوند.

فراتر از قیمت مناسب، مصرف سوخت پایین و ابعاد کوچک که همگی نکات مثبت در خودروهای شهری هستند، مزایای دیگری نیز برای کی‌کار وجود دارد که آنها را از هاچبک‌های معمولی متمایز می‌کند.

سقف بلند برای کی‌کار قابلیتی بسیار مهم است. این موضوع باعث می‌شود، حمل بار با کی‌کار، تسهیل شود. کشیدگی بدنه در حدود ۴ متر، به معنی فضای مناسب پشت راننده است که می‌تواند برای سرنشینان یا اجسام بزرگ مفید و کاربردی باشد.

به بیان بهتر، کی‌کار برای دو نوع کاربری در مسیرهای کوتاه بسیار مناسب است. خصوصا در نسخه‌های مجهز به در عقب کشویی مشابه مینی‌ون، کی‌کار یکی از پرکاربردترین خودروهای استفاده شده برای تاکسی محسوب می‌شود. طبیعتا کی‌کار با این شرایط، مناسب حمل بار و مرسولات نیز هست.

دایهاتسو هایجت

بازار ایران برخلاف بسیاری دیگر کشورهای دنیا، نسبت به خودروهای کلاس ون و مینی‌ون، بی‌توجه است. مسافربری و حمل بار با انواع ون کوچک یا بزرگ، منحصر به جوامع کم‌درآمد نیست و سراسر جهان را شامل می‌شود. نگاهی به خیابان‌های غرب اروپا این موضوع را نشان می‌دهد.

واردات کی‌کار به ایران، می‌تواند مثل یک تیر و چند نشان عمل کند. از یک سو نیاز بسیاری از مردم به یک خودروی کوچک و کم‌مصرف شهری را رفع می‌شود. از سویی دیگر، شرایط رانندگان تاکسی و حمل بار را بهبود دهد. البته نباید فراموش کرد که حالت رویایی با تردد میلیون‌ها کی‌کار در ایران، تاثیری شگفت‌انگیز بر مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و ترافیک خواهد داشت.

بررسی چند کی‌ کار پرفروش ساخت ژاپن

باتوجه به اینکه اساسا کی‌کار خودرویی داخل شهری است، شرایط بسیار مناسبی برای استفاده از پیشرانه‌ی تمام برقی دارد؛ چراکه شارژ خودرو در ساعات پایان شب یا بامداد، امکان‌پذیر است و طی روز، توان پیمایش کافی فراهم می‌شود. البته ابعاد کوچک کی‌کار با موتور بنزینی کم‌حجم، مصرف سوخت پایین ارائه می‌کند؛ پس لزوما نیازمند هیبرید یا تمام برقی بودن نیست چراکه موتور الکتریکی و باتری، قیمت خودرو را افزایش می‌دهند و می‌توانند کی‌کار را از حالت اقتصادی خارج کنند.

هوندا N باکس

پرفروش‌ترین کی‌کار ژاپن طی ۷ سال اخیر، هوندا N باکس است. نسل دوم این خودرو، سال ۲۰۱۷ معرفی شد و هم‌اکنون با دو پیشرانه‌ی تنفس طبیعی یا توربوشارژ ۶۶۰ سی‌سی تولید می‌شود که سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۵ تا ۱۶ ثانیه دارند.

هوندا ان باکس

هوندا N باکس در نسخه‌ی پایه، ۵۸ اسب بخار قدرت دارد و برای مدل توربوشارژ، ۶۴ اسب بخار ارائه می‌دهد. تمامی مدل‌های N باکس مجهز به گیربکس CVT هستند و میانگین مصرف سوخت ۳/۵ تا ۴ لیتر بنزین در صد کیلومتر فراهم می‌کنند. همچنین ترمز خودکار (تصادف از جلو) و هشدار خروج از خط نیز، آپشن‌های استاندارد هستند.

نسخه‌ی پایه از هوندا N باکس حدود ۱۰ هزار دلار قیمت دارد اما همراه با آپشن‌های لوکس و سیستم دو دیفرانسیل، در ژاپن به قیمت ۲۰ هزار هزینه فروخته می‌شود.

نیسان ساکورا EV

امسال، اولین کی‌کار تمام برقی نیسان معرفی شد. ساکورا فعلا فقط با بدنه‌ی چهاردر معمولی تولید می‌شود و فاقد نسخه‌ی مینی‌ون است.این خودرو با طول بدنه‌ی ۳/۴ متر، کی‌کار بزرگ و جادار مناسب حمل بار نیست؛ اما برای تردد شهری کاربرد دارد.

نیسان ساکورا

ساکورا از یک موتور برقی ۶۴ اسب بخار و ۱۹۵ نیوتن‌متر همراه باتری لیتیون یون ۲۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. توان پیمایش خودرو با هر شارژ، ۱۸۰ کیلومتر است. ساکورا برقی نسبت به یک کی‌کار بنزینی، گشتاور بالاتری دارد، به همین دلیل شتاب‌گیری بهتری با نهایت سرعت ۱۳۰ کیلومتر برساعت ارائه می‌دهد.

نیسان ساکورا EV علاوه‌بر ژاپن در انگلیستان نیز فروخته خواهد شد. قیمت مدل پایه، ۱۴ هزار دلار پیش‌بینی شده است.

 

 دایهاتسو تنتو و دایهاتسو هایجت

دایهاتسو زیرمجوعه‌ی تویوتا محسوب می‌شود و برندی محبوب برای مدل‌های اقتصادی ساخت ژاپن است. تنتو (Tanto) عنوان پرفروش‌ترین خودروی دایهاتسو را دارد و هایجت، برای باربری یا حمل مسافر تولید می‌شود. تنتو و هایجت از نظر پیشرانه و تجهیزات فنی، مشابه هستند.

دایهاتسو تنتو
دایهاتسو تنتو

نسل اول تنتو سال ۲۰۰۳ معرفی شد و امروزه با نسل چهارم، در ژاپن تولید می‌شود. این خودرو از سال ۲۰۱۴ تا کنون، رتبه‌ی دوم یا سوم پرفروش‌ترین کی‌کار ژاپن را دارد. مدل جدید، تنتو سال ۲۰۱۹ با دو نوع پیشرانه معرفی شد.

نسخه‌ی پایه از دایهاتسو تنتو و هایجت، موتور ۳ سیلندر ۶۵۸ سی‌سی تنفس طبیعی با قدرت ۵۸ اسب بخار و گشتاور ۶۴ نیوتن‌متر دارد. این خودروها، با وزن خالص ۸۸۰ تا ۱۰۵۰ کیلوگرم، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۷ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۴ لیتر در صد کیلومتر ارائه می‌کنند.

دایهاتسو هایجت کارگو
دایهاتسو هایجت کارگو

قیمت مدل پایه از دایهاتسو تنتو  و هایجت مجهز به گیربکس اتوماتیک CVT و موتور ۵۸ اسب بخار، ۱۰ هزار دلار است. در کمال تعجب، این خودروها نسخه‌ی توربوشارژ با قدرت ۶۴ اسب بخار و گشتاور ۱۰۳ نیوتن‌متر، همراه امکانات لوکس در کابین و سیستم دو دیفرانسیل نیز دارند.

سوزوکی اسپاسیا

از نظر فنی تفاوت خاصی بین سوزوکی اسپاسیا و دایهاتسو تنتو توربو دیده نمی‌شود. محصول سوزوکی هم، دارای موتور ۶۶۰ سی‌سی، با قدرت ۶۴ اسب بخار و گشتاور ۹۵ نیوتن‌متر است.

سوزوکی اسپاسیا

سوزوکی اسپاسیا از معدود خودروهای کی‌کار محسوب می‌شود که نسخه‌ی هیبرید با امکانات لوکس و سیستم دیفرانسیل دارد. برخلاف ایران، بسیاری از ثروتمندان ژاپن علاقه‌مند کی‌کار تجهیز شده، همراه با راننده‌ی شخصی هستند تا تردد آن‌ها در ترافیک، تسهیل شود.

 

 

 

 

بیمه بازار

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    اشغال ترین و زشت تریت خودروی ژاپنی می ارزه به کل خودرهای ایرانی و چینی های تو ایران

    موافقم ۱۲۹
    مخالفم ۲۵
    1. افشار

      ۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (637 ديدگاه)

      با حرفت موافق هستم اما ماشینهای سایز کوچک مثل این با ذائقه مردم ایران جور در نمی آید و مورد پسند اکثریت مردم نبوده و نیست

      موافقم ۸۱
      مخالفم ۲۷
      1. TML BN

        ۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (970 ديدگاه)

        اصلا تو ایران دووم نمیارن میدونم اینا مال استفاده درون شهری ولی ماشالا ایرانی ها میندازن تو بزرگراه بین شهری فکر کن با هوندا N باکس بخوای جاده کاشان رو بری فقط دو تا تایر از ماشین میمونه

        موافقم ۷۶
        مخالفم ۹
        1. افشار

          ۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (637 ديدگاه)

          سلیقه ایرانیها در انتخاب خودرو مثل آمریکاییهاست ولی متاسفانه شرایط برای انتخابهای مورد علاقه شان فراهم نیست و مجبورن با یک مشت از رده خارج شده بسوزن و بسازن

          موافقم ۶۳
          مخالفم ۸
        2. علی

          ۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (195 ديدگاه)

          مگه یاریس ها یا ماتیزها با همین شرایط دووم نیاوردن؟!

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۶
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (8192 ديدگاه)

        مگه از بَدو تولد هر ایرانی در ایران چیزی هم هست که با ذائقش جور در بیاد مگر اینکه ددی پولدار باشه یا وصل به خدا !

        روی گنج نشسته‌ایم اما رویای اومدن ژاپنی‌های ریزه‌میزه‌ای را داریم که میدونیم حداقل تا ۲۵ سال آینده جز چینی چیزی از نامدارها نمیاد ، چه کوچیکش چه بزرگ !

        در ضمن ، منتظر خبر فیک واردات باشید دوباره ، چون جناب اعظم وزیر صنعت را میخواهند دوباره آچمزش کنند تو مجلس ۱۰ آبان ، البته شاید هم دیدید یه دفعه گفتند لامبورگینی اوروس قرار تو جاده ساوه خط مونتاژ بزنه همه کاراش هم شده و فقط لَنگِ یه موزائیک موندیم تا کف سوله رو موزائیک کنه که وقتی لامبورگینی‌ها از خط منتاژ روشون رد میشوند یه صدای تیلیق تیلیقِ جذابی از موزائیک‌ها بلند بشه جیگر همه ایرانیا حال بیاد !

        موافقم ۴۸
        مخالفم ۴
        1. افشار

          ۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (637 ديدگاه)

          دوباره یک خبر اومده بیرون که لایحه و پیش نویس واردات خودرو طبق نظر مجلس تغیر کرده و ایرادات آن برطرف شده !!!! و قرار شده در همین آبان ماه شرکت های متقاضی واردات خودرو ثبت سفارش انجام بدن !!!!

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۵
        2. عباس

          ۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دیدگاهمون نسبت به رفاه مثل آمریکایی ها است و نسبت به کار مثل ژاپنی ها و نسبت به آزادی مثل فرانسوی ها و نسبت به زیبایی مثل ایتالیایی ها ولی مثل یمنی ها میگن لباس بپوشیم و مثل بدوی ها نان خشک و کشک بخوریم و مثل طالبان شریعت را پاس بداریم و مثل سگ وفادار به حاکمان باشیم و مثل خر کار کنیم و عاقبت هم هیچ بر هیچ بمیریم و هفت روز عزا بگیریم و پلو بدهیم به خلق الله

          موافقم ۲۴
          مخالفم ۶
      3. مصطفی

        ۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (13 ديدگاه)

        وقتی با ۱۰ هزار دلار بیاد ایران و تعرفه کم داشته باشه بشه ۴۰۰، ۴۵۰ میلیون شما میری اینو بخری یا ۲۰۷ اتومات ایرانخودرو؟

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۳
      4. کاله

        ۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        وانتها و ونهای سوزوکی و سوبارو که اجداد مدلهای فعلی محسوب می شن پیش از خیزش ۵۷، با اقبال خوبی مواجه شدند.

        موافقم ۷
        مخالفم ۶
      5. کیانوش

        ۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (597 ديدگاه)

        خود شخصا خیلی دوسشون دارم و واسه داخل شهر بنظرم بهترین انتخابن تو شهر های شلوغو کلان شهر ها البته ولی شهر های معمولی سدان ها بهترین انتخابن در کل کراس اور اشتباس خریدنش ،اگه خانواده با چند تا بچه باسه مینی ون هم انتخاب خوبیه خلاصه که ازنظر من دلیل اینکه مینی ون یا خودرو های اینچنینی نمی بینیم اینجا اینه که اصلا تو بازتر ما نبودن که کسی بخواد انتخابشون کنه مگر به صورت وارداتی جدیدا ازبرن. های چینی که خب قطعا خریدار زیادی ندارن اما الان به فرض مثال ی کی کار با درصد داخلی سازی بالا میتوننه زیر دویست میلیون بیاد به بازار و قطعا هم فروش زیادی خواهد داشت طولش هم اندازه همین پراید ۱۱۱ خودمونه حالا ی ده سانت کم عرض تره و اتفاقا ظاهرشونم خیلی بهتره ی مثال دیگه اینکه همین ام وی ام ۱۱۰ حالا درسته خودروی افتضاحی بود اما فروش به نسبت خوبی داشت هم نسل اول هم نسل دومش یا پراید هاچ بک هم واقعا سایزش انچنان تفاوتی با کی کار ها نداره پس به نظرم اگه بیاد به بازار فروش زیادی خواهند داشت اگه این مونتاژ کار های همکار چینی ها ی خودروی تو کلاس ولینگ بود چی بود که هم سایز کی کار ها بود و برقی بود با قیمت زیر هفت هزار دلار اگه ی مدل از اونارو مونتاژ کنن به نظرم خیلی جواب میده و پیاز عده زیادی رو میتونه پوشش بده تو تهران و سایر شهر های بزرگ چون واقعا خیلی از کردم استفاده شون ازخودرو برمیگرده به روزی سی تا چهل کیلومتر تو شهر رفتن حالا گیرم سه ماه ی بار بتونن مسافرت هم بره و همون ولیینگ با مثلا برد صد و پنجاه تا دویست کیلومتر میتونه راحت نیاز درصد زیادی از افراد رو داخل تهران و دیگر شهر ها و پوشش بده و شب هم با برق خونه شارژژ میشه

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
    2. M

      ۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (113 ديدگاه)

      جاپونی🤣🤣🤣

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲۸
      1. phonix

        ۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1255 ديدگاه)

        همین جاپون جز ۷ قدرت جهاه سومین اقتصاده و…
        حالا بدو تا بهش برسی

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۱
    3. Amard

      ۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (556 ديدگاه)

      اینها همون بهتر که وارد نش موتور اکثر این ماشینها به شدت کم حجم و با سوخت بی کیفیت ایران دخلش اومد مناسب جادهای صاف نه جاده داغون ایران ایمنی این خودرو با توجه به جمع جور بودن بسیار ضعیف حداقل یه ماشین سدان از جلو و عقب یه متر فاصله هست تا بخش سر نشین بهترین ماشینها برای ایران کراس اوور های کامپکت که هم ارتفاع داره از سطح زمین هم فضای خوبی داره هم اینکه شکل قشنگ مد روز

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۶
    4. SS

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (667 ديدگاه)

      زشت؟؟ این ها مثال های بدی هستن
      یه نگاهی به هوندا S660 بندازید
      اگر وجود داشت من که به جای آشغالهای ایرانخودرو میخریدم

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  2. TML BN

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (970 ديدگاه)

    من به طراحی کوییک راضیم با اینا واقعا کنار نمیان و بعید میدونم تو ایران اینا دووم بیارن چه برسه به فروش ولی جدی جادار و کوچیک و جالبند

    موافقم ۴۳
    مخالفم ۹
  3. aMiRsHaYaN

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ممنون جناب اشتری
    یکی از سوالاتم بود

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (803 ديدگاه)

      سلامت باشید

      موافقم ۸
      مخالفم ۵
  4. amir1400

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (948 ديدگاه)

    با این شرایط امکان نداره واردات خودرو آزاد بشه ، مطمئن باشید

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۸
  5. AMANTE

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    کی کار برای ایران عالیه ولی متسفانه وضعیت ایران برای ورود کی کار ها یا کلا هر ماشینی خوب نیست.
    کی کار ها برای عموم مردم هستن تا داخل شهر تردد کنن یا به عنوان ماشین دوم انتخاب اش کنن.
    اگه کی کار ها بیان ایران بالای ۳۰۰ میلیون قیمت میخورن که عموم مردم نمیتونن بخرن یا حتی میشه گفت دوست ندارن برای خرید اش هزینه کنن. ( هر چقدر هم خوب باشن. )

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۰
  6. Hemn

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    به نظرم ماشینهایی کاربردی هستند
    در کل حس مثبتی بهشون دارم
    امیدوارم وارد بشن

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
    1. Hemn

      ۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (91 ديدگاه)

      نیسان و هوندا طراحی خوبی دارن

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۲
  7. Royal Driver UK 70

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (840 ديدگاه)

    اینا از نظرم به ایران نمیخورن نه اینکه بد باشنا، آخه میدونید، یه جورین😂. ایرانی جماعت هم بنازم عادت داریم با هر ماشینی از اینا که شهری هستن گرفته تا پراید مسافرت های جاده ای بریم

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱
  8. meysam

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    بدجور عاشق این ماشینا هستم
    اگه بیان ایران به گزینه دیگه ای فکر نمیکنم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  9. ❤BMW❤

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (613 ديدگاه)

    بله
    از نظر من خودرو های خوبی هستن
    ولی مشکل اینجاست که فکر نکنم مردم اینا رو خوششون بیاد و بخرن

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  10. meysam

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    یه گزینه بالاتر از اینا که هم جمع و جوره (از اینا بزرگتره) هم کاربری چند منظوره داری، هم امکانات خوب و مصرف پایینی هم داره، تویوتا سینتا است
    https://www.pedal.ir/toyota/toyota-sienta-debut-japan/
    برای بازار ایران با توجه به فرهنگ رانندگی و جاده های طولانی سینتا گزینه خیلی خوبیه

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
    1. Royal Driver UK 70

      ۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (840 ديدگاه)

      این خوشگله

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
    2. Payfast

      ۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (800 ديدگاه)

      طراحیش کپی یه ماشین چینیه که اسمشو یادم نمیاد =/

      موافقم ۱
      مخالفم ۱۳
  11. soulsmaster

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    فکر نمیکنم که این خودرو ها برای مصرف عمومی یک خانواده در ایران کافی باشد چون احتمالا ما از این خودرو برای سفر های بین شهری هم استفاده خواهیم کرد و با توجه به اب و هوای خشک ایران و فاصله بین شهری زیادی که وجود دارد موتور این ماشین ها کارکرد خوبی نخواهد داشت
    اما
    این خودرو ها در جایگاه تاکسی و اسنپ میتونن کمک زیادی هم به کاهش الودگی هوا و هم کم هزینه تر شدن و با کیفیت تر شدن حمل و نقل عمومی درون شهری بکنند.

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  12. datsun

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2831 ديدگاه)

    بهترین گزینه کی کار برای ایران سوزکی جیمنیِ

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۰
    1. جنوب

      ۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (247 ديدگاه)

      آی گفتی
      عاشق این ماشینم

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۲
  13. علی

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (578 ديدگاه)

    درود بر فرهنگ غنی ژاپن . صنعت و خودروسازی اش هم نشآت گرفته از فرهنگشه ، پیشرفته ، اقتصادی و کاربردی ، بدون غرور کاذب

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۴
    1. phonix

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1255 ديدگاه)

      ژاپنی ها خدای غرور هستن خوب سیداگه خواستی از تاریخ ژاپن تعریف کنی کلا سمت ژاپن بعد از جنگ نیارش که خیلی متفاوت هستن
      یکی از چیز هایی که شاید نمیدونید اینه که ما فکر میکنیم سامورایی ها جنگجویان ازاده هستن و.. ولی در اصل مزدور های حاکمان فئودال بودن
      همین الان هم مردمشون نسبت به مردم کره و چین خیلی مغرور هستن و یه جورایی خودشون رو جدا میدونن از اونا
      البته قبول دارم که خیلی سخت کوش کم حرف و کاری هستن

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  14. مهردادکمال

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1463 ديدگاه)

    برای مردم خیلی زحمتکش و قانعی خوب هست که با کمترین هزینه از نقطهAبخوان به مقصد B برسند که ارزونترین وسایل مصرفی هم داره از مقدار مصرف بنزین و حجم کم روغن و لاستیک های ارزون گرفته تا قیمت نهایی خود ماشین.
    در ضمن با داشتن شیشه های بزرگ کمترین نقطه کور رو هم داره! ایده ال برای مصارف روزانه.
    اگرم کسی بخواد سفر بین شهری داشته باشه نهایتش یه ماشین امن اجاره کنه یا با وسایل حمل و نقل عمومی مثل قطار پر سرعت سفرش رو انجام بده.
    در واقع برای اینکه این اتوموبیل ها جا بیفتن هم بایست فرهنگ عمومی جامعه عوض شه و هم زیرساخت لازم توسط دولت ها فراهم شه. چی حالا نصیب مردم میشه؟ ترافیک سبکتر! آلودگی کمتر! هزینه پایینتر! و عدم انجام مسافرت های غیر ضروری و امنیت بیشتر در سفرهای بین شهری

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  15. شاعر

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    نیسان ساکورا عالیه
    با باتری ۲۰ کیلو واتی ۱۸۰ کیلومتر راه میره، جم و جوره و برای استفاده شهری حرف نداره
    طراحی شیکی داره

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  16. پویا

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به شرطی که مثل خارج از دم قسط بفروشن،وگرنه ۳۰۰ میلیون کسی فکر نکنم پول بابتش بده

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  17. MOHAMMAD.n.r

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1138 ديدگاه)

    ماشینای خوبی هستن، مخصوصا برای تهران که جای پارک کمه.
    مصرف سوخت مناسب، الایندگی پایین، هزینه نگهداری کم و…

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  18. امیر

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    چون تو ایران ماشین یه کالای لوکس محسوب میشه و قیمتش همیشه صعودی هست بنابراین مردم ایران عموما نمیتونن همچین ماشینی بخرن چون فقط بدرد سفرهای درون شهری میخوره و برای سفرهای برون شهری اصلا مناسب نیستن مگر اون عده ای که میتونن بیشتر از یک ماشین داشته باشن.

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  19. پویا

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    برای ماشین با کیفیت و از دم قسط

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  20. شاپور

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (224 ديدگاه)

    کی کارهای ژاپن مشهور به مردان کوچک برای شهری بسیار بسیار بسیار عالی اند، با کمی مرور در وب صدها مزایای خاص کی کارهای ژاپنی بوضوح دیده میشن و صد حیف که محرومیم.

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  21. ali

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این به درد همون ژاپنی ها میخوره که ریزه میزه هستن نه ایرانی ها

    موافقم ۱
    مخالفم ۶
  22. ای تی

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ژاپنی ها حتی ثروتمندهاشون از این خودروها استفاده می کنند بدلایل که دارند. آن وقت بعضی که حیات شون به یارانه ها بسته است، ادعاشون اسمون رو پر کرده. مشکلی نیست. شما که هم درآمدتون از ژاپنی ها بیشتره و هم از اونها بهتر سرتون میشه برید خودروی اروپایی و امریکایی سوار بشید.

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  23. پدرام

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    برای ایرانی ها که همیشه عادت دارند به ماشین گاز بدن و حتی با پراید کل کل کنن ممکنه این شتاب ضعیف توی ذوقشون بخوره، طرف ام وی ام x22 خریده توقع داره مثل یه ۲۰۶ تیپ ۵ دنده ای تیز و بز باشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  24. امیرحسین

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    زشته

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  25. عاشق پدال

    ۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (205 ديدگاه)

    الله اکبر. الله اکبر. الله اکبر.

    ژاپنیهام به ما باختن. الله اکبر.
    فوکویاما رو هم رد کردیم الله اکبر.
    همه کسینجر. الله اکبر.

    موافقم ۰
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست